Kysyin exältä joskus, että haluaako hän lapsia - Vastaus oli ehdoton ei. Nyt 5 vuotta erosta kuluneena exä tuli vastaan lastenvaunujen kanssa
Syy miksi erottiin oli osaltani se, että ei ollut syytä seurustella naisen kanssa joka suhtautuu niin jyrkästi lapsiin, koska oma tahto oli lapsissa. Mutta ilmeisesti 5 vuotta ehtii kuitenkin muuttamaan ihmistä, joka väittää myös ettei koskaan muutu.
Vaikka suhde on jo ollutta ja mennyttä, josta itsekin olen siirtynyt eteenpäin, tunnen itseni silti jotenkin uudestaan petetyksi ja surulliseksi.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ap:lle oikeasti yllätyksenä, että ihmisten mieli voi muuttua?
Voiko siis edes toisen kertomaa kuultua totuutta itsestään uskoa, jos se voi 5 vuodessa muuttua toiseen äärilaitaan? Yksi teeseistä oli, että "minä en muutu". Annoin tälle kunnioitukseni, kuin myös sille toteamukselle "että en halua tehdä lapsia tähän maailmaan".
Se ei ollut se ainoa syy miksi erottiin, mutta en pidä että minulle valehdellaan.
5 vuotta on oikeasti todella pitkä aika, kyllä siinä ajassa ehtii mieli muuttua. Ja se ei ole valehtelemista, jos muuttaa mielensä.
Minullakin muuttui mieli. Ns. vahingon kautta jouduin käymään asiaa läpi, ja lopulta kun menkat alkoivatkin, olin jo pettynyt, vaikka aluksi olin kauhuissani, että elämä on nyt pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ap:lle oikeasti yllätyksenä, että ihmisten mieli voi muuttua?
Voiko siis edes toisen kertomaa kuultua totuutta itsestään uskoa, jos se voi 5 vuodessa muuttua toiseen äärilaitaan? Yksi teeseistä oli, että "minä en muutu". Annoin tälle kunnioitukseni, kuin myös sille toteamukselle "että en halua tehdä lapsia tähän maailmaan".
Se ei ollut se ainoa syy miksi erottiin, mutta en pidä että minulle valehdellaan.
Ei kukaan sinulle valehdellut. Se oli hänen ajatuksensa silloin. Kasvettuaan aikuiseksi, pääsi eroon tuollaisesta teinin ehdottomuudesta ja huomasi, että maailma ei olekaan mustavalkoinen. Kasva sinäkin ja opi.
Tämähän on nyt taas näin tietenkin tämä asia, sitten taas toisin jos sukupuolet olisi käännetty.
Lukiko niissä vaunuissa, että oli nimenomaan exäsi lapsi vai mistä tiedät, ettei ollut vaikka naapurin lapsi?
Mitä sitten?
Meinaatko että jos joku ei halunnut jotakin joskus, niin ei saisi haluta enää myöhemminkään?
Mä en halunnut 5 vuotta sitten lapsia. Heitä oli tosin jo 4. En halunnut myöhemminkään paitsi siinä vaiheessa kun odotin viidettä niin oli tehtävä päätös ja minä valitsin hänet.
En myöskään halunnut muuttaa omakotitaloon asumaan etenkään heidän isänsä kanssa, mutta en kyllä aio koko loppuelämääni asua kerrostalossa ainoastaan sen vuoksi ettei
hän pahoita mieltään :D
Tuskin pahoittaisi, mutta kai tajuat ettei exäsi velvollisuus ole pysyä lapsettomana siksi ettei aikoinaan tahtonut lapsia?
Niinhän se menee miehilläkin, ei haluta naimisiin, tai edetä mitenkään, ja 2 vuoden päästä se on naimisissa ja lapsi tulossa/yritys päällä, itse kun odottelit 10 v kihloissa että josko naimisiin...
Voin ihan rehellisesti kertoa oman tarinani ja voitte kivittää minut.
Exäni halusi lasta ja alkoi höpöttelemään sitä aina vain enemmän. Minä taas olin jo sitä mieltä etten edes jatka koko suhdetta ja varsinkaan perusta perhettä naisen kanssa, joka täysin epävakaa kaikessa. Täysin perässä vedettävä ihminen. Ei mulla ollu tulevaisutta sen kanssa. Sanoin hänelle etten halua lapsia. En vaan viitsinyt loukata häntä sanomalla etten halua lapsia sinun kanssa, koska ei siitä tule yhtään mitään. Tyyppi, joka ei osaa hoitaa eläimiä, niin siihen lapsi. Ei se pärjää lapsen kanssa yksin. Eikä pärjännyt. On hänellä lapsi, joka on lastenkodissa.
On mulla perhe itellä nyt, mutta on perhe naisen kanssa, joka tekee asioita eikä makaa sohvalla ja täyttele kelalappuja. En mä exän kanssa olis ikinä voinut ostaa taloa. Oli se mulle vttuuuntunut siitä, että kun näki mut uuden kumppanin kanssa 3v päästä erosta ja vaimollani oli vatsa pystyssä.
Toki itsekin sitten sai oman lapsen jonkun kanssa.
Oletko nyt ihan varma, että oli edes naisen lapsi? Minäkin olen työntänyt vaunuja, vaikka ei ole lapsia eikä tule. Joskus naisetkin jeesaa kavereita ja sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halunnut lapsia sinun kanssasi.
Kysymys ei ollut, että haluatko lapsia minun kanssani. Vaan lähempänä, että pidätkö lapsista. Tähän vastaus oli näiden rivien välistä, että en voisi koskaan tehdä lapsia tähän maailmaan.
AP
Toisinaan ihmiset vastaa mitä uskovat että toinen haluaa kuulla. Tuo ei kyllä kuullosta sellaiselta kysymyksen muotoilulta, että kukaan todellinen henkilö tekisi päätöksiä siitä. Provolta kuulostaa... eikä tämä kysymys ole tällä palstalla ekaa kertaa.
Asioista pitää puhua ihan suoraan, jos joku asia kiinnostaa. Oli se sitten piltti tai vain se toinen p:llä alkava.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan turha kysellä naisten mielipiteitä asioista. Tänään ne on tätä mieltä ja ensi viikolla toista.
Ei naisiin ja niiden ajatuksiin voi luottaa.
Toisin kuin miehiin, jotka nuorena päättävät, miten joku asia on, ja pitävät päänsä hautaan asti, faktoista huolimatta.
Voi hitsit. Mikähän tuo meillä oleva pippelillinen henkilö on jos ei mies? Tuossa vuoden alussa oli vielä ehdottomasti sitä mieltä, että ei lapsia ole hankkimassa ikinä ja naimisiin meno ei ole kuulemma kiinnostavaa. Huhtikuussa kysyi ensimmäisen kerran, että koska tehdään lapsi. Seuraava kysymys tuli kesäkuussa, että joko napannut ja viimeksi lokakuussa puhui kun haluaisi heti tietää kun olen raskaana niin osaisi järjestellä omaa elämäänsä ja saisi toivottavasti pienen version itsestään. Mä olen alusta alkaen sanonut, että haluan perheen ja avioliittoon jossain vaiheessa ja jos hän ei sitä halua niin on vapaa lähtemään. Ehkäisyä en käytä ja elän tässä suhteessa kuin haluaisin vakioitua hänen kanssaan. Mies on alkanut vasta vähän aikaa sitten puhumaan naimisiin menosta ja lapsesta vähän ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma, että oli edes naisen lapsi? Minäkin olen työntänyt vaunuja, vaikka ei ole lapsia eikä tule. Joskus naisetkin jeesaa kavereita ja sisaruksia.
Kyllä, vai haluatko kuulla myös hänen nimensä, syntymäkuukauden ja kummin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tiedät?
Mistä tiedät että oli sen oma lapsi? Tai oliko sitä lasta halunnut. Jos olikin käynyt vahinko ja huomannut raskauden liian myöhään. Eikä saanut enää aborttia. Ja sitten kuitenkin sen verran kiintynyt vauvaan, että ei halunnut adoptioon antaa. En minäkään enempää lapsia halua. Mutta jos vahinko kävisi, en tiedä mitä tekisin. Kierukka on, mutta eihän se täysin varma ole.
Ketjusta on helppo päätellä, miksi ex ei halunnut lasta ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halunnut lapsia sinun kanssasi.
Kysymys ei ollut, että haluatko lapsia minun kanssani. Vaan lähempänä, että pidätkö lapsista. Tähän vastaus oli näiden rivien välistä, että en voisi koskaan tehdä lapsia tähän maailmaan.
AP
Otsikossa sanoit kysyneesi haluaako lapsia ja vastaus oli ehdoton ei. Sitten et ollutkaan kysynyt ja vastaus oli rivien välissä.
Ja ihmettelet miksi nainen läks.
Tilanteet ja mieli muuttuu. Siis haloo, erostanne on vuosikausia, ei kuulu sinulle millään tavalla eksän tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tiedät?
Koska toisille tutut ihmiset pystyvät keskustelemaan toistensa kanssa, ei meidän ero ollut mitenkään riitaisa. Meille molemmille jäi varmasti hyviä muistoja toisistamme, vaikka todettiinkin että ei jatketa yhdessäoloa.
Yleisempää on se, että miehille tulee (uudelleen) vauvakuume 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, että onko heillä jo ennestään lapsia vai ei.