Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maltillinenkin alkoholinkäyttö lisää seitsemän eri syövän riskiä

Vierailija
07.11.2022 |

Alkoholi lisää 7 syövän riskiä tietyllä ryhmällä riski sairastua voi olla jopa 100-kertainen
Ensimmäinen annosmäärä, jossa syöpäriski poikkeaa tilastollisesti merkittävästi nollasta, on yksi annos per päivä.

https://www.is.fi/terveys/art-2000006250687.html

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No johonkin me kaikki kuollaan 🤪"

Vierailija
2/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan juo joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos se lisää syöpäriskiä jos ei juo alkoholia koskaan ollenkaan? 1000 kertaisesti?

Vierailija
4/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin terveen ja antoisan elämän eläneenä nukkuen vanhuuteen, kuin satakertaisella todennäköisyydellä ennenaikaisesti syöpään kovien tuskien ja rankkojen hoitojen riuduttamana.

Vierailija
5/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun juot niin juot sitten joka päivän edestä. Viinipullo viikonloppuna ja syövän riski kasvaa.

Vierailija
6/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pari viinilasia ja olutta juon joka päivä. Olen niin tehnyt jo vuosia, eikä ole syöpiä näkynyt, paitsi että nyt on kyllä viikon aikana takapuolta pyyhkiessä paperiin tullut runsaasti verta, mutta vatsa on ollut tosi kovana eli on saanut pinnistellä kunnolla pötköt ulos. Tuntunut kuin olisi lasta synnyttämässä.

Vierailija
7/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin terveen ja antoisan elämän eläneenä nukkuen vanhuuteen, kuin satakertaisella todennäköisyydellä ennenaikaisesti syöpään kovien tuskien ja rankkojen hoitojen riuduttamana.

Vanhuus ei ole kuolinsyy, eli johonkin tautiin sitä jokainen kuolee.

Vierailija
8/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä tutkimuksia ei ole koskaan muissa maissa? Tuossakin viitataan vain UK:hon mutta sieltä mediasta ei vastaavaa julkaisua löydy.

Ainoastaan Suomessa pelotellaan alkoholilla mutta ollaan yllättävän huumemyönteisiä ja fanitetaan pulverijengejä, jauhojengejä! Glorifioidaan huumerikollisia.

Asuin muutaman vuoden Jenkeissä ja siellä juodaan päivittäin enemmän kuin Suomessa! Päivällisillä ja illallisilla isot alkujuomat margaritoja ja martineja, sitten pari lasia viiniä. Ei siellä sairastuttu syöpään.

Vierailija
9/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pari viinilasia ja olutta juon joka päivä. Olen niin tehnyt jo vuosia, eikä ole syöpiä näkynyt, paitsi että nyt on kyllä viikon aikana takapuolta pyyhkiessä paperiin tullut runsaasti verta, mutta vatsa on ollut tosi kovana eli on saanut pinnistellä kunnolla pötköt ulos. Tuntunut kuin olisi lasta synnyttämässä.

Ihanan fiksu ja tieteellinen olet

Vierailija
10/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus on kyllä aito kuolinsyy.

Vierailija
11/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kumma kun minun syöpään sairastuneet tutut ja sukulaiset on olleet raittiita, suurin osa koko elämänsä.

Vierailija
12/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä tutkimuksia ei ole koskaan muissa maissa? Tuossakin viitataan vain UK:hon mutta sieltä mediasta ei vastaavaa julkaisua löydy.

Ainoastaan Suomessa pelotellaan alkoholilla mutta ollaan yllättävän huumemyönteisiä ja fanitetaan pulverijengejä, jauhojengejä! Glorifioidaan huumerikollisia.

Asuin muutaman vuoden Jenkeissä ja siellä juodaan päivittäin enemmän kuin Suomessa! Päivällisillä ja illallisilla isot alkujuomat margaritoja ja martineja, sitten pari lasia viiniä. Ei siellä sairastuttu syöpään.

Jenkeissä on hemmetin paljon lyhyempi elinajanodote kuin Suomessa, dumbass

Vierailija
13/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja tupakka tappaa enemmän syöpään kuin alkoholi.

Vierailija
14/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kumma kun minun syöpään sairastuneet tutut ja sukulaiset on olleet raittiita, suurin osa koko elämänsä.

Ja se rapajuoppo ketjupolttaja jäi bussin alle 99-vuotiaana?

Vierailija
15/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kirjota tästä tieteellinen artikkeli sitten. Mullistat kyllä monta tieteenalaa tällä tyylillä

Vierailija
16/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä on hemmetin paljon lyhyempi elinajanodote kuin Suomessa, dumbass

Silti ne elää täysillä, nauttii, eikä katkeroidu vihaisiksi vanhuksiksi kuten suomalaiset!

Vierailija
17/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yllättävän kateellisia niillekin joilla varaa ostella hienoja shampanjoita, viinejä ym.

Vierailija
18/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan yllättävän kateellisia niillekin joilla varaa ostella hienoja shampanjoita, viinejä ym.

Shampanja jotain virolaista litkua? Jos puhutaan hienoista juomista niin, tarkoitat samppanjaa.

Vierailija
19/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juonti se vasta vaarallista on.

Selvä korrelaatio luolleiden määrään.

Vierailija
20/50 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus on kyllä aito kuolinsyy.

Ei ole, miten joku kuolisi vanhuuteen 65v ja toinen 100v. Vanhuuden aiheuttama sairaus, kuten keuhkokuume on kuolinsyy. Yhdessäkään kuolintodistuksessa ei lue kuolinsyynä vanhuus.

t: joku joka on ollut pato,ogian laitoksella harjoittelussa!