Onko mitään tulevaisuutta suhteella, jossa mies käyttää jatkuvasti päihteitä?
Ja toista osapuolta ärsyttää. Voiko elätellä toivoa raitistumisesta? Ja kyse ei ole mistään rapajuoposta vaan työssäkäyvästä ihmisestä.
Kommentit (60)
Kyllähän sitä moni elää juomia/huumeongelmaisen kanssa, mutta ei ne onnellisia ole.
Yleensä kumppani sairastuu siinä itsekin ja alkaa käyttää, jos ei muuta niin mielialalääkkeitä kestääkseen elämän tilanteensa, sairastuttaa läheisriippuvuuteen. Ja se köyttöhän tulee jossain vaiheessa aina olemaan sun syy.
Oletan, että suhde on tuore ja sulla on vielä hyvät mahdollisuudet lähteä lätkimään.
Ap puhui "päihteistä", ei maininnut kyseessä olevan juuri alkoholi 🤔
Alkoholismi on etenevä sairaus. Itsellä ei mieli eikä sydän kestä katsella vierestä ja kun se estää vielä normaalin elämisenkin yhdessä.
Päihteitä?
Et puhu suoraan alkoholista, siis huumeita(kin)?
Ex-mieheni on alkoholisti, kävi töissä koko ajan. Hyväpalkkaisessa työssä. Oli kuitenkin alkoholisti, minun oli vaikea ymmärtää että on alkoholisti koska kävi töissä, olemme eronneet, minun aloitteestani, elämäni paras päätös.
No kuulkaa itsellä on se rapajuoppo joka käy vielä töissä.
juo joka päivä ,aamulla krapulassa töihin ja töiden jälkeen taas kännit.
Uskomatonta mutta totta suomessa alkoholistin hyysäminen on ihan suosittua eihän juopolle nyt potkuja voi antaa...on käynyt jo a-kerhossa ja valehteli siellä että on vähentänyt jne je ...kukkahattutädit usko kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Päihteitä?
Et puhu suoraan alkoholista, siis huumeita(kin)?
Puhun päihteistä, koska mielestäni aineen laadulla ei ole merkitystä.
Ap
Tyypillä on jo rakkaussuhde päihteiden kanssa. Ei siihen kolmas pyörä (sinä) sovi kuin päihdeharrastuksen mahdollistajaksi.
Tee valinta järjellä. Älä tunteella! Mikäli teet tunteella. Tulee vain syrän suruja ja pahimmillaan luottotiedot menee.
No mitäpä luulet, jos tapa on ollut ennen sua jatkuvaa? Se saattaa hetkeksi verhota ongelmansa, mutta ei se suhun lopu, se alkaa taas vaikka katkoa voisikin pitää ja valehdella sulle uskottavasti.
Mitä se vetää?
Riippuvuus ja rakkaus kemikaaleihin on AINA paljon vahvempi kuin rakkaus ihmiseen, ei ihminen ikinä voi antaa samaa tunnetta mitä nrkkarit saa aivokemiansa sotkemisella.
Olet myös itse altis sille, että se painostaa niin, että alat itse käyttämään myös.
Typerä mutta aiheellinen kysymys. Kuule, se riippuvuus on miehen suurin rakkaus. Ei hän muusta piittaa vaikka ajoittain muuta väittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsia? Yhteinen laina?
Ei ole kumpaakaan eikä edes yhteistä kotia. Ja mies juo rentoutuakseen eikä juurikaan juhli (tiedoksi tuolle jännä-kommentin laittaneelle).
Ap
Se jatkuva rentouttava juominen valtaa alaa enemmän ja enemmän.
Mitään ei voi yhdessä tehdä, kun ukko on "rentona".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihteitä?
Et puhu suoraan alkoholista, siis huumeita(kin)?Puhun päihteistä, koska mielestäni aineen laadulla ei ole merkitystä.
Ap
Eli laittomia aineita.
Kohta katselet kun jengi narkkaa nurkissasi ja sulle valehdellaan sinisin silmin kaikesta mahdollisesta. Tyypin rahat menee aineisiin ja sinähän kustannat sitten kaiken muun. Saat todistaa mm varkauksia ja pahoinpitelyjä, miehen katoamisia jne ja olet itsekin alttiina tuolle kaikelle ja valehtelemaan elämästäsi itsekin. Jos joku jää velkaa jollekin niin siinä ei ole lähipiirikään turvassa. Saatat saada turpiin parin kympin velan takia, ja poliisiahan ei voi asiaan sotkea.
Ihmettelet miehen kummallista käytöstä kun se katsoo sua silmiin ja sanoi ettei ole ottanut mitään. Aineet saa arvaamattomiksi, et ole turvassa.
Älä tyttöpolo ala tuohon. Vuoden päästä olet itkemässä, miten pääset suhteesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sietokyvystäsi. Itse siedän juopottelevaa miestä, mutta meillä on ja tulee olemaan omat asunnot.
Koetko ettet ansaitse muuta?
Se on helkutin komea, yksi komeimmista tuntemistani miehistä. Toisaalta en kestä nipottaja ollenkaan. Isäni on pedantti pilkunviilaaja, en kestä sellaista ollenkaan.
Ja höpö höpö. Silmä turtuu äkkiä komeuteen/kauneuteen ja sitten tyyppi pelkästään ällöttää.
Ap taitaakin olla kokematon poikanen kun kuvittelee, että ulkonäöllä on merkitystä ohi luonteen ja käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Sä joko hyväksyt miehen, tai sitten et.
Suhteeseen ei kannata alkaa sellaisen kanssa jonka elämäntapaa ei hyväksy eikä halua itselleen.
Tämä.
Hyvä myös määrittää, missä raja menee?
On ok juoda kerran viikossa/kerran kahdessa viikossa
On ok juoda kolmesti viikossa, jos ei humallu/humaltuminen ei ole koskaan ok
Humaltumise möäritelmä on, että sopertaa/silmät seisoo/puhuu enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä moni elää juomia/huumeongelmaisen kanssa, mutta ei ne onnellisia ole.
Yleensä kumppani sairastuu siinä itsekin ja alkaa käyttää, jos ei muuta niin mielialalääkkeitä kestääkseen elämän tilanteensa, sairastuttaa läheisriippuvuuteen. Ja se köyttöhän tulee jossain vaiheessa aina olemaan sun syy.
Oletan, että suhde on tuore ja sulla on vielä hyvät mahdollisuudet lähteä lätkimään.
Minun mieheni on suurkuluttaja, olemme olleet yhdessä 10 v, enkä ole itse sairastunut, en ole edes läheisriippuvainen.
Minulla on rajat. Ja niin kauan kun hän pysyy rajojen sisällä, niin ok. Minä en siis siedä mitään örveltämistä.
Ja taas joku incel kaupittelee illuusiota jännien miesten ihanuudesta.
Taidat itse hinkua rentoa känni-Reettaa itsellesi. Semmoista joka ei nipota mutta joka painaa 10 vuoden päästä 130 kg.
Sano miehelle, että tulee sun ovelle sitten, kun on raitis. Tuskin tulee, mutta pääset itse nopeammin kiinni normaaliin elämään.
Pyysin eksää olemaan juomatta viime vuosituhannella. Juo edelleen. Onneksi jätin hänet silloin.
Myöhemmin oli toinen lyhyt suhde, jossa mies osoittautui olevankin juoppo. En jäänyt haihattelemaan kuvitelmia, että minun läsnäoloni korjaa vuosikymmenten päihderiippuvuuden. Hänellä nuo hoivaajat vaihtuu, päihdeongelma pysyy.