Miksi abortin vastustajat eivät osaa perustella kantaansa loogisesti?
Eräässä palstan abortti-aiheisessa keskustelussa moni tuomitsi abortin, mutta harva osasi kertoa loogisia syitä siihen. Eräskin yksilö jankutti kymmeniä sivuja, kuinka vauvojen tap paminen on väärin ja että äidin pitää uhrata mieluummin oma henkensä kuin teettää keskeytys, mutta kysyttäessä perusteluja, ei vastannut mitään, ei, vaikka monta kertaa kysyttiin perusteluita. Ei yhtäkään vastausta tullut (paitsi se kymmeniä kertoja toistunut "vauvoja ei saa tap paa")
Joten sinä abortin vastustaja, kykenetkö loogisesti perustelemaan, miksi abortti on mielestäsi väärin myös silloin, kun äidin terveys tai henki on kyseessä?
Kommentit (1111)
Ulkomailta pitää tuoda työvoimaa .
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakarit-kielsivat-naiselta-abortin…
31-vuotias SavitaHalappanavar kuoli verenmyrkytykseen Galwayn yliopistollisessa sairaalassa Länsi-Irlannissa.
17. viikolla raskaana ollut Halappanavar oli saapunut 21. lokakuuta sairaalaan siksi, että hänellä oli alkamassa keskenmeno.
Halappanavarin mies on kertonut, että hänen kovista kivuista kärsinyt vaimonsa oli vedonnut kolmen päivän aikana lukuisia kertoja lääkäreihin, jotta nämä abortoisivat sikiön.
Pyyntöön ei oltu suostuttu, koska sikiön sydänäänet eivät olleet vielä loppuneet täysin. Miehen mukaan hoitohenkilöstö oli perustellut abortin tekemättä jättämistä myös toteamalla, että "tämä on katolinen maa".
Kuollut sikiö poistettiin lopulta päiviä myöhemmin sydänäänten loputtua. Halappanavar menehtyi verenmyrkytykseen 28. lokakuuta, kirjoittaa The Guardian.
eli fana tismin takia nainen, joka olisi voinut elää vielä kymmeniä vuosia, kuoli turhaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikivihreä perustelu "jos et lasta itse halua voi sen aina antaa adoptioon"
Ja tässä toinen: "ei pidä harrastaa seksiä jos ei ole valmis tulemaan raskaaksi" No mitäs jos esim joutuu rais katuksi?
Kuinka usein näin todellisuudessa tapahtuu?
Emme voi tietää. Läheskään kaikkia rais kauksia ei ilmoiteta poliisille joten kukaan ei voi tietää, kuinka moni nainen on mahdollisesti tullut ras kaaksi rais kauksen seurauksena ja siksi halunnut abor tin (tavutettu koska mo de poisti ed viestini)
Niin joo, jotkut naiset kutsuu sitä raiskaukseksi, kun menee humalassa baarista humalaisen miehen luo. Vaikka on itse tyrkyttänyt itsensä.
Tiedoksi että olen itse nainen, ja Pro Life ( abortinvastustaja).
olet sai ras. Ei se oikeuta väkisin ottamaan vaikka olisi "tyrkyttänyt itseään" ja olen aika varma että olet oikeasti mies, koska te miehet tuota perustelua niin usein käytätte :)
Jos abortti kielletään niin puoskariabortoinnit lisääntyy ja naisia kuolee. Sehän onkin parempi keino.
Vierailija kirjoitti:
31-vuotias SavitaHalappanavar kuoli verenmyrkytykseen Galwayn yliopistollisessa sairaalassa Länsi-Irlannissa.
17. viikolla raskaana ollut Halappanavar oli saapunut 21. lokakuuta sairaalaan siksi, että hänellä oli alkamassa keskenmeno.
Halappanavarin mies on kertonut, että hänen kovista kivuista kärsinyt vaimonsa oli vedonnut kolmen päivän aikana lukuisia kertoja lääkäreihin, jotta nämä abortoisivat sikiön.
Pyyntöön ei oltu suostuttu, koska sikiön sydänäänet eivät olleet vielä loppuneet täysin. Miehen mukaan hoitohenkilöstö oli perustellut abortin tekemättä jättämistä myös toteamalla, että "tämä on katolinen maa".
Kuollut sikiö poistettiin lopulta päiviä myöhemmin sydänäänten loputtua. Halappanavar menehtyi verenmyrkytykseen 28. lokakuuta, kirjoittaa The Guardian.
eli fana tismin takia nainen, joka olisi voinut elää vielä kymmeniä vuosia, kuoli turhaan :(
Ikävää ja surullista. Nämä naiset ovat kuiteinkin pieni luku jos vertaa tapettuihin alkioihin / sikiöihin.
Juu ihan varmasti nainen käyttää rais.kauksen puolusteluun perustetta "no kun se niin tyrkytti itseään" :D :D
Ja miksi rais kaajan geenejä pitäisi väkisin jatkaa?
Tästä aiheesta nimenomaan ei keskustella loogisesti, vaan tunteella. Sen takia turhaa paskanjauhantaa koko aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä toinen: "ei pidä harrastaa seksiä jos ei ole valmis tulemaan raskaaksi" No mitäs jos esim joutuu rais katuksi?
Emme voi tietää. Läheskään kaikkia rais kauksia ei ilmoiteta poliisille joten kukaan ei voi tietää, kuinka moni nainen on mahdollisesti tullut ras kaaksi rais kauksen seurauksena ja siksi halunnut abor tin (tavutettu koska mo de poisti ed viestini)
Niin joo, jotkut naiset kutsuu sitä raiskaukseksi, kun menee humalassa baarista humalaisen miehen luo. Vaikka on itse tyrkyttänyt itsensä.
olet sai ras. Ei se oikeuta väkisin ottamaan vaikka olisi "tyrkyttänyt itseään" ja olen aika varma että olet oikeasti mies, koska te miehet tuota perustelua niin usein käytätte :)
Tiedän kyllä sukupuoleni. Olen 52v nainen, uskovainen ja Pro Life.
Vierailija kirjoitti:
kun ei oma maa tuota .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä sukupuoleni. Olen 52v nainen, uskovainen ja Pro Life.
Ok. oletetaan että olet nainen. Sinusta on siis ok rais kata jos toinen "tyrkyttää itseään" eli nainen ei missään vaiheessa saa muuttaa mieltään? Eli jos ensin haluaakin seksiä ja sitten ei niin se oikeuttaa rais kaamaan?
Uskovana ihmisenä en näe aborttia sen lapsen kannalta lainkaan niin kauhealta kuin moni muu. Parempi sille keskeneräiselle ihmiselle on päästä heti alkuunsa Luojansa luokse ilman tätä välivaihetta eli elämää täällä kauhealla pallolla.
Sen sijaan ymmärrän kyllä sen, että monet vastustavat koska tutkimusten mukaan hyvin pienikin ihmisen alku tuntee kipua ja jos se rankoin menetelmin kaavitaan ulos, mahdollisesti monessa osassa niin hyi #@&€% koko ajatuskin puistattaa. Enemmän huolissani olisin abortin tekevän sielusta, joskin aikuinen ihminen kantaa tekojensa seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun ei oma maa tuota .
onko tarpeeksi loogista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun ei oma maa tuota .
Ja vielä vähemmän syntyisi tänne lapsia totaalisella abortti kiellolla, kun osa naisista ei uskaltaisi muodostaa parisuhdetta eikä harrasta seksiä ei-toivotun raskauden pelossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää ja surullista. Nämä naiset ovat kuiteinkin pieni luku jos vertaa tapettuihin alkioihin / sikiöihin.
Eli sikiön elämä on sinusta tärkeämpi kuin sen raskaana olevan naisen elämä? Sanoisitko tuon myös sen kuolleen naisen aviomiehelle?
Suomessahan aborttia ei saa jos raskaus on edennyt yli tietyn pisteen. On varmaan katsottu ja uskottu, että sikiöllä voi olla riittävä inhimillisyys kehittynyt jo silloin ja hyvä antaa lapsen syntyä. En nyt muista millä raskaus viikolla tuo raja on. Mutta onhan se ihan järjelläkin mietittynä, että kun kehittyvä ihminen on jo syntymis valmis niin silloin ei saa abortoida. Synnyttäjän tervey toki pitää ottaa huomioon ja riski tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun ei oma maa tuota .
onko tarpeeksi loogista?
Ei ole. Miksei suomalaisille työttömille anneta ensin töitä ennekuin otetaan ma muja tänne tekemään alipalkattua duunia? Jos ma muja ei otettaisi niin työnantajien olisi pakko maksaa oikeaa palkkaa suomalaisille ja näin suomalaisen kannattaisi ottaa palkkatöitä vastaan
Luin tuon ketjun läpi
https://www.vauva.fi/keskustelu/4867393/abortinvastustaja-onko-sinusta-…
ja sanattomaksi vetää, kun siellä oli niitä, jotka olivat valmiita sallimaan abortin täyskiellon vaikka äidin henki olisi vaarassa eli näille se sikiö todella on tärkeämpi kuin sen äidin henki. Toki uskon, että suurin osa abortin vastustajista ei ole yhtä sydämettömiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun ei oma maa tuota .
Ja vielä vähemmän syntyisi tänne lapsia totaalisella abortti kiellolla, kun osa naisista ei uskaltaisi muodostaa parisuhdetta eikä harrasta seksiä ei-toivotun raskauden pelossa
Eli ratkaisu on se islamiloituminen ja maahanmuutto ja väkivalta niinkuin naapurimaassa.
https://www.maailma.net/uutiset/aborttikielto-tappaa-el-salvadorissa
Sekä laittomat abortit että raskaudesta johtuvat itsemurhat vievät hengen monelta El Salvadorin naiselta ja tytöltä.
Keski-Amerikan naisten verkoston sekä Reproductive Health Matters -lehden julkaiseman tutkimuksen mukaan maan äitiyskuolemista kolmannes johtuu itsemurhista. 10–19-vuotiaiden tyttöjen yleisin kuolinsyy on itsemurha, ja puolessa tapauksista tyttö on ollut raskaana.
Taustalla on maan kova aborttilaki. Abortista tai keskenmenosta voi saada jopa 50 vuoden vankeustuomion. Vuosina 2000–2011 syytteen sai 129 naista, tutkimuksessa kerrotaan.
Luku edustaa tutkimuksen mukaan vain murto-osaa todellisuudesta; laittomaan aborttiin turvautuu maassa vuosittain yli 35 000 naista.
Laiton abortti tappaakin vuosittain satoja salvadorilaisnaisia ja tyttöjä, käy ilmi viime viikolla ilmestyneestä ihmisoikeusjärjestö Amnesty Internationalin raportista. He muun muassa nielevät rotanmyrkkyä ja työntävät neulepuikkoja sisäänsä.
Tämä parempi kuin ajoissa saatu abortti?
Niin, hyvin moni on sitä mieltä että ei voi olla murha, kun kyseessä ei ole vielä ihminen vaan solurykelmä josta ehkä kehittyy ihminen jos sen annetaan kehittyä