Vanhempi henkilö, haluatko että sinua teititellään?
Vieläkö tehdään sinunkauppoja vai onko ok sinutella heti? Ikäsi?
Olen myös huomannut että joitakin ministereitä teititellään ja toisia sinutellaan. Mikä on etiketti näissä tapauksissa?
Kommentit (69)
Jos olet koksuissa heiluva kaupankassa niin en todellakaan teitittele.
En halua että minua teititellään, kuulostaa vanhalta. Ikäni on 70+.
Olen 40-vuotias ja pidän itsestään selvänä, että asiakaspalvelussa minua teititellään. Myös tuntemattomien kanssa kohdatessa pidän sitä lähtöoletuksena. Itse teitittelen sujuvasti, koska sen olen nuorena oppinut.
Itseään tärkeänä pitävät - nuoremmatkin - henkilöt haluavat että heitä teititellään. Kerran erehdyin sinuttelemaan noin itseni ikäistä rouvaa, niin johan sain kuulla nyrpeän huomautuksen että häntä sitten teititellään. Neiti40v.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias ja pidän itsestään selvänä, että asiakaspalvelussa minua teititellään. Myös tuntemattomien kanssa kohdatessa pidän sitä lähtöoletuksena. Itse teitittelen sujuvasti, koska sen olen nuorena oppinut.
Itse en kyllä saman ikäisenä pidä itseäni niin paljon vanhempana henkilönä että minua vielä pitäisi sinutella. Palataan asiaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä. Itse kyllä teitittelen vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä saman ikäisenä pidä itseäni niin paljon vanhempana henkilönä että minua vielä pitäisi sinutella. Palataan asiaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä. Itse kyllä teitittelen vanhuksia.
Korjaus, siis tietysti niin päin että minua pitäisi vielä teititellä.
En halua että minua teititellään, koen sen jotenkin vaivaannuttavana ja teennäisenä. Ikä liki 50 v.
Ikäni on 67v. Minulle ei ole väliä, kumpikin käy, mutta itse teitittelen vieraita ihmisiä.
En halua. Tunnen itseni satavuotiaaksi.
Ei tarvi teititellä. T. rouva 78v
Pitää teititellä. Pidän omituisena ja huonokäytöksisenä jos ei teitittele.
Nainen 50+
Olen tottunut siihen että ei teititellä, mutta teititteluä pidän sivistyneisyyden osoituksena.
Vaikka itse olen jo +70, niin teitittelen aina itseäni vanhempia miehiä ja naisia, ja niitä jotka arvioin ikäisikseni. En millään pystyisi sinutella esim lääkäreitä, poliiseja, tai muita virka-asemassa olevia.
58, en todellakaan halua että teititellään, enkä teitittele itse.
Virallisissa yhteyksissä kyllä, ei muuten. Verottajan ja pankin pitäisi teititellä. Asiakaspalvelussakin kyllä.
Ja Teitä teititellessäni käytän isoa alkukirjainta. Ja verbien taivutukset Te olette varmasti oppinut. (Ei "oppineet"!)
Ei tarvitse teititellä mutta en pidä tytötelläkään.
Näen raivonpunaista, jos työpaikalla joku aukoo päätään jotain "toimiston tytteleistä"
Terveisin Rouva 57v
Itse pidän käytäntönäni, että jos juttukumppani on sen ikäinen, että on elänyt sota-ajan niin hän ansaitsee tulla teititellyksi jos ei anna lupaa muuhun.
Haluan että minua teititellään. T:uraohjusM50
Paskantärkeän kuvan antaa itsestään jos vaatii itseään teititeltävän.
Miksi tämä asia kiinnostaa teitä niin paljon?