Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään työkkärissä enkä voinut uskoa kuulemaani, miten tämä on mahdollista?!

Vierailija
10.11.2022 |

Olen siis töissä nollasopimuksella ja yleensä olen tehnyt aina täydet 40h/viikko töitä.
Mutta nyt on töissä vähän hiljaisempaa eikä parina päivänä ole ollut töitä.
Joten ajattelin hakea työttömyyspäivärahaa näiltä päiviltä.
Mutta työkkärissä mulle ilmoitetaan että mun pitää hakea työpaikkoja että saisin tuon päivärahan, vaikka olen jo töissä.
On se vaan tyhmää hakea mitään työpaikkoja kun ei sitten voisi kuitenkaan sinne koskaan mennä. Yleensä siis olen aina saanut nykyisessä työpaikassani täydet työtunnit.

Tämähän on aivan hullua!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ny vaan ulmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi. Työttömyystukihan on työttömille. Ei se ole kuin muodollisuus.

Vierailija
2/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla riittää hauksi se, että kysyt nykyiseltä työnantajaltasi lisää tunteja. Voit tehdä sen ihan suullisesti ja kirjoittaa sinne seurantasivulle, että pyysin työnantajaltani lisää työtunte.

Ei ole pakko hakea muualle töihin. Byrokratia pitää kuitenkin hoitaa.

t. samassa tilanteessa oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno järjestelmä saatiin aikaiseksi: Työnhakuvelvoite (1-4 paikkaa kk). Koskee myös osa-aikatyötä tekeviä tai vaikka ois työpaikka tiedossa parin kk päästä.

Vierailija
4/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä ne pyytää, älä mieti onko siinä järkeä vai ei, sillä ei ole mitään merkitystä. Näin pääset helpommalla. Tuskin tuo on edes tyhmimmästä päästä niiden ideoita, varsinaisia asiantuntijoita 🤣🤣🤣.

Vierailija
5/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikilla sama, tiedän niitä jolla työpaikka muttei töitä joka päivä, saa työttömyysrahaa, muttei tarvi hakee töitä

Vierailija
6/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan sairasta.

Kaikkensa yritetään että päivärahaa ei tarvitsisi maksaa.

Mitähän päättäjien päässä oikein liikkuu?

Vierailija
7/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan sairasta.

Kaikkensa yritetään että päivärahaa ei tarvitsisi maksaa.

Mitähän päättäjien päässä oikein liikkuu?

Ahneus ja työntekijän riistäminen siellä liikkuu.

Vierailija
8/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä ei kannata välittää mitään. olin kerran töis työharjoittelus ja työkkäris ne sanoi että minun pitää hakea palkkatöitä koko ajan. Sit olin palkkatöissä toisessa paikassa niin työkäris ne sano että minun pitää mennä työkokeiluun palkatatta yhteen pajaan jossa tehdään puutöitä ilman palkkaa. Olin silloin just telinetöissä olkuluodossa 14 euron tuntipalkalla. Päätin etten hae töitä enkä välitä pätkääkään työkkärien mielipiteistä ennen kun jotain järkee saadaan niitten touhuun. Olen nyt 4 vuoden aikana tehnyt pimeitä töitä ainoastaan.

Vierailija
9/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöläisten hommaa tekevät tuolla työkkärissä. Ja kansa maksaa.

Vierailija
10/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä hieno hallitus!

Voi luoja tätä touhua...

Vierailija
11/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä ne pyytää, älä mieti onko siinä järkeä vai ei, sillä ei ole mitään merkitystä. Näin pääset helpommalla. Tuskin tuo on edes tyhmimmästä päästä niiden ideoita, varsinaisia asiantuntijoita 🤣🤣🤣.

Virastoissa noudatetaan lakia, joten syyttävän sormen voi osoittaa hallituksen suuntaan.

Vierailija
12/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, jos on osa-aikatyö ja joutuu hakemaan kokoaikatöitä samalla. Mitä jos vahingossa saakin uuden työpaikan, joka on paskempi? Kiletäytimisestä karenssi ja siihen loppuu sovitellut päivärahat ja nykyinen työpaikka käy kannattamattomaksi.

Vierailija
13/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on ihan hullua. Mieti vaan ketkä näitä päätöksiä on ollu tekemässä.

Vierailija
14/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet työkkärin asiakkaana jos teet 40h töitä viikossa? T. Työkkärin täti joka ihmettelee välillä miksi asiakas haluaa pitää työnhaun voimassa, vaikka on töitä tosi paljon ja työnhakijan velvollisuuksia samalla suoritettavana

Vierailija
15/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno järjestelmä saatiin aikaiseksi: Työnhakuvelvoite (1-4 paikkaa kk). Koskee myös osa-aikatyötä tekeviä tai vaikka ois työpaikka tiedossa parin kk päästä.

Koskee myös lomautettuja.

Vierailija
16/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöläisten hommaa tekevät tuolla työkkärissä. Ja kansa maksaa.

Ei ole työkkärin keksimiä.

Vierailija
17/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua on juu, eihän tuosta mitään tule. PS. Menkää pummit töihin se on ku menee vaan!

Vierailija
18/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tein osapäivätöitä. Kyllä minulla piti olla voimassa työhakemus työvoimatoimistossa kokopäivätyöstä. Niin varmaan nytkin.

Soviteltu ansiosidinnainen juoksi kyllä sitten hyvin kun muisti ilmoittautumisrt työskiin pitää voimassa. Kun viikotunnit nousivat 30 tuntiin ei enää soviteltua saanut.

Vierailija
19/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet työkkärin asiakkaana jos teet 40h töitä viikossa? T. Työkkärin täti joka ihmettelee välillä miksi asiakas haluaa pitää työnhaun voimassa, vaikka on töitä tosi paljon ja työnhakijan velvollisuuksia samalla suoritettavana

Hänellä on nollasopimus.

Vierailija
20/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virastoissa noudatetaan lakia, joten syyttävän sormen voi osoittaa hallituksen suuntaan.

SDP vallassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi