Vegaaninen joulukinkku, ideoita?
Joku possunpyllyn muotoon taiteiltu seitan-härpäke?
Kommentit (490)
Hain kaupan sivuilta vegaanikinkkua, hakutulos oli suklaakakku. Trube suklaa-appelsiinikakku 550g vegaaninen
Tämä on ihan syötävä, vähän kanamainen maku
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan syötävä, vähän kanamainen maku
Tämä sisätlää maitoa ja munia.
Vierailija kirjoitti:
Viime joulunajasta on jäänyt mieleen ikävä kokemus. Hyvä ystäväni halusi tarjota minulle itse tekemänsä jouluaterian: muun muassa vegaani"kinkkua", kauramaitoon tehty perunalaatikko, kauramaitoon tehty riisipuuro. Hän halusi todistaa minulle kuinka hyviä nämä vegaanivaihtoehdot ovat. Olin maistanut niitä ennenkin joten tiesin niiden "maun" ja yritin kaikin keinoin kieltäytyä kutsusta siinä onnistumatta.
Lopun voitte arvata te kaikki, jotka olette kyseisiä ruokia maistaneet. Illassa oli katastrofin ainekset käsillä. En tiennyt miten olisin pystynyt kieltäytymään tarjotusta joulu "ruuasta" loukkaamatta sinnikästä ystävääni. Lopulta hyvin ikävä tapahtuma pelasti minut. Juuri vierailun alussa sain viestin siskoltani, joka kertoi mummimme joutuneen sairaalaan. Tuntui kamalalta käyttää tätä tekosyynä että menetti ruokahalunsa, eikä pysty nielemään palaakaan mummin takia, muuta niin vain tein. Siskoni kertoi mummin tilanteen olevan vakaa ja
hänen lepäävän, mutta käytin tätäkin tekosyynä ja muka lähdin sairaalaan katsomaan mummiani.
Olen pitänyt ystävääni vähän välimatkaa, ja vaikka hän on aivan ihana ystävä, niin hän on selkeästi ottanut agendakseen tutustuttaa minut vegaani"kinkkuun" ja muuhun joulu"ruokaan".
Tänä jouluna olen kuitenkin päättänyt ottaa asian puheeksi, itse asiassa huomenna, kun näemme. Aion kertoa hänelle rehellisesti, että olen maistanut vegaani"kinkkua" ym ja ne eivät maistu minulle hyvinä ruokina, en halua syödä mitään pahanmakuista. Aion ehdottaa hänelle, että teemme yhdessä ennen jouluaattoa ruokaa ihan kasviksista ja hedelmistä ja vietämme näin yhteistä aikaa. Tulipa pitkä sepustus.
Olen joutunut samanlaiseen tilanteeseen ystäväni laspuuden kodissa, jonne ystäväni toi valmistamaansa seitania ja tarjosi sitä äidilleen ja minulle. Onneksi voin itse aina vedota soija allergiaan (ei se ole niin paha ja olen maistanut seitania, eikä ollut herkullista, ei edes hyvää), mutta hänen äitiraukkansa joutui sitä maistamaan.
Olen usein ihmetellyt, että onko makuaistit kovin erilaisia, kun ystävänikin ihan oikeasti pitää tekemästään seitanista, joka ei sitten kenellekään muulle oikein maistu...?
Ennen kuin hän ryhtyi vegaaniksi, hänen herkkuaan olivat kaupan valmisruoka osaston yksittäispakatut hampurilaiset, joita hän söi joka ikinen päivä, niihin koskaan kyllästymättä. Itsellä ne eivät mene alas ollenkaan, syön mieluummin nälkääni banaania ja näkkäriä ellei muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime joulunajasta on jäänyt mieleen ikävä kokemus. Hyvä ystäväni halusi tarjota minulle itse tekemänsä jouluaterian: muun muassa vegaani"kinkkua", kauramaitoon tehty perunalaatikko, kauramaitoon tehty riisipuuro. Hän halusi todistaa minulle kuinka hyviä nämä vegaanivaihtoehdot ovat. Olin maistanut niitä ennenkin joten tiesin niiden "maun" ja yritin kaikin keinoin kieltäytyä kutsusta siinä onnistumatta.
Lopun voitte arvata te kaikki, jotka olette kyseisiä ruokia maistaneet. Illassa oli katastrofin ainekset käsillä. En tiennyt miten olisin pystynyt kieltäytymään tarjotusta joulu "ruuasta" loukkaamatta sinnikästä ystävääni. Lopulta hyvin ikävä tapahtuma pelasti minut. Juuri vierailun alussa sain viestin siskoltani, joka kertoi mummimme joutuneen sairaalaan. Tuntui kamalalta käyttää tätä tekosyynä että menetti ruokahalunsa, eikä pysty nielemään palaakaan mummin takia, muuta niin vain t
Seitan tehdään vehnästä eikä soijasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan vegaanin joulukinkun korvikkeet on kamalia piparkakuille maistuvia ällötyksiä.
Vegaanille kannattaa tehdä jotain hyvää tuoreista aineksista, esin. uunissa kypsennettyjä portobello-sieniä, uunissa paahdettua munakoisoa, avokadoa jne.
Sellaista minkä mieltää vastaamaan laadultaan hyvää paistia. Ei mitään teollisia kasvispullia, tai noita joulumausteilla maustettuja vegaanikinkkuklönttejä.
Tuo vegnvillitys maksaa rahaa valmistajille ja kuitenkin taas joulun jälkeen suurin osa tavaroista punalaputettuja koska vegaanit eivät osta mitään vaan haluavat tehdä itse, taito puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjälapseni laittaa tofun päälle appelsiinimarmeladia ja mausteita ja paistaa sitten tofun uunissa.
Hän ei ole ollut innostunut seitaneista ja muista lihaa matkivista korvikkeista, koska hän ei pidä lihasta.
Olet huonosti onnistunut kasvattamisessa. Lapsi sairas. tuu--
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää keksiä tekokinkku? Voi tehdä kinkun sijaan jotakin kasvisruokaa.
Ankea ideologia on niin masentavaa vegaanin mielestä. Jospa se on se lihanhimo, jonka takia pitää kaikkia feikkijuttuja tehdä.
Lehmä ja poro ovat vegaaneja. Ne maistuvat hyvin lihaa syövillekin.
Voi norsunv....u ! Jo on murheet ! Olisi edes voita perunoihin ja kanelia kauravelliin ! Enkä saisi siitä voista tunnontuskia... yhtään.
Jotain pehmeää ettei vegaanilta tipu loputkin hampaat ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopun voitte arvata te kaikki, jotka olette kyseisiä ruokia maistaneet. Illassa oli katastrofin ainekset käsillä. En tiennyt miten olisin pystynyt kieltäytymään tarjotusta joulu "ruuasta" loukkaamatta sinnikästä ystävääni. Lopulta hyvin ikävä tapahtuma pelasti minut. Juuri vierailun alussa sain viestin siskoltani, joka kertoi mummimme joutuneen sairaalaan. Tuntui kamalalta käyttää tätä tekosyynä että menetti ruokahalunsa, eikä pysty n
Seitan tehdään vehnästä eikä soijasta.
Eli, kuten arvasinkin, ystäväni ei ollut edes tehnyt itse seitania eikä edes teidä mitä syö!
Jos kinkun vaihtoehtona olisi joku "vegekinkku" niin olisin sitten ilman ja söisin jouluna vaikka lohta, erilaisia joululaatikoita, salaatteja ja kasvislisukkeita sekä riisipuuroa. On joskus tuota seitania tehty itse ja maistettu, yök.
Vierailija kirjoitti:
Kaks keitettyä lantunpuoliskoa ja iso porkkana pystyyn näiden Kinkkujen väliin. Siinä nauti!
Tai kurpitsan puolikkaat ja niiden väliin vaakatasoon se porkkana. Porkkanan varsipäähän voi asetella perunat ja toiseen päähän tonttulakiksi sieni.
Vierailija kirjoitti:
Kaali
Vegaaniminiän lautaselle tarjoillaan jouluna ihan oma, yksityinen kaali. Kaikki muut syövät hyvällä halulla normaaleita jouluruokia.
Vegaani ( Weh-gaha-nih, met ei saathu mithän ) on wanha ojibwa-indiaanein ilmaisu, joka tarkoittaa: "Huono metsästäjä".
Täytettyjä portobello-sieniä, uunissa kypsennettyä myskikurpitsaa hunajalla ja mausteilla, munakoisoa öljyllä ja valkosipulilla valeltuna uunissa paistettuna, tomaatti-sipuli-salaattia. Porkkanaraastetta, retikkaraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Täytettyjä portobello-sieniä, uunissa kypsennettyä myskikurpitsaa hunajalla ja mausteilla, munakoisoa öljyllä ja valkosipulilla valeltuna uunissa paistettuna, tomaatti-sipuli-salaattia. Porkkanaraastetta, retikkaraastetta.
+ lantturaastetta.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta vegaanit eivät käytä hunajaa. Agave- ja vaahterasiirappia voi käyttää hunajan tilalla.
Näinkin vanhaan trolliin vaan ihmiset yhä menee. :D
Eikös tämä Shaitan kuulu enemmän tuonne uskonnolliselle puolelle?