Suomalaisilla ei ole kahvimakua!
Twitterissä riidellään siitä onko MoccaMaster hyvä vai ei. Totuus kun on se, että se litku mitä täällä kutsutaan kahviksi, eli suodatinkahvi on aina pahaa, eikä siinä joku keitin paljon auta. Maistakaa pavuista suoraan tekevän koneen tuotantoa niin ymmärrätte. Suodatinkahvi ei ole kahvia!
Kommentit (41)
Villakangasmi kirjoitti:
Suomalaisilla ei ole kahvimakua.
Suomalaisilla ei ole vaatemakua.
Olen asunut vuoden eurooppalaisessa sivistysmaassa ja häpeän syvästi suomalaisuuttani, varsinkin sukulaisiani ja suomalaisia ex-kavereitani.
Otan osaa kärsimykseesi! Oletko harkinnut terapiaa? Ehkä löytyisi ulkosuomalaisten vertaistukiryhmä.
Kahvin valmistustapa ei mielestäni ole se ongelma, vaan kahvin laatu. Käytän itse joko mutteripannua, pressopannua tai suodatinta. Kahvina laadukkaita italialaisia arabicakahveja ja suomalaisen Kaffaroasteryn kahveja. Miesystävälläni on DeLonghi kone, jossa käytetään papuja. Silläkin tulee erittäin hyvää kahvia.
Teemme erilaisia kahveja, alkaen espressosta erilaisiin maitokahveihin vaahdotetulla kauramaidolla. Olemme käyttäneet myös kapselikonetta, mutta sen lopetimme.
Mitähän ammattitaitoiset baristat sanovat valmistustavoista. itse en ole mikään kahviekspertti, tavallinen kahvinystävä ja kotikäyttäjä vain.
Villakangasmi kirjoitti:
Olen asunut vuoden eurooppalaisessa sivistysmaassa ja häpeän syvästi suomalaisuuttani, varsinkin sukulaisiani ja suomalaisia ex-kavereitani.
Ensikosketus kulttuurien väliseen taistoon, suurempi jyrää pienemmän.
AP ei nyt kyllä ole kartalla näissä kahviasioissa. Trendikkäin kahvi on tällä hetkellä suodatinkahvi. Sori, hyvä trolliyritys, kuitenkin!
Suomalaisilla ei ole kahvimakua
=
Kaikki muut eivät pidä juuri samanlaisesta kahvista kuin itse pidän, ja se jostain käsittämättömästä syystä ärsyttää minua.
Vitunkoväliä sillä on millä sen kahvin keittää jos lopputulos miellyttää.
Makuasioitahan nämä on.
Suomalaiset tykkää puolukoista ja salmiakista jne. – samoin niistä parkkihapoista joita kauan jauhettuna seisoneesta vaaleapaahtoisesta kahvista löytyy runsain mitoin. Kun sen kahvin antaa sitten vielä seisoa kahvinkeittimen kannussa, niin se parkkihappojen kirpeys oikein korostuu.
Meillä on pavut jauhava kahvinkeitin.
Tykkäämme ital.kahvista.
Reilu yksi mukillinen kahvia aamuisin; iltapäivisin yleensä teetä.
Ketä voi oikeasti häiritä toisten ihmisten makumieltymykset näin paljon, että siitä pitää kirjoittaa joku itkuvirsi? Kai tästäkin sitten pystyy jotain ylemmyydentuntoa repimään heikkoon egoonsa? Sitäpaitsi nykyään suomessakin juodaan jo hyvin monenlaisia kahveja, joskus 80-luvulla olisin voinut vähän edes ymmärtää tätä.
Villakangasmi kirjoitti:
Aito suomalainen häpeää suomalaisuuttaan. Se on aitoa anteeksianovaa kansallistunnetta.
Meidän moccamaster ei vedä niin paljon kuin työntää vettä tulemaan. Tästä sitten aiheutuu tulvia ja etenkin että ylittää suodatinpussin reunan ja alkaa valuttaa vettä sen yli kannuun, siis suodattamatta sitä kahvin läpi.
Ehkä maksimi määrä minkä voi keittää häiriöttä on 7 kuppia , jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Villakangasmi kirjoitti:
Aito suomalainen häpeää suomalaisuuttaan. Se on aitoa anteeksianovaa kansallistunnetta.
Olipa helpottavaa kuulla! Olenkin siis täysin normaali ja terve?
Suodatinkahvi ei nosta kolesterolia. Espresso esim. nostaa.
On meilläkin kahvimylly, muttei niitä papuja jaksa jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kahvia. Pannujauhatus on kolesterolista kärsivälle kansalle pahaksi.
Näin se on. Pannukahvi nostaa kolesterolia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Asun Etelä-Euroopassa enkä ollut juonut suodatinkahvia vuosiin. Ruotsissa käydessä tuli sitten juotua ja täytyy sanoa että kyllä oli roskaa.
Terveiset läheltä! Kahviloissa yleisesti myydään kahvia tuoreista pavuista jauhettuna, mutta suurimmassa osassa kodeista juodaan pikakahvia tai kapselikahvia. Suomessa juodaan kohtuullisen vaaleita kahveja, täällä espressoa. Se tietysti kasvattaa tuota makueroa entisestään. Meillä on kahviautomaatti kotona, joka jauhaa pavut joka kupilliseen erikseen ja onhan se kahvi ihan ok.
Suomessa käydessä on kyllä ihanaa juoda hyvällä keittimellä keitettyä Löfbergsin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän moccamaster ei vedä niin paljon kuin työntää vettä tulemaan. Tästä sitten aiheutuu tulvia ja etenkin että ylittää suodatinpussin reunan ja alkaa valuttaa vettä sen yli kannuun, siis suodattamatta sitä kahvin läpi.
Ehkä maksimi määrä minkä voi keittää häiriöttä on 7 kuppia , jos sitäkään.
Nyt pitää kone pestä! Etikka tai kahvinkeittimen pesuaineella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kahvia. Pannujauhatus on kolesterolista kärsivälle kansalle pahaksi.
Puhuttiin pavuista suoraan tekevästä koneesta eikä mistään mummojen pannujauhatuksesta.
Meillä on kahvikone, joka jauhaa pavuista. Ei ole oikein koskaan käytössä ja ihan tavallisella keittimellä tulee kahvi keitettyä.
Tämä kahvikeskustelu on aina tätä samaa. Suomalaisilla on mukamas huono maku ja keittävät huonoa kahvia muihin maihin verrattuna. Huoh. Aina samat kommentoinnit. Ei ole olemassa huonoa makua vaan on erilaisia makuja. Menkää britteihin, missä juodaan paljon pikakahveja (jos kahvia juodaan) ja ei mitään kahveja keitellä pannuilla. Tuohonkin makuun tottui.
Itse olen totaalisen kyllästynyt tumma paahtoisiin kahveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakangasmi kirjoitti:
Olipa helpottavaa kuulla! Olenkin siis täysin normaali ja terve?
Kyllä, olet aito suomalainen. Täysin normaali, oikean ja hyväksyttävän kansallistunteen ymmärtävä kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin pavuista suoraan tekevästä koneesta eikä mistään mummojen pannujauhatuksesta.
No sekin on kolesterolipommi.
Trendikkäät espressopohjaiset juomat kuten cappuccino ja caffè latte voivat nostaa kolesterolipitoisuutta, jos niitä tulee nautittua usein. Sydänliitto muistuttaa sivuillaan, että kahvin sisältämällä kafestolilla ja kahveolilla on vaikutusta LDL-kolesterolin nousuun.
Ei se siitä jauhatuksesta ole kiinni, ihan samoista pavuista ne molemmat jauheet tehdään. Se ero tulee siitä kahvinkeitto tavasta.