Te-toimisto 4 työpaikkaa kk, kuka tarkistaa onko oikeasti haettu?
Kommentit (189)
Italiassa on ollut käytössä kansalaispalkka. Voisi olla Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarkistavat. Itse hain kaverin firmaan töihin. Kaveri sanoi, että soittelivat sinne työkkäristä ja kyselivät hakemukseni perään.
Tämä on keksitty juttu, mutta jos kaveriltasi olisi kyselty ja hän olisi luovuttanut henkilötietoja hakijoista eteenpäin olisi hän syyllistynyt rikokseen.
En ole työtön, mutta onko se ihan GDPR-tietosuojalain mukaista antaa mitään tietoja työnhakijasta soittelijoille? Pitäisi olla vähän vakuuttavampi tapa kysellä kuin soittaminen. Mä en ainakaan voisi antaa, mä sanoisin vain tyyliin että meille tuli hakemuksia 57 kappaletta, mutta valitettavasti minulla ei ole oikeutta antaa tietoja ulkopuolisille ilman asianomaisen suostumusta. Eikä mulla ole aikaa vastailla edes.
Sen neljän työpaikan hakemiseen ei kauaa mene. Jos vaikka väsää kaksikin tuntia hakemusta (mikä on varmasti yläkanttiin monen kohdalla), tarkoittaa tämä yhteensä 8 tuntia töitä (=työnhakemista) josta saa korvauksena toimeentulotukea, asumistukea, mitä nyt saakaan. Aika hyvähän tuossa on tuntipalkka.
Ainakin julkisen puolen hakijatiedot ovat ihan julkisia eli niitä tietoja voidaan antaa vaikka soittamalla.
Kuinkahan moni työttömiä työnhakijoita arvosteleva pääsee itse kohta työttömäksi työnhakijaksi? Eipä silloin nauratakkaan enään.useita ,hyvin useita tapauksia tiedän ,on mennyt työpaikkaa ,on mennyt yrityksiä ,talot ,autot ,avioliitot ,kaikki .sitten aukeaakin vasta silmät ja todellisuus alkaa.harmaa todellisuus...
Vierailija kirjoitti:
Sen neljän työpaikan hakemiseen ei kauaa mene. Jos vaikka väsää kaksikin tuntia hakemusta (mikä on varmasti yläkanttiin monen kohdalla), tarkoittaa tämä yhteensä 8 tuntia töitä (=työnhakemista) josta saa korvauksena toimeentulotukea, asumistukea, mitä nyt saakaan. Aika hyvähän tuossa on tuntipalkka.
Joo kaikki työntekijäthän taas saa vähintään 50 000 euroa kuukausipalkkaa ja lapsilisiä ja remonttivähennyksiä ja ylityökorvauksia ja sairaspäivärahoja ja lomarahoja ja lomaltapaluurahoja ja mitä nyt saakaan, että aika hyvä korvaus lyhyistä ja leppoisista työpäivistä, ei tartte paljoa vaivaa nähdä, työajat sitä vaan palstaillaan ja ravataan vesipisteellä.
Taitaa olla automaattinen tarkistus.
Jos ei tule rastia ruutuun määräaikaan mennessä niin lähtee huomautus.
Minulle ainakin tuli hyvin nopeasti uhkailukirje kun oli yksi tehtävä jäänyt huomaamatta. Se oli lisätty sen jälkeen kun olin kaikki muut tehtävät tehnyt.
Pitää äänestää SDP TAI PS ,,,,,,,, EI MISSÄÄN NIMESSÄ KOKOOMUSTA !!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Pitää äänestää SDP TAI PS ,,,,,,,, EI MISSÄÄN NIMESSÄ KOKOOMUSTA !!!!!!!!!
SDP tämän aktiivimallin meille on kehitellyt.
Se aikaisempi oli jo lakkautettu.
Vierailija kirjoitti:
Henkkoht sain karenssin koska ainoastaan soitin enkä käynyt kun tuli osoitus eli saattavat hyvinkin tarkistaa.
Kyseessä oli työpaikka johon tarvittiin ihan lain mukaan ammattipätevyys jota mulla ei ollut.
Kuulostaa pomputtamiselta!
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuun vaihteessa tulee täyteen seitsemän vuotta työttömyyttä.
Tuhansien työhakemusten jälkeen olen päätynyt siihen että ikäsyrjintä on todellisuutta, IT alan työvoimapula ei ole todellisuutta (itselläni 20 v. alan työkokemusta) ja että omalla kohdallani palkkatyöt on tehty.
Näin tulevan vuosipäivän kunniaksi suljen tämän kappaleen elämässäni ja keskityn rahan ansaintaan muilla keinoin. Aika aikaansa kutakin.P.S. Eikä huolta, en ole saamassa tukia veronmaksajien kukkarosta.
Mitä olet ajatellut tehdä? Minullakin on it-koulutus, mutta ne hommat ei ole enää kovin ajankohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
5 kk työttömänä (asiantuntijatehtävistä / toimihenkilö)
- ei ole kukaan kysynyt yhtään kertaa yhtään mitään
Se on kyllä outoa. Tyttäreni on ollut osa-aikatöyssä pitkään nyt lähti opiskelemaan uutta ammattia koko päiväisesti + samalla tekee 1-2 päivänä siivoustyötä viikossa. Hänelle on soiteltu useamminkin ja opiskeluista ja omaehtoisesta osa-aikatyöstä huolimatta pitää tehdä tiliä kaikesta ja hakea kokoaika työtä. Sitä minä en käsitä millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi hakea ainakin 10 paikkaa per kk.
4 on liian vähän.
Harvalle on kymmeniä sopivia työpaikkoja tarjolla, kun ehdot on että pitää olla realistista työllistyä niihin. Siivous ym hommiinkin vaaditaan koulutusta ja kokemusta.
Olen töissä ja huomannut, että minulle olisi hyvinkin 10 työpaikkaa tarjolla joka kuukausi eli tämä on varmaan jonkinlainen asennekysymys. Toinen huomaa sopivan työn siellä, missä työtön ei ikinä suostuisi töitä tekemään.
Mun työnhakualueella ei ole edes 10 paikkaa auki. Eli ei mitään tekemistä asenteen kanssa.
Taitaa sitten olla syytä muuttaa muualle työn perässä (olettaen, että olet työtön työnhakija).
Te-keskuksella ei ole aikaa soitella edes kaikille työttömille. Miten ihmeessä he edes ehtisivät soitella jokaisen työttömän neljään hakupaikkaan? Ja työnantajillahan tällaiseen soittoralliin onkin aikaa vastailla. Joopa joo.
Olen tässä huhtikuusta lähtien soittoa odotellut ja sitä ennen siis olen ollut pitkään työttömänä. Hiljaista on, kovin hiljaista. Ehkä ne ehtii hyvät joulut toivottaa.
Vierailija kirjoitti:
Työtön 46 kirjoitti:
Ei ole kukaan tarkstanut. Ei työkkärillä ole aikaa niitä tarkstaa koska työttömiä on 500 000 niin ei ei vaan riitä aika eikä työntekijtä työkkärissä. Menisi 10 vuotta tarkistaa kaikkien työttömien työnhakeminen.
Tottakai tarkastamme.
Eihän se nykyään ole iso homma, kun te kaikki asiakkaat olette tiedostoissamme ja ohjelmat hoitaa tarkastuksen.
Saatat hyvinkin joutua antamaan selvityksen asiasta ennemmin tai myöhemmin.
T. Työkkärin täti
Onpa edistyksellinen ohjelma teillä käytössä, jos se osaa selvittää myös suulliset hakemukset (mitkä siis on hyväksyttyjä). Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla automaattinen tarkistus.
Jos ei tule rastia ruutuun määräaikaan mennessä niin lähtee huomautus.Minulle ainakin tuli hyvin nopeasti uhkailukirje kun oli yksi tehtävä jäänyt huomaamatta. Se oli lisätty sen jälkeen kun olin kaikki muut tehtävät tehnyt.
Se raportointilomake on kyllä aika hasardi. Täytin vaaditut kohdat huolella, ne on oikein tähdellä merkattu. Tarkistin ohjeesta, että pitääkö lisätietoihin merkata jotain. Kuvittelin olevani valmis, mutta onneksi katsoin lomaketta vielä kerran. Siellä oli kohta "Tehty kyllä/ei". Siihen kyllä-kohtaan laitoin ruksin, mutta voin kuvitella, että moni ei sitä epähuomiossa laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 kk työttömänä (asiantuntijatehtävistä / toimihenkilö)
- ei ole kukaan kysynyt yhtään kertaa yhtään mitään
Se on kyllä outoa. Tyttäreni on ollut osa-aikatöyssä pitkään nyt lähti opiskelemaan uutta ammattia koko päiväisesti + samalla tekee 1-2 päivänä siivoustyötä viikossa. Hänelle on soiteltu useamminkin ja opiskeluista ja omaehtoisesta osa-aikatyöstä huolimatta pitää tehdä tiliä kaikesta ja hakea kokoaika työtä. Sitä minä en käsitä millään.
Hän ei ole ilmeisesti katkaissut työnhakuaan saatuaan opiskelupaikan. Se pitää tehdä itse, ei sitä automaattisesti tehdä.
Mihin voi hakea, jos ei ole työkokemusta?