Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanot töissä aikasyöpölle ystävällisesti että ei nyt

Vierailija
08.11.2022 |

Mulla on tiimissäni tosi kiva työkaveri, joka on kuitenkin ihan mahdoton aikasyöppö.

Hän on mukava ja pätevä tyyppi, mutta jotenkin luontaisesti olettaa, että erilaisia eteen tulevia ongelmia ratkotaan yhdessä. "Tuutko katsomaan mun koneelle, siis mitä mieltä sä olet tästä, miten tämä hei tehtiinkään, no nyt mä sain sähköpostia tuolta... " Usein nämä asiat ovat sellaisia, että lyhyellä keskittymisellä tai vaikka googlaamalla vastauksen löytäisi kyllä itsekin muutamassa minuutissa.

Lisäksi häneltä puuttuu jonkinlainen sosiaalinen pelisilmä. Vaikka hän näkee, että työtoveri tekisi keskittyneesti jotakin hommaa tai vaikka hänelle ihan suoraan sanoisi, että nyt on kiire, palaveri alkaa parin minuutin päästä, niin silti hän rupeaa selittämään asiaansa: joskus jotain työasiaa, toisinaan hassua kissavideoa.

Toimistopäivinä en ehdi tehdä omia töitäni, kun aikaa kuluu tämän yhden tukihenkilönä toimimiseen. Eikä siis ole oikeasti tyhmä tai osaamaton ihminen, vaan haluaa vain yhdessä pohdiskella ja ratkoa erilaisia asioita, jotka eivät oikeastaan minulle kuulu.

En haluaisi olla tyly tai tympeä, mutta tilanne kyllä kuormittaa minua. Miten pitäisi toimia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan aikasyöppö itse olevansa aikasyöppö?

Ehkä sen voisi joskus hänelle sanoa nätisti? Että nyt, Minna, on sellainen tilanne, että tämä sun työhuoneessa kulkeminen vie todella paljon mun työaikaa ja jouduin taas äsken keskeyttämään kirjoittamisen, kun huutelit minut tänne katsomaan tätä pikkujoulujen ruokalistaa. Mun täytyy tänään saada tämä raportti valmiiksi ja lisäksi minulla on kaksi kokousta iltapäivällä. En ihan oikeasti pysty jatkuvasti keskeyttämään omia töitäni. Sovitaanko, että vaikka perjantaina palataan tähän asiaan?

Vierailija
22/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja on aikavaras. Mulla oli (kiva) työkaveri, joka halusi kertoa kaskuja, anekdootteja, ette-usko-mitä-mulle-tapahtui tarinoita. Monta kertaa päivässä. Ei siinä mitään, kun oli löysää töissä eikä ruuhkapiikit päällä. Jouduin tosi kiireessä sanomaan, että mulla on just nyt eniten töitä, mitä on tähän mennessä koskaan ollut ja yritän saada nää hommat purettu niska limassa. Ymmärsi ja kunnioitti, muttei välttämättä tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ongelmia taas!

Työpaikallahan ollaan ensisijaisesti tekemässä TYÖTÄ eli siis TÖISSÄ.

Jos joku ei ole tätä periaatetta sisäistänyt ja häiritsee töissä muita, niin kyllähän  siitä voi silloin hänelle huomauttaa.

(Aikasyöppö,jos mikä ja varsinainen henkisen energian musta aukko on mielestäni kyllä  lähinnä tämä palsta .)

Vierailija
24/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vessaan aina kun tulee.

Tämä olisikin koominen. Kauhea vessaramppaaminen.

Jouduin tekemään tätä erään kiinniliimautuvan työ"kaverin" takia. Tuli saman tien siihen puolen metrin päähän tuijottamaan mitä teen. KKyseli kaikenlaista aivan tyhjänpäiväistä ja omituista ja loppuvaiheessa ei välttämättä edes sanonut mitään vaan tuijotti, kiusaantuneen hiljaisuuden vallitessa. Kahvitauoilla edes en saanut olla rauhassa ja ruokatauoilla tämä sankari tuli siihen tuijottamaan kun söin. Siis ei puhunut mitään, tuijotti vain puolen metrin päässä kun söin.

Aloin rikkomaan tätä kayttäytymistä lähtemällä vessaan, rappuun puhumaan puhelua, hakemaan sitä ja tätä jne. "Nyt pitää mennä vessaan", "Ai niin piti käydä tuolla.." Ei sentään tullut pyyhkimään, mutta paljoa ei puuttunut. Samalla valitin pomolle asiasta ja hän erotti meidät omiin hommiin kokonaan ja lopulta sain olla rauhassa tauoillakin.

Olin asiasta todella väsynyt aina päivän päätteeksi, kun työrauha oli olematon kun yksi vie kaiken ajan ja tilan ja energian.

Vierailija
25/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet työpäivät.Kun kerkiit jo tänne kirjoitaa duuniasioita kello:14.55. Asutko duunipaikalla?

Sinulla ei näytä olevan töitä ollenkaan kun energiaa riittää riidanhaastamiseen vauvapalstalla.

Vierailija
26/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa! Eikö tuosta kannattaisi puhua jo esimiehenkin kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi