Onko 39-vuotiaana kolmen lapsen äitinä mahdollisuus vielä löytää uusi rakkaus?
Mietin tätä asiaa. Olemme vielä miehen kanssa yhdessä, mutta eroamassa. Suhde on ollut huono jo vuosia, oikeastaan aina, jos tarkemmin alkaa miettiä. En vaan nuorena osannut olla kovin kriittinen.
Mies ei ole koskaan kyennyt kunnolla läheisyyteen tai läsnäoloon. On muutenkin aika itsekästä sorttia, ei osaa kauhean hyvin huomioida muita ihmisiä ympärillä, joustamaton, negatiivinen ja vielä laiskakin mitä tulee kotitöihin jne. Olen kuluttanut tosi paljon energiaa siihen, että saisin suhteen toimimaan, mutta en näe että se on enää sen arvoista. Mies on pitänyt minua itsestäänselvyytenä varmaan aina.
Lapsiani rakastan yli kaiken, ja nyt tuntuu siltä että en edes halua uutta parisuhdetta nykyisen päätyttyä. Mutta entä jos alankin kaipaamaan sellaista jossain vaiheessa? Onko mahdollista vielä löytää joku? Omasta mielestäni olen ihan mukavaa seuraa, huumorintajuinen, avoin kokeilemaan uusia juttuja, ylipäänsä koen että elämää on vielä paljon jäljellä ja jossain vaiheessa minulla voisi hyvin olla paljonkin annettavaa jollekin. Pidän myös huolta itsestäni urheilemalla ja syömällä terveellisesti. Mutta miten on kun ikää alkaa tulla lisää ja lapsiakin on kolme? Onko haastavaa löytää uutta kumppania?
Kommentit (73)
Olen sinua pari vuotta nuorempi mies, ja minulle kyllä kelpaisi. Kunhan asuisimme omissa kodeissamme. Varmaan lapsillekin kivempaa, ettei joku setämies yhtäkkiä ala lojumaan nurkissa.
Täältä palstalta ei kannata kysyä tälläisiä kysymyksiä. Saat vastauksia ihmisiltä, jotka ovat mielenterveyspuolen potilaita.
Mutta kyllä, kyllä voit löytää uuden rakkauden ja hyvän sellaisen. Sinkkuja on ja tulee aina olemaan. Kannattaa kuitenkin ensiksi keskittyä itseensä ja käymään ero läpi ja sitten etsiä uutta suhdetta. Niitä aikaisia varoitusmerkkejä miehen itsekkyydestä tai haluttomuudesta hoitaa kotitaloutta ei kannata ignoorata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti mahdollista.
Löytyy myös mukavia miehiä. Osaavat ruuanlaiton, ovat sosiaalisia, helliä, romanttisia ja empaattisia ja voivat vielä olla lapsi myönteisiäkin.
Näin itsekin ajattelen. Olen varma, että on paljon mukavia, aikuisia miehiä, jotka osaavat olla huomaavaisia jne ja tunnenhan itsekin sellaisia. Ei tietenkään haittaa vaikka miehellä itsellään olisi lapsia, oikeastaan vähän olettaisinkin että hänellä olisi.
Kun olemme puhuneet erosta, mies on varoittanut minua siitä että entä jos alankin kaivata joskus myöhemmin parisuhdetta enkä sellaista enää löydä. En tiedä mikä hänen motiivinsa on puhua sellaisia, koska itse näen sen täysin mahdollisena, mikäli parisuhteen vaan haluan. Mutta olenko sitten liian toiveikas, en tiedä. T. Ap
Oletko sinä se, joka haluaa erota? Jos olet niin tuo voi olla miehen tapa pelotella sinua jäämään. Tyyliä "olen parasta mitä voit saada".
Aina on olemassa se mahdollisuus, että uutta parisuhdetta ei löydy. Jotkut eivät löydä parisuhdetta koskaan. Joten toki sitäkin voi miettiä. Mutta jos et suhteessani oikeasti pysty olemaan niin en jäisi vain siksi, että olisi joku. Kannattaa vaan olla varma siitä mitä haluaa.
Kyllä on mahdollista ja todennäköisesti löytää samanlaisen kun entinenkin oli tai vielä pahemman.😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki lapset samalle miehelle?
On sekin mahdollisuus olemassa.
Ap
Eli ap ei tiedä.
On paitsi jos olet kehopositiivinen
Vierailija kirjoitti:
Täältä palstalta ei kannata kysyä tälläisiä kysymyksiä. Saat vastauksia ihmisiltä, jotka ovat mielenterveyspuolen potilaita.
Mutta kyllä, kyllä voit löytää uuden rakkauden ja hyvän sellaisen. Sinkkuja on ja tulee aina olemaan. Kannattaa kuitenkin ensiksi keskittyä itseensä ja käymään ero läpi ja sitten etsiä uutta suhdetta. Niitä aikaisia varoitusmerkkejä miehen itsekkyydestä tai haluttomuudesta hoitaa kotitaloutta ei kannata ignoorata!
Olet varmaan yksi heistä, kun niin varma asiastasi olet. Löysääs pipoa, kun hiertää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti mahdollista.
Löytyy myös mukavia miehiä. Osaavat ruuanlaiton, ovat sosiaalisia, helliä, romanttisia ja empaattisia ja voivat vielä olla lapsi myönteisiäkin.
Näin itsekin ajattelen. Olen varma, että on paljon mukavia, aikuisia miehiä, jotka osaavat olla huomaavaisia jne ja tunnenhan itsekin sellaisia. Ei tietenkään haittaa vaikka miehellä itsellään olisi lapsia, oikeastaan vähän olettaisinkin että hänellä olisi.
Kun olemme puhuneet erosta, mies on varoittanut minua siitä että entä jos alankin kaivata joskus myöhemmin parisuhdetta enkä sellaista enää löydä. En tiedä mikä hänen motiivinsa on puhua sellaisia, koska itse näen sen täysin mahdollisena, mikäli parisuhteen vaan haluan. Mutta olenko sitten liian toiveikas, en tiedä. T. Ap
Oletko sinä se, joka haluaa erota? Jos olet niin tuo voi olla miehen tapa pelotella sinua jäämään. Tyyliä "olen parasta mitä voit saada".
Aina on olemassa se mahdollisuus, että uutta parisuhdetta ei löydy. Jotkut eivät löydä parisuhdetta koskaan. Joten toki sitäkin voi miettiä. Mutta jos et suhteessani oikeasti pysty olemaan niin en jäisi vain siksi, että olisi joku. Kannattaa vaan olla varma siitä mitä haluaa.
Kyllä uusi parisuhde AINA löytyy. Ei kannata tälläisiä pelotteluja kuunnella. Ainoastaan silloin uutta parisuhdetta ei löydy, jos ei ole valmis katsomaan oman kuplan ulkopuolelle.
39 vuotias kolmen lapsen äiti.
Peräkammaripojan kassien tyhjennysalusta,
Se ei ole lapsen leikkiä, kun isokullinen aikamiespoika nussii.
Ap
Vierailija kirjoitti:
39 vuotias kolmen lapsen äiti.
Peräkammaripojan kassien tyhjennysalusta,
Se ei ole lapsen leikkiä, kun isokullinen aikamiespoika nussii.
Ap
Tässä on hyvä esimerkki näistä mielenterveyspotilaista. Tulevat aina pilaamaan kaikki hyvät keskustelut, kun oma pää on niillä aina ihan sekaisin.
Miksei jos on hoikka sievä ja hyväkäytöksinen. Eli sellainen mitä ei 39v naiset yleensä ole. Sitten voi joku esimerkiksi passin ja kelan takia kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti mahdollista.
Kyllä minä olen se, joka eroa haluaa. Olisin halunnut jo paljon aiemmin, mutta koska mies ehdottomasti ei halunnut erota, olen antanut suhteelle jatkoaikaa. Nyt koen olevani tarpeeksi vahva, että jaksan yksin eron hoitaa miehen vastusteluista huolimatta ja lapsetkin ovat jo vähän isompia.
Miehen siskolle myös kävi noin, että erosi jo nuorempana, pienten lasten äitinä, eikä ole löytänyt ketään uutta rinnalle, vaikka olisi halunnutkin ja on ilmeisesti hieman katkeroitunut siitä. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet haluavat max. 25-vuotiaan lapsettoman naisen.
N29
Itse asiassa normaalit neli-viisikymppiset miehet eivät vietä isänpäivää esiintymällä parikymppisinä naisina vauvapalstalla.
Kyllä on ihan normaalejakin miehiä olemassa, jotka haluavat suunnilleen samanikäisen kumppanin.
Niin kauan kuin olet elossa sinulla on mahdollisuus löytää elämäsi rakkaus, riippumatta iästäsi tai lapsistasi. Ja tämä on aivan totta. Älä laskelmoi, älä panikoi. Elä ja nauti elämästä.
Isot lapset tuskin on este, mutta pienet voi olla. Onko sulla minkä ikäiset lapset?
Itse nyt 40, lapset 14 ja 16 ja 9 vuotta yksin ollut. Vaikka kuulen paljon esim tämmöstä kommenttia: sulla on varmaan jono oven takana.
No ei oo enkä oo kelvannut kellekään ku lapset pieniä. Nyt on vientiå ku lapsista ei enää "rasitetta" mutta itseä ei enää kiinnosta ku totuin jo yksinoloon.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin olet elossa sinulla on mahdollisuus löytää elämäsi rakkaus, riippumatta iästäsi tai lapsistasi. Ja tämä on aivan totta. Älä laskelmoi, älä panikoi. Elä ja nauti elämästä.
Totta. Tämä oli hyvä neuvo, kiitos! T. Ap
Hankkisin kissan tai vaikka kaksi kaverikseni. Et sinä tuossa isässä lapsellisena enää laatumiestä saa. Laatukissan sen sijaan saat!
Sinä mietit ikääsi, ulkonäköäsi, lapsiasi. Ajattelet että ne ovat miinusta suhdemarkkinoilla. Olisiko parempi että olisit jättänyt nuoruutesi elämättä?
Mikään noista mainituista ei ole este todelliselle rakkaudelle. Ehkä jäät ilman muutamaa pikaista pnokaveria niiden takia, mutta onko väliä? Sinähän etsitkin rakkautta. Onnea!
Kohta viidennellekymmennelle siirtyvä kolmen lapsen äidillä ei taida olla enää pahemmin markkinoita.