Yle: Tehyn sisällä vallitsee pelon ilmapiiri, potkuja jaellaan Whatsappilla
Osa kuvailee ilmapiiriä tulenaraksi ja räjähdysherkäksi. Osa puhuu pelon ilmapiiristä, yksi pohjoiskorealaisesta mentaliteetista, toinen vertaa tunnelmaa uskonlahkoon. Millariikka Rytkönen ei kommentoi.
Kommentit (72)
Sellainen myötähäpeä heräsi koko mesoamisesta, joten erosin Tehystä. Jäin vain kassan jäseneksi. Siinä tuli jo palkankorotusta kerrakseen, n.500 / v.🤭
Vierailija kirjoitti:
Sellainen myötähäpeä heräsi koko mesoamisesta, joten erosin Tehystä. Jäin vain kassan jäseneksi. Siinä tuli jo palkankorotusta kerrakseen, n.500 / v.🤭
Mä erosin Tehystä maaliskuussa, ei moraali eikä etiikka kestänyt liiton toimia. Mua ivattiin petturiksi, kun jätin mielummin Tehyn kuin potilaat. Voiko joku Tehyläinen enää ummistaa silmänsä?
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitajana pettynyt Tehyn toimintaan. Eroan liitosta ja liityn Yleiseen työttömyyskassaan.
Voiko jossainpäin Suomea sairaanhoitaja tänäpäivänä jäädä työttömäksi?
WhatsApp on nopea viestimisväline, varsin tehokas.
Tehyn demarit aloittivat puoluetoimiston masinoiman julkisen kiukuttelun kun SDP sai pakkolaista loskaa niskaan.
Bergin ja Lehtimäen potkut valtuustoryhmästä ansaitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin Tehystä maaliskuussa, ei moraali eikä etiikka kestänyt liiton toimia. Mua ivattiin petturiksi, kun jätin mielummin Tehyn kuin potilaat. Voiko joku Tehyläinen enää ummistaa silmänsä?
Et sinä mikään Tehyläinen koskaan ole ollutkaan.
Lopeta valehtelu ja eri kirjoittajina esiintyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitajana pettynyt Tehyn toimintaan. Eroan liitosta ja liityn Yleiseen työttömyyskassaan.
Missä sanoin, että jään työttömäksi? Vaihdan työttömyyskassaa. Lukutaito ja ymmärrys. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Jokaisessa organisaatiossa valta nousee johtoportaalla päähän. Se on faktaa. Siihen liittyy erehtymättömyyden harhakuva ja hybris, että itse tietää kaiken paremmin.
Olen ollut töissä isoissakin organisaatioissa, joissa ei ole vallinnut pelon ilmapiiri. Ei tuo aina noin mene.
Anna kun arvaan: Niissä on ollut miesjohto?
Eivätpä naisjohtajatkaan ole tällä saralla kunnostautuneet. Ei taida olla sukupuolikysymys.
Joo ei ole. Voisin melkein väittää että naispomo on naisille susi.
Olen tehyläinen. En ymmärtänyt enkä hyväksynyt sitä, että suojelutyötä ei olisi annettu kriittiseen työhön, tehoille yms. Täysin käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Hoitaja, joka uskaltaa kritisoida huonoa vanhustenhoitoa ja johtoa. Joutuu ns. mustalle listalle, eikä saa enää töitä. Kukaan ei uskalla palkata ihmistä, joka puuttuu epäkohtiin hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp on nopea viestimisväline, varsin tehokas.
Tainnut kusi nousta eräillä päähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Jokaisessa organisaatiossa valta nousee johtoportaalla päähän. Se on faktaa. Siihen liittyy erehtymättömyyden harhakuva ja hybris, että itse tietää kaiken paremmin.
Olen ollut töissä isoissakin organisaatioissa, joissa ei ole vallinnut pelon ilmapiiri. Ei tuo aina noin mene.
Anna kun arvaan: Niissä on ollut miesjohto?
Eivätpä naisjohtajatkaan ole tällä saralla kunnostautuneet. Ei taida olla sukupuolikysymys.
Joo ei ole. Voisin melkein väittää että naispomo on naisille susi.
Paskaa. Yhtä susia on miehispomoissakin. Miksi tämä keskustelu menee aina tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Hoitaja, joka uskaltaa kritisoida huonoa vanhustenhoitoa ja johtoa. Joutuu ns. mustalle listalle, eikä saa enää töitä. Kukaan ei uskalla palkata ihmistä, joka puuttuu epäkohtiin hoitoalalla.
Johtamiskulttuuri kaikissa julkisen alan organisaatioissa: kyykyttävää ja hierarkista. Myös miesvaltaisilla aloilla. Esim armeija tosi hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija oli tästä poikkeus. Siellä tuntui menevän niin, että mitä alempi pomo sitä mulkumpi johtaja.
No ei se sentäs noin yksioikoisesti mene.
Niillä alemmilla upseereilla on vain kaikki v-mäisimmät johtotyöt, koulutushommat, kurinpitohomat.
Ovat vastuussa omista ryhmistään.
Haukut ja vinoilut saa aina se alin upseeri, se vähäisin, mutta sitähän ei varusmiehet eikä muu miehistö tiedä edes.
Niillä ylemmillä upseereilla on varaa hymyillä, myhäillä, olla mukavia ja muka jopa suurpiirteisiä.
Sillä heidän alaisia ovat ne vähäisemmät upseerit, ei varusmiehet eikä muu miehistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtamiskulttuuri kaikissa julkisen alan organisaatioissa: kyykyttävää ja hierarkista. Myös miesvaltaisilla aloilla. Esim armeija tosi hyvä esimerkki.
Armeijassa pitääkin opettaa tottelemaan. Ja noudattamaan käskyä.
Armeijassa ollaan mahdollista sotaa varten.
Siellä on opittava noudattamasn ylempien käskyjä.
Muutoin oikeassa sotatilanteessa vallitsisi sotajoukoissa sekasorto.
Osa pakenisi ja juoksisi karkuun hyökkäystilanteissa. Joutuisi paniikkiin. Ja sillä tavoin vetäisi mukaansa, koko joukko-osaston.
Ja lopulta kauhuissaan jopa ampusivat toisinaan.
Juuri tätä varten on sotilaskuri.
Selvät käskytyslinjat. Ja toimintaohjeet.
Vai miksi ihmeessä luulette, että varusmiespalvelua edes tarvitaan?
Itseasiassa ampumaan oppii kuka tahansa, kun tarpeeksi vaan harjoittelee, ei pelkästään sitä varten varusmiespalvelua tarvita.
ex-demari kirjoitti:
Tehyn demarit aloittivat puoluetoimiston masinoiman julkisen kiukuttelun kun SDP sai pakkolaista loskaa niskaan.
Bergin ja Lehtimäen potkut valtuustoryhmästä ansaitut.
Potkut ansaitut kun olivat eri mieltä? Näin toimitaan diktatuurissa. Muissa organisaatioissa ja yhteisöissä eriävien mielipiteiden esittämisiin kannustetaan, koska niiden huomioiminen saattaa yksinkertaisesti johtaa parempaan päätöksentekoon. Yksiäänisyydestä ei hyvää seuraa.
Ne tehyläiset, jotka puhuvat pakkolaeista, eivät ole ymmärtäneet hoitotyön pyhää ydintä. Eivätkä tiedä yhteiskunnasta muutenkaan paljoa vissiin. Potilasturvallisuuslaki oli valtiovallan tietenkin pakko säätää, koska lakkoaseeksi otettiin kriittinen tehohoito ja välttämätön hätätilanteiden suojelutyö. Välitön hengenvaara ei ole ennen ollut lakkoaseena, vaan hoitajajärjestöt ovat halunneet itse sen asian hoitaa ja halunneet siitä sopia. Sen takia ennen ei lakia tarvittu. Eikö hävetä yhtään kieltää lakon aikana kriittisen suojelutyön tekeminen tehohoidossa? Tämmösiä pelottavia hoitajia ei toivottavasti ole paljon sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa pitääkin opettaa tottelemaan. Ja noudattamaan käskyä.
Armeijassa ollaan mahdollista sotaa varten.
Siellä on opittava noudattamasn ylempien käskyjä.Muutoin oikeassa sotatilanteessa vallitsisi sotajoukoissa sekasorto.
Osa pakenisi ja juoksisi karkuun hyökkäystilanteissa. Joutuisi paniikkiin. Ja sillä tavoin vetäisi mukaansa, koko joukko-osaston.
Ja lopulta kauhuissaan jopa ampusivat toisinaan.Juuri tätä varten on sotilaskuri.
Selvät käskytyslinjat. Ja toimintaohjeet.Vai miksi ihmeessä luulette, että varusmiespalvelua edes tarvitaan?
Itseasiassa ampumaan oppii kuka tahansa, kun tarpeeksi vaan harjoittelee, ei pelkästään sitä varten varusmiespalvelua tarvita.
Paskaa.
Olet käynyt armeijan joskus 80- luvulla. Nykyarmeijassa johdetaan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanoin, että jään työttömäksi? Vaihdan työttömyyskassaa. Lukutaito ja ymmärrys. Voimia.
Miksi muuten olet työttömyyskassassa? Oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millariikka Rytkönen on hyvä esimerkki rahan makuun päässeestä demarista.
Millariikka Rytkönen on hyvä esimerkki vallan makuun päässeestä naisesta.
Sanna Marin on erinomainen esimerkki naisesta jonka valta on sokaissut ja turmellut.