Junan yläkerta. Onko kyyti erilaista?
Kommentit (23)
Kyllä yläkerrassa heiluu vähän enemmän kuin alakerrassa, mutta selvästi vähemmän kuin autossa tai bussissa.
Mulla ei kerroksissa väliä kunhan on naama menosuuntaan.
On! Jossain vaiheessa juna arpoi aina paikan lastenvaunusta, ja arvaat varmaan kuinka siellä haisi kakkavaipalta ja äänimaisema oli kimakka - ei edes lasten vaan niiden vanhempien takia. En voi suositella. Kaljavaunukin parempi. Siellä ihmiset sentään viihtyvät tuppeineen hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä mahdollista tietää lippua ostaessa?
Ap, älä matkusta pendolinolla, vaan valitse ic-juna, ei niin väliä onko ylä vai alakerta. Pendolinot keinuu sivusuunnassa ja siitä tulee takuulla paha olo.
Kyllä joku voi antaa junan yläkerrassakin hyvät kyydit.
Yläkerta tai alakerta, ei sen väliä.
Seuralaisesta paljolti ja päivän fiiliksestä kyydin taso kiinni.
Ap
Saa kahvia/teetä ja päivän lehdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa paikan näkee VR:n appissa tai nettisivulla, mutta - yllätys-yllätys - välillä VR laittaa vaunut toistepäin.
Vierailija kirjoitti:
On! Jossain vaiheessa juna arpoi aina paikan lastenvaunusta, ja arvaat varmaan kuinka siellä haisi kakkavaipalta ja äänimaisema oli kimakka - ei edes lasten vaan niiden vanhempien takia. En voi suositella. Kaljavaunukin parempi. Siellä ihmiset sentään viihtyvät tuppeineen hiljaa.
Mullekin sattui yhdessä vaiheessa aina paikka sinne lastenvaunuun. Kyllä otti päähän se kiljuminen ja aina siellä sai osumaa lelusta tai juomapullosta.
Nykyään valitsen itse paikkani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kulkusuunnan näkee.
Mielummin istuksin ravintelivaunussa kun ei yläkerrassa saa polttaa eikä siellä ole yksityiskoppia...
Vierailija kirjoitti:
Mielummin istuksin ravintelivaunussa kun ei yläkerrassa saa polttaa eikä siellä ole yksityiskoppia...
Millainen kyyti siellä 90-luvulla on? Täällä 2020-luvulla röökataan pikaisesti väliasemilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mä vältän noita lastenvaunuja kuin ruttoa. Melu on kuin helvetistä, ja haiseehan siellä myös.
Vierailija kirjoitti:
Millonhan oot junaillu viimeksi. Tupakkakopitkin poistui junista kymmenen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IC-junissa Edo eli vaunu numero 1 on kulkusuunnasta riippumatta yleensä junan Helsingin puoleisessa päässä. Turku-Tampere reitillä se on ainakin viime aikoina useimmiten ollut Turun puoleisessa päässä. Joskus kuitenkin yksittäiset vaunut saattavat olla junassa toisinpäin kuin miltä näyttää lippua ostettaessa. Se kannattaa lisäksi ottaa huomioon, että reitillä Helsinki-Jyväskylä junan kulkusuunta vaihtuu Tampereella ja reitillä Helsinki-Kuopio Kouvolassa. Niillä reiteillä on siis mahdotonta istua koko matkaa kasvot menosuuntaan samalla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millonhan oot junaillu viimeksi. Tupakkakopitkin poistui junista kymmenen vuotta sitten.
Kyllä mä ihan tänävuonna oon matkustanu, mut tarkotan siis sitä, että pitäis olla enemmän yhden ihmisen ns. PC-työskentelyhyttejä joissa vois röökata, ja kärrystä / ravintelista sinne myytäis alkoa plus tapaksia =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mä vältän noita lastenvaunuja kuin ruttoa. Melu on kuin helvetistä, ja haiseehan siellä myös.
Itse olen useimmiten matkustanut tuossa leikkiosastossa ilmeisesti sellaisina aikoina, että on ollut rauhallista, mutta suosittelen korvatulppia/kuulokkeita ainakin varalle mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä matkusta pendolinolla, vaan valitse ic-juna, ei niin väliä onko ylä vai alakerta. Pendolinot keinuu sivusuunnassa ja siitä tulee takuulla paha olo.
Pendolinojen aktiivinen kallistus on otettu pois käytöstä jo vuosia sitten kaikista Pendolinoista.
Itse tykkään matkustaa Extra-luokassa.