Moccamasteria arvosteltiin Twitterissä rankasti rumaksi, keskinkertaiseksi ja epäkäytännölliseksi, siitäkös riita syntyi!
On ne ihmisillä murheet tässä maailmantilanteessa.
Kommentit (27)
Heitin Mokkamasterin v i ttuun ja ostin Melittan pienen ja halvan keittimen. Maksoi jotain 40 euroa ja hyvää kahvia tekee.
Dumppasin Moccamasterin kaapin perälle ja ostin mutteripannun. Maksoi 30 ja hoitaa asiansa paremmin kuin yksikään kahvinkeitin.
Pojallani oli 10 euron kahvinkeitin, pieni ja näppärä, teki paremman kahvin kuin pienen yksiön kokoinen Moccamaster
Makunsa kullakin. Ei ole yhtä hyvää keitintä.
Mocamasteri keittää kylmää kahvia. Teen kahvini nykyään käsisuodatuksella ja kiehautan veden vedenkeittimessä. Hyvää tulee ja ennen kaikkea kuumaa kahvia.
Kätevin ja nopein keitin mitä meillä on ollut. Kannun hajottua ostettiin välillä tavan elektroluksi tilalle ja on yhtä kärsimystä tuo kahvinkeitto. Näpit meinaa palaa niin suodatinta ottaessa kun kannusta kaataessa. Tällä mennään vielä jonkin aikaa pitkin hampain.
Minusta ihan ok keitin kun tottuu noihin osiin. Mutta tämä sai mut havahtumaan siihen, että mulla on edelleen kotona ihan päivittäisessä käytössä braunin kahvinkeitin jonka olen ostanut vuonna -94.
Siis siihen on vaan niin tottunut, ettei asiaa edes ajattele että se on ollut oikeasti "aina". Enkä ole saanut edes pannua rikki. Nyt sitten vaan välähti mieleen kun moccamasterin kestävyyttä niin kehuttiin ja kuinka joillakin on "jopa" 12 vuotta vanha keitin.
Vierailija kirjoitti:
Mocamasteri keittää kylmää kahvia. Teen kahvini nykyään käsisuodatuksella ja kiehautan veden vedenkeittimessä. Hyvää tulee ja ennen kaikkea kuumaa kahvia.
Mulla keittää kuumaa kahvia ja on nappula jolla voi lisätä kuumuutta.
Todella epäkäytännöllinen vekotin ja lisäksi ruma.
En tajua - muka nopea?
Paljon nopeampaa on keittää vesi vedenkeittimellä ja kaataa se pressopannuun. Pannumyssy päälle ja kahvi on muutaman minuutin päästä valmista. Ja parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sehän on ruma keskinkertainen ja epäkäytännöllinen. Minkä lisäksi se on kolho, tilaa vievä rottisko, joka polttaa kahvin pohjaan. Eikä siinä vielä kaikki. Se on ylihinnoiteltu ja yliarvostettu kapistus, joka tekee kertaheitolla kodin sisustuksesta laitosmaisen. Hmmmm. Tulikohan tässä kaikki, noh ehkä palaan asiaan, jos jotain tulee vielä mieleen.
Tykkään asua kuin työpaikan kahvihuoneessa joten ei haittaa. Kestävä ainakin on kun on jo kestänyt mulla 27 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua - muka nopea?
Paljon nopeampaa on keittää vesi vedenkeittimellä ja kaataa se pressopannuun. Pannumyssy päälle ja kahvi on muutaman minuutin päästä valmista. Ja parempaa.
Muutama minuutti? Moccamasterilla se on yksi minuutti.
Haluaisin kovan nieluuni , haluan tukehtua siihen!
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ok keitin kun tottuu noihin osiin. Mutta tämä sai mut havahtumaan siihen, että mulla on edelleen kotona ihan päivittäisessä käytössä braunin kahvinkeitin jonka olen ostanut vuonna -94.
Siis siihen on vaan niin tottunut, ettei asiaa edes ajattele että se on ollut oikeasti "aina". Enkä ole saanut edes pannua rikki. Nyt sitten vaan välähti mieleen kun moccamasterin kestävyyttä niin kehuttiin ja kuinka joillakin on "jopa" 12 vuotta vanha keitin.
Kun keitin hajoaa niin yli 90% varmuudella ylikuumenemis-suoja vaan kärähtänyt. Osa maksaa 0,5-3€.
PalstaTrolli kirjoitti:
No mitä nyt TAAS?
Juo kulhollinen spermaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua - muka nopea?
Paljon nopeampaa on keittää vesi vedenkeittimellä ja kaataa se pressopannuun. Pannumyssy päälle ja kahvi on muutaman minuutin päästä valmista. Ja parempaa.Muutama minuutti? Moccamasterilla se on yksi minuutti.
No ei ole ainakaan meillä töissä. Vähintään 10 minuuttia menee täydelle pannulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua - muka nopea?
Paljon nopeampaa on keittää vesi vedenkeittimellä ja kaataa se pressopannuun. Pannumyssy päälle ja kahvi on muutaman minuutin päästä valmista. Ja parempaa.Muutama minuutti? Moccamasterilla se on yksi minuutti.
Höpö höpö. Jo se osien kokoaminen vie enemmän.
Alkuperäinen hopeanvärinen Mocca Master Clement Design puksuttaa meidän keittiössä aamukahvit ja nyt etätöissä päiväkahvit about 30 vuoden luotettavuudella. Montako kahvinkeitintä sulla on ollut vuosien aikana?
Mutta sehän on ruma keskinkertainen ja epäkäytännöllinen. Minkä lisäksi se on kolho, tilaa vievä rottisko, joka polttaa kahvin pohjaan. Eikä siinä vielä kaikki. Se on ylihinnoiteltu ja yliarvostettu kapistus, joka tekee kertaheitolla kodin sisustuksesta laitosmaisen. Hmmmm. Tulikohan tässä kaikki, noh ehkä palaan asiaan, jos jotain tulee vielä mieleen.