Mitä kertoo ihmisen persoonallisuudesta, jos hän imitoi toista huomaamattaan?
Keskustelukumppani puhuu Savon murretta ja hänkin rupeaa puhumaan Savon murretta mutta ei tahallaan vaan huomaamattaan. Tai hän katsoo videon jolla afroamerikkalainen puhuu dramaattisesti eleillen mikä kuuluu monesti heidän tyyliin ja sitten hänkin alkaa puhua hiukan samaan tapaan huomaamattaan.
Henkilö on huumorintajuinen, kiltti ja älykäs, vaikka vähän "höpsö".
Kommentit (96)
Psykopaatti kopioi käytöstapoja
persoonallisuuksia
koska oma kuori on tyhjä
ja kokeilee millä pääsee ns. iholle
Mikä tehoo kehenkin
kiltteys loppuu kun aika on kypsä
Minullekin tulee tuo imitointi ihan itsestään. Olen haka kielissä ja musikaalinen.
Haluaa ehkä kuopata sut
ja sitten esittää sua ja elää sun elämää suna
#red flag
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tulee tuo imitointi ihan itsestään. Olen haka kielissä ja musikaalinen.
Minä myös aika huomaamattani puhun englantia sillä aksentilla, jota toinen puhuu (en ehkä täydellisesti, mutta sinne päin). Savoa puhun aina savolaisten kanssa koska sitä osaan. Turussa puhun lyhyesti, koska osaan sitäkin. Olisi jotenkin outoa aina jäykästi jumittua johonkin yhteen puhetapaan, jos osaa monta eri murretta tai kieltä/aksenttia.
Erilaisissa murteissa välittyvät erilaiset tuntemukset paremmin kuin toisissa. Voi olla jopa melko paljonkin erilaisessa roolissa kuin tavallisesti. Sellainen voi virkistää.
En usko että sitä huomaamatta matkii toista. Kyllä se opetella täytyy.
Todennäköisesti hyvin empaattinen ja sosiaalisesti taitava. Sellaiset ihmiset yleensä on ihmisten mielestä miellyttäviä juuri siksi, koska vaistomaisesti sopeuttavat puhetyylinsä, eleensä, ilmeensä seuran mukaan. Näin heistä tulee ihmisille mukava kuva, kun vaikuttavat riittävän samanlaisilta kuin he itse.
Äitini on myös tällainen ihminen, on tehnyt uransa myyntityössä ja hänen yksi menestyksen salaisuus oli juuri tuo että hän vaistomaisesti on kaikkea kaikille. Tyyliin että jos jossain on vastapuolella maailman juntein ronskin oloinen tyyppi, joka ei Helsingin hienostelijoista pidä, niin äitikin osaa olla semmoinen rempseä juntti. Toisaalta osaa olla sivistyneen oloisten pukumiesten kanssa sitten sellainen kuin he olettaa. Minusta se on aina kiehtovaa katsoa häntä erilaisten ihmisten kanssa, koska itselläni ei valitettavasti ole sellaista taitoa.
Normaalia ihmiskäytöstä: pelisolujen aktivoituminen vuotaa yli omaan toimintaan.
Jos tyyppi ei itse huomaa niin voi olla poikkeuksellisen tilanteeseen tempautuva ja keskimääräistä vähemmän omaa toimintaansa tarkkaileva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, ei kaikkien ihmisten. Moni sopeuttaa itsensä toisten puhetyyliin, elehdinnän tyyliin tms. ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia ihmiskäytöstä: pelisolujen aktivoituminen vuotaa yli omaan toimintaan.
Jos tyyppi ei itse huomaa niin voi olla poikkeuksellisen tilanteeseen tempautuva ja keskimääräistä vähemmän omaa toimintaansa tarkkaileva henkilö.
Hmm, miksi vähemmän tarkkaileva? Itse teen tuota, mutta kyllä minä sen tiedostan. En vaan pidä sitä minkään sortin ongelmana vaan vahvuutena ja hyvänä ominaisuutena. Ihmiset usein kokevat pitävänsä minusta vaikka he olisivat hyvin erilaisia ihmisiä kuin minä sen takia.
Hänestä varmaan voisi tulla erittäin kuuluisa ja rikas
Kuten Peter Sellers oli
Sivupersoonahäiriön epästabiili muoto.
Peter Sellers ja ranskalainen aksentti
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että tämä on juurikin kielitaitoisten ja musikaalisten ihmisten juttu. Molemmissahan tarvitaan "matkimiskykyä" ja nopeaa reagointia kuulemaansa. Itse olen melko huono kielissä sekä jäätävän epämusikaalinen ja kielissä hankaluuksia tuottaa nimenomaa se, että vaikka kuulen jonkun sanan, en saa taivutettua suutani lausumaan sitä sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
persoonallisuuksia
koska oma kuori on tyhjä
Mikä tehoo kehenkin
kiltteys loppuu kun aika on kypsä
Narsisti/psykopaatti tekee tuon tarkoituksella.
Tässä kysyttiin tahatonta. Johonkin peilisoluihin liittyy tahaton adaptoituminen.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hyvin empaattinen ja sosiaalisesti taitava. Sellaiset ihmiset yleensä on ihmisten mielestä miellyttäviä juuri siksi, koska vaistomaisesti sopeuttavat puhetyylinsä, eleensä, ilmeensä seuran mukaan. Näin heistä tulee ihmisille mukava kuva, kun vaikuttavat riittävän samanlaisilta kuin he itse.
Äitini on myös tällainen ihminen, on tehnyt uransa myyntityössä ja hänen yksi menestyksen salaisuus oli juuri tuo että hän vaistomaisesti on kaikkea kaikille. Tyyliin että jos jossain on vastapuolella maailman juntein ronskin oloinen tyyppi, joka ei Helsingin hienostelijoista pidä, niin äitikin osaa olla semmoinen rempseä juntti. Toisaalta osaa olla sivistyneen oloisten pukumiesten kanssa sitten sellainen kuin he olettaa. Minusta se on aina kiehtovaa katsoa häntä erilaisten ihmisten kanssa, koska itselläni ei valitettavasti ole sellaista taitoa.
Mä teen tuota ja olen kyllä empaattinen, mutta sosiaaliset taidot ihan surkeat (mulla on Asperger).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, ei kaikkien ihmisten. Moni sopeuttaa itsensä toisten puhetyyliin, elehdinnän tyyliin tms. ihan itsestään.
se on matkimista. Joka opitaan katsomalla toisen tapoja. Koska näin tapahtuu muittenkin ihmisten kanssa eikä vain yhden.
Yltiövinhat peilisolut. Kertonee empaattisuudesta jos jostain 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
persoonallisuuksia
koska oma kuori on tyhjä
Mikä tehoo kehenkin
kiltteys loppuu kun aika on kypsäNarsisti/psykopaatti tekee tuon tarkoituksella.
Tässä kysyttiin tahatonta. Johonkin peilisoluihin liittyy tahaton adaptoituminen.
Ja täällä väitetään, vauvalla on hölmöä porukkaa - mikä vale
Ihan normaali, empaattinen ellei tee pilaa.