Moikkaatteko naapureita?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Haluan elää rauhassa.
Miten tervehtiminen tämän estäisi?
Omasta mielestä elän rauhassa ja silti tervehdin naapureita.
Joo. Olen taas alkanut moikkailemaan. Koronan alussa lopetin kaiken kanssakäymisen.
En tervehdi niitä joiden tiedän änkeevän utelemaan juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Moikkaan kaikkia talossa asuvia ja kaikki vastaavat moikkaukseen. Täällä asuu erittäin ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Arvannette siitä, että he eivät ole suomalaisia.
Meillä asui opiskelija-asunnossa samassa kerroksessa (eri asunnoissa) kaksi kiinalaispariskuntaa. Kummatkaan heistä eivät koskaan reagoineet mitenkään tervhtimiseen.
Moikkaan. Paitsi yhtä, jota moikkasin viisi vuotta saamatta minkäänlaista vastausta, ilmettä tai elettä. Sitten lopetin.
Töissä vierailen paljon asiakkaiden kodeissa ja mulla on tapana tervehtiä sielläkin rapussa vastaan tulevia. Tuntuu, että kun kumminkin heidän kaikkien kotitalossa hiippailen, niin pitää yrittää olla asiallinen hiippari.
Vierailija kirjoitti:
Moikkaan. Paitsi yhtä, jota moikkasin viisi vuotta saamatta minkäänlaista vastausta, ilmettä tai elettä. Sitten lopetin.
Töissä vierailen paljon asiakkaiden kodeissa ja mulla on tapana tervehtiä sielläkin rapussa vastaan tulevia. Tuntuu, että kun kumminkin heidän kaikkien kotitalossa hiippailen, niin pitää yrittää olla asiallinen hiippari.
Miten jaksoit viisi vuotta moikata sinnikkäästi? Itse olen kerran moikannut ja jos ei silloin vastaa, niin en ole toista kertaa sanonut.
En moikkaa. Elän omaa yksityistä elämää. En halua tietoisesti olla missään tekemisissä naapureiden kanssa. Oma tietoinen valinta.
En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta sanonpahan vaan että on tämä Suomi kyllä edelleen Junttila. Omasta elämästä on jotain pois jos tervehtii kohteliaasti naapureista. Just. En kestä...
Eräs ystäväni oli opettanut lapsilleen, että tuttuja naapureista on kohteliasta tervehtiä. Olivat sitten tehneet niin, mutta "vaihtelevalla menestyksellä". Suurin (fiksuin) osa toki tervehti takaisin, mutta toiset ignoorasivat täysin. Yksi oli kuulemma jopa ärähtänyt että "älä viitsi". Ja alle 10-vuotiaista lapsista oli kyse. Tervehtivät silti edelleen koska se kohteliasta, mutta nyt on opetettu myös se, ettei kannata pahoittaa mieltään jos ei tervehditä takasin. Ihmisen on erilaisia...
Lähin "naapuri" asuu yli puolen kilometrin päässä. On valtatie välissä ja siellä asuntoalueella asuu paljon porukkaa, joita en tunne. Joitakin sieltä tuntemiani moikkaan, mutten tosiaan pidä "naapureina"
Tervehdin kaikkia meidän kerrostaloyhtiössä, myös esim. Wolt-kuskeja. Ja kaikki ovat toistaiseksi tervehtineet takaisin. Pian 10 vuotta olen asunut tässä.
En itse ikinä ekana, jos moikkaavat, pakkohan se on jotain murahtaa takaisin kun alkavat valittamaan muuten. Eräs naapuri uhkasi kerran käydä käsiksi jos en seuraavalla kerralla moikkaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
En moikkaa. Elän omaa yksityistä elämää. En halua tietoisesti olla missään tekemisissä naapureiden kanssa. Oma tietoinen valinta.
Sama täällä. Jos naapureiksi on vielä sattunut ylimielisiä ja ilkeitä ihmisiä, parempi elää omassa rauhassa. Eikä ole mikään velvollisuus tervehtiä tuollaisia tai edes pakkoseurustella. Säästyy monelta harmilta, kun pitää välimatkaa. Juorutkoon ne samankaltaiset sitten keskenään.
Mielelläni en luo katsekontaktia rikollisiin pervoihin.
Meidän talossa kaikki moikkaa kaikkia, vuokratalo. Tytär asuu naapuritalossa ( omistuskämppiä) ja ihmettelee ettei heidän talossa kukaan moikkaa. Kun likka tulee meille käymään niin ihmettelee kun kaikki moikkaa rapussa.
En moikkaa,en halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa.
Harvemmin.
Ei kauheasti kiinnosta minkäänlainen kanssakäyminen heidän kanssaan, se uteliaisuus yksityisasioihin ym, jatkuva milloin minkäkin vaillaolo jne.
Helpommalla pääsee, kun ignooraa ja keskittyy omiin asioihinsa.
Outoa ettei tervehtis. Meillä on kolmikerroksinen talo, pidetään jopa juhlia yhdessä. Paikkakunta Helsinki.
Ihmiset on ilkeitä ja valikoivat kelle moikkaavat. Pääsevät pomottamaan ja hallitsevat näin tilanteita.