Kuinka monella naisella oikeasti vyötärönympärys alle 80cm?
Eikö ihminen ole silloin aika hoikkarakenteinen? Olisi kiva, jos itsellä olisi, mutta jo suolistosairaus tämän estää, kun turvotusta. Toivoisin silti pääseväni siihen laihduttamalla, koska kerrotaan yli 80cm vyötärön olevan yksi diabetesriski :(
Kommentit (221)
Olen varmaan joku luonnonoikku, kun olen vielä normaalipainon puolella (joskin aika lähellä ylärajaa), mutta vyötärönympärykseni on silti 90cm. Pituuskin on vain 165cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen 38v, 169cm, 73kg. Vyötärönympärys 77 m. Kun painoin 60 kg, mitta oli 70cm, olin 33v.
Samanmallinen ihminen voisi helposti painaa enemmänkin ja tuo mitta olisi silti joillakin pienempi. Tuntuu oudolta että senttimetriluku on niin merkitsevä, ihmisten kehot ovat niin eri mallisia.
Vyötärönympärys nimenomaan kertoo terveydestä enemmän kuin paino, ei ylipainosta ole terveydelle haittaa jos se paino on tisseissä, pyllyssä, reisissä ja pohkeissa. Naisten kohdalla siis näin. Iso vyötärö kertoo sisäelinrasvasta ja hormonaalisista ongelmista jotka ovat luultavimmin seurausta huonosta ruokavaliosta ja liikunnan puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
172 cm, 58 kg ja 74 cm vyötärönympärys. Söin kyllä äsken, mutta ei se taida vaikuttaa..
Korjaan, lantio 72 cm. Ja kävin tekemässä äsken toisen palstalaisen innoittamana vartalonmallista testin: olen "banaani" 😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172 cm, 58 kg ja 74 cm vyötärönympärys. Söin kyllä äsken, mutta ei se taida vaikuttaa..
Korjaan, lantio 72 cm. Ja kävin tekemässä äsken toisen palstalaisen innoittamana vartalonmallista testin: olen "banaani" 😩
Eikun siis vyötärö prkl. Heippa.
Mitä helevetin väliä vaik olis 50 kg ja alle tuon määrän ympärykseltään jos miehet katsoo kuin halpaa makkaraa kun et viehätä.... että terve vaan teille mullin veivaville ihan itekseen ja silleen.... toivottavati tulee jännetupintulehdus ja rannevika.... vanhat pojat ja ne sekalaiset mukiinmemevät ujot...
Olisko ollu helpomp suostua sen luokkakaverilikan treffipyyntöön eikä paeta sinne peräkammariin??? Mitä häh???
Toivottavasti oma käsi maistuu kun elämän tilanteet menetetty? Oliko sen arvoista, mitä häh??
Kaduttaako? Turha enää ottaa yhteyttä ja kohdata foorumissa ja tulla kättelemään????
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kropan mallista. Päärynöillä voi lihavanakin olla alle tuon ja ompuilla voi laihanakin olla lähellä tuota 80 cm.
Itse omena. Pitkät ja kiinteät jalat ja lyhyt selkä. Oikeastaan vyötäröä ei ole olleenkaan, vaan olen sellainen suora pötkö. Olen 167/53 kg ja vyötärö 76 cm. Treenaan vatsalihaksia säännöllisesti ja vatsa on littana, mutta oikeasti kylkiluiden jälkeen alkaa heti lantio.
Kaverini on toista maata ja päärynä. Painaa minua yli kymmenen kiloa enemmän ja sama pituus eli, mutta kaikki on perseessä. Vyötärö on 68 cm, vaikka minua pullerompi.
Ihmisiä on tosiaan niin eri mallisia. Itsellä alkaa kans lantioluut heti kylkiluiden jälkeen. Eikä ole mikään kapea rintaranka eikä kapeat lantioluut, vaan molemmat leveät. Luulin että se johtuu omasta skolioosista, että ne on niin lähekkäin, sillä yleensä kun tämän mainitsee netissä, niin alkaa hirveä inttäminen, että ei ole mahdollista että lantioluut alkaa välittömästi kylkiluiden jälkeen. Mutta näköjään niin on jollan ilman skolioosiakin. Mulla on kans aika hoikat jalat, mutta ei mitenkään pitkät, normipituiset.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitataanko se kapeimmasta kohtaa vai juuri ja juuri navan yläpuolelta. Kapeimmasta kohtaa on reilusti alle 80 cm, navan yläpuolelta ei ole, koska mulla on niin korkea lantio että siinä kohden on vielä ylimmät lantioluut.
Nuo mittausohjeet eivät tosiaan sovi kaikkien ruumiinrakenteelle. Pitäisi mitata navan yläpuolelta, mutta kylkiluiden alapuolelta. No minulla on kylkiluut vielä navan kohdalla, joten ei tuo ole mahdollista.
Vyötärönympärys pitää mitata paljon ylempää kuin missä vyötärön tavallisesti ajatellaan olevan. Se on kapein kohta rintojen alapuolella, mistä ympärys mitataan. Siitä missä on jo kylkiluita.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan joku luonnonoikku, kun olen vielä normaalipainon puolella (joskin aika lähellä ylärajaa), mutta vyötärönympärykseni on silti 90cm. Pituuskin on vain 165cm.
Sama. Normaali paino mutta lantio on tosi leveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mitat 160/60 eli en ole kovin hoikka, vyltärönympärys on 70 cm.
Ite painoin joitakin vuosia sitten 60kg ja pituutta 160cm, mutta vyötärönympärys silti yli 80cm. Mistähän tämäkin johtuu?
No älä tosissasi usko, että tuolla toisella oikeasti olisi noilla kiloilla vyötärö 70cm.
Jos mitta näyttää 70 cm, niin se on mitattu jostain kaulan kohdalta😄
No kyllä vaan on. Epäilen että syynä pitkä selkä/lyhyet jalat- mallinen kroppa. Olen myös suht timmi, olen ollut myös ei-timmi 60 kiloinen ja silloin vy oli varmasti suurempi.
Mulla on päärynävartalo ja bmi himpun yli 25. Vy 78. Harrastan paljon urheilua. Läski on kertynyt reisiin ja takapuoleen
Mulla on normaalitilassa, nyt olen raskaana niin toki ei. Mutta en ole mitenkään laiha, vaan aika pitkälle ylipainonkin puolella vyötärö pysyy kapeana. Vartalomallissani rasva kerääntyy lanteille, peffaan ja reisiin.
Vierailija kirjoitti:
No minulla on jotain 62cm. Olen muutenkin kapea, liivien ympäryskin on 65. BMI on 19. Ja vyötäröön kertyy viimeisenä paino, olen mallia tiimalasi.
Jokin tässä ei nyt täsmää... Näillä tiedoilla ei kyllä kuulosta tiimalasilta. Mikä sun rinnanympärys sitten on?
Eipä näytä olevan. Just mittasin. Vyötärö on kapeimmasta kohtaa 86 cm, navan yläpuolelta 91 cm. Mitat 166/73. Ikä 40. Vuosikausia oon tarkkaillut syömisiä ja pyrin syömään vain terveellistä ja vähän, mutta paino ei tipu enää nelikymppisenä millään.
Täällä on. En mittaile painoa , mutta huolehdin että vyötärö ( siis pari senttiä navan alta) on alle 80 cm. Jos vaikka tulevaisuudessa ei saa hoitoa, jos ylittää tietyt raja-arvot.
Olen 174 cm pitkä painoa 68kg ja vyötärönympärys 70 cm. Muutama kilo ja muutama sentti saisi vielä lähteä.
N32
Vierailija kirjoitti:
Täällä on. En mittaile painoa , mutta huolehdin että vyötärö ( siis pari senttiä navan alta) on alle 80 cm. Jos vaikka tulevaisuudessa ei saa hoitoa, jos ylittää tietyt raja-arvot.
Ei sitä vyötäröä sentään navan alta mitata.
Aika monet laskurit ja käyrät vaatisivat päivittämistä.Tytöt ovat paljon pidempiä kuin ennen jne..
Oma oikea hyvä olo on paras mittari.
No nuorena oli hoikka vyötärö. Olen 162 cm, painosta nuorena en edes tiedä, 50+ kg. Pienet vaatekoot menivät hyvin. Vyötärö jotain 64 cm.
Nyt jotain 20 v ja 20 kg myöhemmin. Paino 73 kg. Vyötärö 87 kg. Luultavasti liikunnalla saisi joitakin senttejä kiinteytymään mutta kun en ole viitsinyt.
No älä tosissasi usko, että tuolla toisella oikeasti olisi noilla kiloilla vyötärö 70cm.
Jos mitta näyttää 70 cm, niin se on mitattu jostain kaulan kohdalta😄