Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen

Vierailija
06.11.2022 |

"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.

https://yle.fi/uutiset/74-20003389

Kommentit (499)

Vierailija
121/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella väitettiin että suurin osa huijatuista on naisia. Onko sille jotain lähdettä? Sitä on todella vaikea uskoa, sillä netti on täynnä nuoria ja kauniita Tatjanoita ja Ivanoita jotka lähettelevät viestejä 50v papparaisille jotka sokeasti uskovat että kyllä nyt on tuollainen upea seksipommi rakastunut meikäpoikaan! Näitä on niin paljon, että myös näihin haksahtavia täytyy olla merkittävä määrä.

Tai kun papparainen, nuorempikin uros, lähettää thaiystävättärelleen rahaa joka kuukausi. Ei ole välttämättä ainoa maksumies kyseiselle naiselle. Tosin on tavannut naisen kun on thaimaassa ollut.

En tiedä lasketaako näitä mukaan huijauksiin , vaikka tässäkin viedään rakastunutta.

No aika hyvin noita ukkoja kyllä viedään, kun kuusikymppiselle saapuu thaikku vaimoksi Suomeen, niin kotimaahan nainen lähettää sukulaisilleen, ja saattaa olla sinne jäänyt useampikin lapsi jotka elättää. Taloja siellä rakentavat miehen rahoilla. Lisäksi ne kaikki vaatimukset mitkä itselleen haluaa. Ja ukko maksaa. Ja tämäkö on rakkautta?

Eiköhän halvemmallakin saisi...

Mun exän  vammainen, about 150senttinen mies, lähisukulainen (pystyy asumaan kuitenkin itsenäisesti) otti kans tällaisen thaikkunaisen. Oli jo valmiiksi Suomessa tämä nainen, heillä on oikein yhteisö. Nyt on varmaan jo perintö mieheltä sulanut, eikä rahaa enää varmaankaan ole, myi asuntonsakin, ja oli  vuokralla, kun viimeksi hänestä kuulin. Pian varmaan tulee "ero".

Näitä nyt ei mitenkään voi verrata siihen että lähettelee rahaa tyypille jota ei ole koskaan edes tavannut eikä sitä ole edes olemassa.

Vierailija
122/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pankit eivät puutu näihin ulkomaan tilisiirtoihin, onhan heidän nähtävä, mihin maahan rahat ovat menossa jos jatkuvasti joku yhtäkkiä alkaa lähettää rahaa johonkin random s-holemaahan.

Siitä nousisi varsinainen älämälöö jos pankit puuttuisi tuollaiseen, vähänkö on veronkiertoa, että sitten alettaisiin jahdata mitättömiä pikkusinttejä. 

Kyllä ne pankit puuttuu yllättävän pieniinkin ns. "poikkeaviin" ulkomaan rahasiirtoihin. Itse lähetin rahaa Englantiin tulevalle miniälle hääjärjestelyihin ja eikö vain pankki soittanut ja kysellyt "tunnenko henkilöä, jolle raha on menossa, milloin olen viimeksi nähnyt jne." Eikä kyseessä ollut kuin muutama tuhatlappunen. Tässä tapauksessa pankille peukkua, ovat näköjään hereillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun alkupuolella väitettiin että suurin osa huijatuista on naisia. Onko sille jotain lähdettä? Sitä on todella vaikea uskoa, sillä netti on täynnä nuoria ja kauniita Tatjanoita ja Ivanoita jotka lähettelevät viestejä 50v papparaisille jotka sokeasti uskovat että kyllä nyt on tuollainen upea seksipommi rakastunut meikäpoikaan! Näitä on niin paljon, että myös näihin haksahtavia täytyy olla merkittävä määrä.

Tai kun papparainen, nuorempikin uros, lähettää thaiystävättärelleen rahaa joka kuukausi. Ei ole välttämättä ainoa maksumies kyseiselle naiselle. Tosin on tavannut naisen kun on thaimaassa ollut.

En tiedä lasketaako näitä mukaan huijauksiin , vaikka tässäkin viedään rakastunutta.

No aika hyvin noita ukkoja kyllä viedään, kun kuusikymppiselle saapuu thaikku vaimoksi Suomeen, niin kotimaahan nainen lähettää sukulaisilleen, ja saattaa olla sinne jäänyt useampikin lapsi jotka elättää. Taloja siellä rakentavat miehen rahoilla. Lisäksi ne kaikki vaatimukset mitkä itselleen haluaa. Ja ukko maksaa. Ja tämäkö on rakkautta?

Eiköhän halvemmallakin saisi...

Mun exän  vammainen, about 150senttinen mies, lähisukulainen (pystyy asumaan kuitenkin itsenäisesti) otti kans tällaisen thaikkunaisen. Oli jo valmiiksi Suomessa tämä nainen, heillä on oikein yhteisö. Nyt on varmaan jo perintö mieheltä sulanut, eikä rahaa enää varmaankaan ole, myi asuntonsakin, ja oli  vuokralla, kun viimeksi hänestä kuulin. Pian varmaan tulee "ero".

Näitä nyt ei mitenkään voi verrata siihen että lähettelee rahaa tyypille jota ei ole koskaan edes tavannut eikä sitä ole edes olemassa.

Hyväuskoisuuden suhteen kyllä ihan hyvin voi. Siitähän periaatteessa on loppujen lopuksi kyse, ja harhaisista kuvitelmista. Tämä vain minun mielipide, kunnioitan sinun vastaavaasi.

Vierailija
124/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimpiin tapauksiin liity ihan esimerkiksi dementia, alzheimer tai muita mt-sairauksia/häiriöitä joiden takia ihminen ei ymmärrä mitä on tekemässä. Tästäkin jutusta selviää ihan lukemalla että taustalla oli syvä masennus.

On mielestäni ihan helvetin mautonta ja kuvottavaa ja osoittaa aivan uskomatonta empatiakyvyttömyyttä syyllistää uhria ja vieläpä väittää että tuo oli jollain tapaa oikein. Jokainen uhria syyllistävä voi miettiä että saatta itse ihan hyvin joku päivä olla sellaisessa tilanteessa että jonkun sairauden takia ei kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Teidän omalla logiikallanne olette sitten ihan vapaata riistaa huijareille ja ihan teidän oma vika jos rahat katoaa. Muistakaa se.

Ei kuitenkaan ole niin kova dementia että ne kiinnostuisivat jos niitä lähestyisi tosiaan joku varastomies tau dösäkuski ihan oikeallakin tarkoituksella. Ihan oikein typeryksille jolle meinaa vaan jonkun titteli kaikki kaikessa.

Siis ihanko on joukoittain bussikuskeja ja varastomiehiä oottamassa, että seiskakymppiset hemaisevat pimut heidät huolisivat, ja sureksivat hiljaa itsekseen tuoppiin kyynelehtien, kun eivät kelpaa? Uutta minulle, olin luullut että vanhat naiset ovat ongelmajätettä.

Vierailija
125/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen pitäisi perustaa omia firmoja, joihin työllistää työttömiä hurmureiksi ja hurmaajattariksi. Heiltä sitten voi tilata mieluisensa palvelun, johon kuuluu lemmenchattia, toivotuksia, tekoälyllä tehtyjä kuvia ja söpöilyä. Vaikka 19,90€/kk.

Hyvä idea! Hinta olisi kohtuullinen verrattuna huijauksiin.

Verottajakin saisi osansa. Jos olisin nuori vielä, ja työnhakijana nykyisissä kurjissa oloissa aktiivimalleineen, niin mieluummin oisin noissa hommissa, kuin TE:n heittopussina. Ei tuosta huonoa omatuntoakaan tulisi, kun papparaiset tietää, että feikkityttönen käy tänään luonani kaffella ja söpöstelee hauskoja juttujaan, ja mä itse maksan siitä. Itseäni en tietenkään möisi.

Tai etänä. Eikös ne Syyrian kenraalit tai öljynporauslautan insinöörit ole aina jumissa? Ts. Nigeriassa joku liiga?

Vierailija
126/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnehän nämä rahat sitten siellä ulkomailla menee? Onko sillä köyhällä nettikahvilassa istuvalla huijarilla lapsia ja vanhempia joille he siirtävät ne rahat. Sittenhän se on vähän se ja sama kuka rahan käyttää, käyttääkö verisukulainen suomessa vai köyhä perhe ulkomailla joilla ei ole rikkaita isovanhempia. Suomi antoi köyhänapua.

Vai meneekö ne rikollisjärjestöille tilille jossa jo älytön määrä rahaa. Ostetaanko niillä aseita vai järjestellään muita rikastumiskeinoja.

Tästä tuli jokunen vuosi sitten täyspitkä dokkari telkussa. Suomalainen toimittaja pääsi tekemään haastattelua tällaisten huijareiden luo. Olivat ihan suoraan ja avoimesti omilla kasvoillaan, ja taisi olla ihan jonkun kodissakin tapaaminen.

Kertoivat, että elämiseen menee. Ja autoihin, juotaviin ja ökyilyyn saa taatusti uppoamaan ihan hyvin. Nämä tais olla jostain Nigeriasta, kolme kaveria. Naureskelivat kovin tyytyväisen näköisinä. Yksi taisi sanoa, että säälittää huijatut. Liekö sarkasmia ollut.

Vierailija
127/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnehän nämä rahat sitten siellä ulkomailla menee? Onko sillä köyhällä nettikahvilassa istuvalla huijarilla lapsia ja vanhempia joille he siirtävät ne rahat. Sittenhän se on vähän se ja sama kuka rahan käyttää, käyttääkö verisukulainen suomessa vai köyhä perhe ulkomailla joilla ei ole rikkaita isovanhempia. Suomi antoi köyhänapua.

Vai meneekö ne rikollisjärjestöille tilille jossa jo älytön määrä rahaa. Ostetaanko niillä aseita vai järjestellään muita rikastumiskeinoja.

Aikoinaan dr Phil selvitti tällästä ketjua. Löytyi asunto, maata Afrik assa en nyt muista,

mikä oli ollut ihan kun callcenter tyylillä varustettu. Olivat kerenneet lähteä sieltä. Kuvat olivat löytäneet jostain internetiltä, dr Phil haastatteli myös yhtä jonka kuvia oli käytetty ahkerasti huijaukseen. Oli valkonen, just joku lentokapteeni, kenraali IRL ei siis todellakaan mikään matti meikäläinen. Harmaa hiuksinen, hyvä näkönen vanhempi mies.

Vierailija
128/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten noin tyhmillä voi olla noin paljon rahaa, pakko olla jonain perintönä tai arpavoittona tullu?

Vierailija
129/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kannattaa pitää äitinsä nykyinen asunto, osake, omilla nimillään.

Äiti voi muuten ratketa näihin uudestaan. Tossa tilanteessa tarttee terapiaa.

Myös ehdottomasti tutkimukset, onko muistisairaus.

Vierailija
130/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten noin tyhmillä voi olla noin paljon rahaa, pakko olla jonain perintönä tai arpavoittona tullu?

Joskus oli vielä sellaisia työsuhteita, jotka kestivät koko työiän ja kumppanin kanssa kun oltiin säästäväisiä, saatiin se ok-talo, kesämökki ja auto, ne vakiot. Lisäksi niillä tuloilla vielä eli ihan hyvin silloisissa olosuhteissa. Lainat makseltiin ja varallisuuttakin kertyi. Vanhemmilta siihen vielä ne perinnöt. Ja jos vaikka metsää ja tonttimaata arvokkaalta paikalta, niin hyvin on poikinut.

Yksinäinen eläkeläisleski ei paljoa kuluta, ja säästöön jää eläkkeestä joka kuukausi ihan hyvä summa.

Onhan noilta joiltain löytynyt omaisuuksia ihan oikeasti patjasta ja jemmoista, kun ei ole pankkiin luotettu.

Vierailija
131/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkkeet ovat olleet viime vuosina tapetilla, saattavat olla isoja summia. Siitäkin lohkeaa jo aika hyvin huijareille. Puoliso on saattanut olla tosi hyvätuloinen. -133

Vierailija
132/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä Auervaaroja ollut aina, mutta nettiaika on tuonut ongelman näkyväksi.

Katsokaa vanha Suomileffa: Tule takaisin Gabriel🤣

Vierailija
133/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset huijarit voivat vedota myös sellaisiin, joilla on aina ollut liian suuret luulot omasta viehätysvoimastaan ja ulkonäöstään.

Vihdoinkin löytyy joku, joka arvostaa hänen viehättävyttään. On kiva lukea kauniita sanoja ja uskoa niihin.

Sitten jos vielä saa siltä komealta kapteenilta kukkapuskan tai pari, niin eihän se voi olla huijausta, eihän?

Onneksi tiedän jo nyt 5-kymppisenä muuttuneeni sukupuolettomaksi tapetiksi. Jos 20 vuoden päästä alan kuvitella jotain muuta, olen todella sekaisin.

Hyvä kommentti, olen 70+ja jos minua alkaisi joku kenraali piirittää, niin ei varmaan niissä sotahommissa ole kummoinen ammattilainen.

Tajuaisin heti, että on hullu tai humalassa.

Vierailija
134/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua tässä on se, että puhelimessa uskotaan kun "POLIISI" pyytää verkkopankkitunnuksia jne. mutta se ei mene kaaliin, kun se oikea poliisi varoittelee iltapäivälehdissä säännöllisin väliajoin näistä huijareista ;D

Onneksi mikään Kela, vakuutus tai muu instanssi ei korvaa, omiaanpahan lähettelevät. Ja sossun hanat tiukasti vaan kiinni.

Nuoret miehet sitten menettävät rahansa peleissä, eli ei sen viisaampaa touhua.

Noi valepoliisit on sataprosenttisesti smugujen toimintaa. Todella harmittaa, että aatulla jäi homma aikoinaan kesken noiden kanssa. Alhaisinta mitä maa päällään kaataa

Vierailija
135/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimpiin tapauksiin liity ihan esimerkiksi dementia, alzheimer tai muita mt-sairauksia/häiriöitä joiden takia ihminen ei ymmärrä mitä on tekemässä. Tästäkin jutusta selviää ihan lukemalla että taustalla oli syvä masennus.

On mielestäni ihan helvetin mautonta ja kuvottavaa ja osoittaa aivan uskomatonta empatiakyvyttömyyttä syyllistää uhria ja vieläpä väittää että tuo oli jollain tapaa oikein. Jokainen uhria syyllistävä voi miettiä että saatta itse ihan hyvin joku päivä olla sellaisessa tilanteessa että jonkun sairauden takia ei kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Teidän omalla logiikallanne olette sitten ihan vapaata riistaa huijareille ja ihan teidän oma vika jos rahat katoaa. Muistakaa se.

Ei kuitenkaan ole niin kova dementia että ne kiinnostuisivat jos niitä lähestyisi tosiaan joku varastomies tau dösäkuski ihan oikeallakin tarkoituksella. Ihan oikein typeryksille jolle meinaa vaan jonkun titteli kaikki kaikessa.

Siis ihanko on joukoittain bussikuskeja ja varastomiehiä oottamassa, että seiskakymppiset hemaisevat pimut heidät huolisivat, ja sureksivat hiljaa itsekseen tuoppiin kyynelehtien, kun eivät kelpaa? Uutta minulle, olin luullut että vanhat naiset ovat ongelmajätettä.

Todellisuus on toista. Nainen ei menetä markkinanarvoaan tuonkaan ikäisenä jos on edes jonkinlaisessa kuosissa. Äijiä on jonoksi asti jos on vaan aktiivinen.

Vierailija
136/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66-vuotias kansaneläkeläinen ja minulla olisi kyllä varaa lähettää tuollaiselle huijarille n.  5 c.

Vierailija
137/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää. Näistäkin koko ajan puhutaan niin miten jotkut lankeaa näihin aina vaan?

Mullekin on instan kautta koittanut laittaa viestiä ihan selvä huijari. Oli kans joku kenraali ulkomailta. Ihan komea vanhempi herrasmies. Teki mieli alkaa kirjoitella ja odottaa koska tulee eka rahapyyntö ja vähän huijata takaisin mutta mies sanoi että anna olla 😅

Jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se on liian hyvää ollakseen totta 😬

Mä taas ymmärrän hyvin että joku lankeaa, mutta en mitenkään pysty käsittämään sitä että miten se on mahdollista? Pankki kun minulle on sanonut useaan kertaan että minun täytyy selvittää heille joka ikinen sentti jonka saan esim. kelasta tai vammaistukena, että se on heidän velvollisuutensa tietää rahaliikenteeni etteei minua huijata ja etten minä huijaa muita, esim. verottajaa. Sanovat että oikein laki velvoittaa kertomaan ja selvittämään. Miksi tämä laki ei koske näitä huijattuja, vaan jälleen kerran niitä joilla ei ole mitään tällaista vilunkia taustalla?

Vierailija
138/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä Auervaaroja ollut aina, mutta nettiaika on tuonut ongelman näkyväksi.

Katsokaa vanha Suomileffa: Tule takaisin Gabriel🤣

" Kuule oi;

kun kutsu soi:

'tule Gabriel takaisin' ;

sulle kaikkeni antaisin ;

etehesi kantaisin,

käsilläsi makaisin"...

Vierailija
139/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ihan suoraan että ei säälitä nämä tippaakaan, eikä ymmärrystä heru. Ihan olisi miehiä täällä kotimaassakin, mutta kotona vaan istutaan ja rakastutaan johonkun Yhdysvaltojen armeijan upseeriin jota ei ole ikinä edes nähty, ja lähetetään hänelle koko elämän säästöt ja enemmänkin.

Hämmästelen, millä tavalla ihminen pystyy henkisesti kasvamaan noin vajaaksi? Eikö ole pienintäkään ymmärrystä elämän varjopuolista saatu elämässä? Uskotaan yksisarvisiin ja puutarhatonttuihin?

Löytyykö mistään muualta maailmasta näin lapsellisia ihmisiä kuin suomesta? Sitten se naapurin ukko ei kelpaa kun miehen pitää olla tasoa lentäjäkirurgi. Ehkä elämä on ollut niin turvattua ja luksusta aina, niin ei uskota siihen että mitään pahaa itselle voi sattua.

Sanon kyllä suoraan, etä heitä joita elämä on potkinut päähän jo aivan riittävästi muutenkin eivät tämmöisiin haksahda. Jo senkin takia, kun tuskin mitään rahaa on lähettää.

Juuri noin. Seuraa kyllä riittäisi varmaan jo ihan naapurin penasta, mutta pena kun ei oikein nappaa niin kuin mikään tavallinen kuolevainen muutenkaan, vaan sen pitäisi olla joku huippu statuksen omaava.

Aika paljon treffisivustoilla on penoja, joille ei ikäisensä nainen käy. Pitää olla 20-30 vuotta nuorempi nainen, koska vanhassa naisessa on ryppyjä ja penalla on kesämökki ja avensis, niin johan naiset arvostavat. Sitten kun parikymppinen kaunotar laittaa viestiä, niin pena on heti messissä. Ihmiset pariutuisivat aika nopeasti, jos olisivat realistisesti liikenteessä.

Huomaa kun olet nainen, että kuinka pihalla olet. Kyllä naisella on markkinat tuolla ellei ole ihan rollaattoriosastoa ja vanhakin akka saa seuraa. Se pena jää tosiaan nuolemaan näppejä. Yhtä tyhmä kun väite, että miehelle kelpaa vaan joku missi. Nämä miehelle kelpaa vaan missi ovat laiskoja ja typeriä ajatuksissaan.

Vierailija
140/499 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus on toista. Nainen ei menetä markkinanarvoaan tuonkaan ikäisenä jos on edes jonkinlaisessa kuosissa. Äijiä on jonoksi asti jos on vaan aktiivinen.

Mistä niitä jonoksi asti riittää joka mummolle, kun vanhoissa noita naisia on paljon enemmän kuin miehiä?

Vai meinaatko tosissasi, että ne viisikymppiset, vielä työelämässä olevat miehet huolisivat jonkun eläkemummon? Jos sellainen alkaisi vaania isoäitiäni, niin kyllä kävisin haulikon kanssa hätistämässä pois, mikä lie auervaara olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä