Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuo kirppikseltä kulahtaneita vaatteita lapselle

Vierailija
14.11.2022 |

Joka ikinen kerta kun käy meillä. Hän on erittäin herkästi suuttuva henkilö, ja tiedän ettei poikansa tule sanomaan hänelle asiasta vaikka pyytäisin. Miten saisin noiden ryysyjen kantamisen loppumaan, vai vienkö kassin aina mitään puhumatta vaatekeräykseen? Ei ole tarvetta pukea lasta koppuraksi kuluneisiin vaatteisiin. En halua mitään riitaa ja on mukavaa jos ostaisi jotain tarpeellista mitä toivotaan. Samalla rahalla millä ostaa kymmenet valmiiksi rikkinäiset housut, saisi varmasti vaikka ehjän ja lämpimän pipon. Toiveita hän ei oikein kuuntele.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin kerralla lopun moisesta pelleilystä.

Ei tarkoittaa EI ja sillä hyvä.

Ei minulle ole mikään ongelma olla kusipää jos tosiaan sitä vaaditaan.

Vierailija
62/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät miehen kantamaan ne ROSKIKSEEN aina saman tien, jollei hänestä ole sanojaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran rohkaisin itseni ja sanoin, että ei kiitos, meillä on on liikaa vaatteita. Varmasti loukkaantui, mutta kyllä se on kohtuutonta odottaa, että toinen täyttää kotinsa vaatteilla ja/tavaralla vain koska itsestä on kiva niitä ostaa.

Mieluummin pari-kolme nättiä vaatetta vuodessa kuin kerran kuussa kassi normaalia käyttövaatetta.

En ihan ymmärrä jatkuvaa käyttövaatteen ostamista siinä mielessä, että siinä jollain tasolla antaa olettaa, ettei usko perheellä olevan varaa niitä ostella. Siis jos ostelee jotain kirppisbodeja kymmeniä.

Vierailija
64/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehen kaappiin kassit. Saa itse huolehtia niiden sortaamisen jo ei kehtaa äidilleen sanoa niistä. Väitän että näissä tilanteissa teitä ei harmita oikeasti turhan rievut, vaan se ettei mies ole vastuullinen aikuinen.

Vierailija
65/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on nihkeetä. Anoppi tekee samaa. Hänellä on hieno sydän ja tunkee vähät rahansa lasten kirppiskuteisiin. Olen sanonut hänelle, että olet maailman ihanin anoppi, mutta älä tuhlaa vähiä rahojasi lasten vaatteisiin. Ei me oikeasti tarvita niitä. Et ole yhtään huono ihminen vaan olet kultainen ihminen, mutta säästä rahasi oikeasti ja tuhlaa ne vähät itseesi. Niin aina se joku keltanen teepaita tulee.

Vierailija
66/66 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat ystävällisesti mutta tiukasti, että lapselle ei tuoda vaatteita ja merkkipäivälahjojen suhteen toiveet kysytään vanhemmilta etukäteen ja ostetaan sitä mitä on toivottu. Jos edelleen tuo, niin tiukka huomautus, että näistä on puhuttu, ettei tuoda. Sitten vie joko mukanaan pois tai laitatte suoraan sekajätteeseen. Ei tuollaisia kannata edes tekstiilikierrätykseen viedä, sekajäte on ihan ok osoite, kun todennäköisesti on elastaania ym., jonka kierrätettävyys on tosi heikko. 

Meillä miniä ilmoitti tuon jo ennen kuin vauva oli syntynyt. Ihan ystävällisesti asian kertoi eli hyvissä ajoin ennen kuin olin edes mitään ajatellut hankkia. Isovanhempana tuo oli helpottava tieto, koska näin lahjaksi menee vain sellaista, mille on erikseen saatu lupa. Ja onhan tuo toki kukkarolle mukavaa, että ei tarvitse etukäteen mitään tuomisia miettiä, kun ei ryhdy niistä kyselemään. Lapsiperheiden tarpeet ovat nykyisin niin erilaisia kuin 30 vuotta sitten, kun omat lapset olivat pieniä. Omat lapset toivoivat lahjaksi legoja, nykylapset ilahtuvat pelkästä kortista.

Meillä oli samoin. Tyttären lapsille saan viedä lahjoja ja vaatteita, pojan lapsille en vie mitään, koska näin on pyydetty. Onhan se mummina surullista, että toiset lapset saavat jouluna lahjaröykkiön, toiset eivät mitään, mutta haluan pitää hyvät välit molempien lasten perheisiin ja noudatan toiveita.

Onko se lahjaröykkiö oikeasti tervetullut sinne tyttärenkään perheeseen?

T tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän