Anoppi tuo kirppikseltä kulahtaneita vaatteita lapselle
Joka ikinen kerta kun käy meillä. Hän on erittäin herkästi suuttuva henkilö, ja tiedän ettei poikansa tule sanomaan hänelle asiasta vaikka pyytäisin. Miten saisin noiden ryysyjen kantamisen loppumaan, vai vienkö kassin aina mitään puhumatta vaatekeräykseen? Ei ole tarvetta pukea lasta koppuraksi kuluneisiin vaatteisiin. En halua mitään riitaa ja on mukavaa jos ostaisi jotain tarpeellista mitä toivotaan. Samalla rahalla millä ostaa kymmenet valmiiksi rikkinäiset housut, saisi varmasti vaikka ehjän ja lämpimän pipon. Toiveita hän ei oikein kuuntele.
Kommentit (66)
En roskiin heittäisi mut veisin takas kierrätykseen. Sanoisin seur kerralla et nyt meillä on niin paljon vaatteita ettei lisää tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Pihaleikeissä on ihan sama mitä siellä kurahaalarin alla on, kunhan tarkenee. Eipähän tarvitse varoa.
No ei ole sama. Pitää olla ehjää ja lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan lasten vaatteet monilla kirpputoreilla on aika hyvänlaatuisia.
Sehän se ihmetyttääkin. Minunkin anoppini osteli ennen hoitoon joutumistaan lapsille kamalia kirppisvaatteita. Itse en millään kirppiksellä niin hirveitä nähnyt.
Ehkä he käyvät uffen kaatiskorilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan lasten vaatteet monilla kirpputoreilla on aika hyvänlaatuisia.
Saman huomannut, yleensä lapset kasvavat ulos vaatteistaan, ilman, että vaatteet ovat vielä erikoisen virttyneitä. Erikoista, että anoppi ei niitä löydä. Taitaa olla provo aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut, yleensä lapset kasvavat ulos vaatteistaan, ilman, että vaatteet ovat vielä erikoisen virttyneitä. Erikoista, että anoppi ei niitä löydä. Taitaa olla provo aloitus.
Anoppi ei varmaan halua löytää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pihaleikeissä on ihan sama mitä siellä kurahaalarin alla on, kunhan tarkenee. Eipähän tarvitse varoa.
No ei mulle ainakaan ole. Eikä meillä ole erikseen mitään kurahaalarin alle laitettavia vaatteita, vaan niillä samoilla vaatteilla ollaan sitten koko päivä, ellei nyt satu maidot kaatumaan syliin tai vaatteet menemään askarrellessa tosi likaisiksi.
Mun mielestä olisi kyllä sun miehen tehtävä ottaa asia puheeksi äitinsä kanssa. Uskomaton reppana, jos äitiään pelkää ja sen seurauksena heittää sinut bussin alle, kun saat vaan sen pahan (ja kiittämättömän kermaperseen) miniän leiman jos itse sanot.
Samaisesta aiheesta käytiin meillä keskustelu, kun anoppini roudasi minulle hänen vanhoja vaatteitaan ja kirpparilöytöjään (voitteko kuvitella!!). En ymmärrä miksi, kun en koskaan pyytänyt sellaisia tai mitenkään ihaillut hänen vaatteitaan. Passitin miehen sanomaan anopille että ei kiitos näitä enää. En tiedä, miten asian otti, mutta ei ole kiukutellut minulle siitä kyllä yhtään.
Käske miehesi sanomaan anopille, ettei tarvi tuoda sellaista mitä ei tarvita. Toki sinun syyksihän se kumminkin kääntyy. PArempi vaan heittä menemään sitä mukaa, kun niitä kantaa.
Tuo mummo/anoppi elää ehkä omassa maailmassaan, jossa hieman erilainen käsitys (lasten) vaatteista kuin teillä.
Harmi, jos on herkästi suuttuva tyyppi.
Itse olen mummi, äiti ja anoppi. Lapsilleni sekä vävylle ja miniälle olen aina sanonut, että minun tuomille lahjoille, tavaroille ja (käytetyille tai uusille) vaatteille voivat tehdä mitä tahansa. En suutu vaikka veisivät ne huitsin nevadaan.
Heitä roskiin suoraan. Ei kierrätys ota huonoja. Tai sitten sanot puhelimessa että vaatteet joita tuo ovat huonolaatuisia ja ette ota enempää vastaan. Ollut reikiä ja kulumaa. Ja kerro mitä asioita saa tuoda, jos haluaa olla avuksi. Jos räjähtää, oma on tunnetilansa.
Vie pataan, vedä pataan, jätä se sikaanoppi!
Sano, että otat vastaan vasta kun hän on pitänyt niitä pakkasessa kaksi viikoa ja pessyt sekä silittänyt vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kirpputorista, jollain (kalliimmilla) kuratoiduilla merkkivaatteisiin painottuneilla kirppiksillä onkin. Mutta sitten jos menee johonkin Länsi-Lohjan Penko-Centteriin, niin sieltä kyllä todennäköisesti löytää aivan uskomattoman kokoelman tahraa, nukkaa, lohkeillutta painatusta, ummehtunutta hajua, muodottomaksi venynyttä vyötäröä, polvipussia ja äitiyspakkausta vuodelta 2008.
Keskivertokirpparilta löytyy yleensä ihan molempia lajeja. Merkkivaatekirppikset on sikahintaisia, niissä en käy, vaan ihan perus sekalaiskirppiksillä ja kyllä siellä hyvää lastenvaatetta on. Toki aina on joku pöytä niitä joitten oikea osoite olisi energiajätepönttö. Länsi-Lohjan kirppistarjonnasta en tosin osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se ihmetyttääkin. Minunkin anoppini osteli ennen hoitoon joutumistaan lapsille kamalia kirppisvaatteita. Itse en millään kirppiksellä niin hirveitä nähnyt.
Ehkä he käyvät uffen kaatiskorilla.
Joillain kirppiksillä on semmoisia "tästä ilmaiseksi" laareja, ehkä ne tulee sieltä? Normaalisti kirppiksillä on kyllä oikein hyvääkin tavaraa myynnissä. Ainakin meillä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kirpputorista, jollain (kalliimmilla) kuratoiduilla merkkivaatteisiin painottuneilla kirppiksillä onkin. Mutta sitten jos menee johonkin Länsi-Lohjan Penko-Centteriin, niin sieltä kyllä todennäköisesti löytää aivan uskomattoman kokoelman tahraa, nukkaa, lohkeillutta painatusta, ummehtunutta hajua, muodottomaksi venynyttä vyötäröä, polvipussia ja äitiyspakkausta vuodelta 2008.
Keskivertokirpparilta löytyy yleensä ihan molempia lajeja. Merkkivaatekirppikset on sikahintaisia, niissä en käy, vaan ihan perus sekalaiskirppiksillä ja kyllä siellä hyvää lastenvaatetta on. Toki aina on joku pöytä niitä joitten oikea osoite olisi energiajätepönttö. Länsi-Lohjan kirppistarjonnasta en tosin osaa sanoa.
On joo, olet ihan oikeassa. Itse en vaan jaksa noille normikirppiksille edes mennä, kun oikeasti vähän ällöttääkin ne keltaiseksi puklatut kaulukset virttyneissä bodyissa ja se puolilämpimän ulkovaraston ja äidinmaidon tuoksun yhdistelmä, mikä noissa tiettyjen pöytien äärellä aina leijuu.
Kyllä munkin äiti ja anoppi löysi just tollasia lörähtäneitä ja kulahtaneita vaatteita lapsille. Luulen että syinä oli etteivät osanneet erottaa ylivuotisia leveän mallisia vaatteita uudemmista malleista. Vähän sellasta 2005 tyyliä tuli ja jotain Citymarketin omaa kokoelmaa, joka ei alkuunsakaan kovin laadukasta. Pinnat virttyneitä ja saumat kiertäneet jo uutena. Huono materiaalituntemus teki sen että ostettiin jotain akryylisiä paitoja yms.
Äidilläni lisäksi huono näkö eli ees erottanut mikä kulunut ja mikä ei. Itse ostin melkein kaiken kirppareilta mutta olin tarkkana laadun kanssa. Puuvillaa, pellavaa, villaa yms
Kirppikseltä ostaminen vaatii taitoa ja voi olla että näillä mummoilla sitä ei vaan ole.
Nakkaat kauppareissulla vaatekeräykseen, sillä selvä.
Minä en loukkaisi hyvää tarkoittavaa anoppia. Ottaisin mielelläni vastaan ja laittaisin jonnekin säilöön muiden joukkoon. Vähän ajan kuluttua veisin kierrätykseen, sillä lapset kasvavat nopeasti ja sillä verukkeella niitä saisi aina heivattua toisesta ovesta ulos.
Hyvää ne tarkoittavat!
Vierailija kirjoitti:
Nakkaat kauppareissulla vaatekeräykseen, sillä selvä.
Hankalaa ja turhaa.
Ei se ole ulkopuolisen ihmisen asia päättää niistä vaatteista edes kurahaalarin alla.