Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa taas tyypillinen juhlapävän kolumni: isänpäiväkorttien teko on lopetettava päiväkodeissa ja kouluissa

Vierailija
13.11.2022 |

Kannatan monimuotoisuutta mutta ottaa aivoon se, että pitäisi toimia vähemmistön diktatuurin mukaan joka asiassa! Jos luokalla kahdella ei ole isää tai neljällä on isäpuoli, on kaikkien muiden luovuttava kortin teosta. Ei ole oikein. Kortin voi tehdä ukille, papalle, isäpuolelle, jos aikuinen veli ja isä, niin hänelle jne.

Kommentit (817)

Vierailija
141/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
142/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaa on "journalismi" nykyään. Tosi surkeaa.

Antaisi nyt edes joidenkin perhearvojen ja -asioiden olla rauhassa. Edes niiden.

Onkin tosi perhearvo vääntää kortteja koulussa Mikä niitä estää väsäämästä kotona sen minkä lystää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asiat pitäisi tehdä pienen vähemmistön ehdoilla?

1/3 osa ei ole pieni vähemmistö. Faktat haltuun. 

Kyllä se monessa ryhmässä on oikeasti pieni vähemmistö. Olen päiväkodissa töissä ja nykyisessä ryhmässä yhdellä ei ole toista vanhempaa kuvioissa jollain tapaa. Hän sai tehdä kortin kenelle halusi ja oli ihan ok asian suhteen. Edellisessä ryhmässäni ei itse asiassa ollut edes yhtään eronnutta perhettä.

Vierailija
144/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisi nyt edes joidenkin perhearvojen ja -asioiden olla rauhassa. Edes niiden.

Ja sitten ne kirjoittelee ihmetellen, että miksi syntyvyys on niin alhaista. 

Itselläni vapaaehtoiseen lapsettomuuteen kannusti nimenomaan normatiivinen käsitys ydinperheestä ja kaikki se tunkkainen taakka mitä se kantaa mukanaan. Ja joo, olen hetero ja vakituisessa monogaamisessa parisuhteessa, jossa lisääntyminen olisi ollut enemmän kuin mahdollista. 

Vierailija
145/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne kortit pitää päiväkodeissa tehdä?

Vierailija
146/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se monessa ryhmässä on oikeasti pieni vähemmistö. Olen päiväkodissa töissä ja nykyisessä ryhmässä yhdellä ei ole toista vanhempaa kuvioissa jollain tapaa. Hän sai tehdä kortin kenelle halusi ja oli ihan ok asian suhteen. Edellisessä ryhmässäni ei itse asiassa ollut edes yhtään eronnutta perhettä.

Jos se on sinun päiväkotiryhmässäsi vähemmistö, niin se kertoo vain yksittäisestä, sinun päiväkotiryhmästäsi. Pitää jaksaa katsoa asioita laajemmin, ihan yhteiskunnan tasolla. Ymmärrän, se ei ole kaikille mahdollista. 

Vierailija
147/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä perhearvo se kortin väsääminen on?

Vierailija
148/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sieltä nyt joku löytyy jolle tehdä kortti vaikka isoisä. Ihme uhraumis kulttuuria ajaa jotkut. Toisaalta sitten vähemmistöjen juhlia kuten prd viikot ym media oikein ylistää.

Vierailija
149/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että Suomen päiväkoti ja peruskoulujärjestelmä jaetaan 2 osaan:

-ilmaisiksi valtion täysin rahoittamiin jossa ei koskaan vietetä mitään juhlapäivää

-maksullisiksi vain osittain valtion rahoittamiin, missä omistaja, esim kristillinen yhdistys, voi päättää juhlapyhistä ihan itse

Näihin ilmaisiin ajautuu sitten hyvin nopeasti pakolliset oktoberfest, halloweenviikko ja laskiaiskarnevaaliviikko, koska ajankohtaa ei suostuta päivälleen ymmärtämään eikä määrittämään, ja koska se on kansainvälistä.

Oikeastaan ainoa juhla, jota siellä kristillisessä koulussa voidaan viettää, on pääsiäinen. Joulu ja juhannus ovat pakanallisia juhlia, joihin on päälle liimattu kristillinen pintatarina. Historiallinen Jeesus on ilmeisesti syntynyt syksyllä, ja Johannes Kastajan syntymästä ei ole kenelläkään mitään haisua.

Vierailija
150/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan ok asian suhteen.

Niin varmaan.

Vierailija
151/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järjettömältä olis tuntunut laittaa äiti tai pappa askartelemaan itse oma korttinsa. Kivampihan se oli antaakin "yllätyksenä".

Vierailija
152/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille täytyy kertoa asioista todenmukasesti. Mieheni kuoli 2 vuotta sitten syyskuussa ja pelkäsin millainen isän päivä meille sinä vuonna tulee. Olin kertonut koulussa ja päiväkodissa tapahtuneesta ja lapsille kerroin myös että isä on mut poissa. Kun isän päiväkorttien askartelu aika koitti, hämmästyin kun lapset olivat halunneet tehdä kortit isälle. Veimme me sitten hänen haidalleen. Tästä tuli meidän perheen perinne, joka jatkuu niin kauan kun lapset kortteja haluavat tehdä. Pienetkin lapset ymmärtävät kun heille kertoo asiat ja keskustelee mitä se käytännössä tarkoittaa. Heille isä on tärkeä muistojen kautta ja haluavat häntä isänpäivänä aina muistaa.

Vierailija
153/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministitoimittajan ehdotus. Eipä yllätä.

Vierailija
154/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin mielestä vain PRIDE on juhlimisen arvoinen juhla...!

Vierailija
155/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan nämä perheet ihan itse keskustella sen lapsensa kanssa siitä kenelle hän voi askarrella sen kortin. Eiköhän jokaiselta lapselta löydy joku isovanhempi tai kummi tai vaikka ikäihminen naapurina, joka ei ole muun sukupuolinen, ja kortin voi viedä ilahduttamaan ko. ihmistä. Pitääkö kaikki vastuu vierittää varhaiskasvatukseen ja sitten kitistä jälkikäteen jos ei omaa kasvatustyötään ole hoksannut ja halunnut hoitaa. Onko tämäkin yksi keino päästä kirjoittamaan lehtien palstoille?

On tarkoitus päästä haukkumaan päiväkodit sekä koulut. Se on Hesarin pitkä perinne niin kauan kuin muistan. Hesari ei koskaan kirjoita niistä mitään hyvää. Perinteisesti Liiten on se toimittaja, joka koulujutuista vastaa.

Vierailija
156/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistö on napannut enemmistön Hesarissa ja Ylessä. Ei mulla muuta.

Vierailija
157/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jo yli 20 vuotta sitten päiväkodissa ja koulussa sai tehdä kortin vaikka kaverille, jos ei isää sattunut olemaan.

Hyvä teille. Tästä ketjusta näkee hyvin, että taaksepäin on taidettu mennä. Enemmistö ei välitä erilaisten perheiden lapsista v ittuakaan.

Vierailija
158/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voida sanoa, että nyt askarellaan kortti. Valitkaa itse, kenelle se on tarkoitettu.

Eikö tuo olisi yksinkertaisinta?

Vierailija
159/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järjettömältä olis tuntunut laittaa äiti tai pappa askartelemaan itse oma korttinsa. Kivampihan se oli antaakin "yllätyksenä".

Useimmat terveet lapset tekevät itse kortteja.

Vierailija
160/817 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamupalan tänään sänkyyn. Varmaan "ihan kamalaa" hesarilaisista... Heh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi