Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillekin on iso palkka niin tärkeä?

Vierailija
11.11.2022 |

Ihmettelen näin keskituloisena rahan perässä juoksijoita, jotka kokevat että heidän on saatava suurta palkkaa ja elämä pyörii rahan ympärillä.

Minkä takia ihmiset haluavat suurituloisiksi kun vähemmälläkin pärjää? En vaan tajua. Vai onko tämä jotain kilpailuviettiä?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "niin" iso palkka. 

Vierailija
42/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso palkka mahdollistaa mukavan elämäntyylini ja maailmaan tutustumisen laajasti. Siitä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha mahdollistaa tietyt puitteet elämälle ja arvostuksen. Toisille raha tuo vapauden ja toisille velvollisuuden tienata sitä lisää.

Vierailija
44/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso palkka mahdollistaa mukavan elämäntyylini ja maailmaan tutustumisen laajasti. Siitä syystä.

Miksi pitäisi saastuttaa ja hortoilla vaan ympäri maailmaa? Ai tuossa on tuo ja tuo rakennus, kirkko, monumentti. Samat näkee kotisoffalta nettiselaimella?

Vierailija
45/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa naisia

Vierailija
46/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vastaa kysymyksiin mikä hänestä on iso palkka?

Vierailija
47/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo turvallisuutta ja ylipäätään tekee elämästä mukavampaa ja nykyään kun kaikki kallistuu 'sillä vähemmällä' ei kyllä enää kovin hyvin pärjää. Rahalla saa esim.

-parasta mahdollista terveyden hoitoa ilman pitkiä odotusaikoja

-kauniin asunnon hyvällä, turvallisella ja viihtyisällä alueella

-herkullista ja terveellistä ruokaa. Jos ei itse välitä kokata niin myös toisen kokkaamana

-mielenrauhaa, että on varaa ostaa uusi tilalle jos jokin hajoaa tai jokin yllättävä suuri meno

-lapsettomuudesta kärsivä voi saada kalliita hedelmöityshoitoja ja myös adoptio on kallista

-erilaisia kokemuksia kuten matkustelua tai vaikkapa kokeilla syvänmerensukellusta

-mukavuutta, paljon mukavampi ostaa itselle vaikkapa paras mahdollinen sänky kuin nukkua muhkuraisella patjalla

-ja ennen kaikkea vapautta tehdä mitä itse haluaa

Vierailija
48/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahalla ei ole merkitystä elämässäsi, niin voit siirtää ne mun tilille lahjana. Löydän niille kyllä käyttöä jos tarpeeksi tulee.

Vierailija
49/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha mahdollistaa kivoja asioita.

Jos nyt mietin useampaa juttua mitä eniten haluaisin, niin raha ei liity niistä yhteenkään.

Vierailija
50/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saastuttaa ja hortoilla vaan ympäri maailmaa? Ai tuossa on tuo ja tuo rakennus, kirkko, monumentti. Samat näkee kotisoffalta nettiselaimella?

Ulkona sataa räntää viistosuuntaan, mutta eipä hätää onneksi näen netistä auringon kuvia. 

Vierailija
51/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Naapuri tienaa enemmän. Tai toisen osaston pena.

Kyynisyys. Kaiken arvo mitataan rahassa, siis oma arvo.

Työhulluus. Ei osaa lopettaa ja relata.

Kiire=tärkeä ihminen, mukamas fiksu.

Vierailija
52/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso palkkani on tärkeä siksi koska lainan lyhennys kuukaudessa on 1700€.

En selviäisi millään 7000€/brutto palkalla kauaa.

Vierailija
53/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma pyörii rahalla, se nyt vaan on niin että useimmat asiat ja palvelut maksavat.. Mitä enemmän tienaat, sitä monipuolisempaa ja/tai vakaampaa elämää sinulla on mahdollista viettää.

Matkoja varten ei tarvitse säästää vuosia, yllättävät menot eivät lamauta ja voi vaikkapa käydä ulkona syömässä useammin kuin kerran kuussa.

Vierailija
54/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tarkoitus on tienata rahaa. Ihmettelen kyllä miten joku pääministeri saa 17000 euroa kk palkkaa vaikka ei se oikein tee mitään töitä sen eteen. Ei se joudu hikoilemaan töissä koskaan. Menisi oikeisiin töihin vaikka raksatöihin lapioimaan soraa edes päiväksi niin hiki tulisi jo 5 minuutissa siinä hommassa. Lapio hommat on raskaita ja niistä saa hyvä palkan  20 euroa tunti olen saanut. Kansanedustajat vaan istuu ja puhuu paskaa vaikka saavat 10000 euroa palkkaa. Raksamiesten pitäisi saada palkkaa 10000 kuukaudessa koska ne tekee oikeesti kunnolla töitä. Talon rakentaminen on raskasta hommaa meinaan. Olen ollut rakentamassa 15 taloa elämäni aikana.

Vierailija
55/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn varhaiselle "eläkkeelle" ja vapaaherraksi heti kun taloudellisesti mahdollista, hei hei vaan Suomi siinä kohden.

Siksi haluan tienata nyt niin paljon kun mahdollista. Mun ikäluokka ei tule eläkkeellä enää juurikaan olemaan nykykehityksellä ja ei kiinnosta haaskata koko elämääni. Harmi, että avokilla on kiinteämmin työt Suomessa, sinkkuna olisin lähtenyt jo uudestaan paremman palkkatason maihin.

Vierailija
56/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksamies47 kirjoitti:

Työn tarkoitus on tienata rahaa. Ihmettelen kyllä miten joku pääministeri saa 17000 euroa kk palkkaa vaikka ei se oikein tee mitään töitä sen eteen. Ei se joudu hikoilemaan töissä koskaan. Menisi oikeisiin töihin vaikka raksatöihin lapioimaan soraa edes päiväksi niin hiki tulisi jo 5 minuutissa siinä hommassa. Lapio hommat on raskaita ja niistä saa hyvä palkan  20 euroa tunti olen saanut. Kansanedustajat vaan istuu ja puhuu paskaa vaikka saavat 10000 euroa palkkaa. Raksamiesten pitäisi saada palkkaa 10000 kuukaudessa koska ne tekee oikeesti kunnolla töitä. Talon rakentaminen on raskasta hommaa meinaan. Olen ollut rakentamassa 15 taloa elämäni aikana.

Ai pitäisi saada vielä palkkaakin niistä hometaloista?

Vierailija
57/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa yksinkertaisesti paremman elämänlaadun. Alkaen jo siitä ettei tarvitse stressata jokapäiväisen elämisen kuluja (kuten sähkön hintaa), tai onko varaa terveelliseen ja mieluisaan ruokaan, tai voiko mennä lääkäriin kun haluaa.

Voi ostaa laadukkaat vaatteet (Huom laadullisesti parempaa, ei määrällisesti enempää, yleensä päinvastoin kun ne laadukkaammat kestää), mukavat ja miellyttävät huonekalut, itselleen sopivaa kosmetiikkaa hinnasta riippumatta.

Voi matkustaa kun ja minne haluaa, ja tietää että on rahaa jos sattuu jotain yllättävää. Esim jos on kävelyllä ja alkaa sataa tai sattua jalkoihin, voi tulla taksilla kotiin. Jos jokin rikkoutuu voi korjauttaa sen heti, tai ostaa uuden.

Voi jäädä pois työelämästä jopa vuosikymmeniä ennen virallista eläkeikää. Voi pitää palkatonta vapaata tai sapattivuoden. Voi irtisanoutua jos töissä on huono ilmapiiri.

Huomaatko kuinka yksikään näistä asioista ei ole "voi ostaa enemmän tavaraa"? Minä olin 25 vuotta elämästäni rapaköyhä, ja elin mm toimeentulotuen varassa. Nyt nautin erittäin paljon siitä että voin esim ostaa aidosti mukavia ja lämpimiä vaatteita, sen sijaan että pitäisi etsiä kirpputorilta jotain vähän sinnepäin ja joka päästää sateen läpi.

Vierailija
58/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääminen ei riitä. Haluan että elämästä voi myös nauttia ostaen ja tehden mitä haluaa. Omalla kohdallani se tarkoittaa matkustelua useamman kerran vuodessa, kivojen vaatteiden ostamista, sisustamista, kulttuuria ja ravintolassa syömistä.

Vierailija
59/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut pienituloinen, keskituloinen ja suurituloinen. Kyllä elämä suurituloisena on huomattavasti helpompaa ja hauskempaa ja mahdollistaa mm sen että voi säästää ja sijoittaa niin ettei hirveästi tarvitse enää duunia tehdä. 

Vierailija
60/79 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vahingossa Miksi iso pulkka on joillekin niin tärkeä. Siinä mäenlaskuun sopiva väline.