Miesystävä lakkaa vastaamasta viesteihin jos en pääse hänen luokseen omien menojeni vuoksi. Loukkaantuu ja pitää mykkäkoulua. Mitä ajatella?
Hän on kysellyt milloin pääsen hänen luokseen. Mies kovasti haluaa viettää kanssani aikaa (emme varsinaisesti seurustele mutta olemme melkein kaikki vapaat yhdessä olleet tämän vuoden aikana) ja haluaa pitää minut lähellään.
Vastasin kysymykseensä, että en valitettavasti pääse ensi viikolla hänen luokseen koska minulla on hyvin tärkeitä tapaamisia, sellaisia, joita en ole hoitanut aikaisemmin koska olen viettänyt niin paljon aikaa hänen kanssaan toisessa kaupungissa. Päätin, että nyt hoidan viikolla nämä kaikki asiat ja lähden myöskin tapaamaan erästä hyvin tärkeää ihmistä minulle, joka on parantumattomasti sairas ja asuu melko kaukana, joten siinä menee muutama päivä.
Mies ei enää vastannut mitään muuta kuin, että " Jaa, sillä tavalla." Pahoittelin tilannetta ja kerroin, että nyt on pakko hoitaa näitä asioita ja tavata tämä ihminen. Kyselin myös, että loukaantuiko hän.
Ei enää vastannut viesteihin. Täydellinen mykkäkoulu. Mies on minua vanhempi ja luulisi hänen ymmärtävän.
Kun en pääse hänen luokseen kun pyytää, niin näemmä loukkaantuu tai jättää vain vastaamatta kun ei saakaan haluamaansa. Ei kiinnosta yhtään viestini enää ja käy katsomassa, lähtee sitten pois.
Outoa, luulisi olevan vain iloinen, että saan mahdollisuuden nyt päästä myös muita tärkeitä asioita tekemään mutta näemmä kiinnostaa vain se saako sen mitä haluaa, milloin haluaa. Jos ei, niin vähät välittää.
Mitä tällainen mielestänne kertoo ihmisestä?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, miksi parisuhteita ei muodostu.
Mies: Tuletko ensi viikonloppuna käymään täällä?
Ap: ei käy, olen viettänyt kaikki vapaat kanssasi, menen tapaamaan sairasta isoäitiäni.
Mies: Jaa, sillä tavalla.
Ap: Olet kyllä ihan paska mieheksi, kun et ryhdy hyvittelemään minua, vaan vaadit luoksesi, vaikka minulla on tärkeää menoa!
Mies (mielessään): Mitä tapahtui, minähän olin sitä mieltä, että asia OK.
Voihan tilanne olla tämäkin skenaario, mutta kuka muka vastaa tuolla tavalla toiselle? " jaa, sillä tavalla"
Jos tuota ei ole tapana sanoa lempeän ymmärtävästi, ei sitä kyllä pysty sellaiseksi tulkitsemaan.
Toki ei pidä vetää johtopäätöksiä ennen kuin on varmistanut mistä on kyse
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ymmärtää selkeän, kirjoitetunkin viestin.
Ja jos joku asia mietityttää, mies voi itse soittaa ja kysyä.
Nyt ottaa pienimmänkin asian henk.koht. loukkauksena ja käyttäytyy kuin lapsi tai teini.
Onko muuten niin, että kun miehellä on menoja tms., ei ilmoita sinulle ja/tai vaatii sinua sopeuttamaan omat menosi hänen aikatauluihinsa?
Eli hänet pitää huomioida, mutta sinua ei...
Tottakai mies on "luvallani" saanut mennä minne haluaa. Viikonloppuisin kavereiden kanssa ilman minua tms. En ole kieltänyt, miksi olisin? Toisaalta, hän on kuitenkin jäänyt kanssani viettämään iltaa mutta varmaan juuri sen takia, että en ole kieltänyt ja on halunnut olla kanssani sitten kuitenkin. Olen aina sanonut, että saa mennä ja tehdä. En minä voi kieltää aikuista ihmistä tai loukkaantua siitä, että haluaa nähdä ystäviään, ilman minuakin.
Itse harvoin käyn missään, siis hyvin harvoin. Läihnnä teen töitä ja vietän vapaita miehen kanssa. Nyt kun olin töissä niin mies oli ystäviensä kanssa viikonlopun. Kyseli koska tulen hänen luokseen ja kerroin näistä menoistani. Ei näemmä pitänyt tästä lainkaan ja suuttui. Itse en olisi suuttunut ja olisin toivottanut hyvää matkaa, etenkin kun tilanne on se, että minä aina matkustan hänen luokseen toiseen kaupunkiin. Aina olen liikkeellä mutta hän on kotona. Nyt kun en olekaan tulossa niin se on "järkytys" ilmeisesti tai jotain vastenmielistä. On tottunut ehkä siihen, että olen saatavilla kun HÄN haluaa.
AP
Vallankäyttöä, jota mies tulee tekemään jatkossakin. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teissä on vikana että ette voi soitaa suoran toisillenen ilman viestittelyä.Puhua lyhyesti ja sanoa asiat suoraan? Mitä pelotavaa on soitaa ja suoran puhua? Minä en alennu kenenkän kanssa viesteihin ja mykkä kouluihin.Jätän armota viesti ihmiset taakseni ja ne jotka eivät minun omaa aikaani kunniota.Inhoan myös yli kaiken puhelin maratonia,kun pitä soitaa 3h puheluita.Estän tylysti maratoni puhujat. Ei ihme ihmisillä ei aikaa tavata kun elämä on kinni viesti ketjut puhelut ja pälle some päivitykset.Unikan ei sitten päivttäjillä tule kun laskevat tuliko tarpeeksi tykäyksiä.Jos ei aailman loppu!
Tässäkin ketjussako toi sama sössöttäjä,joka ei hallitse oikeinkirjoitusta.Häivy jo hiiteen kommentteinesi!
"mies on minua vanhempi ja luulisi hänen ymmärtävän"
Ei se ikä yksinään tee kenestäkään hyvin käyttäytyvää.
Jos tuossa vaiheessa suhdetta käytetään mykkäkoulua, niin en kyllä suosittelisi jatkoa. Ei oikeasti ole mitään niin raivostuttavaa kuin ihminen, joka käyttää puhumattomuutta riitojen tms.yhteydessä.
Meillä mies on heittäytynyt muutaman kerran puhumattomaksi ja ollut viikonkin puhumatta. Ja tässä on ollut yhteisenä piirteenä se, että ei ole mitään selkeää syytä tai edes mitään edeltävää riitaa. Selkeästi on kuitenkin loukkaantunut jostain, muttei sano mistä. Kerran jopa niin ,että illalla kaikki oli ok, mutta aamulla ei sitten puhunut mitään ja oli muutaman päivän puhumatta. Viimeiset kerrat en ole enää kysellyt mikä on. Olkoot puhumatta vaikka loppu ikänsä, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on palavasti rakastunut sinuun, ja pahasti pettynyt kun ette nyt tapaakaan. Voi olla myös mustasukkaisuutta tai ehkä hän vetää viikon perskännejä pettymykseensä.
Tuommoinen kysymys että onko loukkaantunut voidaan kokea johdattelevaksi, kun hän selvästi on pettynyt. Kommunikaatio teillä näyttää kumminkin ontuvan. Ehkä ei pitäisi heti osoitella sormella, jos et kerran varsinaisesti tiedä mitä miehen päässä liikkuu.
Useimmiten ne ovat palavasti rakastuneet omaan nokkeluuteensa, miten helppo normaali hyväuskoista naista on pompottaa ja hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: ei käy, olen viettänyt kaikki vapaat kanssasi, menen tapaamaan sairasta isoäitiäni.
Ap: Olet kyllä ihan paska mieheksi, kun et ryhdy hyvittelemään minua, vaan vaadit luoksesi, vaikka minulla on tärkeää menoa!
Voihan tilanne olla tämäkin skenaario, mutta kuka muka vastaa tuolla tavalla toiselle? " jaa, sillä tavalla"
Jos tuota ei ole tapana sanoa lempeän ymmärtävästi, ei sitä kyllä pysty sellaiseksi tulkitsemaan.
Toki ei pidä vetää johtopäätöksiä ennen kuin on varmistanut mistä on kyse
Ap ainakin väitti, että mies vastasi noin, joten miksi epäilisimme häntä?
Onko viesteihin vastaamattomuus nykyisin mykkäkoulua?
Ap voisi soittaa miehelle ja kertoa asian sen sijaan että täällä me pidämme miestä narsistina ja raukkamaisena itsekkäänä tapauksena vain siksi, että ap yrittää ryhtyä riitelemään viestien avulla.
Vierailija kirjoitti:
No suunnilleen näin. Ainoa vain, että kerroin välissä, että toki haluaisin tulla mutta muuten jää nämä asiat hoitamatta. Ei vastannut.
Kysyin, että loukkaantuiko hän? Ei vastannut.
Yritin vielä... Ei vastannut.
Ei vastannut enää koko iltana. Koko viestittely jäi hänen puolestaan siihen, etten ollut saatavilla kun hän olisi halunnut. Sitten täydellinen hiljaisuus.
Mielestäni aika erikoista, eikö sinusta?
AP
Mies kuulostaa kontrolloivalta. Olen seurustellut mustasukkaisen ja kontrolloivan miehen kanssa. Suhde päättyi kun mies löi minua. Tuollainen loukkaantuminen ja mykkäkoulu muiden ihmisten tapaamisesta olisi minulle ensimmäinen varoitusmerkki kontrolloivasta luonteenpiirteestä.
Ois halunnu pillua ja sit suuttu ku ei saanukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ymmärtää selkeän, kirjoitetunkin viestin.
Ja jos joku asia mietityttää, mies voi itse soittaa ja kysyä.
Nyt ottaa pienimmänkin asian henk.koht. loukkauksena ja käyttäytyy kuin lapsi tai teini.
Onko muuten niin, että kun miehellä on menoja tms., ei ilmoita sinulle ja/tai vaatii sinua sopeuttamaan omat menosi hänen aikatauluihinsa?
Eli hänet pitää huomioida, mutta sinua ei...Tottakai mies on "luvallani" saanut mennä minne haluaa. Viikonloppuisin kavereiden kanssa ilman minua tms. En ole kieltänyt, miksi olisin? Toisaalta, hän on kuitenkin jäänyt kanssani viettämään iltaa mutta varmaan juuri sen takia, että en ole kieltänyt ja on halunnut olla kanssani sitten kuitenkin. Olen aina sanonut, että saa mennä ja tehdä. En minä voi kieltää aikuista ihmistä tai loukkaantua siitä, että haluaa nähdä ystäviään, ilman minuakin.
Itse harvoin käyn missään, siis hyvin harvoin. Läihnnä teen töitä ja vietän vapaita miehen kanssa. Nyt kun olin töissä niin mies oli ystäviensä kanssa viikonlopun. Kyseli koska tulen hänen luokseen ja kerroin näistä menoistani. Ei näemmä pitänyt tästä lainkaan ja suuttui. Itse en olisi suuttunut ja olisin toivottanut hyvää matkaa, etenkin kun tilanne on se, että minä aina matkustan hänen luokseen toiseen kaupunkiin. Aina olen liikkeellä mutta hän on kotona. Nyt kun en olekaan tulossa niin se on "järkytys" ilmeisesti tai jotain vastenmielistä. On tottunut ehkä siihen, että olen saatavilla kun HÄN haluaa.
AP
Sun pitää tiedostaa että olet itsekin kaltevalla pinnalla. Että mikä on se tarve, että pitää jollakin toisella hyväksyttää menonsa.
Myöskin, narsistityyliset miehet haluaa aina toimia juuri päinvastoin. Jos haluat mukaan, se ei sovi. Jos et halua, sekin häntä on häiritsevinään. Kyse on vain hänen pelistään.
Arvosta itseäsi. Sinulla on oma tahto ja oma elämä. Kuten itsekin toteat hän haluaa vain kontrolloida sinua. Se ei onnistu jos et kerro hänelle mitään. Opettele tunnistamaan kylmä-kuuma tekniikka. Ja puhelimesi on sinun. Ei tarvi vastata kenellekään mitään.
Varmaan kannattaa ajatella samaa kuin naisesta joka tekee noin.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi soittaa miehelle ja kertoa asian sen sijaan että täällä me pidämme miestä narsistina ja raukkamaisena itsekkäänä tapauksena vain siksi, että ap yrittää ryhtyä riitelemään viestien avulla.
Ap riitelee, kun mies on se joka ei osaa käyttöytyä???
Ja miksi ap:n pitää olla se, joka soittaa?
Miksi mies ei soita, jos jää epäselvyyksiä...
Ilmeisesti se olisi jotenkin "nöyryyttävää" tai ottaisi miehiselle omanarvon tunnolle?
Miksi ihmeessä ei oikeasti ole jotain opetusta jo kouluissa, miten ihmissuhteissa käyttäydytään ja otetaan toinen huomioon.
Tunnetaidot monella puutteellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suunnilleen näin. Ainoa vain, että kerroin välissä, että toki haluaisin tulla mutta muuten jää nämä asiat hoitamatta. Ei vastannut.
Ei vastannut enää koko iltana. Koko viestittely jäi hänen puolestaan siihen, etten ollut saatavilla kun hän olisi halunnut. Sitten täydellinen hiljaisuus.
AP
Et ollut saatavilla, miksi miehen olisi pitänyt päivystää luurin ääressä odottamassa armopaloja sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on, jos ap ja hänen miesystävänsä viestivät toistensa kanssa tapaamisten välillä viesteillä eikä puheluilla. Harva enää soittaa pirauttaa, vaan nykyään viestiminen on se yleisempi tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei oikeastaan ole kovin erikoista. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä. Mies haluaa kohdistaa sitä sinuun ja aiheuttaa epämukavuuden tunnetta kun haluat viettää aikaasi jonkun muun kuin hänen kanssaan. Kohta et konfliktia välttääksesi halua tapailla enää ketään muuta kuin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on, jos ap ja hänen miesystävänsä viestivät toistensa kanssa tapaamisten välillä viesteillä eikä puheluilla. Harva enää soittaa pirauttaa, vaan nykyään viestiminen on se yleisempi tapa.
eli jos ei ole 24/7 puhelin kourassa, mies pitää mykkäkoulua?
Kuinka vanhoja olittekaan?
Seli seli...
Jos ei ihan normaaliin, asialliseen käytökseen kykene kannattaa kaveerata ja muutenkin olla tekemisissä kaltaistensa kanssa.
Ts. joidenkin keskenkasvuisten junttien kanssa.
Turha parkua, jos ei saa fiksua saati mitään ihmissuhdetta.