Asuisitko tässä uudessa espoolaisessa kaksiossa?
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/espoo/16848379
Tavallaan kiinnostaisi, mutta joku tossa tökkii... osaako joku antaa paremman analyysin plussista ja miinuksista? :D
Kommentit (102)
Liian vähän vapaata seinätilaa olohuoneessa on ehdoton miinus itselleni. Liikaa ikkunoita, asunto on kuin akvaario. Säilytystilaa on liian vähän.
Lisäksi pisti ärsyttämään, että tuohon oli ilmoitettu parin kuukauden alennushinta niin näkyvästi, vaikka oikea vuokra on 1300.
Muuten ihan siistin näköinen. En muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun hinnoilla tuo on edullinen asunto.
40 neliötä Leppävaarassa 1300€ kuussa? Ei todellakaan ole edullinen.
Ukko40 kirjoitti:
Kyllä mä tommosen voisin muuttaa, jos olisin perheetön. Tavaraa ei mulla ole, joten mihin ihmeeseen tarvitsen kaappitilaa kauheat määrät?
Eikä hintakaan ole paha, työssäkäyvänä ihmisenä mulle on ihan se ja sama onko vuokra viis vai seitsemän sataa kuussa.
Jos kämppä sinua miellyttää niin go For it!
Kateelliset kitisee, jos tykkäät niin anna palaa vaan, sinähän siinä asut.
Voisitko tarkentaa mistä tuosta olisi nyt kateellinen?
Vai tuollaisilla diileillä sitä yritetään saada ihmiset sisälle vuokrasopimukseen. Asunto on mielestäni kiva, mutta en muuttaisi sinne alueen, maatason ja korkean vuokran takia.
Siis tuosshan astuu suoraan ulkoa käytännössä keittiöön? Eteinen on ihan saakelin pieni. Mun tyttären 34 neliön yksiössäkin on reilusti isompi eteinen, vaikka siinäkin heti seuraavana on "keittiöseinusta".
Ja tuo lattiasta kattoon ulottuva olohuoneen ikkuna on ahdistava. Vähintään pitäisi olla kaihtimet, joita pystyy säätämään sekä ylhäältä alas että alhaalta ylös (eli nostaa alhaalta vaikka puoleen väliin).
Mulle ei myöskään tuo avonainen parvi toimisi nukkumatilana, koska mulle pitää olla pimeää. Pitäisi olla lisäksi sitten pimennysverhot jokaikisessä ikkunassa.
Mahtuuko tuonne edes kunnon vaatekaappia?
Turvaton olo tuolla tulisi ja todella kallis vuokra neljän kuukauden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitys, voi tulla kalliiksi. Ristiriitaista tietoa sopimuksen vähimmäiskestosta. Epäilyttävää. 🥱
Alussa lukee minimiaika 4 kk, lopussa taas lukee 12 kk, eli kumpi se nyt on?
Itse en vuokraisi asuntoa, jossa vaaditaan vuoden minimiaikaa.
Miksi tätä on alapeukutettu? Itse muutin aikoinaan asuntoon, jossa olikin aivan hirveä seinänaapuri. Onneksi ei tarvinnut vuotta kituuttaa siinä kämpässä.
Musta tuo vaikuttaa enemmän parvelliselta yksiöltä kuin kaksiolta. Ehkä tuo voisi toimia jos yksin asuu, tosin ihan liian isot ikkunat joihin ei saa mitenkään järkevästi nättejä verhoja ja keittiö myös ihan liian moderni omaan makuuni. Ei ole saunaa, eikä ilmeisesti varastoa, eikä kauhesati säilytystilaa muutenkaan. Kaikki omakotitalon haitat varmasti löytyy, mutta ei mitään omakotitalon hyötyjä. Näyttää aika samanlaiselta kun opiskelukämppäni joka oli yksiö jossa alkovi.
No ensinnäkin.
Mun mielestä näyttää todella halvasti rakennetulta asunnolta, varsinkin tuo keittiö ja lattia antaa sen kuvan (just ton tyyppinen harmaa lattiapinta on sitä halvinta mitä saa).
Nuo lattialle asti menevät ikkunat on ihan järkyttävät. Pitäisi jatkuvasti pitää verhoja kiinni asunnossa, että olisi sellainen yksityisyys. Joku taisikin sanoa, että asunnosta tulee mieleen akvaario ja yhdyn tähän mielipiteeseen. Pitäisi olla jatkuvasti aukomassa ja sulkemassa verhoja tai pitää niitä verhoja aina kiinni.
Keittiö on myös hyvin pieni enkä näe tilaa astianpesukoneelle?
En, pennut ikkunan takana häiritsemässä, kaihtimet pitäisi hankkia ikkunoihin, kalliiksi tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Kallis tosiaan, kun tuohon ei edes kuulu lämmityskulut. Eli 1300e+ lämmityskulut, helposti voi mennä sitten vuokrat 1400-1500e.
Kenellä ne luulee, että on varaa?
Miinusta: liian pieni, parvi. liian kallis
yksitasoinen olisi parempi, isompi piha /terassi, aidattu
Sisältä kiva pikkuasunto, ulkoa vähän ankean näköinen laatikko tuon paljaan nurmikentän keskellä ilman pensaita tai edes raja-aitoja naapuriin. Lisäksi inhoan ideaa maahan asti ylettyvistä ikkunoista ja maan tasalla olevasta alakerrasta.
Ei helvetissä Lepuskiin, ainakaan maantasalle.
Ihan kiva jos suojaisella paikalla muuten akvaario
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis tosiaan, kun tuohon ei edes kuulu lämmityskulut. Eli 1300e+ lämmityskulut, helposti voi mennä sitten vuokrat 1400-1500e.
Kenellä ne luulee, että on varaa?
Kuka hullu tuohon muuttaa? Jos asumiskulut on 1500€ kuussa niin samantien voi ostaa oman.
Vierailija kirjoitti:
40 neliöö Leppävaarassa 1300€/kk?? En maksaisi ikinä.
Lämmitys ei sisälly vuokraan!
😄
Voisi soveltua aikuisviihteen sisällöntuottamiseen, esimerkiksi of-studioksi.
Tuossa vuokra on 1300€, ei 500€ eikä 700€ (paitsi ensimmäiset 4 kuukautta). Ja kait sullakin sentään vaatteita ja kenkiä on? Pyyhkeitä ja lakanoita jne, kaikke ne vaatii säilytystilaa. Vai ihan totaalisen askeettisestiko elät.