Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vaelluskengät parhaat paljon metsässä liikkuvalle?

Vierailija
11.11.2022 |

Niin. Koiran kanssa ainakin 100 km/vko tulee kuljettua, välillä yksinkin kuvaamassa ym. Lisäksi suunnitteilla pidempiä reissuja. Nyt olen mennyt vuosia lähinnä Merrelin kengillä, Hokat ei tunnu hyvältä erilaisen pohjarakenteen takia, uusia vinkkejä kaipaisin :)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Aiemmin pidin aina ja kaikkialla Haix P3 Airpower Pro -tossuja (ns. taktinen jalkine), jotka ovat tosi kevyet ja kestävät kaikkea paitsi kevyttä pakkasta tienpinnassa = liukkaat.

Minulla nuo samat Haixit ja ovat todellakin liukkaat. Ainoat kengät joilla olen kaatunut koskaan. Lumella lähti jalka alta niin ettei edes ehtinyt tajuta. Ei varoittanut yhtään. Muuten kyllä hyvät kengät, sillä tuo on lestiltään leveä toisin kuin monet muut Haixit.

Vierailija
42/45 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kotimaiset Sievit. Löytyy vaelluskengät kaikenlaisille tarpeille. Ja kestävät todella pitkään!

Mutta nykyisissä Sieveissä ei pohjat kestä. Talvisäilytyksen aikana ne murenevat, muu osa kenkiä ihsn minttinä. 

Tämä pitää paikkansa. Minulla hajosi alle kilometrin matkalla molemmat armeijan M91 minttikuntoiset maiharit jalkaan täydellisesti, pohjista ei jäänyt kuin silppua jäljelle. Nahkaosat lähes virheettömät.

Eli vähintää yhtä paljon kuin kenkien ulkonäköä kannataa nykyisin katsoa valmistusvuotta. Kumi ei ole enää samaa kumia kuin joskus ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka parhaiten sopivat sinun jalkoihisi. Kannattaa toki arvioida materiaaleja ja muuta laatua myös.

Vierailija
44/45 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan, koska etsin ei-liukkaita, ja haukun samalla Salomonit. 

Salomonilla on monta eri mallia, eri käyttöön ja olosuhteisiin, osa on oikeasti tosi liukkaita..

Ja ne ovat kapealestisiä, ainakin kaikki Mihin itse olen törmännyt. Sopii vain kapeajalkaisille.

Vierailija
45/45 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kotimaiset Sievit. Löytyy vaelluskengät kaikenlaisille tarpeille. Ja kestävät todella pitkään!

Mutta nykyisissä Sieveissä ei pohjat kestä. Talvisäilytyksen aikana ne murenevat, muu osa kenkiä ihsn minttinä. 

Tämä pitää paikkansa. Minulla hajosi alle kilometrin matkalla molemmat armeijan M91 minttikuntoiset maiharit jalkaan täydellisesti, pohjista ei jäänyt kuin silppua jäljelle. Nahkaosat lähes virheettömät.

Eli vähintää yhtä paljon kuin kenkien ulkonäköä kannataa nykyisin katsoa valmistusvuotta. Kumi ei ole enää samaa kumia kuin joskus ennen.

Ostitko nuo kengät jostakin verkkokaupasta? Niissähän varmaan laittavat asiakkaille niitä laarinpohjimmaisia, jotka ovat saattaneet olla varastossa vuosikausia. Sitten kun niillä lähtee kävelemään, pohjat lähtevät alta. Jotakin itsestään hajoavaa PU-sekoitetta ne pohjat nykyisin ovat, hajoavat käyttämättömyyttään. Saman kohtalon kokivat siipan samaiset kengät säilytyksen jälkeen, onneksi vilkaisi niitä ennen jalkaanlaittoa, eli päätyivät suoraan roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän