Vegaaninen joulukinkku, ideoita?
Joku possunpyllyn muotoon taiteiltu seitan-härpäke?
Kommentit (490)
Minä löysin eilen baarista vegaanisen kinkun, kotiin vein ja pari varvia vetäsin.Aamulla huomasin että ennen lähtöä oli syönyt kaikki huonekasvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parempi vaihtoehto on kierrätys ja vegaaneillekin eettisempi valinta on ostaa käytetyt nahkaiset eli hoidettuna vuosikymmenet kestävät nahkakengät"
Ei tälläisia riitä kuin promillelle maailman väestöstä. Mitäs ne 99,9% lopuista ostaa?
Maailmassa on itse asiassa niin paljon käyttökelpoista tarpeetonta tavaraa, että lähes kaiken uuden tavaran valmistamisen voisi lopettaa kahdeksikymmeneksi vuodeksi, ja kaikille riittäisi silti välttämättömät tarvikkeet täksi ajaksi.
Kerrohan, miten saat nämä tavarat jaettua niitä tarvitseville.
Minä kerroin todellisuudesta, sinä fantasioit. Käytettyä tavaraa kerätään ja rahdataan nytkin Afrikkaan, missä se ei kelpaa kenellekään, koska on niin huonoa. Mistä sinä olisit valmis luopumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parempi vaihtoehto on kierrätys ja vegaaneillekin eettisempi valinta on ostaa käytetyt nahkaiset eli hoidettuna vuosikymmenet kestävät nahkakengät"
Ei tälläisia riitä kuin promillelle maailman väestöstä. Mitäs ne 99,9% lopuista ostaa?
Maailmassa on itse asiassa niin paljon käyttökelpoista tarpeetonta tavaraa, että lähes kaiken uuden tavaran valmistamisen voisi lopettaa kahdeksikymmeneksi vuodeksi, ja kaikille riittäisi silti välttämättömät tarvikkeet täksi ajaksi.
Kerrohan, miten saat nämä tavarat jaettua niitä tarvitseville.
Minä kerroin todellisuudesta, sinä fantasioit. Käytettyä tavaraa kerätään ja rahdataan nytkin Afrikkaan, missä se ei kelpaa kenellekään, koska on niin huonoa. Mistä sinä olisit valmis luopumaan?
Meillä on taloon tulossa kylppäriremontti. Ihan turhaa, sanon minä. Vettä tulee hanoista, pönttö vetää ja samoin suihkun lattiakaivo. Peilikaapin peilistä näkee naamansa. Miksi remontoida monen tonnin edestä?
Neljän vuoden päästä on sitten keittiöremontti, vaikka kyllä nuo kaapit varmasti kestäisi pidempään vielä.
Ei ole olemassa vegaanista kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaaneilla on lähes pakkomielle nimittää ruokia liharuokien nimikkeillä? Jos kerran kinkkua ei syö, no miksi se pitäisi sanoa sitten vegaanikinkuksi, vegaanimakkaraksi jne? Jonkinsortin itsepetos? Syökää lihaa tai olkaa syömätä- muille enemmän jää. Mutta jos laitatte ruokaa, nimittaaka ne sitten myös vegaaneillle sopiviksi, mikä ei viitais lihalle, makkaralle, kinkulle. Laitakaa tavallista vegaaniruokaa ja sillä sipuli.
Lihanhimosta ei vaan pääse eroon. Olen kuullut, että jotkut vegaanit pitävät "juhlia", joissa lihaa vedetään kaksin käsin. Ja sitten taas ollaan vegaaneja pitkän aikaa.
Just joo, vai lihanhimo.
En ole vegaani, mutta olen ollut kasvissyöjä jo 25 vuotta. Lopetin lihansyönnin, koska en yksinkertaisesti saanut sitä syötyä, liha oli pahaa, sen suutuntuma inhottava j
Noin sinulla, mutta voi olla toisinkin.
Voi olla eettisistä syistä kasvissyöjä tai jopa vegaani, mutta silti pitää liharuoista ja suorastaan himoita niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen monta sikaa ja vielä kuollutta, tunkee keskusteluun mukaan. Se ei kuitenkaan tule minunkaan joulupöytääni jossa vallitsee hyvä mieli eikä kajota ruumiisiin. Soijamuruista, sipulista ja muista kasviksista, mausteista saa ihanan lihamurekemaisen paistoksen tehtyä uunissa. Harjoitelkaa ja muistakaa, että ellei maistu miltään, mausteet auttavat tosi paljon. Niitä tarvitaan soijan (itsessään mauton) kanssa runsaasti. Sama herneproteiinin kanssa. Herniksestä saa helposti jouluisen Karjalanpaistimaisen padan. Punajuurta, hillosipulia, juureksia ja Hernistä, mausteita, ihanaa tulee.
Haluatko tietää mihin voit minun puolestani työntää soijasi ja Hermiksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti teitä vegaanihulluja :D Syö niitä ituja ja soijaa jotka on raahattu tänne toiselta puolelta maapalloa ja jatka sädekehäsi kiillotusta.
Maailman soijasadosta menee joku 95 % tuotantoeläinten rehuksi. Näitä soijalla syötettyjä elämiä sitten kotimaisina markkinoidaan. :D Vegaanisesti voi hyvin syödä myös pääasiassa kotimaista ruokaa, ei ole mikään pakko syödä soijaa jos ei halua. Aika harva sekasyöjäkään syö kokonaan kotimaisesti, vai kasvatatko kotipihallasi esim. appelsiinit?
Appelsiinit? Miksi ihmeessä, kun kotimaiset marjat ovat superfoodia? Ja ihan superia on poimia ne itse metsästä ammentaen metsän terveysvaikutukset samalla.
Vegaanit alapeukuttaa kotimaisia marjoja ja metsän terveysvaikutuksia vastaan. Joten
Sulla on kyllä erikoisia vegaaniystäviä. Ikinä en ole tuollaisiin vegaaneihin törmännyt, ja aika paljon heitä tunnen.
Miksi pitäisi olla vegaaninen? Eihän se ole kinkkua jos ei ole lihaa.
Alkon sivuilta olen löytänyt hyviä ohjeita jouluksi, esim. Vegaaninen paisti. On vain työläs.
Muun juhlarulla! Saa sinapin ja laatikoiden kanssa ihanan elämyksen ilman raadon makua.
Ihana olo kun ei ole syönyt eläimiä, ei kalaakaan. Ja on kylläinen, ei lian.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaanisen mukaelman pitäisi näyttää kinkun muotoiselta tai malliselta kun se tekele ei kuitenkaan ole oikeaa kinkkua nähnytkään?
Samaa kuin kasvisnakit ja kasvispihvit.Yritetään matkia oikeita herkullisia liharuokia kun itse vedetään jotain sitkeää heinätukkua.
Syökö vegaanit jouluna myös possun muotoisia pipareita?
1. Raasta viisi kiloa porkkanaa.
2. Kumoa vuoalle, taputtele possun pyllyn muotoon ja lisää sinappihuntu.
3. Paista. Lämpötila ja paistoaika ovat tässä tapauksessa yhdentekevät.
4. Vedä uunista, leikkaa viipaleet lautasille ja kuuntele lasten ja isovanhempien kitinää.
5. Vedä - vain kuvainnollisesti - herne nenään, ala riidellä ( muista argumentti "Maailma Pelastuu! ) ja mene kiukkuisena nukkumaan, kun ei UHRAUSTASI arvostettu! Ignooraa miehesi lähestymisyritys KUN SE EI YMMÄRRÄ!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää keksiä tekokinkku? Voi tehdä kinkun sijaan jotakin kasvisruokaa.
Voisi toki, voisi! Mutta silloin ei saisi riidellä ja esittää hyvää ihmistä (TM).
Etsi ensin "En ole enää vegaani" ja "No longer vegan" kertomukset ja kohtalot, nauti sitten joulukinkku normaalisti.
Pitäisi kieltää sanan "kinkku" käyttäminen ruuissa jotka ei ole kinkkua. Miksi rehunpurijoiden täytyy tuoda itseään ja sitä rehunpuremisideologiaansa aina esille tällätavalla? Kinkkua pitää olla, mutta siinä ei saa olla lihaa tai nakkeja täytyy olla, mutta niissäkään ei saa olla lihaa????
Kasvissyöjälapseni laittaa tofun päälle appelsiinimarmeladia ja mausteita ja paistaa sitten tofun uunissa.
Hän ei ole ollut innostunut seitaneista ja muista lihaa matkivista korvikkeista, koska hän ei pidä lihasta.
Suuri kurpitsa uuniin.
Kypsytä noin viikko. Se on kivikova.