Syöpään sairastuneesta tutustani ei ole kuulunut aikoihin.
Aiemmin viestiteltiin jonkin verran. En tohdi kysyä vointia koska en tiedä missä kunnossa on ja haluaako hän edes että kysellään. Pitänee vaan olla ja odottaa ottaako hän enää yhteyttä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mätääntyä kodissaan. Jos ei kärpäset pääse paikalle niin lopulta muumioituu korpuksi.
No lähinnä mietin että onko jossain saattohoidossa vaikka.ap.
Kantsis kysellä asianomaiselta itseltään.
Ette tosiaan ystäviä ole, ellet voi hänen vointiaan häneltä kysyä.
Kysy miten voit ja voitko jotenkin auttaa häntä. Eli jos asuu yksin niin varmaan kaupassakäyntiapu, siivousapu, ruuanlaitto ja yhdessä syöminen olisi tervetullutta. Jos vaan uteliaisuuttasi kysyt, että vieläkö olet hengissä, niin ei yhteydenotto välttämättä paljon lämmitä.
Juuri luin erään saattohoitosairaanhoitajan haastattelun. Pahin virhe, mitä ihmiset voivat tehdä, on olla ottamatta yhteyttä ihmiseen, joka on vakavasti sairas/kuolemassa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mätääntyä kodissaan. Jos ei kärpäset pääse paikalle niin lopulta muumioituu korpuksi.
Tässä meillä on oikein edgelord, kuten ameriikkalaiset sanoo. "All edge, no point".
Eli täysi pelle, ulilautaincel siis.
Kun ystäväni sairasti keuhkosyöpää, johon myös menehtyi, hänen miehensä sanoi että olin loppuaikana ainoa, joka sai hänet vielä nauramaan. Toki kuolema oli läsnä, mutta pystyimme unohtamaan sen välillä siinä hetkessä.
Itse laittaisin jonkun sen tyyppisen viestin, että toivottavasti kaikki on hyvin, mutta huolestuin kun en ole mitään kuulunut. Sillä ajatuksella että siihen ei ole pakko vastata jos voimat on vähissä, mutta että hän tietäisi olevansa minun ajatuksissani.