Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa taas tyypillinen juhlapävän kolumni: isänpäiväkorttien teko on lopetettava päiväkodeissa ja kouluissa

Vierailija
13.11.2022 |

Kannatan monimuotoisuutta mutta ottaa aivoon se, että pitäisi toimia vähemmistön diktatuurin mukaan joka asiassa! Jos luokalla kahdella ei ole isää tai neljällä on isäpuoli, on kaikkien muiden luovuttava kortin teosta. Ei ole oikein. Kortin voi tehdä ukille, papalle, isäpuolelle, jos aikuinen veli ja isä, niin hänelle jne.

Kommentit (817)

Vierailija
161/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että Suomen päiväkoti ja peruskoulujärjestelmä jaetaan 2 osaan:

-ilmaisiksi valtion täysin rahoittamiin jossa ei koskaan vietetä mitään juhlapäivää

-maksullisiksi vain osittain valtion rahoittamiin, missä omistaja, esim kristillinen yhdistys, voi päättää juhlapyhistä ihan itse

Ja näissä tietenkin maksullisessa olisi huomattavasti parempi koulutuksen laatu ja pienemmät luokkakoot, kuten esim jenkeissä

Tai sitten suurin osa tulee verorahoista joko kirkon kautta tai suoraan. Moniarvoisuuden nimissä.

Vierailija
162/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jo yli 20 vuotta sitten päiväkodissa ja koulussa sai tehdä kortin vaikka kaverille, jos ei isää sattunut olemaan.

Hyvä teille. Tästä ketjusta näkee hyvin, että taaksepäin on taidettu mennä. Enemmistö ei välitä erilaisten perheiden lapsista v ittuakaan.

Tietynlainen uuskonservatismi ja erilaisuuden vihaaminen on tämän ajan megatrendi. Näkyy vahvemmin Yhdysvalloissa ja Venäjällä, mutta myös meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän mennään vähemmistöjen mukaan, sitä onnettomammaksi menee koko yhteiskunnan onnellisuus. Ja siitä sitten seuraa sisällissota. 

Joo, "kiva" mielipiteestä johdettu "logiikka" eli täysin hatusta vedetty. Rauhanomaisimpia ovat yhteiskunnat, joissa löytyy joustoa ja solidaarisuutta. Jos jaksat miettiä vaikkapa suomalaista yhteiskuntaa ihan vaikka viime vuosisadalle, jossa suomenkieliset ovat olleet vähemmistöinä kaikissa yhteiskunnan avainasemissa ja kulttuurin osalta. Olisiko tätä perinnettä pitänyt jatkaa, koska enemmistö?

Vierailija
164/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne kortit pitää päiväkodeissa tehdä?

Aika järjettömältä olis tuntunut laittaa äiti tai pappa askartelemaan itse oma korttinsa. Kivampihan se oli antaakin "yllätyksenä".

Useimmat terveet lapset tekevät itse kortteja.

Juu. Kaksivuotiaskin ihan itse taittelee kortin, leikkaa, liimaa, kirjoittaa ym. 😄

Vierailija
165/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, taas kouluille ja päiväkodeille asetetaan taas lisää vaatimuksia! Ja vaatija on näemmä tehnyt päätelmät oman lähipiirinsä kokemusten perusteella, ilman että ammattilaisilta on kysytty mitään. Eipä yllätä. Juttuvinkki Hesarille ensi kevääksi: kerätkää ammattikasvattajilta JA lapsilta/huoltajilta kokemuksia korttiaskartelusta - erityisesti nykypäivää koskien, koska aikuisten omat koulumuistot eivät ole samalla tavalla relevantteja. Jospa sitä kautta löydettäisiin tähänkin asiaan rakentavia näkökulmia. Kolumnin näkökulma on liian subjektiivinen, jotta siitä voisi oppia mitään.

Vierailija
166/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä korttia voi antaa sille olemassa olevalle vanhemmalle oli sitten kumman päivä tahansa.

Vierailija
167/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järjettömältä olis tuntunut laittaa äiti tai pappa askartelemaan itse oma korttinsa. Kivampihan se oli antaakin "yllätyksenä".

Juu. Kaksivuotiaskin ihan itse taittelee kortin, leikkaa, liimaa, kirjoittaa ym. 😄

Aina vaan menee hullummaksi, jos päiväkodin aikuisten pitää tehdä se isänpäiväkortti, vaikkei lapsi tai perhe sellaista edes tarvitse.

Vierailija
168/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaksivuotiaan täytyisi? Aikamoiset vaatimukset vanhemmalla korttien saamisesta.

Onko ok, jos alle yksivuotiaalta korttia ei tule, vai odottaako turpasauna?

Vierailija
169/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli ollessani lapsi. Tein silti koulussa joka isänpäivä isänpäiväkortin, joka vietiin haudalle. En pahoittanut tästä mieltäni eikä kukaan tehnyt sitä puolestani, kuten nykyisin on tapana.

Vierailija
170/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari ei ole ollut pitkään aikaan muuta kuin Marxistista propagandaa ja tökeröä hybridivaikuttamista. Jättäkää sen jutut omaan arvoon, huomiota ne juuri kaipaavatkin.

Ja lopettakaa sen tilaaminen jos vielä tilaatte.

Vierailija
171/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kolumnin ja se on mielestäni sairas. Vielä sairaampaa on että tuo on Suomen isoimman sanomalehden isänpäiväkolumni.

Vierailija
172/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaksivuotiaan täytyisi? Aikamoiset vaatimukset vanhemmalla korttien saamisesta.

Turpasauna kuuluu tietenkin päiväkodin tädille, joka vihaa valkoisia heteromiehiä niin ettei askartele joka vuosi kymmentä korttia tuntemattomille sellaisille.

Vierailija
173/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistö on napannut enemmistön Hesarissa ja Ylessä. Ei mulla muuta.

Mikä vähemmistö? Itse kuulun todellakin enemmistöön, samalla ilman muuta puolustan vähemmistön oikeuksia. Koska sivistys.

Vierailija
174/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään täydy, mutta aika moni lapsi - myös me isättömät - haluaa sen kortin kuitenkin väsätä ja antaa, ja pienimmät tarvitsevat aikuisen apua.

Vierailija
175/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus osalle isänpäivä on stressaava ja saa vihastumaan kaikkien isät eivät ole kivoja,huolehtivia,rakastavia yms.

Mun isä lähti lätkimään kun olin 6 -vuotias, eikä ole ikinä tullut mieleenkään että oman kokemukseni takia kieltäisin muilta isänpäivän juhlinnan. Toihan on ihan sairas ajatusmaailma!

Vierailija
176/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mielensäpahoittajavanhemmat ovat raskaita koko päiväkoti- ja koulutaipaleen ajan. Yksi syy monen joukossa, miksi työ noilla aloilla ei houkuttele!

Vierailija
177/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus osalle isänpäivä on stressaava ja saa vihastumaan kaikkien isät eivät ole kivoja,huolehtivia,rakastavia yms.

Mun isä lähti lätkimään kun olin 6 -vuotias, eikä ole ikinä tullut mieleenkään että oman kokemukseni takia kieltäisin muilta isänpäivän juhlinnan. Toihan on ihan sairas ajatusmaailma!

Siis miten ihmeessä tässä oltaisiin kieltämässä mitään? Isänpäivä on sunnuntai, harvoin sitä päiväkodissa tai koulussa juhlitaan.

Vierailija
178/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolitettu ja biologinen vanhemmuuden korostaminen ja normittaminen on ihan pelletouhua, eiköhän yksi yhteinen läheisen päivä riitä, niin loppuu tämä lasten turha satuttaminen.

Happy kwanzaa.

Shut up, Shaniqua!

Vierailija
179/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistö on napannut enemmistön Hesarissa ja Ylessä. Ei mulla muuta.

Mikä vähemmistö? Itse kuulun todellakin enemmistöön, samalla ilman muuta puolustan vähemmistön oikeuksia. Koska sivistys.

Puolustat vähemmistön oikeuksia koska sinun on pakko. Muuten sinulle järjestetään potkut töistä.

Vierailija
180/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaa äitienpäivä- ja isänpäivämuistajaiset lähivanhempipäiväksi. Kaikki lapset saavat tehdä kortit/lahjat ja kokea antamisen iloa oli sitten huoltajana ja hoitajana äitejä, isiä, isovanhempia, sijaisvanhempia, laitostyöntekijöitä jne

Tämä olisi hyvä! Poistetaan äitien- ja isänpäivät ja tilalle lähivanhemmanpäivä. Se voi olla kuka vaan. Lähiaikuisenpäivä. Lapsi saisi tehdä kortin sille aikuiselle mille haluaa. Ei pakotetusti. Silloin tulisi vanhempien iloksi kortti tai useampi kotiin ja lapsi saisi kortin antamisen ilon. Tai se sijaisvanhempi saisi kortin, isovanhempi, lastensuojelun työntekijä, naapuri.. kuka vaan lapselle tärkeä aikuinen.

Toki jollekin voi tulla siitäkin paha mieli kun sitä pakotettua korttia ei saakaan. Muistan kyllä että äitini tykkäsi sen pienen hetken saada äitienpäiväkortin jonka olin tehnyt koulussa vaikka en olisi halunnut. Olisi varmaan ollut hirveää äidilleni huomata että hän ei ollut minulle se ykkös aikuinen. Mutta haetaanko näillä korteilla mielihyvää vanhemmille vai lapselle? 

Meidän kylällä ei taida olla sateenkaariperheitä. Hyvin heteronormatiivista ja uskonnollisia suurin osa. Minä olen silti opettanut lapsilleni että jollakin voi olla kaksi isää tai kaksi äitiä, vain yksi vanhempi tai ei ollenkaan omia vanhempia. Kyllä näitä saisi perus heterotkin miettiä, asennekasvatusta you know. Lapsen koululla haukutaan homoksi poikia, kotoahan se lähtee tuollainen. Heterovanhemmat on hirveän suppeita ja ahtaasti ajattelevia. Pitäisi vähän laajentaa sitä omaa horisonttia, näkisi että tänne mahtuu monenlaista perhettä ja olisi hienoa että niitä kaikkia voisi jotenkin juhlia. 

Siispä kannatan lähiaikuisenpäivää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä