Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti olisi teoreettisesti mahdollista päästä lievästä ylipainosta timmiin kuntoon

Vierailija
08.11.2022 |

Ja millä keinolla? Reilusti hyvää ruokaa + sali ja sitten kiristely? Miltä voisi teoriassa näyttää vaikka 3kk:dessa jos ottaa tosissaan?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei haittaa vaikka tälle talvelle oliskin vähän ylimääräistä. Katotaan sitten kun akuutit sähköpulat ja yhteiskunnan häiriöt ei enää ole riski.

Vierailija
22/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on treenitaustaa, niin 6-12kk ja jos ei ole, niin ei onnistu ollenkaan, koska treenaminen on kurinalaista ja työlästä hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin miettimään tätä mielummin niin, että millä tavalla saisi aikaan mahdollisimman pysyvän muutoksen elintapoihin. Ei siis mahdollisimman nopeasti vaan mahdollisimman pysyvästi. Tämä voi tarkoittaa alussa hieman hitaampaa tahtia.

Mahdollisimman nopeasti tehdessä on suurempi riski ryhtyä "jojoilemaan" tiukan kuntokuurin&dieetin ja täysin retuperällä olemisen välillä, ja harmi kyllä usein jokainen retkahdus nostaa painoa hieman entistä ylemmäs.

Vierailija
24/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähtisin miettimään tätä mielummin niin, että millä tavalla saisi aikaan mahdollisimman pysyvän muutoksen elintapoihin. Ei siis mahdollisimman nopeasti vaan mahdollisimman pysyvästi. Tämä voi tarkoittaa alussa hieman hitaampaa tahtia.

Mahdollisimman nopeasti tehdessä on suurempi riski ryhtyä "jojoilemaan" tiukan kuntokuurin&dieetin ja täysin retuperällä olemisen välillä, ja harmi kyllä usein jokainen retkahdus nostaa painoa hieman entistä ylemmäs.

On kunnossa. Olen jo nyt eri ihminen kuin kesällä. Masennus parantunut, addiktio selitetty, elämänhallinta kunnossa yms. Osaan todella hyvin säädellä tekemisen voimien mukaan, pitkä kokemus.

Mutta ymmärrän ennakkoluulonne, paljon näkee sellasta, että halutaan jollain lentoemäntädieetillä ihmeitä aikaan. Olen lukenut nälkä/kylläisyyshormoneista ja ymmärrän jojolaihdutuksen psykologian. En ole jojolaihduttaja vaan hyvillä geeneillä pysynyt hoikkana koronaan asti.

Nyt olen jo tehnyt elämäntaparemonttia monin tavoin ja olen kiinnostunut kannustavasta alkuboostista. Olen jo nyt noussut sohvalta lenkkipolulle ja nostan liikuntaa asteittain sekä siistin ruokavaliota. Ap

Vierailija
25/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin vastauksia aloituksen pohdintaan. Ap

Vierailija
26/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ryhtyisit toimeen kyselyjen sijaan.

Vierailija
27/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin kesän lopulta noin kilon viikossa ja paino tippui 10 kg 3 kuukaudessa. Nyt noin kuukauden ollut sama paino.

Ei ollut vaikeaa.

Niin ja sixpack näkyy? Niin ei näy

Ei kysytty normaalipainoa

kysyttiin timmiin kuntoon

???

18 kk

Vierailija
28/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat pitämään kotisi siistinä. Sillä lähtee koska et viitsi muulloin siivota kuin lievästi nälkäisenä.

Woooot? 😯

Vierailija
29/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene inBody mittaukseen ja sitten salille. 2-3 kertaa viikossa kuntosalia ja 2-3 kertaa viikossa aerobista. 3kk päästä tarkistat tulokset uudella inBody mittauksella. Ja ruokavalion pidät samana tai vähempänä.

Vierailija
30/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mitat 170/75 ja pohjakunto varmaan joku 3/5 eli jaksan liikkua mutta en ole urheilija.

Sulla on tosi hyvä lähtötilannekin. Kilon viikossa saa pois kun jättää 1000 kcal miinukselle joka päivä. Siksipä tuo ei pitkässä juoksussa ole kovin realistinen mutta tehtävissä kyllä. Sinuna viilaisin ruokavaliota jättämällä selvästi kaloririkkaat ruuat pois ja lisäämällä pitkäkestoista liikuntaa, esim kävely tai hölkkä alhaisella sykkeellä.

Vierailija
31/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on lievä ylipaino ja mikä on timmi?

Omilla spekseillä olen ollut tyytyväinen parissa kuukaudessa saavutettuihin tuloksiin. Lihakset ei levossa loista nahan läpi mutta jaksan juosta juna-aseman halki ilman huohotuskohtausta junassa ja pääsen käsilläseisontaan.

Mutta tässä haiskahtaa ap:lta ongelmallinen asenne. Heitä se kalenteri mäkeen ja ala elämään sellaista elämää mitä oikeasti haluaisitkin elää: syömisine, liikkumisine ja nukkumisine kaikkineen. Kyllä se paino sieltä asettuu sitä elämäntyyliä vastaavaksi sitten, eikä tarvitse turhaan stressata (sekin kerää kiloja, nääs).

Jos haluat olla hoikempi ihminen, sinun pitää alkaa elämään sitä hoikemman ihmisen elämää. Ja tämä ei nyt tarkoita jotain koko elämänsä vahingossa laihana pysyneen teinin elämää, vaan se on aina haastavampaa jos olet kerrankin jo ehtinyt lihomaan. Dietit ja muut väliaikaratkaisut vain pahentavat sitä ongelmaa kun paino jojoilee ja palaa lopulta korkojen kanssa.

Toiset pysyvät aurauskeppeinä vaikka mitä tekisivät ja toiset lihovat pelkästä makkaran tuoksusta. Kyse on siitä ihan sinun omasta elämästäsi. Keskity siis prosessiin, älä tuloksiin tai aikatauluihin, ja sinulla on mahdollisuus onnistuakin. Liian tiukoista tavoitteista repsahtaessa kaatuu helposti koko korttitalo.

Kiitos neuvoista. Olen jo muuttanut elintapojani useiden kuukausien aikana aloittaen tupakoinnin lopettamisesta ja siirtyen siitä kohti karkitonta arkea ja nyt käyn jo välillä lenkillä. Ap

Tupakoinnin lopetus lihottaa ja samoin usein myös lenkkeilyn aloitus. Lenkkeily lisää ruokahalua, mutta syöt vaan enemmän kaloripitoista ruokaa - > lihot lisää.

Sun pitäisi keksiä ratkaisut ensin ravintopuolelta. Kuntoilu tulee vasta sen jälkeen.

Vierailija
32/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla spekseillä olen ollut tyytyväinen parissa kuukaudessa saavutettuihin tuloksiin. Lihakset ei levossa loista nahan läpi mutta jaksan juosta juna-aseman halki ilman huohotuskohtausta junassa ja pääsen käsilläseisontaan.

Mutta tässä haiskahtaa ap:lta ongelmallinen asenne. Heitä se kalenteri mäkeen ja ala elämään sellaista elämää mitä oikeasti haluaisitkin elää: syömisine, liikkumisine ja nukkumisine kaikkineen. Kyllä se paino sieltä asettuu sitä elämäntyyliä vastaavaksi sitten, eikä tarvitse turhaan stressata (sekin kerää kiloja, nääs).

Jos haluat olla hoikempi ihminen, sinun pitää alkaa elämään sitä hoikemman ihmisen elämää. Ja tämä ei nyt tarkoita jotain koko elämänsä vahingossa laihana pysyneen teinin elämää, vaan se on aina haastavampaa jos olet kerrankin jo ehtinyt lihomaan. Dietit ja muut väliaikaratkaisut vain pahentavat sitä ongelmaa kun paino jojoilee ja palaa lopulta korkojen kanssa.

Toiset pysyvät aurauskeppeinä vaikka mitä tekisivät ja toiset lihovat pelkästä makkaran tuoksusta. Kyse on siitä ihan sinun omasta elämästäsi. Keskity siis prosessiin, älä tuloksiin tai aikatauluihin, ja sinulla on mahdollisuus onnistuakin. Liian tiukoista tavoitteista repsahtaessa kaatuu helposti koko korttitalo.

Kiitos neuvoista. Olen jo muuttanut elintapojani useiden kuukausien aikana aloittaen tupakoinnin lopettamisesta ja siirtyen siitä kohti karkitonta arkea ja nyt käyn jo välillä lenkillä. Ap

Tupakoinnin lopetus lihottaa ja samoin usein myös lenkkeilyn aloitus. Lenkkeily lisää ruokahalua, mutta syöt vaan enemmän kaloripitoista ruokaa - > lihot lisää.

Sun pitäisi keksiä ratkaisut ensin ravintopuolelta. Kuntoilu tulee vasta sen jälkeen.

Asia on ratkaistu. Olen ottanut ekstrakalorit sokeriherkuista, jotka olen nyt pari päivää sitten lopettanut. Oli muuten kauhea päänsärky. Nyt syön kuten ennenkin mutta ilman älyttömiä määriä lisäsokeria. Ap

Vierailija
33/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on ratkaistu. Olen ottanut ekstrakalorit sokeriherkuista, jotka olen nyt pari päivää sitten lopettanut. Oli muuten kauhea päänsärky. Nyt syön kuten ennenkin mutta ilman älyttömiä määriä lisäsokeria. Ap

Miinuskaloreista voi tulla outoja fyysisiä oireita ekat pari viikkoa, mutta ne poistuvat. Muista syödä täyttäviä mutta vähäkalorisia ruokia kuten papuja.

Vierailija
34/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin kesän lopulta noin kilon viikossa ja paino tippui 10 kg 3 kuukaudessa. Nyt noin kuukauden ollut sama paino.

Ei ollut vaikeaa.

No vau! Katsotaan tilannetta vaikkapa parin vuoden päästä. Jos silloin on tulokset pysyneet, niin on jo parempi saavutus. Keholla kun on aina tarkoitus palata saavutettuihin kiloihin >  niihin ylikiloihin, niin harva pystyy pitämään painonpudotustaan. Jokusen vuoden voi onnistua, mutta pikkuhiljaa elimistö alkaa taas nostamaan painoa ja henkilö alkaa olemaan lähtöpainossaan. Tästä syystä meillä on niin paljon jojo-laihduttelijoita, koska melkeinpä aina kilot tulevat takaisin, kun on sen ensimmäisen kerran lihonut. 

Ja tässä ei ole mistään itsekurista kyse, vaan elimistöstämme. Joten jos oikeasti pysyvää painonpudotusta haluaa, niin hiljaa hyvä tulee pätee tässäkin, eli niiden kuuluisien elämäntapojen muutos ja omaksuminen hiljakseen. Tämäkään ei takaa mitään, eli jonkin ajan kuluttua voi henkilö silti saada pudotetut kilot taklaisin ja risat päälle. 

Vierailija
35/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaikeaa.

No vau! Katsotaan tilannetta vaikkapa parin vuoden päästä. Jos silloin on tulokset pysyneet, niin on jo parempi saavutus. Keholla kun on aina tarkoitus palata saavutettuihin kiloihin >  niihin ylikiloihin, niin harva pystyy pitämään painonpudotustaan. Jokusen vuoden voi onnistua, mutta pikkuhiljaa elimistö alkaa taas nostamaan painoa ja henkilö alkaa olemaan lähtöpainossaan. Tästä syystä meillä on niin paljon jojo-laihduttelijoita, koska melkeinpä aina kilot tulevat takaisin, kun on sen ensimmäisen kerran lihonut. 

Ja tässä ei ole mistään itsekurista kyse, vaan elimistöstämme. Joten jos oikeasti pysyvää painonpudotusta haluaa, niin hiljaa hyvä tulee pätee tässäkin, eli niiden kuuluisien elämäntapojen muutos ja omaksuminen hiljakseen. Tämäkään ei takaa mitään, eli jonkin ajan kuluttua voi henkilö silti saada pudotetut kilot taklaisin ja risat päälle. 

Sulla jotenkin ärsyttävän alentuva asenne ja kuvitelma, että tiedät toisten asioista kaiken. Ennustat epäonnistumista muka hyvää tarkoittamalla ja itseäsi nostattamalla. Energiavampyyri.

Vierailija
36/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaikeaa.

Käsittääkseni teoria tiettyyn pisteeseen hakeutuvasta painosta sisältää oletuksen, että pistepaino on dynaaminen. Tämä on jo selvää siinä mielessä, että ihmisen paino ei ole edes kahden päivän aikana sama.

Vierailija
37/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaikeaa.

Niin ja sixpack näkyy? Niin ei näy

Ei kysytty normaalipainoa

kysyttiin timmiin kuntoon

???

18 kk

Kenen mielestä vasta sitten on timmissä kunnossa kun vatsalihakset näkyy? Oletko 15v poika?

Vierailija
38/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kunnossa. Olen jo nyt eri ihminen kuin kesällä. Masennus parantunut, addiktio selitetty, elämänhallinta kunnossa yms. Osaan todella hyvin säädellä tekemisen voimien mukaan, pitkä kokemus.

Mutta ymmärrän ennakkoluulonne, paljon näkee sellasta, että halutaan jollain lentoemäntädieetillä ihmeitä aikaan. Olen lukenut nälkä/kylläisyyshormoneista ja ymmärrän jojolaihdutuksen psykologian. En ole jojolaihduttaja vaan hyvillä geeneillä pysynyt hoikkana koronaan asti.

Nyt olen jo tehnyt elämäntaparemonttia monin tavoin ja olen kiinnostunut kannustavasta alkuboostista. Olen jo nyt noussut sohvalta lenkkipolulle ja nostan liikuntaa asteittain sekä siistin ruokavaliota. Ap

Hmm, minusta kuulostaa siltä, että sulla on siis oikeastaan homma jo hallussa. Teet jo oikeita asioita. Mihin oikeastaan enää tarvitset "alkuboostia"? Pelkäätkö, että motivaatio loppuu muuten kesken?

Vierailija
39/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten takaisin vanhoihin elämäntapoihin?

Ja entiseen painoon. Useimmille tulee korkoineen.

Vierailija
40/61 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin raskaassa työssä kilpirauhassairauden aiheuttamasta ylipainosta hoikaksi eli lähti joku 10-15 kiloa. Teen myös paljon aamuvuoroa jossa en syö aamiaista vaan vasta lounaan. Iltavuorossa syön vasta iltapäivästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme