Eksyksissä ratasviidakossa.
Osaisiko kukaan neuvoa, kun kaipailisin kevyitä ja pieneen tilaan meneviä rattaita tyyliin Brio Zenit, Race, tai Teutonia Timmy. Onko esim. Gessleinillä jotain vastaavaa mallia (M1 tai M2)? Olen myös saksalaisia sivuja katsellut, ja sotkee vain entisestään, kun siellä nuo samat mallit mitä suomessa myydään, ovat kai eri nimellä. Tietääkö kukaan, onko tuo Timmy jollain muulla nimellä Saksassa? Asiaa ei yhtään helpota se, etten osaa sanaakaan saksaa. Sama homma noiden Gessleinien kanssa. Paha on lähteä liikkeeseenkään kyselemään, kun täällä ei mikään liike myy esim. Gessleiniä. Kiitos, jos joku voisi vähän valaista.
Kommentit (6)
Lähinnä sellaisia pienikokoisia etsiskelen auton tavaratilaan. Ihan perinteisiä matkarattaita en halua (huonoja työntää), vaan vähän isompi pyöräiset ja tukevammat. Ei tarvitse olla kääntyvät pyörät. Lähinnä olen noiden mallien kanssa hukassa, eli muilta merkeiltä etsiskelen suunnilleen vastaavia malleja kuin nuo Zenitit ja Timmyt. Ja niistä saksalaisista vastaavia.
Teutonia tekee noita Timmyjä vain pohjoismaiseen tarpeeseen, joten et löydä niitä Saksasta. Ovat minusta oikein hyvän oloiset, ostettiin tulevalle pikkumiehelle ainoiksi kunnon rattaiksi pehmeällä kantokassilla.
Mua ilahdutti Timmyissä se, että menevät tosi pieneen tilaan ja lisäksi ovat kevyet (12 kg noilla meidän renkailla).
Meillä on Timmyt ja olen niihin tosi tyytyväinen. Auton takakonttikäyttöön ottaisin kyllä ihan perusrattaat, esim, Brion Ponyt, jos siis et matkiksia halua. Meillä on auton takakontissa Maclarenit (matkarattaat) ja ne eivät tosiaankaan ole huonot työntää, vaan aivan unelmat...
Nuo Timmyt minustakin vaikuttaa ihan kivoilta. Ponyt on kyllä tosi kätevät, mutta unohdin sanoa, että pitäisi mennä makuuasentoon, kun tulevat ihan pienelle. Noh, ehtiihän tuota vielä miettiä, kun vauva syntyy vasta touko-kesäkuussa.
Millaiseen käyttöön? Autoiletko? Minkä ikäinen lapsi? Kääntyvät etupyörät?
Minulla on Teutonia Funit ja olen niihin todella tyytyväinen. Mutta eivät sovi kaikkeen käyttöön vaan parhaat kaupunkiympäristössä. Jos asut enemmän maaseudulla, niin tarvitset ehkä Emmaljungan Ceroxit tms. Jos sinulla on isompi lapsi, niin Scooterit ehkä.
Eli millaisessa ympäristössä liikut, tarvitseeko kuljettaa paljon ruokaostoksia jne.?