Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä, jotka läksyttävät aspoja?

Vierailija
10.11.2022 |

Eihän aspa asioille mitään voi.
Eilen todistin tällaista tilannetta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanoisin, että ne räyhääjät, jotka oikein korostetusti tekevät selväksi olevansa joko varatuomareita tai ekonomeja ovat todellisuudessa työttömiä luusereita, jotka purkavat omaan elämäänsä tyytymättömyyttään ja huonoa itsetuntoaan yrittämällä kyykyttää kaupan myyjää, viraston virkailijaa tmv. ja vaativat jostain mitättömästä diipadaapasta korvaukseksi esim neljää kahvipakettia tai muuta etuutta itselleen.

Säälittäviä tällaiset itsensä ylentäjät. Hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen ei tarvitse tehdä numeroa ammatistaan reklamaatiotilanteessa, vaan reklamaation voi tehdä ihan asiallisestikin, ilman että tahallisesti pyrkii loukkaamaan asiakaspalvelijaa.

Vierailija
42/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aspa on se väylä jota kauttaa asiaan jonkun muutoksen saa!

Joo, joissain asioissa. Mutta, annan vinkin. Jos tuut räyhäämään mulle, niin sun asias ei edisty yhtään. Vois sanoa, että laian asiaa eteenpäin. EN TEE ELETTÄKÄÄN. 

Jos taas osaat esittää asian niikuin aikuiset, niin varmasti teen kaikkeni, että saadaan asiaan joku ratkaisu.

Näin se vaan menee. 

MIksi tilanne pääsee asiakkaalla räyhäämiseen asti? Harva päättää ihan huvikseen lähteä räyhäämään aspalle, että aha, nyt soitan jonnekin ja vaan huudan sille joka vastaa. Tai kävelen kahvilan kassalle melskaamaan, kun ei tässä ole muutakaan tekemistä.Mitä sinä tai edustamasi yritys olette tehneet ennen kuin se räyhääminen alkaa? 

Ei oo sullakaan hellpoa, jos vahdit työssäsi millä äänensävyllä ihmiset saavat sinua puhutella. On kyllä vastaan tullut  ja asiakkaana tulee olo, että pitäisi varmaan aloittaa kysymällä onko aspalla jotkain sydämellään ennen kuin mennään itse asiaan. Siksi yleensä kehun tätimäisen ystävällisesti puhelun lopussa, että olipa reippaasti hoidettu ja kiva kun jaksoit siellä vastata.

Miten niin vahdin? Kyllä sen kuulee puhelimessa jos joku rähjää, huutaa, kiroilee ym. Ei siinä tarvii mitenkään erikseen mitään vahdata. Ja kyllä, syy on hyvin usein itse asiakkaan. Harva tilanne on semmonen, että jotenkin asia liittyis siihen, että syy olis meidän työpaikan,

Se meidän vika ole jos asiakas jättää vaikka laskunsa maksamatta. Tämä nyt yksi esimerkki.

Ja ei se oikeen oo kohteliasta alkaa mouhoomaan , koska ei se asia sillä edisty mihinkään, eikä muuta tilannetta . Korkeintaan huonompaan suuntaan. Minä jaksa kuunnella ventovieraisen meuhkaamista. Meuhkatkaa kotona. Minä en oo teidän roskiks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat läksyttämisellä? 

Jos niin pitkälle tilanne pääsee on se yleensä selkeä viesti siitä, että aspa on itse sen siihen vaihteeseen päästänyt. Kannattaa niissä tilanteissa jälkikäteen miettiä voisiko seuraavan kerran toimia eri tavalla. Asiakas voi olla hankala ja typerä, mutta huono aspa päästää asiakkaan olemaan sellainen.

Ihminen joka syyttää muita omasta huonosta käytöksestään on luonnevikainen. That's all.

Vierailija
44/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joissain asioissa. Mutta, annan vinkin. Jos tuut räyhäämään mulle, niin sun asias ei edisty yhtään. Vois sanoa, että laian asiaa eteenpäin. EN TEE ELETTÄKÄÄN. 

Jos taas osaat esittää asian niikuin aikuiset, niin varmasti teen kaikkeni, että saadaan asiaan joku ratkaisu.

Näin se vaan menee. 

MIksi tilanne pääsee asiakkaalla räyhäämiseen asti? Harva päättää ihan huvikseen lähteä räyhäämään aspalle, että aha, nyt soitan jonnekin ja vaan huudan sille joka vastaa. Tai kävelen kahvilan kassalle melskaamaan, kun ei tässä ole muutakaan tekemistä.Mitä sinä tai edustamasi yritys olette tehneet ennen kuin se räyhääminen alkaa? 

Ei oo sullakaan hellpoa, jos vahdit työssäsi millä äänensävyllä ihmiset saavat sinua puhutella. On kyllä vastaan tullut  ja asiakkaana tulee olo, että pitäisi varmaan aloittaa kysymällä onko aspalla jotkain sydämellään ennen kuin mennään itse asiaan. Siksi yleensä kehun tätimäisen ystävällisesti puhelun lopussa, että olipa reippaasti hoidettu ja kiva kun jaksoit siellä vastata.

Jos ei ymmärrä, että normaalin asiallisen käytöksen (ei esim huutamista tai haukkumista) odottaminen aikuisilta ihmisiltä on vähän muuta kuin "äänensävyn vahtimista", on avun ulottumattomissa.

Mutta taidatkin olla niitä, jotka on aina normaalien käytössääntöjen yläpuolella, ihan vaan erityisyyttään?

Vierailija
45/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niille pidetä kolmesti vuodessa koulutus Näin kohtaan vaikean asiakkaan? 😆

Aina ei kaikki tarvitse sitä koulutusta. Monesti kotoa löytyy se "vaikea asiakas" ja sen kanssa kun pystyy elämänsä selvittää, niin asiakkaiden pienet räksytykset on kärpästen surinaa korvissa. 

Vierailija
46/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutun asiaan. Käsken hakeutua lääkärin vastaanotolle hakemaan rauhoittavia. Saatan myös sanoa että olisiko aika kutsua vartija paikalle koska on mahdollista että kiihtynyt asiakas käy jonkun kimppuun.

sä mitään käske.. maahan rakki!

Vierailija
47/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä aspaa pitää läksyttää, ja silloin läksytetään.

On paljon aspoja, jotka eivät koe saaneensa läksytystä ja hommat hoituu kiitettävästi. Sitten on niitä aspoja, jotka kokevat aina ja kaiken läksytyksenä ja ihan syystä. Ei pidä tehdä aspahommia, kun ei osaa. Onhan sitä maailmassa vaikka mitä työtä. Pakkoko sinne aspaan on hakeutua. Omaa tyhmyyttähän se on tehdä sellaista duunia, mihin kyvyt ja kapasiteetti ei ikinä, mistään koulutuksestakaan huolimatta tule riittämään.

Vierailija
48/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspojen kanssa asioivat lähinnä 55+ tädit joten menkää vaan itseenne.

Tämä. Ei osaava ihminen tarvitse aspaa, sillä sähköposti on keksitty.

Ok. Yt:t alkaa aspasta, kiitti vinkistä.

Vierailija
49/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa asiakaspalvelussa on periaate, että asiakas on jumala. Mielestäni noin sen pitääkin olla. AsiakasPALVELIJANA sinun kuuluu palvella sitä asiakasta, satoi tai paistoi. Missä on ammattiylpeytesi? Kyllä esim. ennen vanhaan posteljooneille oli kunniatehtävä toimittaa posti perille säästä riippumatta vaikka oli miten myrskyisää. Se hankalampi asiakas on se sinun myrskysää, auttaisiko tällainen vertauskuva?

Vierailija
50/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä samoja häviäjiä jotka täällä tekee samoja viha-aloituksia joka aamu. Tekee surkeaa duunia. Ainoa hetki päästä pätemään on aspan kyykyttäminen.

Vierailija
51/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kerran eläessäni räyhännyt aspalle, mutta pyysin heti saman puhelun aikana anteeksi. Minulla oli ihan hirveä tilanne päällä kotona perseilevän teinin kanssa, ja jostain aspasta soitettiin silloin minulle jotain ikävää hinnannousua tms. En edes muista aihetta. No mulla paloi pinna siihen aspaankin välittömästi, ja haukuin senkin pystyyn. Mutta tajusin itsekin, että kaadan nyt toisen tahon aiheuttamaa kuormaa väärän ihmisen päälle, ja pyysin välittömästi anteeksi, ja saatiin asiat hoidettua asiallisesti loppuun.

Tämä nyt vaan varoituksena kaikille aspa-ihmisille, kun soittelette varoittamatta asiakkaille, niin siellä toisessa päässä voi olla vaikka millainen tilanne päällä, mihin ette halua sotkeutua.

Täällä oli ihan hyvä neuvo, että soitellaan myöhemmin, kun toinen osapuoli on rauhoittunut ja asiallinen.

Vierailija
52/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittepä vaan, miten nopeasti se räyhääminen alkaa.

Tee työsi kunnolla, huolellisesti ja oikein. Älä provosoi asiakasta. Ihan perus työelämäjutut. Ei sinulle silloin kukaan rähjää, mutta jos heittäydyt ylimieliseksi tai ilkeäksi, hoidat asiat vasemmalla kädellä, kuulet siitä varmasti. Ja ole iloinen, jos jo se jää vain asiakaspalautteeksi.

Vierailija
53/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspojen kanssa asioivat lähinnä 55+ tädit joten menkää vaan itseenne.

Silloin kun aspatyötä vielä tein, niin tämä ryhmä oli valittajina se suurin. Eräs on jäänyt mieleen, kun valitti aivan turhasta asiasta, jolle minä en yhtään mitään voinut, mutta kerroin välittäväni viestin eteenpäin (valitus koski kanta-asiakkuusjärjestelmää ja myös eräitä liikkeessä aiemmin tarjoiltuja karamelleja!). Piti ihan pyytää esimies paikalle, kun työnteosta ei tullut mitään tämän rouvan vuoksi. Ja mistäkö tiedän, että oli rouva. No siitä kun esimieheni sai vihdoin tämän naisen poistumaan liikkeestä, niin viimeisenä hän huusi "Olkaa onnellisia ettei minun mieheni ollut paikalla!".

Vierailija
54/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad är en aspa i detta fall och vad är det som har skett? Frågan är så vid att inget vettigt svar ens i teorin kan dyka upp.

Vierailija
55/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kutsutaan vartija ja poliisi paikalle, jos räyhää. Ei ehkä kannata. Poliisin vastustamisesta saa jo sakot, vaikkei aspalle vttuilusta saakaan.

Vierailija
56/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä samoja häviäjiä jotka täällä tekee samoja viha-aloituksia joka aamu. Tekee surkeaa duunia. Ainoa hetki päästä pätemään on aspan kyykyttäminen.

Ei teitä aspoja täällä kukaan päivät pääksytysten mieti, ei pidä nyt tehdä itsestään niin turhan tärkeää! Teette vaan työnne, kuten hyvään käytäntöön kuuluu, ja se siitä. Varmasti saatte sitten olla rauhassa.

Vierailija
57/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutun asiaan. Käsken hakeutua lääkärin vastaanotolle hakemaan rauhoittavia. Saatan myös sanoa että olisiko aika kutsua vartija paikalle koska on mahdollista että kiihtynyt asiakas käy jonkun kimppuun.

Ihan aluksi kuuluisi kyllä ehdottaa menemistä vihanhallintakurssille, sitten vasta lääkkeet tukemaan parantumista. Ja vartijan voi kutsua ihan alussa seuraamaan tilanteen kehittymistä ja saattaahan siinä saapumisessakin kestää.

Vierailija
58/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta av:sta en tiedä, mutta tuohon uskon, että se onneton myyjä on ainoa, jota tällainen mitätön kiusaaja luulee pystyvänsä kiusaamaan ja kyykyttämään, niin sitähän sitten pitää kiusata oikein kunnolla, kun luulee, että voi.

Vierailija
59/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle mikä muutos tulee, jos läksytät ja haukut aspaa, joka ei voi myydä ikärajatuotteita sun kymmenen vuotiaalle lapselle? Tai joka pahimman kiireen aikaan ei vaan pysty taikomaan myymälään lisää kassoja, kun kaikki on jo auki? Tuollaisesta mulle valitettiin, kun olin töissä isossa tavaratalossa.

Vierailija
60/67 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tosi nolona ihmisenä. Ihan todella nolona joka rähisee aspalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän