Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen

Vierailija
06.11.2022 |

"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.

https://yle.fi/uutiset/74-20003389

Kommentit (499)

Vierailija
421/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin Facebookille yhden selkeästi huijauksenoloisen tyypin. Ei mennyt kuin tunti ja Fb ilmoitti, ettei ole syytä epäillä huijausta.

Helkkari!!! Oli kyllä niin tehty sinkkueverstin profiili koiranpentuineen, että yäk!

Eli ei niitä pois saa.

Vierailija
422/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä ihan tavallinen ihminen laittamassa omalle tilillesi 100e niin jopa pitää antaa meriselitys poikineen, että mistäs tuo raha on peräisin ja kun kysyy miksi tämmöistä kysellään niin vastaus on ettei vaan harrasta rahan pesua.. Sitten vanha ihminen laittelee tonneja rahaa ulkomaisille tilille eikä pankit kysele mitään! Ihan saat rauhassa jakaa rahasi ulkomaan sheikeille ja eläkkeellä oleville kenraalille. Ihme hommaa, sais jo pankitkin vastuuttaa tämmöisestä "rahan pesusta" ja huijauksesta.

Kyllä ne kyselee. Mutta viesteihin voi valehdella, jättää vastaamatta soittoihin jne. Jos valehdellaan jopa omille lapsille niin kyllä valehdellaan myös pankille. Se on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin yritti kauan sitten joku muka italialainen, leskimies, jolla lapsi tai 2. Kärähti kun sanoi että vaimo kuoli synnytyksseen. Sen verran olen lukenut että tiedän ettei euroopassa naiset kuole synnytykseen, tai äärettömän harva, toki se mahdollista on . Mutta tässä vaiheessa haistoin palaneen käryä. Oikeestaan jo sana leski on se tyypillinen huijarikeino.

Hyvä jos ei huijaus onnistunut, mutta kyllä naisia edelleen kuolee synnytyksiin, Suomessakin. Harvinaista toki onneksi.

Vierailija
424/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy, kun naiset saavat tehdä rahansiirtoja ilman miespuolisen holhoojan hyväksyntää.

Vaikuttaa siltä että moni mieskin tarvitsee holhoojan:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009186631.html

Poliisi epäilee noin 30-vuotiaan oululaisnaisen tehtailleen rakkauspetoksia Pohjois-Pohjanmaalla.

Nainen etsi useiden seuranhaku­palvelujen kautta vanhempia miehiä, joilta hän pyrki saamaan rahaa erinäisillä keksityillä syillä. Huijatuksi tuli ainakin 11 miestä. He olivat eläkkeellä tai sairaseläkkeellä olleita, iäkkäämpiä yksinäisiä miehiä, kertoo rikosylikonstaapeli Tero Väyrynen Oulun poliisilaitokselta.

”Asianomistajat ovat ajatelleet, että rakkautta on ollut syntymässä. He ovat etsineet rakkautta, seuraa tai jopa parisuhdetta”, Väyrynen kertoo.

Nainen esiintyi palveluissa sekä väärällä nimellä. Osan miehistä hän myös tapasi.

”Nainen on pyytänyt miehiltä rahaa eri verukkeilla. Hän on pyytänyt rahaa tililleen esimerkiksi juna- tai bussilippuun ja sanonut tulevansa käymään. Joskus hänen autonsa on ollut rikki ja hän on pyytänyt rahaa sen korjaamiseen, jotta pääsee tapaamaan miestä.”

Osa miehistä on siirtänyt rahaa muun muassa yhteistä mökkireissua varten.

”Joskus nainen on tavatessaan pyytänyt mieheltä puhelinta vertaillakseen sitä omaansa. Todellisuudessa hän on siirtänyt puhelimella rahaa itselleen.”

Osan hän on saanut lähettämään kuvan verkkopankkitunnuksistaan. Näissä tapauksissa nainen on kertonut pelkäävänsä, ettei mies ole kuka väittää olevansa – ja verkkopankkitunnukset on ollut tapa todentaa henkilöllisyys.

Osalle miehistä nainen on tarinoinut olevansa talousvaikeuksissa ja miehet ovat luulleensa auttavansa häntä.

Toivottavasti saa tuosta hyvästä kymmenen elinkautista. Naisten rötöstely pitää saada kuriin. Varoittavia esimerkkejä tarvitaan.

Vierailija
425/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä rakkaushuijarinaisiakin. Tyypillinen on nige rialainen taustaltaan, hutsumainen, feikannu koko elämänsä, joka etsii kuin haukka rikasta tomppelia, kenties äiditöntä lapatossumiestä. Esim. Prinssiä. Iskee kyntensä kiinni, esittää että tuli raskaaksi, kiristää julkaise suhteemme, kihlat, häät, tuhoaa pojan perhesuhteet, sit imee irti kaiken mitä vaan lähtee. Pari sijaissynnttäjilyä ostettua erirotuista lasta miehen mieliksi, Viimein ero ,isot elatusmaksut, miljoonat erorahoina. Julkaisee kirjan, netflix , oprah haastattelu jne...

Vierailija
426/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä rakkaushuijarinaisiakin. Tyypillinen on nige rialainen taustaltaan, hutsumainen, feikannu koko elämänsä, joka etsii kuin haukka rikasta tomppelia, kenties äiditöntä lapatossumiestä. Esim. Prinssiä. Iskee kyntensä kiinni, esittää että tuli raskaaksi, kiristää julkaise suhteemme, kihlat, häät, tuhoaa pojan perhesuhteet, sit imee irti kaiken mitä vaan lähtee. Pari sijaissynnttäjilyä ostettua erirotuista lasta miehen mieliksi, Viimein ero ,isot elatusmaksut, miljoonat erorahoina. Julkaisee kirjan, netflix , oprah haastattelu jne...

Miljonäärinä Oprahiin? Okei.😄

Vierailija
427/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24 treffeilä oli ainakin aikaisemmin isot määrät näitä ulkomaalaisia everstejä yms. Minullekin kirjoitti muutama. Ei normi nainen ota niitä todesta. Varmaan heitin parille jotain leikilläni. Kuvat todella komeista miehistä. Yleensä leskiä.

Vierailija
428/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta toiseen sama juttu, sitten ollaan lehdessä nyyhkyttämässä. Mikä siinä on kun ei opita? 

Mutta ei tämä ole kuin rikkaiden ongelmia, eihän köyhällä ole omaisuutta mitä myydä pois että saa rahaa tunkettua jollekkin huijarille. Osa oikein käyttäytyy kuin pieni lapsi, joka salaa kaataa äidin hajuvettä viemäriin, ihan vaan kiusallaan kun menty tollain sanomaan että tää on huijaus. Ei uskota sitten millään.

Huoh. Mä olen se joka olen kertonut täällä äidistäni. Hänellä ei ollut mitään rikkauksia. Hänellä oli toki omakotitalo, joka oli maksettu jo aikoja sitten. Se on tuon ikäisille aika normaalia. Ja hänellä oli 12 vuotta vanha auto. Maksimissaan muutama tonni säästötilillä. Ei pikavippien ottamiseen tarvitse olla mikään rikas, rikkaat eivät tarvitse pikavippejä. Myihän tuon kyseisen artikkelin äiti mökkinsäkin, äkkiä siitä saa isomman summan. Riittää että on hoitanut raha-asiansa niin hyvin että on luottotiedot kunnossa niin saa pikavippejä. Ja äitini mies oli kyllä ihan tavallinen perus Pertti. Pitäisi varmaan antaa tämä meidänkin tapaus julkisuuteen niin loppuisi tuo jankuttaminen. Toisaalta äitini on jo kuollut enkä itse tykkää olla missään omalla naamallani ja tuskin veljenikään. Mutta kyllä näitä tapahtuu. Olkaa ihmiset varovaisia ja vahtikaa haukan lailla vanhempianne. Jos ei muuten kiinnosta niin onhan nämä kaikki teidän perinnöstäkin pois. Kuollutkin joutuu maksamaan omat lainansa jos kuolleella on jotain omaisuutta mistä niitä maksella. Esimerkiksi just talo. Onneksi äitini tapauksessa ei sentään koko talon arvon edestä oltu rahoja haaskattu, mutta kyllä tästä silti jäi todella kurja fiilis pitkäksi aikaa. Että hänen piti tuolla tavalla seota elämänsä loppumetreillä Toivottavasti hän sentään sai siitä jotain iloa irti.

Vierailija
429/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muorilla taisi ihan "pikkuisen" viirata päänupissa. Pisti 130 000 euroa haisemaan, eikä ollut kaikki edes omia rahojaan, vaan teki velkaa. Myi myös autonsa ja kesämökkinsä. Tyhmyydestä sakotetaan?

Vierailija
430/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy, kun naiset saavat tehdä rahansiirtoja ilman miespuolisen holhoojan hyväksyntää.

Ritaluoma on mies, olisiko hänkin tarvinnut holhooja? Hän laittoi peräti 6 miljoonaa huijareille.

Vierailija
431/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muorilla taisi ihan "pikkuisen" viirata päänupissa. Pisti 130 000 euroa haisemaan, eikä ollut kaikki edes omia rahojaan, vaan teki velkaa. Myi myös autonsa ja kesämökkinsä. Tyhmyydestä sakotetaan?

No iäkkäämmillä ihmisillä saattaa olla ettei enää pää toimi kuin partaveitsi. Se on meillä kaikilla edessä. Onko sitten oikein nyhtää heikoilta rahat pois? Kyllähän sitä tekee jopa jotkut lapset omille vanhemmilleen. Siitä ei edes jää välttämättä koskaan kiinni. Toivottavasti jatkossa näitä asioita pystyttäisiin ennaltaehkäisemään paremmin.

Vierailija
432/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö sulla nyt vähän mielikuvitus laukalle? Ai että tyypillinen tapaus on nigerialainen miljonääri, jolla on sijaissynnytettyjä lapsia ja joka pyörii jossain netflixeissä ja opraheissa? Nyt ei kovin tutulta kuulosta kyllä

Vierailija
433/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ritaluoma on mies, olisiko hänkin tarvinnut holhooja? Hän laittoi peräti 6 miljoonaa huijareille.

Ritaluomalla on ulosotossa 18 miljoonaa, joten sitä rahaa siirtyi vähän enemmänkin kuin 6 miljoonaa. Eivätkä tainneet mennä huijareille vaan kiersivät välikäsien kautta Floridaan jossa mies nyt asuu ja voi hyvin. Tässä siis huijari esiintyi tyhmänä huijarin uhrina joka ei usko ketään vaan siirtää miljoonat varoituksista huolimatta afrikkalaisprinsessalle. Rahaa voi pestä noinkin.

Vierailija
434/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.. Minua suojelee huijauksilta se että olen niin helev.. pihi:D Ei kyllä tipu rahaa, vaikka kuinka olisin rakkauden janossa. Miksi ei perusteta laillista maksullisen seuralaispalvelun haaraa, josta vanhemmat ihmiset voisivat tilata itselleen turvallisen seuralaisen "mies/naiskaveriksi"? Ai niin.. Onhan niitä ollut ammoisista ajoista, maksullisia naisia ja miehiä, mutta olisi näille rakkaushuijauksille altiille vanhemmille ihmisille suunnattu joku oma erityispalvelu. Maksut, alvit ja kikyt maksaisi käyttäjä itse, mutta taksa ei olisi suinkaan 130,000 e..

Mä taas olen helvetin arka. Ja kärsinyt siitä koko elämäni. Toisaalta kun olen vierestä nähnyt kuinka julmasti ihmiset toisiaan hyväksikäyttää niin mähän olen vain pysynyt turvassa. Olen kuitenkin luonteeltani aika sinisilmäinen ja annan paljon vähästäkin, että ilman tätä arkuutta mua oltaisiin viety kuin pässiä narussa monta kertaa. Pieniä rahakusetuksia mulla on tapahtunut, esimerkiksi kaverit lainaillut muutaman kympin/satasen ja sen jälkeen heistä ei olekaan enää kuulunut mitään. Mutta jos en olisi näin arka ihminen, mä olisin todella otollinen uhri näille hyväksikäyttäjille. Tietysti tässä arkuudessa on sitten se huono puoli, että vaikka tulisi ihan hyväntahtoinenkin mies vastaan niin mä vaan vetäydyn siitäkin. Epäilen jokaista. Ei sekään ole hyvä.

435/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ole suora jälkiviisas neuvo juuri tähän tapaukseen, mutta iäkkään omaisen kanssa kannattaa ehkä tutustua omaehtoisen luottokiellon mahdollisuuteen osaltaan estämään traagiset kömmähdykset sekä tekemään ajoissa edunvalvontasopimus ja ehkä edunvalvontatestamentti asiantuntijan avulla.  Myös pankin kanssa voi sopia omaiselle tilinkäyttö ja - valvontasopimuksia omaisen niin halutessa ja ollessaan oikeustoimikelpoinen. Kaikilla ei tietenkään valitettavasti ole tätä tarpeellista omaista elämän loppupäässä saatavilla. 

Vierailija
436/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuuserit hassaa rahansa huijauksiin.

Vierailija
437/499 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on joskus nigerialaishuijari kirjoitellut. Oli olevinaan kanadalainen upseeri joka on komennuksella Irakissa. Haistoin palaneen käryä jo siinä vaiheessa kun tyyppi ei noteerannut mitenkään kysymystäni eräästä minulle rakkaasta kanadalaisesta elokuvasta. Miten olisi voinutkaan, kun ei siellä nigerialaisten kusettajien toimistossa varmaankaan edes tiedetä yhtäkään kanadalaista elokuvaa nimeltä. Onneksi pankki torppasi rahansiirron ja kertoi että kyseessä on mitä todennäköisimmin huijari. Siitä lähtien Western Union on merkinnyt minulle samaa kuin BIG RED FLAG! Eli huijareiden tyypillisesti käyttämä rahansiirtopuulaaki.

Mihin tarkoitukseen olit sitä rahaa siirtämässä?

Vierailija
438/499 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas nainen, mutten silti anna penniäkään! kirjoitti:

Ilmiannoin Facebookille yhden selkeästi huijauksenoloisen tyypin. Ei mennyt kuin tunti ja Fb ilmoitti, ettei ole syytä epäillä huijausta.

Helkkari!!! Oli kyllä niin tehty sinkkueverstin profiili koiranpentuineen, että yäk!

Eli ei niitä pois saa.

No on siellä paljon niitä oikeitakin amerikkalaisia sotilaita. Minä olen tutustunut muutamaan sattuneesta syystä ja heillä on virkapuvut päällä facebookissa vaikka osa on jo jäänyt eläkkeelle alle 50-vuotiaana. 

Vierailija
439/499 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin yritti kauan sitten joku muka italialainen, leskimies, jolla lapsi tai 2. Kärähti kun sanoi että vaimo kuoli synnytyksseen. Sen verran olen lukenut että tiedän ettei euroopassa naiset kuole synnytykseen, tai äärettömän harva, toki se mahdollista on . Mutta tässä vaiheessa haistoin palaneen käryä. Oikeestaan jo sana leski on se tyypillinen huijarikeino.

Sukulaisen vaimo kuoli synnytykseen ihan täällä Suomessa. 

Vierailija
440/499 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyppä ihan tavallinen ihminen laittamassa omalle tilillesi 100e niin jopa pitää antaa meriselitys poikineen, että mistäs tuo raha on peräisin ja kun kysyy miksi tämmöistä kysellään niin vastaus on ettei vaan harrasta rahan pesua.. Sitten vanha ihminen laittelee tonneja rahaa ulkomaisille tilille eikä pankit kysele mitään! Ihan saat rauhassa jakaa rahasi ulkomaan sheikeille ja eläkkeellä oleville kenraalille. Ihme hommaa, sais jo pankitkin vastuuttaa tämmöisestä "rahan pesusta" ja huijauksesta.

Kyllä ne kyselee. Mutta viesteihin voi valehdella, jättää vastaamatta soittoihin jne. Jos valehdellaan jopa omille lapsille niin kyllä valehdellaan myös pankille. Se on selvä.

Mutta miksi pankki ei jäädytä niitä rahasiirtoja siihen asti, kun saa asiakkaan kiinni ja varoittaa. Kyllä pan kki huijaukset haistaa , pitäisi olla lainsäädäntö, joka kieltäisi pankin suorittamasta rahasiirtoa. Tottakai nämä rakastuneet mummot valehtelee. Helposti viranomaiset selvittäisi, onko kyseessä huijaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme