Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokkalaisemme lomailee 2 TET-viikkoa

Kristallikissa
07.11.2022 |

Jostain syystä koululla ei olla ilmeisesti huomattu, ettei hän löytänyt harjoittelupaikkaa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tet harjoittelu on yksi monista turhuuksien turhuuksista. Jäänne ajoilta, jolloin enemmistö oli minimikouulutuksen käyneitä amiksia.

On se meillä toiminut erinomaisena buustina siihen, että miksi kannattaa opiskella. Kun kaksi viikkoa hyllytät maitoja Lidlissä, koulunkäynti alkaa maistua kummasti.

Itse ainakin tajusin tämän ilman hyllytyksiäkin.

14 vuotiaana? Oletpas sinä fiksu, sädekehän on jo postissa tulossa.

Vierailija
42/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tet harjoittelu on yksi monista turhuuksien turhuuksista. Jäänne ajoilta, jolloin enemmistö oli minimikouulutuksen käyneitä amiksia.

On se meillä toiminut erinomaisena buustina siihen, että miksi kannattaa opiskella. Kun kaksi viikkoa hyllytät maitoja Lidlissä, koulunkäynti alkaa maistua kummasti.

14 vuotiaana? Oletpas sinä fiksu, sädekehän on jo postissa tulossa.

Enkö ollutkin. Arvosanat eivät parantuneet pätkääkään tet-jaksosta ja epäilen vahvasti, että ilmiö olisi muutenkaan kovin yleinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain ja pääsin aikoinaan moottoripyörämyymälä/korjaamoon. Oli opettavainen kokemus mopotytölle.

Opin huoltohommia ja pyöritin myymälääkin muutamia tunteja yksin. Kaikki kysytyt osatkin löytyi, kun yhdessä etsittiin niitä asiakkaiden kanssa.

Oli hyvää itsetuntobuustia nuorelle tytölle,kun tuli fiilis, että minähän opin ja pärjään. Pääsin jopa japanilaisten turistien kuvaan. Oli kuulemma sen verran harvinainen näky, kun 14-vuotias tyttö ilmestyy isojen pyörien takaa innokkaasti palvelemaan 😁.

Vierailija
44/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi tykkäsi tetistään. Me nimenomaan yhdessä mietittiin sellainen tet-paikka joka oli kiinnostavalla alalla, jotta lapsi pääsi näkemään mitä siellä oikeasti tehdään. Lisäksi tet-paikassa oli huippuhyvä ohjaaja, joten lapsi ei joutunut viikkoa vaan siivoomaan varastoa tms. vaan pääsi tekemään ihan oikeasti hommia. Antoi mukavasti motivaatiota koulutyöhön. Meillä kyllä luokanvalvoja ja opo huolehtivat siitä, että tet-paikka oli, kyselivät ja laittoivat viestiä ja muistuttivat, että paikka pitää olla.

Vierailija
45/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi provo niin kävisi lasta sääliksi. Eihän lapsi sille mitään voi että syntyy huonoon perheeseen. Jotkut lapset osaavat ponnistaa tuollaisista oloista pois mutta todella monet jäävät tuolle tielle, syrjäytyvät ja voivat sekaantua huumeisiin.

Miksi nämä elämänkoululaiset saavat lisääntyä? Tuovat vain kärsimystä maailmaan.

Aloittajaa ei nyt kannata pitää minään vanhemmuuden esimerkkinä. Piti poikaansa nälässä kun halusi antaa tämän isälle opetuksen. Jatkuvasti haukkuu tytärtään tämän lapsellisista jutuista. Ja kymmeniä muita esimerkkejä. Surkea äiti ja ihminen.

En ole pitänyt.  En vain tehnyt hänelle leipää _ruokailuaikojen ulkopuolella_. Se on KASVATUSTA, lapset kasvatusta. Tet ei sitä ole, se on täysin turhaa, paitsi aivovammaisille amiksille.

Ap

Vierailija
46/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kuka kuvittelee, että jollekin on tetistä hyötyä?

Ap

Moni nuori on päässyt tetin kautta kesätöihin samaan paikkaan, kun yritys tietää jo millainen tyyppi kyseessä ja osaa jo vähän hommia ennestään.

Vierailija
47/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin 😂 Miten tyhmä pitää perheen olla, että ei tajua ilman tettiä? :D

Ap

Miksi sä teit koko aloituksen, jos ketään ei kiinnosta nuoren tekemiset ja koulunkäynnit?

Odotin myötätuntoa ja ymmärrystä tyyliin: "voi ei! 😟 Mahtaa tuntua kurjalta unohdukselta/ohi menolta! Voisiko asian ratkaisemiseksi plaa plaa plaa".

Ap

Vierailija
48/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Moni nuori on päässyt tetin kautta kesätöihin samaan paikkaan, kun yritys tietää jo millainen tyyppi kyseessä ja osaa jo vähän hommia ennestään.

Meillä ei mennä kesätöihin. Ne ovat alemmille sosiaaliluokille / pyrkyreille.

Ap

Vierailija
49/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin menin kesätöihin ekan kerran 19-vuotiaana. Pidin töihin joutuvia vähän rassukoina.

Ap

Vierailija
50/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuu hyvissä ajoin työttömän elämään?

Vierailija
51/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän sun tarvii olla huolissaan sit yhtään, ettei pääse tet:iin.

Koulun takia mahdollisesti tarvitsee. Tosin eivätköhän ne vässykät jotain armahdusreittejä keksi.

Ap

Vierailija
52/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä missään töissä ole ikinä ollut. Kelan elättinä koska olet niin fiksu ettet viitsi töitä tehdä

Vierailija
53/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuu hyvissä ajoin työttömän elämään?

Jep! :D Tai vapaaherran. Ei elämässä kannata itseään töihin viedä, jos ei saa tehdä sitä, mitä haluaa. Ja moni ei saa.

Ap

Vierailija
54/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä missään töissä ole ikinä ollut. Kelan elättinä koska olet niin fiksu ettet viitsi töitä tehdä

Olen ollut. Ja edelleen olen.

Ap

55/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulu vaadi enää TET:in jälkeen työnantajalta todistusta? Kun omat lapseni olivat peruskoulussa, TET-jakson jälkeen piti toimittaa ko todistus kouluun. 

Vierailija
56/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Eikö koulu vaadi enää TET:in jälkeen työnantajalta todistusta? Kun omat lapseni olivat peruskoulussa, TET-jakson jälkeen piti toimittaa ko todistus kouluun. 

Kyllä varmaan vaatii.

Ap

Vierailija
57/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat hankki paikkansa itse, ei siinä tarvinnut vanhempien auttaa. 

Vierailija
58/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opo etsii näille vässyköille paikan, jotka eivät sitä itse kykene saamaan. Poikasi on valehdellut koulussa, että paikka on. Surkeaa vanhemmuutta sinulta olla huolehtimatta siitä, että poika vaan makaa kotona.

Vierailija
59/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opo etsii näille vässyköille paikan, jotka eivät sitä itse kykene saamaan. Poikasi on valehdellut koulussa, että paikka on. Surkeaa vanhemmuutta sinulta olla huolehtimatta siitä, että poika vaan makaa kotona.

Ehkä hän oletti, että isänsä sai sen hankittua.

Ap

Vierailija
60/87 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi tet ei oikeasti ole mikään tärkeä. Sinulta ehkä puuttuu aivot, jos sekin treeni tuli tarpeeseen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi