Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisaren kanssa välit poikki

Vierailija
09.11.2022 |

Onko muita täällä jolla sama tilanne? Ainoa sisko ja ei oo oltu puheväleissä muutamaan kuukauteen. Välillä mietin että olis kiva että välit olis kunnossa, vaikka en siskoani elämääni enää kaipaakaan (on pitkään ollut hankaluutta väleissä). Tässäkö tämä oli? Korjaantuuko tälläiset tulehtuneet välit ikinä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Jotkut vaan ovat erilaisia tai eri mieltä. Elämänkatsomuksiakin on monia. Ei kannata itse mennä riitoihin ainakaan mukaan, vaikka joillekin tulee puolustusreaktio jos toinen hyökkäisi.

Vierailija
2/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mistä erimielisyydet johtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu siskoni kanssa välttämättä puoleen vuoteen eikä se silti tarkoita välien katkenneen. Meillä molemmilla on oma elämä ja kuviot, jotka vievät aikaa ja energiaa. Työpäivän jälkeen ei muutenkaan jaksa muuta kuin tehdä pakolliset kotihommat ja kaatua sänkyyn. Näen miestänikin pari tuntia viikossa ja me sentään asumme saman katon alla.

Vierailija
4/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit voi korjaantua vain silloin kun molemmat haluaa ne korjata, et voi päättää asioista toisen puolesta, voit vaikka ilmoittaa että oot kuulolla jos sisar haluaa joskus jutella.

Vierailija
5/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vuosia ja en tunne kaipausta.

Vierailija
6/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikeastaan edes tiedä. Viimeisin kerta oli kun kävimme siskon kanssa syömässä ha hän piikitteli minua koko ajan. Lopuksi huokaili miten vaikea ihminen olen. Tiedän kyllä mihin hän tuolla vaikeudella viittaa, mutta tuossa tilanteessa ei ollut mitään syytä miksi hän yhtäkkiä käyttäytyi noin. Tuolla vaikeudella hän viittaa jotenkin siihen, että kun hän ei kuulema koskaan tiedä mitä haluan. Viime kerralla oli kyllä niin ilkeä kumminkin, ettei sopimishaluja minulla ole, ainakaan nyt. Mutta olis silti kiva että tilanne olisi neutraali.

Ap

Vierailija
7/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei valitettavasti voi korjata. 788

Vierailija
8/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siskoni kanssa välit ollut poikki jo parikymmentä vuotta. Parempi molemmille näin.

Vierailija
9/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välit poikki. Hyvä asia, saan olla rauhassa eikä tarvitse sietää siskon kummallisuuksia ja mielipiteitä. Veri ei ole vettä sakeampaa, eikä ole pakko sietää huonoa käytöstä jos ei halua.

Vierailija
10/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ilmeisesti nuoria vielä? Kannattanee yrittää pitää puhevälit siihen asti, kunnes vanhempanne ovat haudassa, sen jälkeen ei tarvitse enää pitää yhteyttä.

Vierailija
11/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu siskoni kanssa välttämättä puoleen vuoteen eikä se silti tarkoita välien katkenneen. Meillä molemmilla on oma elämä ja kuviot, jotka vievät aikaa ja energiaa. Työpäivän jälkeen ei muutenkaan jaksa muuta kuin tehdä pakolliset kotihommat ja kaatua sänkyyn. Näen miestänikin pari tuntia viikossa ja me sentään asumme saman katon alla.

No minun tapauksessa tarkoittaa koska selkeästi viimeisimmällä kerralla siskollani oli tarve loukata minua. Aiemmin yhteydenpito on ollut hyvinkin tiivistä, joka minua aika ajoin rasittikin, hän esimerkiksi soitteli 3-5 kertaa päivässä ja silloinkin kun olin töissä.

Ap

Vierailija
12/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oikeastaan edes tiedä. Viimeisin kerta oli kun kävimme siskon kanssa syömässä ha hän piikitteli minua koko ajan. Lopuksi huokaili miten vaikea ihminen olen. Tiedän kyllä mihin hän tuolla vaikeudella viittaa, mutta tuossa tilanteessa ei ollut mitään syytä miksi hän yhtäkkiä käyttäytyi noin. Tuolla vaikeudella hän viittaa jotenkin siihen, että kun hän ei kuulema koskaan tiedä mitä haluan. Viime kerralla oli kyllä niin ilkeä kumminkin, ettei sopimishaluja minulla ole, ainakaan nyt. Mutta olis silti kiva että tilanne olisi neutraali.

Ap

Hän ei muutu. Mutta sä voit lopettaa välittömästä siitä mitä hän sanoo. Pystyt osallistumaan hänen kanssaan samoihin tilaisuuksiin ihan samoin kuin kenen tahansa muunkin sukulaisen kanssa, loppujen lopuksi sisar on kuitenkin vaan sukua ei hänen tarvitse olla paras ystävä.

Vierailija
13/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ilmeisesti nuoria vielä? Kannattanee yrittää pitää puhevälit siihen asti, kunnes vanhempanne ovat haudassa, sen jälkeen ei tarvitse enää pitää yhteyttä.

Toinen vanhemmista on jo ja toinen hoitokodissa. Siskoni on edunvalvoja eikä kerro minulle koskaan mitään esimerkiksi jos hoitokodissa ollaan jonkun asian tiimoilta yhteydessä. Lisäksi tiedän että rahojen käyttö on ehkä hieman suurpiirteistä. Toki kyse pienistä summista, mutta tietysti tässä tilanteessa ärsyttää vähän kaikki

Ap

Vierailija
14/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän ei muutu. Mutta sä voit lopettaa välittömästä siitä mitä hän sanoo. Pystyt osallistumaan hänen kanssaan samoihin tilaisuuksiin ihan samoin kuin kenen tahansa muunkin sukulaisen kanssa, loppujen lopuksi sisar on kuitenkin vaan sukua ei hänen tarvitse olla paras ystävä.

Niin. Ehkä näin. Aiemmin oltiin parhaat ystävykset.

Ap

Vierailija
15/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole yli vuoteen ollut siskoni kanssa missään tekemisissä ja harmittaa tosi paljon. Hän pisti välit poikki, enkä kyllä usko että tästä tulee parantumaan tilanne vaikka sitä kovasti toivonkin. Olimme hyvin läheisiä aiemmin.

Vierailija
16/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisten perheenjäsenten kanssa ei onneksi pakko ole olla tekemisissä.

Vierailija
17/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin. Ehkä näin. Aiemmin oltiin parhaat ystävykset.

Ap

Ja sitten ryhdyit widdduilemaan?

Vierailija
18/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vanhemmista on jo ja toinen hoitokodissa. Siskoni on edunvalvoja eikä kerro minulle koskaan mitään esimerkiksi jos hoitokodissa ollaan jonkun asian tiimoilta yhteydessä. Lisäksi tiedän että rahojen käyttö on ehkä hieman suurpiirteistä. Toki kyse pienistä summista, mutta tietysti tässä tilanteessa ärsyttää vähän kaikki

Ap

Meillä meni lopulta välit kun toisestakin vanhemmasta jätti aika. Sisko määräsi ja halusi hoitaa kaiken itse ja hyvä kun päästiin sairaalaan katsomaan isää kun hän oli kun portsari. Ihanaa ettei tartte olla hänen kanssa enää missään tekemisissä enkä edes kaipaa.

Vierailija
19/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä meni lopulta välit kun toisestakin vanhemmasta jätti aika. Sisko määräsi ja halusi hoitaa kaiken itse ja hyvä kun päästiin sairaalaan katsomaan isää kun hän oli kun portsari. Ihanaa ettei tartte olla hänen kanssa enää missään tekemisissä enkä edes kaipaa.

Jep, tuo päällepäsmäröinti on kyllä raskasta. Onkohan se kaikissa sisarussuhteissa niin että siellä on ne vahvatahtoisimmat ja mukautuvammat persoonat ja välit paukahtaa rikki kun mukautuja ei enää mukaudu? Voihan sitä sanoa niinkin että aloin vidduileen niinku tuossa joku kommentoi,mutta itse koen sen niin etten enää suostunut sen toisen määräiltäväksi. No, jokaisella on tietysti oma tarina.

Ap

Vierailija
20/28 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole yli vuoteen ollut siskoni kanssa missään tekemisissä ja harmittaa tosi paljon. Hän pisti välit poikki, enkä kyllä usko että tästä tulee parantumaan tilanne vaikka sitä kovasti toivonkin. Olimme hyvin läheisiä aiemmin.

Tiedätkö miksi hän laittoi välit poikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi