Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto palkasta, jääkö minulle ensi vuonna enemmän rahaa

Vierailija
07.11.2022 |

Muuttuuko ulosotto ensi vuonna jotenkin. Kohtalotoveri kertoi, että saa ensi vuonna yli 300 e/kk enemmän käteen. En oikein tahdo uskoa, että velallisen asemaa parannetaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkasi, äläkä kitise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesti noin kaksi sekuntia googlettaa:

https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/velallisen-suojaosuuteen-ehdotetaa…

Joo, mutta onko laki hyväksytty jo?

Vierailija
4/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotetaan, mutta taitaa jäädä ehdotukseksi.

Vierailija
5/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesti noin kaksi sekuntia googlettaa:

https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/velallisen-suojaosuuteen-ehdotetaa…

Joo, mutta onko laki hyväksytty jo?

Mitä, jos itse googlettaisit? Mistä on tullut tämä kulttuuri, että odotetaan toisten etsivän vastaukset?

Vierailija
6/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun nettotulot on yli 900 e/kk, niin sinulle jää enemmän rahaa käteen. Tuo 300 e/kk enemmän käteen, vaatii jo lähes 4.000 e/kk nettotulot, mitä en usko, että kaverisi tienaa.

Vierailija
7/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on viety puolet palkasta ja viedään myös ensi vuonna.

Vierailija
8/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös itse tiedustella asiaa suoraan ulosotosta. Itse olen aikanani saanut sieltä ihan hyvää ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
9/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan rahanjaossa huomioitaisiin myös jatkuvan kurituksen kohteena olevat keskituloiset - heidän ostovoimansa heikkenee jatkuvasti sen vuoksi, että muille annetaan enemmän?

Vierailija
10/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkahan rahanjaossa huomioitaisiin myös jatkuvan kurituksen kohteena olevat keskituloiset - heidän ostovoimansa heikkenee jatkuvasti sen vuoksi, että muille annetaan enemmän?

Miten tämä liittyy ulosottoon? 

Vierailija
11/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku, joka huutelee vaikkei tiedä asiasta mitään. Nettopalkasta ei ole koskaan viety enempää kuin 1/3. Poikkeuksena hyvin pieni- ja hyvin isotuloiset, joilla se lasketaan eri tavalla. Puolikasta ei silti viedä edes isotuloisilta.

Vierailija
12/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös itse tiedustella asiaa suoraan ulosotosta. Itse olen aikanani saanut sieltä ihan hyvää ja ystävällistä palvelua.

Samoin minä Helsingissä. Mutta kun muutin pienemmälle paikkakunnalle niin tyyli muuttui. Mutta ehdottomasti kannattaa kysyä.

Ja kannattaa muistaa myös, että velkaa saa ja joskus kannattaakin lyhentää enemmän kuin mitä uo automaattisesti ottaa, jos haluaa siitä joskus päästä eroon.

Vierailija
13/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs tavalla tässä jaetaan rahaa?

Kyse on ulosottovelallisen omasta palkasta, josta he saavat ensi vuonna hieman suuremman osuuden itselleen ja velkojat vastaavasti vähemmän.

Vierailija
14/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku, joka huutelee vaikkei tiedä asiasta mitään. Nettopalkasta ei ole koskaan viety enempää kuin 1/3. Poikkeuksena hyvin pieni- ja hyvin isotuloiset, joilla se lasketaan eri tavalla. Puolikasta ei silti viedä edes isotuloisilta.

Taas joku pienituloinen velkainen siellä huutelee, kun itse ei tiedä faktoja.

Minulla on nettopalkka yli 10.000 e/kk ja aina on viety siitä puolet.

UO-velat on konkurssin aikaansaamia ja niitä riittää niin kauan kuin vanhenevat.

Nyt olen toimarina vieraalla ja saan kuukausipalkkaa.

Vierailija
15/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten rahat ja oma palkka siitä pitää aina erottaa toisistaan. Ja kyllä se velka pienenee ja kun vuosia menee oma käteen jäävä osuus vähän kasvaa ja lopun saa anteeksi 10 vuoden päästä. Kannattaa erottaa raha mikä on omaan elämiseen mikä yrittämiseen mikä asumiseen mikä menee vakuutuksiin. Palkasta aina vähintään 50€ säästöön kk. Pääsee jaloilleen.

Vierailija
16/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on karmaiseva vääryys. Asiansa huonosti hoitaneita ja suoraan sanottuna petoksella yrityksiä ja velkojia harhauttaneita hallitus hyysää. Eikö velkojilla ole mitään oikeuksia. Joutuvat vuosikausia odottamaan rahojaan ja usein ne jäävät jopa saamatta.

Vierailija
17/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viedään ainakin silloin, jos niin itse haluaa.

Vierailija
18/18 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää totta, jos on, niin vuosisadan paras uutinen. Jos saisin edes satasen kuussa lisää, niin auttaisi ihan helkatisti. Koko ajan on ihan veitsen terällä ja mikään ei saa mennä rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi