Mitä mieltä ihmisistä, jotka läksyttävät aspoja?
Eihän aspa asioille mitään voi.
Eilen todistin tällaista tilannetta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Älkää sanoko myyjää aspaksi. Kiitos.
Lähempänä monen kaupan työntkeijä on aspaa kuin myyjää. Hyllytys, kassakoneen hoitaminen ja asiakkaiden neuvominen on tärkeimmät tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat läksyttämisellä?
Jos niin pitkälle tilanne pääsee on se yleensä selkeä viesti siitä, että aspa on itse sen siihen vaihteeseen päästänyt. Kannattaa niissä tilanteissa jälkikäteen miettiä voisiko seuraavan kerran toimia eri tavalla. Asiakas voi olla hankala ja typerä, mutta huono aspa päästää asiakkaan olemaan sellainen.
Ihminen joka syyttää muita omasta huonosta käytöksestään on luonnevikainen. That's all.
Pätee myös aspaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aspa on se väylä jota kauttaa asiaan jonkun muutoksen saa!
Joo, joissain asioissa. Mutta, annan vinkin. Jos tuut räyhäämään mulle, niin sun asias ei edisty yhtään. Vois sanoa, että laian asiaa eteenpäin. EN TEE ELETTÄKÄÄN.
Jos taas osaat esittää asian niikuin aikuiset, niin varmasti teen kaikkeni, että saadaan asiaan joku ratkaisu.
Näin se vaan menee.
Opettele sen verran notkeeks, että pystyt itse nuolemaan omaa persettäsi. Asiakkaiden homma se ei ole. Sit seuraavaks opettele tekemään töitä, lasokki!
Vierailija kirjoitti:
Alunperin viesti oli ihmisistä, jotka kohtelevat töykeästi aspaa.
Nyt ketju on, yllätys yllätys, siirtynytkin arvostelemaan työntekijöitä, joiden tehtävä on kiireisen päivänsä tuoksinassa pystyä ennakoivasti estämään näiden luonnevikaisten haukkumisryöpyt.
Minusta ketju saisi edelleenkin keskittyä niihin haukkujiin!
On se aika erikoista jos asiakkaat ovat pelkkiä haukkujia. Eihän se voi asiakkaan vika olla, jos firman asiakaslupaus ei pidä tai aspa ei osaa hommiaan. Jos aspan mielestä kaikki haukkuu ja käyttäytyy huonosti, on maailmankuva ja kokemusmaailma jo niin vinoutunut, että ei muuta kuin tyyppi työterveyden kautta vähän paksujen seinien sisään lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. Jollei kestä, niin puhelinmyyjäksi vaan tai opiskelemaan hoitoalaa.
Kummalla alalla itse olet? Suositteletko?
Olen useampaan otteeseen nähnyt Prismassa saman pariskunnan urputtavan välillä eri myyjille. Säästyn itse paskasuihkulta, koska olen vain siivoojana, mutta on aika lyötävät naamat molemmilla. Osa myyjistä todella nuoria, en ymmärrä miksi päätä pitää aukoa periaatteessa teineille, joista suurimmalle osalle luultavasti ensimmäinen työpaikka.
Niin, voitte haukkua ja möyhöttää siellä sähköpostissa niin ei tarvitse puhelimessa tai kasvokkain räyhätä. Kenen ajattelit niihin sähköposteihin vastaavan/asian hoitavan?