Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan sulla kestäisi säästää 3500 ja tuhlaisitko säästettyäsi sen

Vierailija
13.11.2022 |

matkaan?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukaudessa. Säästetään talvet kesiä varten.

Vierailija
42/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi kestää säästää tuo summa. Olen pienituloinen yksineläjä. Olen koko aikuisikäni säästänyt. Kasassa on jo ihan mukavasti. Säästetyt rahat ei ole tuhlattavaksi, vaan pahan päivän varalle/eläkepäiville.

Toki, jos jakaisin talouden toisen ihmisen kanssa, säästöön saisi vaikka kuinka paljon. Mutta sen takia en parisuhdetta halua.

Et halua parisuhteeseen koska siinä säästää liikaa?

Erikoista. Tosin omalta osaltani parisuhde ei ole mitenkään vaikuttanut säästämiseen, oikeastaan negatiivisesti jos on. Toisen sähkön- ja vedenkulutukseen on vaikea vaikuttaa, ja silti joutuu maksamaan puolet, vaikka itse olen säästeliäämpi. Tilaakin tarvitsi sen verran enemmän, että asuntoon menee saman verran rahaa mitä pienempään kämppääni meni.

Käsittämätöntä, kuinka toisen tekstiä voi tahallaan noin vääristellä.

Kuulostat katkeralta. Jos olet noin tyytymätön tilanteeseesi, niin kannattaisiko asialle tehdä jotain?

Itse olen tyytyväinen valitsemallani tiellä. Turvaan tulevaisuuttani järjestelmällisen määrätietoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeskelkääpäs anustanne oikein antaumuksella mmmm maistuuko yhtä hyvältä kuin minun ryppyreikäni?

Vierailija
44/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUUUH tuoksuukos täällä mehevä perse? Slurpsista 🤤

Vierailija
45/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä puhelinsoitolla tuon summan saisi pienellä puukaupalla.

Kenelle myisit että samantien tulee rahat?

Vierailija
46/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä menee todennäköisesti 9 kuukautta.

Vierailija
47/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kuukautta, vaikka mulla on ihan hyvä palkka. Talouteen kuitenkin kuuluu viisi henkilöä, joista kolme teini-ikäisiä, joten...

En tässä tilanteessa pistäisi rahaa matkaan, vaan ns. sukan varteen, kuten olemme tehneetkin.

Vierailija
48/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 5v. ja en todellakaan tuhlaisi sitä.

Vierailija
49/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tilillä noin 9000€ Säästöt varmaankin hupenevat tässä loppuvuonna. Luultavasti ensi kesänä olisi 12500 säästössä jos niin päättäisin. Tuskin on sillä saatan tuhlata hiukan rahaa osakkeisiin. Veikkaan ettei ensi kesänä ole kuin noin 5000 tilillä.

Vierailija
50/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse nyt siitä, kauanko kestää säästää 3500 euroa yhteensä, vai 3500 euroa lisää?

Kyllähän tuo on sellainen summa, joka olisi kaikilla hyvä olla jo säästössä pahan päivän varalle. Silloin sitä ei toki tulisi käyttää matkusteluun.

Vierailija
51/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamatta nykyistä elämää mitenkään erityisesti, säästäisin summan 4kk:n aikana. Pystyisin säästämään 2kk:n aikana mutta sitten pitäisi kiinnittää erityistä huomiota muuhun kulutukseen.

Voisin käyttää matkaan.

Vierailija
52/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä puhelinsoitolla tuon summan saisi pienellä puukaupalla.

Kenelle myisit että samantien tulee rahat?

Sille myisin, joka klapeja haluaa ostaa. Tällä hetkellä hinta näyttää olevan 100 euron tienoilla motilta. Maksu samantien.

Ja ihan pystykaupalla olen saanut ennakkomaksun samantien, jos olen halunnut. Kyllä ostaja maksaa 20% kauppahinnasta, jos sen laittaa ehdoksi.

Vierailija
53/67 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun olin osa-aikatyössä niin 3-4 kk kestää laittaa syrjään tuollainen summan. Työttömänä ilman ansiosidonnaista menee vuosi samaan.

En tuhlaisi enkä ole tuhlannut. On säästöjä jonkun verran sen ansiosta. Voi sitten ostaa jotain parempaa useammin kun tarjoukset osuu vain kohdilleen.

Vierailija
54/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin syksyllä töihin, ja olen säästänyt kahdessa kuukaudessa jo 4500€. Jatkossa laitan säästöön 1000-1500€/kk.

Vierailija
55/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta vuodesta vuoteen kestää säästää tuo. Nyt on kyllä muitakin säästökohteista, mutta matka on yksi säästökohde. Päätetään vasta ensi vuoden alussa mennäänkö matkalle vai ei. Ja kuka tietää, vaikka matka jostain syystä peruuntuu? Samaan aikaan pitäisi nyt säästää uusiin silmälaseihin, yhteen vähän kalliimpaan nojatuoliin ja muuta tuollaista.

Vierailija
56/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen 20€/kk voisin säästää. Aika kauan kestäisi. Jos nyt saisin tuon summan menisi heti, laskuihin ja kodin hankintoihin.

Vierailija
57/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä on 20000€ joten rahat olisi heti käytettävissä.

Mutta jos pitäisi säästää, niin tällä hetkellä menisi varmaan vuosi. Itseasiassa tarkoitus olisikin säästää jotakuinkin tuo summa, kun suunnitelmissa olisi lähteä syksyllä rantalomalle

Vierailija
58/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän nämä alle kuukaudessa säästävät tekevät työkseen :O

Itsellä lähemmäs myös tuo pari vuotta. 

Vierailija
59/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk kestäisi säästää. Voisin laittaa matkaan, jos olisin sitä varten ne säästänyt.

- psykologi

Vierailija
60/67 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä alle kuukaudessa säästävät tekevät työkseen :O

Itsellä lähemmäs myös tuo pari vuotta. 

Kysyisin mieluummin, mihin ihmeeseen rahat kuluvat, jos tarvitsee pari vuotta säästääkseen 3500 e. Tuliko käytyä koulut kunnolla, tuliko hankittua ammatti, tuliko mietittyä, että ei ole pakko asua Helsingissä, jossain Hämeenlinnassa asuminen on halpaa ja töitäkin löytyy.