Vanhempi henkilö, haluatko että sinua teititellään?
Vieläkö tehdään sinunkauppoja vai onko ok sinutella heti? Ikäsi?
Olen myös huomannut että joitakin ministereitä teititellään ja toisia sinutellaan. Mikä on etiketti näissä tapauksissa?
Kommentit (69)
Kohta 44v. En halua teitittelyä, ei rouvittelua, ei Sinä sanaa, ei etunimellä jos on tuntematon virkailija. "Haluatko tuotteen muovipussiin" olisi varmaan oikea sanamuoto. Olen neiti koska sinkku.
Saa sinutella tai teititellä. Ei se ole niin justiinsa.
Kerran täpötäydessä bussissa nuori kaunis mmuuttajanainen kysyi haluanko istua hänen paikalleen. Vähän otti kaaliin. Olin 41 v.
- Mies, ei hopis vielä
Haluan mutta vielä enemmän ärsyttää se, että käytetään etunimeä. Etunimen käyttäjiltä kysyn aina onko hän äitini vai puolisoni. Kansainvälisissä yhteyksissä asianmukainen puhuttelu osataan yleensä paremmin.
En teitittele ja verenpaineeni nousee jos joku teitittelee. 58v mies.
En ole yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa eli minua ei tarvi teititellä. Toki ymmärrän sen, että palvelualan ammattilaiset haluavat pitää hajurakoa asiakkaisiinsa teitittelemällä. He osaavat usein teititellä oikein. Joillain toimittajilla se on vähän sitä sun tätä ja hakusessa.
Kyllä kiitos, siihen saakka kunnes ne sinun kaupat on tehty. Kuuluu automaattisiin ja hyviin tapoihin. Yleensä ne sinun kaupat syntyy muutamassa sekunnissa, jos ne on syntyäkseen. Henkilöt joista en pidä, teitittelen itse keskustelun loppuun saakka. Ne kenen kanssa synkkaa heti, siirrytään heti sinutteluun ja ne krumeluurit tippuu välittömästi pois.
M53
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos, siihen saakka kunnes ne sinun kaupat on tehty. Kuuluu automaattisiin ja hyviin tapoihin. Yleensä ne sinun kaupat syntyy muutamassa sekunnissa, jos ne on syntyäkseen. Henkilöt joista en pidä, teitittelen itse keskustelun loppuun saakka. Ne kenen kanssa synkkaa heti, siirrytään heti sinutteluun ja ne krumeluurit tippuu välittömästi pois.
M53
Heh, nyt tiedän miksi lääkäri teititteli mua koko käynnin ajan; hän ei pitänyt musta. Mä kyllä sinuttelin häntä, kysyin annatko reseptin mulle.
Hammaslääkärini teitittelee minua, sanoin, että voi sinutella, mutta hän sanoi, ettei osaa.