Mihin vedätte rajan miehen naispuolisten ystävien suhteen?
Haittaako jos mies puhuu tunnin mittaisia maratonipuheluita naiskaverin kanssa lohduttaen tätä puheillaan ja kehuen, että 'älä välitä siitä' 'sä olet ihana ihminen, aito ja sydän täyttä kultaa'. Tai häiritseekö jos mies lähtee ystävättären luokse viinilasille, näkee viikottain tenniksen peluun merkeissä, pitää ystäviä ja puolisoa samanarvoisina?
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas osa naisista mustasukkaisia🙄. Kyllä suhteessa pitää saada valita ystävänsä. Luottaa siihen, että toinen ei petä.
En ikinä koskisi varattuun mieheen. Enkä ystävä mieheen.Hyvä, että sinulla on moraali. Valitettavasti on paljon naisia, jolle varattuun koskeminen ei tuota mitään ongelmia. Mutta minun kannaltani on yhdentekevää, mitä ne naiset ajattelevat, kyse on kuitenkin minun suhteestani, ja siitä mitä minä pidän tärkeänä elämässäni. Ja siihen kuuluu se, että mieheni ei vietä vapaa-aikaansa muiden naisten kuin minun kanssani. Tykkäsit siitä tai et.
Olet todella kammottava tyyppi, hrrr.. Onneksi oma vaimoni ei ajattele samalla tavoin, olisi jäänyt jokunen näyttely, konsertti ja tapahtuma kokematta - tai olisi pitänyt mennä kovin usein yksin näihin aktiviteetteihin.
Olemme käyneet myös lastemme sekä naispuolisten ystävieni lasten kanssa yhdessä mm. Muumimaailmassa ja Ähtärin eläinpuistossa jne.
Järkyttävä ajattelumalli sinulla kerta kaikkiaan. Sanoisin, että sun kannattaisi varmaan jutella jonkun kanssa näistä sun pelkotiloistasi eikä haittaisi, vaikka joku myös kertoisi sinulle millaista henkistä väkivaltaa vaatimuksinesi harjoitat puolisoasi kohtaan.
Hei kiitos tästä kohteliaisuudesta, mitä minulle suot ihan minua tuntematta. Mutta jännästi täällä tehdään oletuksia mieheni kurjuudesta, vaikkei hän itse ole siitä kertomassa. Entä jos tuo raukka onkin ihan samaa mieltä tästä elämäntyylistä?
Jos miehesi on tyytyväinen tuohon vahtimiseen, se tarkoittaa että hän ei itsekään luota itseensä. Eli haluaa muita ja kokee vahtimisen tarpeelliseksi.
Tiedoksi että jotkut miehet ihan oikeasti ovat iloisia rajojen laitosta ja vahtimisesta. Eivät luota itseensä totta, mutta sentään joissain on miestä myöntämään sen, toisin on ne 99% muista ukkeleista jotka itselleen ja puolisolleen valehtelevat muuta.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan miestäni enkä halua rajoittaa häntä mitenkään ja myös luotan häneen täysin, joten tiedän että hän ei tee mitään mistä olisi vahinkoa suhteellemme. Samoin mieheni rakastaa minua, joten hänkään ei rajoita minua, ei kiellä minua olemaan kenenkään ystävä ja että hän myös luottaa minua täysin.
Juu näin on ja tulee aina olemaan! Tietän tämän vankalla elämänkokemuksella, olenhan kypsempi kuin ikäiseni.
t. Aikuinen nainen 18 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas osa naisista mustasukkaisia🙄. Kyllä suhteessa pitää saada valita ystävänsä. Luottaa siihen, että toinen ei petä.
En ikinä koskisi varattuun mieheen. Enkä ystävä mieheen.Hyvä, että sinulla on moraali. Valitettavasti on paljon naisia, jolle varattuun koskeminen ei tuota mitään ongelmia. Mutta minun kannaltani on yhdentekevää, mitä ne naiset ajattelevat, kyse on kuitenkin minun suhteestani, ja siitä mitä minä pidän tärkeänä elämässäni. Ja siihen kuuluu se, että mieheni ei vietä vapaa-aikaansa muiden naisten kuin minun kanssani. Tykkäsit siitä tai et.
Rajoitatko hänet rakastamaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
No minulle ei sopisi henkilökohtaisia asioita käsittelevät maratonpuhelut, viinilasilliset tai oikeastaan muutkaan kahdenkeskiset tapaamiset, poislukien työasioihin liittyvät. Ei oikeastaan harrastuksetkaan kahdenkesken naisen kanssa.
Eli itsekään et tapaa kavereitasi kahden kesken sitten? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitatko hänet rakastamaan itseäsi?
Miten kenenkään rakkautta voisi rajoittaa? Hupsu.
Tuntuu myös hullulta, että minut tässä leimataan mustasukkaiseksi, vaikka mielestäni en ole sitä ollenkaan. Esim avoin suhde voisi olla minulle ihan Ok, mutta mies ei sitä missään nimessä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle ei sopisi henkilökohtaisia asioita käsittelevät maratonpuhelut, viinilasilliset tai oikeastaan muutkaan kahdenkeskiset tapaamiset, poislukien työasioihin liittyvät. Ei oikeastaan harrastuksetkaan kahdenkesken naisen kanssa.
En tapaa mieskavereitani kahden kesken. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tapaa mieskavereitani kahden kesken. :D
Voisiko vaikka vahingossa lipsahtaa paritteluksi, kun niin olematon impulssikontrolli kuin elukoilla?
Elämää ei voi käsikirjoittaa etukäteen ja kehenkään ihmiseen ei voi ripustautua. Mieheni saa vapaasti olla ystäviä, mutta mitä enemmän hän viettää aikaansa naispuolisten ystäviensä kanssa, sitä kauemmas hän minusta etääntyy.
Jokainen valitsee itse mitä tekee elämällään ja elää tekojensa seurausten kanssa.
T. Elämänkoulun käynyt
Vierailija kirjoitti:
Rakastan miestäni enkä halua rajoittaa häntä mitenkään ja myös luotan häneen täysin, joten tiedän että hän ei tee mitään mistä olisi vahinkoa suhteellemme. Samoin mieheni rakastaa minua, joten hänkään ei rajoita minua, ei kiellä minua olemaan kenenkään ystävä ja että hän myös luottaa minua täysin.
Oletpa sinisilmäinen.
Hienoa että luotat mutta noin sinisilmäisenä voi tulla kova pettymys jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
On minullakin ollut kaverimiehiä mutta he ovat olleet niitä joihin ei ole tuntenut vetoa eli ei kovin komeita tai sharmantteja. Komeiden kanssa ollut aina jotain sutinaa.
Mutta nämäkin ovat aina himoinneet sinua? Eli outoa olisi, jos varatut "kaveri"miehesi jättäisivät oman puolisonsa vain sännätäkseen sinun luoksesi kahden kesken harrastamaan.
Luotan siihen, että hän ei tee mitään tyhmää, koska sitten hän menettäisi minut.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on aina varalla vähintään 2-3 miestä.
Miehille neuvo, pitäkää tekin naispuolisia kavereita varalla. Älkää olko hölmöjä, älkää luottako vaimonne viattomuuteen ja hyvyyteen.
-sivusta
Miten kaveria pidetään varalla? :D Meinaatko että joku naispuolinen kaverisi alkaa suhteeseen kanssasi kun niin päätät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinun miehesi elämään kuuluu se, että hänen naisensa saa rajoittaa hänen vapaa-aikaansa ja ihmissuhteitaan noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinun miehesi elämään kuuluu se, että hänen naisensa saa rajoittaa hänen vapaa-aikaansa ja ihmissuhteitaan noin paljon.
No nimenomaan se kuuluu hänen elämäänsä, koska olemme sopineet näin. Mitä järkeä tässä kommentissa oli?
Olin pari viikkoa sitten hääjuhlissa. On ilo olla suvussa, jossa asiat on mutkattomia. Ihana, jo yli kolmekymppinen hääpari. Kaasona toimi morsiamen paras ystävä, mutta tiedättekö, sillä on munat jalkojen välissä. Ystävät ja sukua paikalla. Omalta osaltani, olen viimeisimmäksi perheeseen tullut, tapasin joitain ihmisiä ensimmäistä kertaa. Siellä me oltiin eksät ja nyksät sekaisin ja sovussa. Mies tanssitti lastensa äitiä. Kirkossa en ängennyt eturviin, vaan se oli minusta vanhempien asia. Mies tanssitti eksää ja tämän sisaria, minä antauduin pitkään ja syvälliseen keskusteluun eksän nyksän kanssa. Se keskustelu päättyi halaukseen ja poskisuudelmään. En minä tiedä, oliko siellä mitään draamaa kenenkään välillä, toki isot juhlat ja meitä on moneen junaan. Mutta päällisin osin tunnelma oli välitön ja nuoret fiksuja sukupuolesta riippumatta. Minun ei tehnyt mieli panna ketään niistä, joiden kanssa tanssin, juttelin, halasin. Enkä oleta mieheltänikään moista.
En tiedä, olen aina kuvitellut tämmöisen olevan normaalia. Tai edelleen ajattelen, mutta ehkä se ei olekaan niin yleistä kuin luulin.
Onneksi ei tarvii olla sairaan mustasukkainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu näin on ja tulee aina olemaan! Tietän tämän vankalla elämänkokemuksella, olenhan kypsempi kuin ikäiseni.
t. Aikuinen nainen 18 v
Pidä tuo! Olen samaa mieltä ja elämänkokemusta 45 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen, joka uskoo siihen että juuri se oma mies voi olla naisten kanssa kaveri, katso tämä.
Tai jos luulit voivasi tosiaan olla ihan viattomasti itse miesten ystävä.
Ja jokainen mies, joka kuvitteli voivansa olla naisen kanssa kaveri, katso tämä.
Tai luulit että naisesi miesystävät eivät koskaan ajattelisi mitään.
Ja rehellisyyttä nyt peliin. Ihan ensimmäiseksi itselle.
Ihme spämmääjä. Vaikka laittaisit videon sata kertaa tähän ketjuun, olisin silti (rehellisesti) eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Nollatoleransdi. Minä olen mieheni ainoa nainen ja naispuolinen "ystävä".
Todellakin "ystävä". Hulllu kontrolloiva pirttihirmu. Sä et tiedäkään, mitä se on kun olet puolisosi rakkain, myös oikeasti ystävänä. Silloin ei tarvitse olla huolissaan omasta asemastaan.
Niin, tämä on varmasti ihan totta. Pitkään liittoon on mahtunut kaikenlaista, ja tämä aloite siihen, ettei pidettäisi kahdenkeskisiä ystävyyssuhteita vastakkaiseen sukupuoleen, tuli häneltä itseltään ja hän vaikuttaa hyvin tyytyväiseltä elämäänsä näin. Itselläni on myös mieskavereita, joiden kanssa tavataan välillä kolmestaan.