Kävin tänään työkkärissä enkä voinut uskoa kuulemaani, miten tämä on mahdollista?!
Olen siis töissä nollasopimuksella ja yleensä olen tehnyt aina täydet 40h/viikko töitä.
Mutta nyt on töissä vähän hiljaisempaa eikä parina päivänä ole ollut töitä.
Joten ajattelin hakea työttömyyspäivärahaa näiltä päiviltä.
Mutta työkkärissä mulle ilmoitetaan että mun pitää hakea työpaikkoja että saisin tuon päivärahan, vaikka olen jo töissä.
On se vaan tyhmää hakea mitään työpaikkoja kun ei sitten voisi kuitenkaan sinne koskaan mennä. Yleensä siis olen aina saanut nykyisessä työpaikassani täydet työtunnit.
Tämähän on aivan hullua!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Niin on ihan hullua. Mieti vaan ketkä näitä päätöksiä on ollu tekemässä.
Tämän aktivimalli I:n pääarkkitehtinahan hääri ex-ministeri LIndströn, joka mokasi jo sen alkuperäisenkin aktiivimallin.
Mikä voisikaan mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet työkkärin asiakkaana jos teet 40h töitä viikossa? T. Työkkärin täti joka ihmettelee välillä miksi asiakas haluaa pitää työnhaun voimassa, vaikka on töitä tosi paljon ja työnhakijan velvollisuuksia samalla suoritettavana
Hänellä on nollasopimus.
Teknisesti kyllä, mutta jos töitä on todellisuudessa 40h viikossa, niin eikös se ole tärkeintä oli sitten mikä sopimus tahansa. Ainakin itse pyrin mahdollisimman vähän olemaan työkkärin asiakkaana koska ei jaksa ylimääräistä säätöä. Tyyliin kuukausi pari silloin tällöin työpaikkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet työkkärin asiakkaana jos teet 40h töitä viikossa? T. Työkkärin täti joka ihmettelee välillä miksi asiakas haluaa pitää työnhaun voimassa, vaikka on töitä tosi paljon ja työnhakijan velvollisuuksia samalla suoritettavana
Hänellä on nollasopimus.
Eipä tuotakaan työkkärin täti tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan sairasta.
Kaikkensa yritetään että päivärahaa ei tarvitsisi maksaa.
Mitähän päättäjien päässä oikein liikkuu?
Jos sinulla jo olisi työpaikka jolla tulee toimeen niin sittenhän et varmaan tarvitse mitään lisärahaa. Jos työstä saamasi palkka ei sinulle riitä niin sittenhän se on vain loogista että pitää hakea jotain sellaista työtä jonka lisäksi et tarvitse muuta rahaa. Ihan loogista nähdäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne, jos on osa-aikatyö ja joutuu hakemaan kokoaikatöitä samalla. Mitä jos vahingossa saakin uuden työpaikan, joka on paskempi? Kiletäytimisestä karenssi ja siihen loppuu sovitellut päivärahat ja nykyinen työpaikka käy kannattamattomaksi.
Hankalaa on ilmeisesti vain teidän ymmärtää, että työkkärin kanssa ei kenenkään tarvitse asioida, kunhan elättää itse itsensä. Jos se ei huvita, niin sietääkin joutua hyppäämään kun virkamies käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän aktivimalli I:n pääarkkitehtinahan hääri ex-ministeri LIndströn, joka mokasi jo sen alkuperäisenkin aktiivimallin.
Sipilän hallitus ei yksi ministeri päätä yksin mitään
Joo, hullua on.
Kun itse kuulin tämän niin olen tyytynyt olemaan ilman päivärahaa niiltä harvoilta päiviltä kun ei ole ollut töitä. Tänä vuonna työttömiä päiviä ollut jotain 10 päivää. Ihan sama, ei jaksa enää välittää.
Se hakeminen on ihan vaan muodollisuus. Kunhan vaan lähetät jonkun hakemuksen jonnekin. Ei siihen tarvitse panostaa tai mitään. Kopioi vaikka netistä joku valmis hakemusteksti tai kirjoita vaan siihen, että "haen työpaikkaa".
Joo, sitä pitää vaan mudon vuoksi olla hakemassa kokoaikatyötä, mutta ei sillä ole sen kummempaa vaikutusta, saa sit ne työttömyysrahat normaalisti. Jos ne tarjoaa töitä (mitä ei ole ikinä ainakaan mulle tapahtunut), haet, mutta eipä siinä, ei kukaan uusi työnantaja ota töihin kun sanot että sun on jo toinen työ samalla. Eli kuten moni muukin jo sanonut, tuo on ainoastaan byrokratian takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä ne pyytää, älä mieti onko siinä järkeä vai ei, sillä ei ole mitään merkitystä. Näin pääset helpommalla. Tuskin tuo on edes tyhmimmästä päästä niiden ideoita, varsinaisia asiantuntijoita 🤣🤣🤣.
Virastoissa noudatetaan lakia, joten syyttävän sormen voi osoittaa hallituksen suuntaan.
Ei vaan eduskunnan, joka säätää lait.
Kohta varmaan _KAIKKIEN_ täysi-ikäisten täytyy olla koko ajan hakemassa työpaikkoja ihan vain hakemisen vuoksi. Ihan se ja sama, vaikka olisi eläkeläinen, miljonääri, täystyöllistetty; Suomessa haetaan koko ajan uutta duunia, ihan koko ajan ja kaikki hakee! Huhhuh, ihan oikeasti tuntuu, että tää maa halutaan saada lopullisesti sekaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä ne pyytää, älä mieti onko siinä järkeä vai ei, sillä ei ole mitään merkitystä. Näin pääset helpommalla. Tuskin tuo on edes tyhmimmästä päästä niiden ideoita, varsinaisia asiantuntijoita 🤣🤣🤣.
Virastoissa noudatetaan lakia, joten syyttävän sormen voi osoittaa hallituksen suuntaan.
Ei vaan eduskunnan, joka säätää lait.
Hallituksen esityksestä. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä sama tyyppi nyt energiaministerinä? Voi hyvää päivää...
Työtön mies kirjoitti:
Työkkäristä ei kannata välittää mitään..
Kyllä Työkkäristä on pakko välittää jos haluaa pysyä työttömyysturvan piirissä. Tuskin mahdollinen pelkkä, ja epävarmakin perustoimeentulotuella oleminen on kenenkään toiveissa noin lähtökohtaisesta. Työttömyysturvan etu on siinä, että siinä otetaan huomioon aiempi palkkaus kun taas tts:ssä noilla ei ole mitään merkitystä. No kukin tekee miten tekee mutta pienemmältä rahalta, vielä pienemmälle tipputtautuminen (jos se omasta toimesta tapahtuu) tuskin on mikään toive nro 1.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Työkkäristä ei kannata välittää mitään..
Kyllä Työkkäristä on pakko välittää jos haluaa pysyä työttömyysturvan piirissä. Tuskin mahdollinen pelkkä, ja epävarmakin perustoimeentulotuella oleminen on kenenkään toiveissa noin lähtökohtaisesta. Työttömyysturvan etu on siinä, että siinä otetaan huomioon aiempi palkkaus kun taas tts:ssä noilla ei ole mitään merkitystä. No kukin tekee miten tekee mutta pienemmältä rahalta, vielä pienemmälle tipputtautuminen (jos se omasta toimesta tapahtuu) tuskin on mikään toive nro 1.
Peruspäivärahassa ja työmarkkinatuessa ei oteta ansiotasoa huomioon vaan tarkoittanet ansiosidonnaista päivärahaa (joka toki on myös työttömyysturvan muoto).
Vierailija kirjoitti:
Peruspäivärahassa ja työmarkkinatuessa ei oteta ansiotasoa huomioon vaan tarkoittanet ansiosidonnaista päivärahaa (joka toki on myös työttömyysturvan muoto).
Oon eri. Mutta tuota varmasti tarkoitettiin. Ja totta kai ansiopäiväraha on parempi työttömyystilanteessa kuin kelan tarjoama vaihtoehto vaikka työmarkkinatuelle sitten myöhemmin joutuisikin. Siksi kannattaa kassaan ajoissa liittyä ettei tarvi sitten kun työttömyys osuus omalle kohdalle harmitella pienempää työttömyysturvaa. Ajat on kuitenkin sellaiset että, kuka vaan voi joutua työttömäksi tehtävästä/asemasta riippumatta. Onhan niitä ihmisiä jotka varautuu ties mihinkä ydinsotaan juuri nyt monella menee överiksikin mutta tuo työttömyyden ajan toimeentulon turvaaminen on järkevää eikä ole paha juttu kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne, jos on osa-aikatyö ja joutuu hakemaan kokoaikatöitä samalla. Mitä jos vahingossa saakin uuden työpaikan, joka on paskempi? Kiletäytimisestä karenssi ja siihen loppuu sovitellut päivärahat ja nykyinen työpaikka käy kannattamattomaksi.
Kiittäkää pitkäaikaistyöttömiä. Heidän takiaan tällainen systeemikin piti mennä tekemään.
Ei muuta kuin Kokoomus pääministeripuolueeksi ja Juhana Vartiainen työministeriksi. Loppuu tämä pelleily. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tein osapäivätöitä. Kyllä minulla piti olla voimassa työhakemus työvoimatoimistossa kokopäivätyöstä. Niin varmaan nytkin.
Soviteltu ansiosidinnainen juoksi kyllä sitten hyvin kun muisti ilmoittautumisrt työskiin pitää voimassa. Kun viikotunnit nousivat 30 tuntiin ei enää soviteltua saanut.
Ei tarvitse. Ei ole pakko pitää työnhakua voimassa.
Ei ole sama. Osa-aikatyössä ja nollatuntisopparilla eri lainsäädäntö.