Asuisitko tässä uudessa espoolaisessa kaksiossa?
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/espoo/16848379
Tavallaan kiinnostaisi, mutta joku tossa tökkii... osaako joku antaa paremman analyysin plussista ja miinuksista? :D
Kommentit (102)
Välillä tulee sellainen olo, että vtu pitäisi ruveta arkkitehdiksi ja suunnittelemaan asuntoja, kun nämä nykyajan suunnittelijat tuhlaavat ja vetävät ihan vtuille asunnot. Eivät ole lainkaan käytännöllisiä.
Hirveän ruma ulkoapäin, suuret kivat ikkunat mutta näkymät ikkunoista aivan kamalia, ei mitään yksityisyyttä ellei tuossa sitten pidä verhoja koko ajan kiinni, aivan älyttömän kallis. Noi nyt ainakin tökkii.
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Kyllä mä tommosen voisin muuttaa, jos olisin perheetön. Tavaraa ei mulla ole, joten mihin ihmeeseen tarvitsen kaappitilaa kauheat määrät?
Eikä hintakaan ole paha, työssäkäyvänä ihmisenä mulle on ihan se ja sama onko vuokra viis vai seitsemän sataa kuussa.
Jos kämppä sinua miellyttää niin go For it!
Kateelliset kitisee, jos tykkäät niin anna palaa vaan, sinähän siinä asut.Voisitko tarkentaa mistä tuosta olisi nyt kateellinen?
No jokuhan tuossa ihmisiä kismittää kun kauhea Haloo. Antaa niiden vuokrata ketkä moisesta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaton olo tuolla tulisi ja todella kallis vuokra neljän kuukauden jälkeen.
Kallis tosiaan, kun tuohon ei edes kuulu lämmityskulut. Eli 1300e+ lämmityskulut, helposti voi mennä sitten vuokrat 1400-1500e.
Kenellä ne luulee, että on varaa?
Kyllä siellä varmasti jotkut kela gold-asiakkaat viihtyy mainiosti.
Kyllähän tuo varmasti jollekin miljonäärille kelpaa varvikämpäksi, missä voi eukolta salaa käydä kiksauttelemassa timmejä misuja.
Ihmetyttää oikein millaiselle ihmiselle/ihmisille tällaiset asunnot tehdään. Periaatteessa on tilan tuntua. Mutta siihen se jääkin. Toiminnot on mitoitettu yksinasujalle. Tuo ikkunoiden rikkomat seinät tekee isojen kalusteiden sijoittelun hankalaksi. Isot pinnat lasia yhdistettynä avonaiseen korkeaan tilaan vaatii kyllä pehmennystä. Tai äänet kaikuvat. Yksin tuo parvi ei haittaisi, mutta jos asuu kaksi vähänkään erirytmistä ihmistä samassa tuo avonaisuus saattaisi häiritä. Miksi ei tehdä suljettavissa olevaa tilaa makuuhuoneeksi.
Plussaa siitä, että on erillistalo. Ja uusi. Lisäksi ilmalämpöpumppu.
Miinuksena parvi, olematon säilytystila ja liian isot ikkunat. Astianpesukonetta ei näyttäisi olevan. Mahtuuko vessaan pyykinpesukone? Vuokra on lisäksi ihan älytön neljän kuukauden jälkeen.
Ukko40 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Kyllä mä tommosen voisin muuttaa, jos olisin perheetön. Tavaraa ei mulla ole, joten mihin ihmeeseen tarvitsen kaappitilaa kauheat määrät?
Eikä hintakaan ole paha, työssäkäyvänä ihmisenä mulle on ihan se ja sama onko vuokra viis vai seitsemän sataa kuussa.
Jos kämppä sinua miellyttää niin go For it!
Kateelliset kitisee, jos tykkäät niin anna palaa vaan, sinähän siinä asut.Voisitko tarkentaa mistä tuosta olisi nyt kateellinen?
No jokuhan tuossa ihmisiä kismittää kun kauhea Haloo. Antaa niiden vuokrata ketkä moisesta tykkää.
No ihmiset sanovat vaan suoraan, että kuka hullu maksaa tuollaista vuokraa tuollaisesta kämpästä.
Liian akvaario tiiviiseen rakentamiseen, ei kunnon maisemaa. Keittiössä ei lasku-/työtilaa. Ihme tasoerot parvella. Ei komeroita. En muuttais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis tosiaan, kun tuohon ei edes kuulu lämmityskulut. Eli 1300e+ lämmityskulut, helposti voi mennä sitten vuokrat 1400-1500e.
Kela ei hyväksy noin kallista vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on liikaa esteettisiä haittoja, enkä suostuisi asumaan siellä edes ilmaiseksi.
Espoossa on monenlaisia alueita. Westend on aika eri asia kuin vaikkapa Suvela.
Aina tuon Suvelan joku jaksaa tuoda ääriesimerkiksi kauheasta paikasta. Ihmettelen, sillä työni puolesta alueella asioin eikä siellä mitään kummallista ole. Lähellä rauhallista pientaloaluetta. Sen sijaan Leppävaara on aika hurjan ha rauhattoman näköinen paikka nykyään. Aseman seutu ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Plussaa siitä, että on erillistalo. Ja uusi. Lisäksi ilmalämpöpumppu.
Miinuksena parvi, olematon säilytystila ja liian isot ikkunat. Astianpesukonetta ei näyttäisi olevan. Mahtuuko vessaan pyykinpesukone? Vuokra on lisäksi ihan älytön neljän kuukauden jälkeen.
Apk integroitu, pohjasta näkee, että altaan vasemmalla puolella sähkölaite. Kylppärissä näyttäis olevan varaus pyykkikoneelle (merkintä suihkun vieressä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei hyväksy noin kallista vuokraa.
Kyllä ne hyväksyy paremmalle väelle. Vaihdetaanhan niille kaikki kalusteetkin, jos niitä on kosketellut joku sikaisilla sormillaan kuten kulttuurinsa edellyttää. Eri säännöt nääs toisilla.
Kummasti tuon saman tien varrella olevan päiväkodin postinumero onkin 02600, eli Leppävaara. Mutta ehkä ovat saaneet Postin lahjottua että ovat saaneet parempituloisen Laajalahden 02140 postinumeron itselleen.
Päiväkoti auki 07-17 eli liikennettä varmaan riittää tuon tien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Sisältä kiva pikkuasunto, ulkoa vähän ankean näköinen laatikko tuon paljaan nurmikentän keskellä ilman pensaita tai edes raja-aitoja naapuriin. Lisäksi inhoan ideaa maahan asti ylettyvistä ikkunoista ja maan tasalla olevasta alakerrasta.
Tuollainen ikkuna toimii ehkä jossain korvessa tai jos kyseessä on joku merenrantatontti.
Vierailija kirjoitti:
Lestafirma selittää hinnat.
Onko tuossa sellainen takana??
Minusta ihan kiva, asuisin kyllä mutta vuokra aivan liian korkea. Samalla hinnalla maksan omaani.
Ihan comfy toisaalta. Ja miten tossa nyt akvaariossa olisi kun ympärillä on metsää eikä vastapäätä heti toista taloa. Säilytystilahan tuolta puuttuu ja parvi aika pieni. Ehkä vähän ahdistaisi jos joku outo hyypiö muuttaisi tohon viereiseen ja alkais stalkkaamaan tai muuta. Ja iltaisin mieluummin sulkis heti sälekaihtimet.
En toki munasillaan kulje enkä paljaalla hetekalla nuku.
Olen aikoinaan vuosikausia asunut Hki kantakaupungissa 17m2 yksiössä, jossa eteisessä siivouskaappi, naulakko ja olohuoneessa vaatekaappi ja keittiön kaapit. Vielä jäi hyllyille tilaa.
Eipä tuo tonni300 sekään mahdoton ole, jos tuollaisesta tykkää. Itse mielelläni maksan asioista jotka tuo minulle nautintoa, mielikuvituksettomassa vantaalaisessa lähiöbetoniloukussa en asuisi vaikka olisi ilmainen.
Ihmisiä on erilaisia, ei kaikki kyttää silmä kovana sitä kaikista edullisinta euroa per neliö hintaa.