¤¤MAANANTAIHIN SYYSystävät04¤¤
Taas valvotaan silmät ristissä.. Supistukset alkoi klo 1 (!!!) yöllä ja niitä tulee epäsäännöllisesti. Kolmesta asti 4-7min välein. Vauva myllää välillä ikävän tuntuisesti ja kamalaa vihlontaa kohdunsuulla. Ajattelin kohta soittaa Kättärille. Tosin pelkään, et taas nää supistukset hiipuu. Toisaalta toivon sitä kovasti, kun Nekun päivä hermostuttaa. Kello jo niin paljon, et Jatu ei ehdi olla mukana, jos tulee hälytetyksi paikalle. Ja mietin, et miten Nealla menee Jatun luona hoidossa..Tiedän, et muuten ei ongelmaa, mut pelkää taas älyttömästi muiden lasten itkua. Eilenkin Sellossa ei jonkun lapsen tarvinnut itkeä, kuin 20 metrin päässä, niin Nekku sai kohtauksen, itki hysteerisenä ja oli ihan sylissä kannettava..huoh.. Mietin, et miten menee, jos Typykkä esim. itkee ja vanhempia ei paikalle, et miten Jatu lohduttaa molempia. Nea on taas niin yliherkkä pelkonsa kanssa.. Varmaan riemulliset ajat koittaa vauvan syntyessä, ennen kuin Nekku tottuu itkuun..
Juu, mies nukkuu. Katsellaan, et pitääkö herätellä. En jaksanu enää sängyssä makoilla ja tiirata kelloa. Jospa nyt jalkeilla selkenis näiden supistusten suunta. Taas supistaa, 5min väliä.. Pitää kohta mennä soittamaan. Äh, ei jaksais lähteä synnyttämään, nukuttaa!!
Tuttikselle kovasti voimia ja miehen työasioiden ja parisuhdeasioiden selviämistä toivon! Muuta ei nyt pinosta muista..
Palaan kohta kertomaan, mitä Kättärillä sanovat. Varmaan, et täällä on täyttä, mene Jorviin.. Kannattaakohan mennä edes näytille. Kiva maksaa taksimatkaa ihan turhaan. Mikähän taksin numero edes on..?
Enkeli1 ja nukkuva Nea+minivauva rv38+2
Kommentit (25)
Ja kysyä, et mitä nyt tekisin. Ihan kuin se osais jotenkin ratkaista tilanteen.. Nyt supistuksia 5min välein, mut oon jotenkin varma, et jos Kättärille meen, ni toteavat ettei synnytys vielä kuitenkaan käynnissä.. Ärsyttävää kun on yö ja kaikki nukkuu ja yritän täällä pohtia, et mitä pitäs tehdä!! Jospa viel muutamat supistukset kattelen ja sit meen miehen ajamaan ylös! Mua niin väsyttää, et kädet tärisee.
Joulusta taisin jo sanoakin, että kotona ollaan ja vähän kurjalta tuntuu, ettei näe silloin isovanhempia, kun muutenkin niin harvoin nähdään. Ja olis ollu kiva päästä valmiiseen pöytään, ku tuskin jaksan kauheesti vauvan ja Nekun kans puuhata. Mut ei me sen takia lähdetä pitkään reissuun pienen vauvan kanssa. Ja siellä sitten kaikki sukulaiset ravaa, eikä hetken rauhaa.. Eilen ostettiin ja laitettiinkin jo Nean huoneen ikkunaan punaiset sydän valot. Nea oli ihastuksissaan. Lunta näyttää satelevan. Kahden minuutin päästä pitäis tulla taas supistus. Kaks kertaa oon juossu vessassa, en sen enempää. Vähän sellanen olo, et turhaan valvottu yö kuitenkin..
Nyt supistusten väli 8min, eli harvemmin. Mut ehkä meen nyt herättää miehen. Pitäs varmaan kävästä edes näytillä Kättärillä, ennen kuin miehellä alkaa työt puoli kasilta, et tietäis vähän, mikä tilanne. Vauvalla ei mukavat oltavat, kun melskaa niin ilkeen tuntuisesti. Mä kyllä luulen, et kotiin sieltä laittavat. Mut eipä tarttis sit ainakaan arvailla.. Kiva yö, ehdin kaksi tuntia nukkua..
Supistukset tuntuu harvenevan..nukkukoon mies vielä ja katellaan. Mua väsyttää aivan kauheesti, mut turha tässä on unta yrittää. Mies herää puol 7 jälkeen ja siitä pian Nea. Turha yö.
Ja täällä mä oon omanapaisesti jaaritellut pitkin yötä.. Mies heräilee kohta, meen sille vaihteeksi valittamaan! ;-) Olo on kyllä niin kuoleman väsynyt. Ei jaksais alkaa Nekun aamutoimia puuhamaan, tosin se vielä nukkuu. Onneksi tulee naapuri kahville, niin saan seuraa. Tosin Nea varmaan pelkää sitä vauvaa, kun heti alkaa kauhu, jos pientäkin ääntä kuuluu..voi miten tuntuu nyt rasittavalta. Eipä miehen tarttis mennä töihin...
Harmi että Enkeli taas jouduit valvomaan. Jännää, tuskin se vaava enää ikuisuuksia yksiössä viihtyy. Jaksuja päivään!
Lila75
Hiki virtaa! Valvominen saa mussa aikaan jotain mielihäiriöitä. Viime supistusyön jälkeen imuroin ja siivoilin hullun lailla. Nyt mies sai kohtauksen, kun näki mut klo7 riehumassa olkkarissa Swiffer Dusterin kanssa ja töpöttämässä pölyjä telkkarin päältä. Miehen lähtiessä töihin olin jo siirtynyt seinien ja kaappien ovien pesemiseen. Mies loi epäileviä katseita ja sanoi, että tokihan kaikki siivoavat aamulla klo 7.. Sanoi, että mee vaikka sohvalle makaamaan, mut tulisin vaan vihasemmaksi siitä, kun ei kuitenkaan voi nukkua. Ja kultaisena ehdotti, että ottaisi vaikka palkatonta, et jäis Nekkua hoitamaan ni saisin levätä. No mä jäin raivopäänä jynssäämään paikkoja kun lähti töihin. Nyt on seinät ja ovet pesty tahroista ja lämpöpatterit jynssätty, samoin vessa. Ostin eilen uuden vessanpesuaineen ja yritin löytää eilen paremman mopin, mut en osannu päättää.
Nyt Nea kutsuu..
Voi kun Enkelillä on jännät paikat! Ihan selvästi synnytys on lähellä, kun siivoatkin hulluna siellä:) Toivottavasti Nekun hoito järjestyy parhain päin. Tsemppiä! Ihanaa, kun käyt raportoimassa yöllä! Minä ainakin tykkään lukea tunnelmista.
Minä aion pitää ensimmäisen oikean lapsen sairastamis-päivän. En siis ajatellut tehdä edes etänä töitä, vaikka voisin. Syyslapsosella nenä ihan tukossa yön, en saanut nukuttua juuri ollenkaan (niin, enhän ollut valmiiksikaan yhtään väsynyt). Aamulla laitoin esikoisen valmiiksi ja voi kun säälitti herättää pientä joka viimein nukkui sikeästi. Vasta syliin ottaessa huomasin, että reppanalla on silmä ihan muurautunut umpeen. Selkeääkin selkeämpi silmätulehdus. Pikkusen on turvotus hellittänyt, mutta toinenkin silmä rähmii ja on punainen. Lääkäriin mennään parin tunnin kuluttua. Toivottavasti on ok lääkäri (tk:ssa), en ole ennen kuullutkaan nimeä.
Nyt siis kotona. Potilas kattoo Möhköfantti-elokuvaa. On ihan suosikki.
Kiva, että Tuttiskin oli kertonut kuulumisia eilen!
T: Ynis
Tuo siivousvimma kyllä enteilee synnytystä. Jaksamista ja tsemppiä!
Kiva, kun Tuttiskin ilmoitti olemassa olostaan. Jaksamista vain sinne lumen ja pakkasen keskelle!
Ynskylle hyvää etätyöpäivää kotona!
Mies ja esikoinen lähtivät viemään minun isää Ouluun (terveiset vaan T-P:lle!). Olen siis jälleen kerran yksin täällä pienten kanssa. Höh! Tylsää...
Yöllä kaksi huutokonserttia. Milloin tämä loppuu? Loppuviikosta neuvola, pitänee ottaa jälleen kerran asia siellä puheeksi. Vaikka mitäpä se hyödyttää, ei sieltä ole T:n tai Neitinkään aikaan näihin ongelmiin apua tai mitään konkreetista neuvoa saanut.
Lapset ovat muuten alkaneet leikkiä keskenään. Tai siis viihtyvät hyvin lelujen ääressä yhdessä. Kivaa. Eivät roiku jatkuvasti kiinni lahkeessa.
Parisuhdeasiaa. Ei mene oikein hyvin. Molemmat ollaan miehen kanssa niin väsyjä, ettei jaksa. Ja sitten kun mies on vielä niin huono puhumaan, niin vedän herneet sitten väsyneenä siitäkin, että joudun harrastamaan yksipuolista yksinpuhelua. Eikä meillä ole niitä lapsenvahteja, ei ketään, jotka tulisivat hoitamaan lapsia edes pariksi tunniksi, että päästäis edes syömään kahdestaan. Tasan ei käy onnenlahjat...
Valivali. Toivottavasti kaarimaljoissa oli taas tilaa!
Pitikin kehumani äsken tuota lasten leikkimistä, nyt sieltä kuuluu sellainen huuto ja mekastus... Pitänee mennä erotuomariksi!
Lilalle myös eriyinen jaksamislähetys. Samoin Kukkuulle, on teilläkin ollut varjelusta matkassa. Onneksi!
Mimmu ja lapset x3
hui Enkeli miten jännää!!! Pakko oli hypätä suoraan pinon loppuun et nään joko menit. Kunpa saisit päivällä levättyä, yritäthän edes? Aikoinaan ku käytiin muskarissa niin siel yhdellä äidillä oli supistellu 3 yötä niin ettei saanu nukuttua, kamalaa! Mä pääsin kyllä Idan synnytyksessä niin helpolla että nyt ei voi olla yhtä hyvä tuuri... Idaa odottaessa ekasta kipeästä supistuksesta lähti " homma käyntiin" , kauan siinä kesti kerta paikat oli ihan epäkypsät mut sit loppu meni nopsaan.
Miehelle sanoin eilen et monesti toinen synnytys on nopeampi ku eka, mies totes et no ois hyvä jos niin olis. Meinasin tinttasta sitä kuonoon, ihan niinku Idan synnytyksessä ois niin kauan menny... mieshän oli sillon armeijassa, ja oli sairaalassa klo 23 ja Ida synty 2.23. Meillä on vissiin eri käsitys siitä mikä on kauan :)
Kurja kamala loskakeli ulkona, meidän kunnon rattaat on autossa joten lykkäsin Idan matkarattailla päiväkotiin, kammottavaa oli! Vettä tuli ku saavista kaatamalla, onneks mies haki mun goretexit eilen varastosta ni ei sentään jalat ihan kastunu. Mulla on pikkuveljen vanhat perintökengät, oikeen Vikingit :) Laskin just et mun veli on käyttäny niitä joskus 11 vuotiaana, eli ne kengät on 6v vanhat ja ihan on ku uudet. Ei edes kuluneet mitenkään.
Tajusin eilen illalla Idaa nukuttaessa et mulla ei ole ku reilu 6vkoa laskettuun aikaan! Pitäis varmaan ruveta opettajilta kyselemään mahdollisuutta tehdä muutama tentti aiemmin. Yhden sainkin jo sovittua. En vaan viitti kysellä ennen ku on se vika lääkärikäynti ollu, jos on paikat täysin ennallaan niin tuskin tää ennen laskettua aikaa syntyy...
Oon haaveillu muutosta tohon suht lähelle mut eilen kävin Idan kanssa ulkoilureissulla kattomassa niitä taloja tarkemmin, ja ei ne käykään meille... Siel on silleen, et hissi menee aina vaan kerrosten puoliväliin et joka tapauksessa joutuu rappusia kulkemaan. Lisäks hissi oli niin pieni et sinne ei mahdu edes matkarattaat! Rupes houkuttamaan muutto toiselle puolelle kaupunkia, oltais sit tosi lähellä mun ja miehen vanhempia, ja pari kaveriakin asuis kyseisellä alueella... toisaalta se on enemmän lähiö (fiksusti ilmaistu) mitä tää missä nyt asutaan, ja kouluun tulis paljon pidempi matka... Nyt on niin kiva ku koulu alkaa 8.15 niin riittää ku puol tuntia varaa matkaan vaikka bussilla kuljenkin... sit jos muutettais tonne toiselle puolelle niin tarttis aamusin kulkea kaupungin läpi. On tämä vaikeaa, kun joka tapauksessa ei ennen helmikuuta mihinkään voida muuttaa!
Joopa joo, jos poistuisin nyt viemästä tilaa.
Yniksen pikkupotilaalle pikaista paranemista!
Petra, Ida ja vauva rv 33+3
Flunssa iski nyt kunnolla päälle,nenä tukossa,kurkkukipee ja yskä pistää rintaan..Enkelille myös varotukseksi että synnäri kunnossa en ole :-(
Aika kauan sinä kotona uskallat olla!Typystä alko supparit heti 5min välein klo16 ja 20.45 neiti synty..Kannattasko sen miehen tulla kotii ja edes käyttää sua kättärillä??
Eilen oli kaverit ja ihana melkein 2kuinen vauva kylässä,piristi kyllä mieltä.Typy oli mustasukkanen´.Sano et ei tykkää vauvasta ja se menee kotiin ja vain hän saa olla äitin sylissä,ei vauva,ei veikka,ei kissa..vain hän!!
Kamala ilma ulkona,tuskasta oli saada poika eskariin ja vielä pitäs kotiinki hakee..kokoajan on ilma pahentunu!!rattaissa on renkaat lötöt,pitäs pumpata ja kattoo tyhjeneekö heti.Matkalla yhelle aukiolle rikotaa aina vklna pulloja ja nyt en laseja huomannu ku oli lunta ja saatoin ajella suoraa päältä..Suututtaa!!!!!!
Typyllä Ti-ti menossa,pitää pumpata ne renkaat ja käydä sohvelle lepäämää..
jatu
Tuli se joulu mieleen ku ulos katto..Joulun olemme kotona.Olimme joulut miehen kanssa kaksin ku ei ollu lapsia.Siitä asti ku poika oli2v on oltu mummoloissa,asuvat lähellä toisiaan ni sitä väliä on ravattu.Voidaa olla siellä vaa 2yötä ku on se kissa..
viimejoluna mulla meni hermo ku kokoajan piti olla jossain ja voitte kuvitella millanen meidän " rauhallinen" poika on joulujännityksessä ni must tuntu et mun vanhemmatkaa ei oikein jaksanu ja mun 80v mummi ei ainakaa jaksanu!!!Sillon päätin et ens joulu kotona!!!!!
Typypyöri ti-tin kanssa ja kaatus,sattu suuhun...Eilentippu veljesä reppuselästä(missä eisais olla) ja iski päänsä.Kamala jälki takaraivossa vieläkin :-(
jatu
Maanantai,arki,vesisade ja voi tylsyys...Kaikki lumi läks enkä edes poikia saanut puistoon.Hyppivät täällä pitkin seiniä.
Omanapaisesti kerron vain ultrakuulumisia.perjantaina tosiaan oli r-ultra ja kaikki oli kuin olikin hyvin.Tarvittavat jäsenet ym näkyi hyvin,vauva oli vilkas ja hyvän kokoinen.340g jo!!
Sukupuolenki pongasin ihan itse,varmistelin vaan kätilöltä että ymmärsinkö oikein.Lapset olivat kaikki mukana,iso yleisö.Tais tulokas aistia sen kun niin pisti shown päälle,vääntyi ja kääntyi ja vilkutteli=)
Enkelille unta ja pikaista synnytyksen käynnistymistä hyvin nukutun yön jälkeen=)!!!!!!!!!!!!!!Ei enää mitään vääriä hälytyksiä!!
Ramikalle tsempit h-hetkeen joka jo ihan oven takana!!!!!!
Kukkuulle ja kaikille muillekkin tasapuolisesti voimia omiin tilanteisiin!!
Leanna ja naperot sekä sissi rv 20+
Leannalle onnea ultrakuulumisista!
Lilalle ja kukkuulle erityisvoimahali, sekä tietysti myös muille sellaista tarvitseville!
Enkelin tilanne jännittää täälläkin! Älä odota liian kauan näytille lähtöä, Öttiksen tapaus kummittelee täälläkin mielessä....
Jatulle paranemista!
Lunta tupruttaa ihan taivaan täydeltä, odottelen että mies tulisi tekemään lumityöt ja lapsenvahdiksi, että pääsisiin asioille. Mulla tänään huono päivä, kaikki ärsyttää, muttei niistä sen enempää, täällä muilla paljon suurempia ongelmia kun mun kiukuttelut... Ei huvita edes kirjoittaa mitään, palaan takaisin kun olen paremmalla tuulella. Teidän juttuja on kuitenkin ihanaa lukea, piristää aina päivää!
Taidan ottaa itseäni nyt niskaotteella kiinni ja patistaa itseni siivoamaan vähän ennen ruokaa ja päiväuniaikaa.
moi moi ja enkeleitä kaikille päivän varrelle!!!
äitikuu
Onneks ei tarvinnut mennä ulos. Täällä sitä ollaan ja ei supistuksista tietoakaan. Loppuivat ihan kokonaan. Ehkä taas piinaavat yöllä. Kyllä mä yöllä mietin, et kuin kauan uskallan kotona olla, mut kun ei kovia kipuja ja sit alkoi supparit laantumaan.. Toivottavasti sit ymmärrän lähteä ajoissa, kun tosi paikka edessä, pakko luottaa siihen! Mulla on jo ihan kauhu, kun Jatukin kipeä, et miten tässä käy! Yläkerran naapuri kyllä Neaa hoitaisi, mutta siitä ei vaan tule mitään. Olivat tänään kylässä ja Nea pelkäs sitä vauvaa.. Vauvaa, joka oli vaan hiljaa ja suloinen. Mä EN KESTÄ! Alkaa jo ahdistaa, et miten Nean kanssa voi olla niin hankalaa tämä, et pieniä vauvoja pelkää. Tiedän, et on saanu trauman niiden kirkumisesta, mutta jotenkin tuntuu, että en jaksa, ja haluisin, et tyttö ois " normaali" , eikä niin säikky.. Mietin, et mitä tulee siitä, kun mies tulee Nekun kans meitä sairaalaan kattomaan. Siel on varmaan aika monta vauvaa, jotka huutaa.. Ja kotona varmaan kestää aikansa, ennen kuin Nekku tottuu. Kamalaa, et vauvan syntymä on sille traumaattinen juttu sitten, kun pelkää. Mä oon ihan hajalla tän jutun kanssa. Kun muutenkin tulee varmaan olemaan rankkaa..
Oksettava olo, kun oon syönyt 2 pullaa ja keksiä ja hopea toffeeta, yök! Ihanan joutuisasti meni kuitenkin aamupvä, kun naapuri oli seurana. Hänen vauvansa meinaan nukkui lähes koko vierailun ajan, joten Neakin oli oma rento itsensä, kunnes vauva heräsi. Kelaan yritin äsken soittaa, mut yllätys yllätys kaikki linjat varattuja!
Mimmulle kovasti voimia! Meilläkään ei noita hoitajia ole ja se ahdistaa! Kunpa yönne jo rauhoittuisi!
Leanna, ihanaa että ultrassa kaikki hyvin!
Ynis, paranemisia pikkuiselle!
Kukkuu, onneksi oli varjelus matkassa pikkuisella! Ihan säikäytti lukea moisesta, en voi edes kuvitella teidän säikähdystä!
Tomera, toivottavasti muuttokuviot ja koulujutut selviää parhaimmalla mahdollisella tavalla!
Äitikuulle jaksamisia!
Reeliltä odotetaan ilmoittautumista! :)
Kiitos kun ootte niin ihania ja jaksatte lukea mun yöllisiä horinoita. Toivottavasti ei teitä kuitenkaan enää tarvitse useampana yönä vaivata.. Tulisin hulluksi varmaan jos täällä yksin supistuksineni kököttäisin ja miettisin, enkä voisi teille ajatuksia purkaa.
Inhottavaa, kun nyt ei ole yhtään iloinen mieli odottaa vauvan syntymää, kun hirvittää, mikä katastrofi meidän elämästä tulee. Tuntuu ahdistavalta ajatukselta, että täällä Neakaan sitten kannellaan ja on kaksi huutavaa lasta. Nealla on vielä se, että itkee, et mennään pois ja haluaa toiseen huoneeseen pelkonsa kohdetta pakoon ja se on vaan niin tosi tosi rasittavaa. Iloisena kyllä puhuu vauvan tulosta, mutta tän päivän kokemus ei ollut kovin rohkaiseva..
No niin. Poistun valittamasta.
Enkeli1 ahdistuneena
Kyllähän on loskalunta satanut tänään, lumitöitäkin joutunut tekemään että pääsee ovesta kulkemaan.
Typy oli aivan onnessaan aamupäivällä kun ulkoiltiin, kahlas lumessa ja kikatti.
Ihanasti SaaMuska kirjoitit anteeksiantamisesta, antoi aihetta ajatella itsekin tätä anteeksiantamisen taitoa.
Tuijotan ruutua...joten lopetan tähän.
Hilu
Ihan hassun näköstä ku puissa on viela paljon lehtiä,pojan tarhalle mennessä yhdessä isossa puussa oli vielä täysin vihreet lehdet..
Sais tuo sade nyt loppua,muutenki raskasta rattaiden kanssa puskea tuolla hangessa ni sit vielä sataa päin näköö!!!
Mies kävi eilen kellarissa mut unohti pulkat!Toisaalta hyvä et unohti koska huomasin et ulkovalot on kellarissa myös,se ei niitä lähtis sielt ihan heti hakee,mut pulkat pitää.
Tänää onki taas pitkä ilta,mies tulee joskus..
LEannallaki vaan viikot kertyy.Kiva että hyvät ultrakulumiset :-)
Missäs se Reeli on?
Enkelille hali.En nyt mitenkään osaa auttaa tai lohduttaa:-( Pitäähän mies heti isyyslomaa?Jos Nea siinä ajassa sitten vaikka tottuisis että vauva tuli jäädäkseen.
Täytyy typykkä herätellä ja lähteä pojan hakuun.
jatu
Minä sit varmaan nukuin Enkeli sunkin puolesta! Viimeinen muistikuva yhdeltätoista sit poitsu tuli puolen yön jälkeen viereen ja varttia vaille seitsemän nousin laittamaan poikaa tarhaan. Eikä edes WC:ssä tarvinnu käydä, sitä oon ihmetelly kovasti.
Olipa taas Enkelillä yö. Yritä nyt levätä joka välissä kun saat että jää vähän voimia koitokseenkin!! Lähde nyt sit kuitenkin jossain vaiheessa käymään siellä kättärillä ettei tule turhan kiire :)
Joulusta oli kyselyä. me ollaan nyt kotona. Vauvakin on niin pieni ja tuolla itäSuomessa on aina kolkyt ja risat pakkasta jouluna, niin ei se kiva oo Lennillekään. Ja tuskin meille tulee edes jouluvieraita kun ajatus kastajaisista on loppiaisen tienoilla ja sit varmaan porukkaa riittää. Anoppikin lähtee varmaan pohjanmaalle niin vietellään ihan oma joulu. Mietinnässä on tulisko jo joulupukki vai jättäisikö lahjat vielä ovet taa tai jotain.. Ehkä sit kutsutaan jonain joulupäivänä/välipäivänä jotain vieraita jotka ois tällä suunnalla.
Saatiin viikonloppuna neljä joululahjataulua maalattua lennin kans, taitaa olla maksimi kerralla ja sit ei enää jaksa kuin sotkea. Tarhassa olivat tehneet jo isänpäiväaskarteluja joten sekin " kunnossa" .
Voi Tomera miten jaksat vielä koulua tuossa vaiheessa?! No, tsemppiä viimeisiin koitoksiin, niin saa sit rauhoittua vauvan kans kunnolla :)
Täällä ei tosiaan supistuksia tule kuin pari ja silloinkin selvää et WC:ssä käynti lopettaa ne alkuunsa. Mut katsotaan.. Ois niin helppo lähteä kun menis lapsivedet niin ei tartteis supistuksia miettiä.
Reeli, Lenni ja masukas 39+2
Hyvää vointia jokaiikalle! täällä ainakin pyrytti just 10cm lunta!!! Mies oli tunnin lumihommissa ja nyt syömään!
Enkeli, noi fiilikset on niin tuttuja, että miksi lapsi ei voi olla " normaali" . Minä luulen ainakin ymmärtäväni mitä tarkotat ja minkä kanssa siellä painit. Se ON rasittavaa joskus, kun aina on jotain erityisjuttuja lapsen kanssa. Miten on, oletteko puhuneet Nekulle vauvan tulosta ja siitä, että vauva voi itkeä paljonkin. Että vauvalla on ehkä vaan nälkä tai ikävä äitiä tai masu kipeä tms. Jos auttais ymmärtämään miksi vauva itkee eikä se ois sitten niin pelottavaa oman pikkusisaruksen kohdalla.
Meillä silmätipat pienellä. Silmäluomi on tulehtunut. Ei tykkää, kun laitetaan, mutta antaa sentään laittaa. 6-8 kertaa päivässä pitää laittaa. Lääkäri sanoi, että käytännössä aina vaan, kun muistaa. Anoppi tulee huomenna hoitamaan ja keskiviikkona meidän äiti. Tänään olen siis vaan " hoitanut" sairastajaa. En ole töitä tehnyt yhtään. Olen kyllä tosi väsynyt itsekin ja hyvällä omallatunnolla nukuin myös päikkärit (ja vielä vaan väsyttää).
Meillä hanget aika korkeat nietokset, vaan joulu joulu ei ole vielä:) Nyt on lumipyry loppunut, kävin pikaiseen lapioimassa polun ovelle ja huitasin auton päältä lumet pois. Nuhanenä katteli ikkunasta mun touhuja sisällä eikä edes huutanut perään.
Lääkäri muuten sanoi, että 2v on se aika jolloin lapsi usein on koko ajan sairaana. Sanoi, että se on normaalia ja vain jos ei välillä tervehdy yhtään, niin on syytä tutkia asiaa. Siis olettaen, ettei ole tulehduksia tms. vaan pelkkää flunssaa. Sanoin, että meillä ollut ehkä 2-3 viikkoa terveenäoloa syksyn aikana ja se just tarkottaa tota, että välillä tervehtyy. Eikä tarvi olla edes kokonaan terveenä, kunhan on selvästi parempi välillä.
Täytyy alkaa valmistautua esikoisen hakuun ja muskariin. Anoppi tulee siksi aikaa pienen kanssa. Kehtaanko myöntää, että esikoinen on kolmatta vuotta muskarissa ja tää on eka kerta, kun minä vien sinne. Öh, huono äiti-fiilis meinaa iskeä. Mutta toi muskari on miehen ja esikoisen oma juttu ja yleensä miehen estymiset on hoituneet sillä, että mummi vie sinne. Tänään on kuitenkin helpompaa, jos minä vien, kun en ole töissäkään ollut.
Reelillä kohta täydet viikot kasassa, wow!
T: Ynis
Mitähän tässä nyt sit tekis. Mukavan kätilön kanssa juttelin, joka ei kuitenkaan osannut antaa konkreettista neuvoa. Sanoi vaan, että omien tuntemusten mukaan. Ja kun en kivunlievitystä vielä tartte.. Mutta että ei sais kuitenkaan odotella liian kauan. Mistähän tän nyt sit tietäis, kun uudelleensynnyttäjänä on vähän epävarma olo.. (mielessä Öttiksen koitos..). Ehkä tässä vielä katselen mihin suuntaan supparit menee..varmaan loppuvat.. Inhottavaa täällä yksin yöllä miettiä, mut en viitsi miestäkään turhaan herättää. Nekkua kun lähdin synnyttämään, et kätilö meinannut uskoa, että synnytys oli käynnissä, kun olin niin rauhallinen. Kestin kivun hyvin kun mentiin ja kohdunsuu oli sillon 4cm auki. Koko synnytyksen olin rauhallinen ja lääkäri ei meinannu laittaa epiduraalia, kun näki mun hiljaa makoilevan sängyllä. Kuulemma 5% synnyttäjistä on niin rauhallisia. Niin pointti siis siinä, et vaikea arvioida taaskaan, että mikä olis tilanne, kun supistuksen sattuu, mutta ei nyt niin hirveästi ja päläpälä. Kiinnostavaa yksinpuhelua.. Pitäisköhän syödä jotain.. Ei viittis yöpukuakaan vielä vaihtaa päivävaatteisiin, kun niin epävarmaa tämä touhu! Toivottavasti Jatu nukkuu sikeää rauhallista unta! Ai niin, pitää ottaa selville se taksin numero!