Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään tulevaisuutta suhteella, jossa mies käyttää jatkuvasti päihteitä?

Vierailija
11.11.2022 |

Ja toista osapuolta ärsyttää. Voiko elätellä toivoa raitistumisesta? Ja kyse ei ole mistään rapajuoposta vaan työssäkäyvästä ihmisestä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sietokyvystäsi. Itse siedän juopottelevaa miestä, mutta meillä on ja tulee olemaan omat asunnot.

Koetko ettet ansaitse muuta?

Se on helkutin komea, yksi komeimmista tuntemistani miehistä. Toisaalta en kestä nipottaja ollenkaan. Isäni on pedantti pilkunviilaaja, en kestä sellaista ollenkaan.

Silmäkarkki taisi joku aika sit päästä vankilasta. Komee joo. Puhko eksänsä silmät laskuissa. Tiiätkö miehen taustoista? Vaihtanu Karkkilan jälkeen nimeä.

Vierailija
42/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteitä?

Et puhu suoraan alkoholista, siis huumeita(kin)?

Puhun päihteistä, koska mielestäni aineen laadulla ei ole merkitystä.

Ap

Eli laittomia aineita.

Kohta katselet kun jengi narkkaa nurkissasi ja sulle valehdellaan sinisin silmin kaikesta mahdollisesta. Tyypin rahat menee aineisiin ja sinähän kustannat sitten kaiken muun. Saat todistaa mm varkauksia ja pahoinpitelyjä, miehen katoamisia jne ja olet itsekin alttiina tuolle kaikelle ja valehtelemaan elämästäsi itsekin. Jos joku jää velkaa jollekin niin siinä ei ole lähipiirikään turvassa. Saatat saada turpiin parin kympin velan takia, ja poliisiahan ei voi asiaan sotkea.

Ihmettelet miehen kummallista käytöstä kun se katsoo sua silmiin ja sanoi ettei ole ottanut mitään. Aineet saa arvaamattomiksi, et ole turvassa.

Älä tyttöpolo ala tuohon. Vuoden päästä olet itkemässä, miten pääset suhteesta eroon.

Niin. Ja jos kyseessä on alkoli, niin kämpässä on äkkiä juopporemmi ja pontikkapannu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä moni elää juomia/huumeongelmaisen kanssa, mutta ei ne onnellisia ole.

Yleensä kumppani sairastuu siinä itsekin ja alkaa käyttää, jos ei muuta niin mielialalääkkeitä kestääkseen elämän tilanteensa, sairastuttaa läheisriippuvuuteen. Ja se köyttöhän tulee jossain vaiheessa aina olemaan sun syy.

Oletan, että suhde on tuore ja sulla on vielä hyvät mahdollisuudet lähteä lätkimään.

Minun mieheni on suurkuluttaja, olemme olleet yhdessä 10 v, enkä ole itse sairastunut, en ole edes läheisriippuvainen.

Minulla on rajat. Ja niin kauan kun hän pysyy rajojen sisällä, niin ok. Minä en siis siedä mitään örveltämistä.

Elät siis seksittömässä kulissiliitossa (suurkuluttajalla kun ei vehje jäykisty). Rajasi on pankkitilin käyttövara.

Vierailija
44/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Silmä turtuu äkkiä komeuteen/kauneuteen ja sitten tyyppi pelkästään ällöttää.

Ap taitaakin olla kokematon poikanen kun kuvittelee, että ulkonäöllä on merkitystä ohi luonteen ja käytöksen.

En ole kyllä maininnut ulkonäöstä yhtään mitään.

Ap

Vierailija
45/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päihteestä. Jatkuvaa dokaamista en jaksaisi katsella, mutta päivittäisen tupakoinnin voin hyväksyä.

Vierailija
46/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä moni elää juomia/huumeongelmaisen kanssa, mutta ei ne onnellisia ole.

Yleensä kumppani sairastuu siinä itsekin ja alkaa käyttää, jos ei muuta niin mielialalääkkeitä kestääkseen elämän tilanteensa, sairastuttaa läheisriippuvuuteen. Ja se köyttöhän tulee jossain vaiheessa aina olemaan sun syy.

Oletan, että suhde on tuore ja sulla on vielä hyvät mahdollisuudet lähteä lätkimään.

Minun mieheni on suurkuluttaja, olemme olleet yhdessä 10 v, enkä ole itse sairastunut, en ole edes läheisriippuvainen.

Minulla on rajat. Ja niin kauan kun hän pysyy rajojen sisällä, niin ok. Minä en siis siedä mitään örveltämistä.

Oot sairastunu. Et muuten kaupittelisi juopon hoivaajan roolia.

Vierailija
47/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät siis seksittömässä kulissiliitossa (suurkuluttajalla kun ei vehje jäykisty). Rajasi on pankkitilin käyttövara.

En elä sen enempää seksittömässä kuin kulissiliitissakaan.

Rajani menee örveltämisessä. Sen punkun juominen on ok niin kauan kuin se ei näy.

Sama

Vierailija
48/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulkaa itsellä on se rapajuoppo joka käy vielä töissä.

juo joka päivä ,aamulla krapulassa töihin ja töiden jälkeen taas kännit.

Uskomatonta mutta totta suomessa alkoholistin hyysäminen on ihan suosittua  eihän juopolle nyt potkuja voi antaa...on käynyt jo a-kerhossa ja valehteli siellä että on vähentänyt jne je ...kukkahattutädit usko kaikki.

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Ihan tosissani ja ystävyydellä kysyn.

Vierailija
49/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulkaa itsellä on se rapajuoppo joka käy vielä töissä.

juo joka päivä ,aamulla krapulassa töihin ja töiden jälkeen taas kännit.

Uskomatonta mutta totta suomessa alkoholistin hyysäminen on ihan suosittua  eihän juopolle nyt potkuja voi antaa...on käynyt jo a-kerhossa ja valehteli siellä että on vähentänyt jne je ...kukkahattutädit usko kaikki.

AA-ryhmät https://www.aa.fi/groupsearch.php ja A-klinikka https://www.a-klinikka.fi/ ovat kaksi eri asiaa. AA-ryhmissä on vertaisia eli alkoholisteja auttamassa alkoholisteja, ja A-klinikalla on ammattilaisia hoitamassa alkoholisteja.

Vierailija
50/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui miten negatiivinen ja pelotteleva ketju! Piti tulla kertomaan oma kokemus.

Hyväksyn mieheni kannabiksenkäytön ja hän minun. 20 onnellista vuotta yhdessä.

Kaikki muut päihteet ovat kammottavia ja tuhoavat ihmisen.

Vierailija
51/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajani menee örveltämisessä. Sen punkun juominen on ok niin kauan kuin se ei näy.

Sama

Jatkan:

Ei hän nyt niin paljoa juo kuin edellinen vastaaja kertoo. Nytkin on lauantai-ilta, eikä ole mitään lasissa.

Vierailija
52/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Jatkan:

Ei hän nyt niin paljoa juo kuin edellinen vastaaja kertoo. Nytkin on lauantai-ilta, eikä ole mitään lasissa.

MItähän siellä on otettu, kun mun mielestä tänään on perjantai. 

Vierailija
53/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden alkoholin suurkuluttaja, työssäkäyvän exän kokemuksella en lähtisi enää ikinä suhteeseen. Alkoholi hallitsee kaikkea vapaa-aikaa, yhteistä tekemistä, arvoja jne. Siinä vaiheessa kun terveys alkaa pettämään alkoholin vuoksi edes vähentämisen harkitseminen ei tule kyseeseen. Silloin kun itsellä on menossa elämän pahin kriisi, puolisolla on aikaa sinun tukemiseen vain sen verran kun töiltä ja juomiselta liikenee. Keskusteluja humalaisen kanssa en ole jäänyt myöskään kaipaamaan. Kuten mainittu riippuvuudet ovat eteneviä sairauksia. Lisäksi hän käyttää todennäköisesti enemmän kuin sinulle kertoo. 

Vierailija
54/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui miten negatiivinen ja pelotteleva ketju! Piti tulla kertomaan oma kokemus.

Hyväksyn mieheni kannabiksenkäytön ja hän minun. 20 onnellista vuotta yhdessä.

Kaikki muut päihteet ovat kammottavia ja tuhoavat ihmisen.

Samanlaiset päihteiden käyttötavathan on suhdetta ylläpitäviä asioita. Aloittajalla on ongelma miehen käytön kanssa.

Jos juoppo tai nsti löytää toisen juopon ja nstin, niin mikäs sen mukavampaa.

Ongelma tulee siinä kohtaa kun toinen haluaisi olla ja elää selvinpäin ja toinen ei.

Vierailija
55/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Jatkan:

MItähän siellä on otettu, kun mun mielestä tänään on perjantai. 

Oops, niinpä onkin. Earl Gray on vahvaa.

Sama

Vierailija
56/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteitä?

Et puhu suoraan alkoholista, siis huumeita(kin)?

Puhun päihteistä, koska mielestäni aineen laadulla ei ole merkitystä.

Ap

Eli laittomia aineita.

Kohta katselet kun jengi narkkaa nurkissasi ja sulle valehdellaan sinisin silmin kaikesta mahdollisesta. Tyypin rahat menee aineisiin ja sinähän kustannat sitten kaiken muun. Saat todistaa mm varkauksia ja pahoinpitelyjä, miehen katoamisia jne ja olet itsekin alttiina tuolle kaikelle ja valehtelemaan elämästäsi itsekin. Jos joku jää velkaa jollekin niin siinä ei ole lähipiirikään turvassa. Saatat saada turpiin parin kympin velan takia, ja poliisiahan ei voi asiaan sotkea.

Ihmettelet miehen kummallista käytöstä kun se katsoo sua silmiin ja sanoi ettei ole ottanut mitään. Aineet saa arvaamattomiksi, et ole turvassa.

Älä tyttöpolo ala tuohon. Vuoden päästä olet itkemässä, miten pääset suhteesta eroon.

Niin. Ja jos kyseessä on alkoli, niin kämpässä on äkkiä juopporemmi ja pontikkapannu?

Kyllähän ne kaverit väistämättä käy siellä kotonakin.

Ja jos akka nalkuttaa siitä, niin sit mennään muualle juomaan tai akka lähteköön itse jos ei kelpaa.

Vierailija
57/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että vaikeaa, jos olet hyväksynyt alun perin tuollaisena. Omani oli kova tissuttelija ennen minua, mutta niin vain paransi tapansa, kun tein selväksi, etten voi sellaisen kanssa alkaa seurustella. Myös tupakka jäi ja nyt tuosta kaikesta on jo useita vuosia. Juomme kyllä yhdessä välillä viikonloppuisin, mutta ei tulisi miehellekään enää arkisin mieleenkään korkata.

Jos se mies oikeen korostaa, miten ei tee mieli, niin voit olla varma että taatusti tekee.

Vai siis sinäkö olet päättänyt että hänen ei tee mieli?

Vierailija
58/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö iha ite miettii. Aikuinen ja kysyy mielipiteitä🥱

Vierailija
59/60 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, muttei todennäköisesti kovin onnellista. 

Vierailija
60/60 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä viikonloppuna tulikin ekat oharit miehen juomisen takia. Eipä tässä taida olla kuin yksi vaihtoehto.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän