Milloin sinulle ollaan viimeksi oltu epäystävällisiä?
Kommentit (15)
Eräs vanhempi mieshenkilö räyhäsi minulle polulla vaikka seisoin jo polun ulkopuolella ja väistin häntä niin jotakin väistämisestä.
En tunne henkilöä mutta on tullut ennenkin vastaan. Sellainen puistopoliiisin oloinen epämiellyttävä tyyppi.
Pyysin päästä erään ihmisen ohi joka tukki tieni ja hän alkoi siinä narisemaan kun on ahdasta. Totesin, että juu juu ja menin menojani.
Kaikki on niin suhteellista, itse yritän olla päivittäin ystävällinen kaikille, ja suhtautuminen vaihtelee ystävällisestä epäystävälliseen. Suomessa ollaan aika suoria ja joskus tylyjä "asiat halki poikki pinoon" eikä nautita ihmisten välisestä kanssakäymisestä ainakaan tuntemattomien kanssa.
juuri tuli ruokalähetys ja oli ihan kiva ja asiallinen mutta silti koin että hän oli kiireinen ja vähän tyly siten...
ehkä olen liian vaativa itse?
Enemmän on joko välinpitämättömyyttä tai ystävällisyyttä.
Paljon pikku jutustelua ja arkipäiväistä huvittumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on niin suhteellista, itse yritän olla päivittäin ystävällinen kaikille, ja suhtautuminen vaihtelee ystävällisestä epäystävälliseen. Suomessa ollaan aika suoria ja joskus tylyjä "asiat halki poikki pinoon" eikä nautita ihmisten välisestä kanssakäymisestä ainakaan tuntemattomien kanssa.
juuri tuli ruokalähetys ja oli ihan kiva ja asiallinen mutta silti koin että hän oli kiireinen ja vähän tyly siten...
ehkä olen liian vaativa itse?
Et varmaan muuten, mutta ruokalähetit on niin riistettyjä, että hyvä kun jaksavat edes olla ihan kivoja.
Onko se niin mukava jäädä kiinni ja oikein velloa niissä ikävissä tunteissa?
Se kasvaa mihin kiinnität huomiosi.
Joku asiakas raivosi puhelimessa muutama vuosi sitten.
Soitin työasioissa yhden pienehkön firman tj:lle. Firman nettisivun mukaan tää siis vastaa myös niiden myynnistä. Tyyppi alkoi puhua päälle ja mussuttaa alentuvasti.
Totesin että ostamme muualta, toivotin iloista joulun odotusta ja suljin puhelimen. Mukavaa kun tässä iässä jo tajuaa, uskaltaa ja osaa tehdä näin.
n42
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin mukava jäädä kiinni ja oikein velloa niissä ikävissä tunteissa?
Se kasvaa mihin kiinnität huomiosi.
Toisaalta ikävät kokemukset on hyvä käsitellä pois ettei jää kaivelemään mieltä. Silti, ei niihin vellomaan pidä jäädä.
Yksi kaheli loppukesästä kävi melkein päälle ja huuteli rivoja.
Vierailija kirjoitti:
Joku asiakas raivosi puhelimessa muutama vuosi sitten.
Sama täällä. Raivosi ja huusi kuinka tuollainen ammattitaidoton ihminen voi työskennellä yrityksessä, kun en heti saman tien osannut vastata kysymykseen.
Lähimmässä Lidlissä on aina yksi TODELLA tympeä kassa, tosin se on kaikille tasapuolisesti epäystävällinen
Itse asiassa olen tässä viime aikoina ihmetellyt päinvastaista: Hirveen hyvää, ystävällistä ja luontevaa palvelua saanut esim. huonekaluliikkeissa ja muissakin kaupoissa.
Vieressäni roskapussia. Minuun pakkomielteisesti ihastunut mielenterveyskuntoutuja haukkui minua, kun en ole kiinnostunut hänestä.
Työllisyyden kuntakokeilun virkailija oli töykeä. Väiteltiin kuntouttavasta työtoiminnasta. En suostunut siihen ja alkoi olla hyvin töykeä minua kohtaan.