Miesystävä lakkaa vastaamasta viesteihin jos en pääse hänen luokseen omien menojeni vuoksi. Loukkaantuu ja pitää mykkäkoulua. Mitä ajatella?
Hän on kysellyt milloin pääsen hänen luokseen. Mies kovasti haluaa viettää kanssani aikaa (emme varsinaisesti seurustele mutta olemme melkein kaikki vapaat yhdessä olleet tämän vuoden aikana) ja haluaa pitää minut lähellään.
Vastasin kysymykseensä, että en valitettavasti pääse ensi viikolla hänen luokseen koska minulla on hyvin tärkeitä tapaamisia, sellaisia, joita en ole hoitanut aikaisemmin koska olen viettänyt niin paljon aikaa hänen kanssaan toisessa kaupungissa. Päätin, että nyt hoidan viikolla nämä kaikki asiat ja lähden myöskin tapaamaan erästä hyvin tärkeää ihmistä minulle, joka on parantumattomasti sairas ja asuu melko kaukana, joten siinä menee muutama päivä.
Mies ei enää vastannut mitään muuta kuin, että " Jaa, sillä tavalla." Pahoittelin tilannetta ja kerroin, että nyt on pakko hoitaa näitä asioita ja tavata tämä ihminen. Kyselin myös, että loukaantuiko hän.
Ei enää vastannut viesteihin. Täydellinen mykkäkoulu. Mies on minua vanhempi ja luulisi hänen ymmärtävän.
Kun en pääse hänen luokseen kun pyytää, niin näemmä loukkaantuu tai jättää vain vastaamatta kun ei saakaan haluamaansa. Ei kiinnosta yhtään viestini enää ja käy katsomassa, lähtee sitten pois.
Outoa, luulisi olevan vain iloinen, että saan mahdollisuuden nyt päästä myös muita tärkeitä asioita tekemään mutta näemmä kiinnostaa vain se saako sen mitä haluaa, milloin haluaa. Jos ei, niin vähät välittää.
Mitä tällainen mielestänne kertoo ihmisestä?
Kommentit (137)
Onnittelut, olet narsistin kanssa suhteessa. Manipulointia tuo on, että menisit sittenkin hänen luokseen.
Montako päivää ollut vastaamatta viesteihin? Ehkä hän antaa sinulle aikaa hoitaa omia asioitasi. Vastaako puhelimeen? Älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä miesten viestittelytavoista, ne ovat erilaisia kuin naisten.
Jos noin pienestä vetää herneet nenään, mitä tapahtuu jos on oikeasti joku ongelma?
Eniten minua ihmetyttää, että ette seurustele mutta olette vuoden päivät viettäneet (kaiken?) vapaa-ajan yhdessä.
Mutta itse asiaan: hyvä, että tämä tuli nyt esiin. Jos mies ei ota vastuuta käytöksestään (=ota yhteyttä ja kerro miltä hänestä oli tuntunut ja miksi toimi kuten toimi) niin ei tuota kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teissä on vikana että ette voi soitaa suoran toisillenen ilman viestittelyä.Puhua lyhyesti ja sanoa asiat suoraan? Mitä pelotavaa on soitaa ja suoran puhua? Minä en alennu kenenkän kanssa viesteihin ja mykkä kouluihin.Jätän armota viesti ihmiset taakseni ja ne jotka eivät minun omaa aikaani kunniota.Inhoan myös yli kaiken puhelin maratonia,kun pitä soitaa 3h puheluita.Estän tylysti maratoni puhujat. Ei ihme ihmisillä ei aikaa tavata kun elämä on kinni viesti ketjut puhelut ja pälle some päivitykset.Unikan ei sitten päivttäjillä tule kun laskevat tuliko tarpeeksi tykäyksiä.Jos ei aailman loppu!
Voin kyllä hyvin ymmärtää miksi et tykkää viestitellä.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kertoo sinusta, että olet hyvin epävarma ja läheisriippuvainen henkilö, joka ei uskalla elää omaa elämäänsä. Jos tapailumies loukkaantuu siitä, että sinulla on oma elämä, niin miksi roikut moisessa tyypissä?
Mitä selität, osuiko kohdalle???
Siis oikeasti...
Syytät ap:ta toisen vastuuttomasta käytöksestä, kasva aikuiseksi!!
Missä on sen miesystävän vastuuton käytös? Hänhän vastasi "Jaa, sillä tavalla." ja jätti keskustelun siihen. Ei vaatinut, ei rähjännyt, ei ryhtynyt uhkailemaan yhtään millään. Hänen mielestään asia on siinä, ap menee katsomaan sairasta läheistään eikä tähän liity yhtään mitään draamaa. Ap sen sijaan ryhtyy nyhtämään mieheltä vastausta siihen, että loukkasinko, anna anteeksi, että minulla on nyt muuta sovittuna. Ehkä se mies ei katso asiakseen ryhtyä hyvittelemään ap:ta millään tavalla, koska ei ole loukannut, ei ole vaatinut perumaan menoja eikä keksi mitään syytä, miksi asiaa pitää enää vatvoa.
Mitä sen miehen tulisi tehdä? Ryhtyä sopimaan riitaa, jota ei ole?
Miksi vain viestittelet miesystävän kanssa etkä soita hänelle ja toisinpäin?
Miehen käytös on erittäin itsekästä ja keskenkasvuista, ja kokemuksesta voin kertoa, että käytös ei tule muuttumaan. Teit aivan oikein, kun annoit miehelle palautetta. Tuohon ihmiseen ei kannata enää tuhlata aikaa, fiksumpiakin miehiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä puhumalla sanoa aina menot ja syyt, viesti ei oikein toimi noissa asioissa, vaan kuulostaa kylmältä viestiltä toiselle. Ihmettelee mihin katoat ja miksi on noin monta ihmiskontaktia. Ja ei tiedä keitä tapaat, ellei selosta vähän ja miten matkustat.
Vanhan rupikullimiehen jupinaa.
Sun viestejä ei täällä kaivata.
Millaisia teidän yhteiset hetket on olleet? Onko mies tuntunut turvalliselta?
Normaali ihminen ymmärtää selkeän, kirjoitetunkin viestin.
Ja jos joku asia mietityttää, mies voi itse soittaa ja kysyä.
Nyt ottaa pienimmänkin asian henk.koht. loukkauksena ja käyttäytyy kuin lapsi tai teini.
Onko muuten niin, että kun miehellä on menoja tms., ei ilmoita sinulle ja/tai vaatii sinua sopeuttamaan omat menosi hänen aikatauluihinsa?
Eli hänet pitää huomioida, mutta sinua ei...
Ehkä hän on palavasti rakastunut sinuun, ja pahasti pettynyt kun ette nyt tapaakaan. Voi olla myös mustasukkaisuutta tai ehkä hän vetää viikon perskännejä pettymykseensä.
Tuommoinen kysymys että onko loukkaantunut voidaan kokea johdattelevaksi, kun hän selvästi on pettynyt. Kommunikaatio teillä näyttää kumminkin ontuvan. Ehkä ei pitäisi heti osoitella sormella, jos et kerran varsinaisesti tiedä mitä miehen päässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kertoo sinusta, että olet hyvin epävarma ja läheisriippuvainen henkilö, joka ei uskalla elää omaa elämäänsä. Jos tapailumies loukkaantuu siitä, että sinulla on oma elämä, niin miksi roikut moisessa tyypissä?
En minä hänen takiaansa peru näitä menojani. Tottakai mietin, että loukkaantuiko ja olisin voinut hänen kanssaan asiallisesti keskustella sekä sopia milloin tapaisimme seuraavan kerran. Ei kuitenkaan vastaile, joten laitoinkin aika ruman viestin koska tuo on mielestäni tietynlaista vallankäyttöä, että heti hiljennytään kun en ole saatavilla. Ei minun tarvitse hänessä roikkua ja menen eteenpäin. Tuollainen käytös on niin typerää, etten jaksa ja minulle on aivan sama oikeastaan jos sille linjalle lähdetään. Halusin tällä keskustelulla saada varmuutta omille tunteilleni, ettei tämä nyt aivan oikein mene näin.
AP
Siis ryhdyit haastamaan riitaa ja nyt ihmettelet, että miksi mies ei vastaa?
Sinulla on mielestäsi jotenkin paremmat kommunikointitaidot kuin miehellä, joka ei ryhdy riitelemään tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität, osuiko kohdalle???
Siis oikeasti...
Syytät ap:ta toisen vastuuttomasta käytöksestä, kasva aikuiseksi!!Missä on sen miesystävän vastuuton käytös? Hänhän vastasi "Jaa, sillä tavalla." ja jätti keskustelun siihen. Ei vaatinut, ei rähjännyt, ei ryhtynyt uhkailemaan yhtään millään. Hänen mielestään asia on siinä, ap menee katsomaan sairasta läheistään eikä tähän liity yhtään mitään draamaa. Ap sen sijaan ryhtyy nyhtämään mieheltä vastausta siihen, että loukkasinko, anna anteeksi, että minulla on nyt muuta sovittuna. Ehkä se mies ei katso asiakseen ryhtyä hyvittelemään ap:ta millään tavalla, koska ei ole loukannut, ei ole vaatinut perumaan menoja eikä keksi mitään syytä, miksi asiaa pitää enää vatvoa.
Mitä sen miehen tulisi tehdä? Ryhtyä sopimaan riitaa, jota ei ole?
Niin, tuo viesti todellakin pitäisi ottaa sillä tavalla, että ei oleta miehen suuttuneen, mutta kuitenkin 99,99% varmuudella mies on suuttunut. Ja jos vielä mykkäkoulut päälle niin homma selvä.
Mutta eipä tuossa tilanteessa kyllä mitään ruvetakaan toiselta kyselemään vaan toinen ilmaisee harmituksensa itse mikäli sellaista kokee, niin kuin vastuuntuntoiset aikuiset tekee.
Minun exä käyttäytyi samalla tyylillä. Hän oli läheisriippuvainen ja halusi aina olla yhdessä. Sitten yritti loukkaantumalla tai kärkkäillä kommenteilla syyllistää minulle huonon omatunnon, jos olin menossa johonkin. Sanoin heippa, enkä ole kaivannut moista ripustautujaa takaisin.
Ymmärrän, miksi parisuhteita ei muodostu.
Mies: Tuletko ensi viikonloppuna käymään täällä?
Ap: ei käy, olen viettänyt kaikki vapaat kanssasi, menen tapaamaan sairasta isoäitiäni.
Mies: Jaa, sillä tavalla.
Ap: Olet kyllä ihan paska mieheksi, kun et ryhdy hyvittelemään minua, vaan vaadit luoksesi, vaikka minulla on tärkeää menoa!
Mies (mielessään): Mitä tapahtui, minähän olin sitä mieltä, että asia OK.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on palavasti rakastunut sinuun, ja pahasti pettynyt kun ette nyt tapaakaan. Voi olla myös mustasukkaisuutta tai ehkä hän vetää viikon perskännejä pettymykseensä.
Tuommoinen kysymys että onko loukkaantunut voidaan kokea johdattelevaksi, kun hän selvästi on pettynyt. Kommunikaatio teillä näyttää kumminkin ontuvan. Ehkä ei pitäisi heti osoitella sormella, jos et kerran varsinaisesti tiedä mitä miehen päässä liikkuu.
Palava rakkaus ei ole oikeutus henkiseen väkivaltaan ja muihin sairaisiin tekoihin.
Vallankäyttöä. Kohta pyytelet häneltä anteeksi omia menojasi.
Eli ainoa vaihtoehto on lopettaa suhde. Ei mies sinusta välitä vaan siitä että saa kokeilla, miten helppo sinua on ohjailla.
Hän voi sanoa että ei hän mitään tarkoittanut, mutta puheet ja teot ei täsmää. Ehta sonnanpuhuja siis.
Narsismiketjussa oli, mitä tärkeämmästä asiasta olet hänelle maininnut, sitä varmemmin hän haluaa menosi pilata.