Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen

Vierailija
06.11.2022 |

"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.

https://yle.fi/uutiset/74-20003389

Kommentit (499)

Vierailija
401/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni aina ihmetyttää miten ihmiset saavat jopa pankeista lainaa kymppitonneja näihin? Itse en saa tavallisena työläisenä edes luottokorttia pankistani vaikka ei ole ikinä ollut mitään rahaan liittyviä ongelmia.

Vierailija
402/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä naiset jotenkin heikkolahjaisia? Jotenkin luulisi, että normaali 70-vuotias nainen on jo aika kyyninen ja kaiken nähnyt ja ymmärtäisi, että jossain hyshys-militarihommissa olevat ihmiset eivät a) kerro itsestään mitään netissä ja b) ole ikivanhaa ja kuivaa pesää vailla.

Ja muutenkin, vaikka tietäisin että mies on varmasti olemassa ja todellinen, ei ainakaan minun tulisi mieleenikään lähetellä yhdellekään miehelle rahaa, jos se joutuisi pulaan ulkomailla. Oletan aikuisen miehen osaavan pitää huolta itsestään ja jos ei osaa, ei ole minun ongelmani. Mitä minä tekisin miehellä, joka ei osaa huolehtia itsestään? En mitään.

Näillä on jotenkin vääristynyt hoivaviettikin, ei ole millään tavalla tervettä että nainen rahoittaa miehen elämistä (muuta kuin tilapäisesti vakaassa parisuhteessa, jos toinen vaikka opiskelee). Siis ihan evolutiivisessa mielessä järjetöntä kiintyä mieheen, jota pitäisi hyysätä kuin pahaista kakaraa ja vielä maksella sen menoja.

En kerta kaikkiaan tajua näiden huijaisten psykologiaa. Minulta nousee niskakarvat inhosta pystyy siitä ajatuksesta, että mies pyytäisi ja tarvitsisi minulta ihan konkreettista apua. Vaikea kuvitella mitään pahempaa turn offia kuin aikuinen mies, jolla ei ole elämä hanskassa. Ja toisiin tämä sitten vetoaa? Miten se on mahdollista, millainen nainen tahtoisi miehen joka on pelkkä riippa (jos siis olisi olemassa)?

Joo, tismalleen samoin ajattelen. En voisi sietää jos mies pyytäisi rahaa tai olisi kusessa, eikä muka itse selviä siitä. Siihen loppuisi kaikenlainen viestittely.

Ehkä nuo huijauksiin haksahtavat naiset ovat sellaisia nitistettyjä joiden elämän tarkoitus on ollut huolehtia toisen tarpeista. Sitten kun se hoidettava kuolee ja nainen jää leskeksi niin hänellä on yllinkyllin ylimääräistä hoivaustarvetta ja tarvitsee jonkun vahvan, mutta kuitenkin ressukan, joka antaisi sen tunteen, että vihdoinkin joku palkitsee kaiken sen huolenpidon minkä hän on toisiin kantanut. Mutta ei, vaan köpelösti käy.

Ei kuitenkaan niin nitistettyjä että samanikäinen ja vaatimattomamman statuksen omaava mies herättäisi niiden kiinnostuksen vaikka lähestyisi niitä samalla lailla. Eli ovat loppujen lopuksi kyllä "järjissään" mutta yksinkertaisesti vaan pelkkiä typeryksiä. Tuo ylimielisyys ja maahan laskeutuminen ei luonnistu edes iköneidoilta. Vaan pitää olla priimaa.

Siinä ajassa kun itket täällä statuksettomuuttasi olisit jo hankkinut sen ammatin. Ja ei, joku kouluttamaton elämäntapatörppö ei kelpaa, edes vanhana.

En niin törppö niin kuin sinä luuseri, että menisin lankaan. Kumma jos on ollut kunnon ammatti niin menee kuitenkin lankaan. Eli koulutus ja äly ei ole osunut yhtään. Kuka voi olla niin v itun tyhmä, että menee lankaan. Varmaan sinä h u o r a

Tässäkin ketjussa on varmaan kymmenissä viesteissä ihmetelty miksei tavallinen suomalainen peruspertti kelpaa. Tässä on nyt ihan juhlaesimerkki: jos pertille esitetään pienintäkään kritiikkiä, alkaa haukkuminen ja h uorittelu. Etelän samettisilmä voi olla huijari mutta häneltä ei tällaista kielenkäyttöä tarvitse sietää.

Miettikää, lukemattomat suomalaisnaiset joutuvat sietämään sitä vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä naiset jotenkin heikkolahjaisia? Jotenkin luulisi, että normaali 70-vuotias nainen on jo aika kyyninen ja kaiken nähnyt ja ymmärtäisi, että jossain hyshys-militarihommissa olevat ihmiset eivät a) kerro itsestään mitään netissä ja b) ole ikivanhaa ja kuivaa pesää vailla.

Ja muutenkin, vaikka tietäisin että mies on varmasti olemassa ja todellinen, ei ainakaan minun tulisi mieleenikään lähetellä yhdellekään miehelle rahaa, jos se joutuisi pulaan ulkomailla. Oletan aikuisen miehen osaavan pitää huolta itsestään ja jos ei osaa, ei ole minun ongelmani. Mitä minä tekisin miehellä, joka ei osaa huolehtia itsestään? En mitään.

Näillä on jotenkin vääristynyt hoivaviettikin, ei ole millään tavalla tervettä että nainen rahoittaa miehen elämistä (muuta kuin tilapäisesti vakaassa parisuhteessa, jos toinen vaikka opiskelee). Siis ihan evolutiivisessa mielessä järjetöntä kiintyä mieheen, jota pitäisi hyysätä kuin pahaista kakaraa ja vielä maksella sen menoja.

En kerta kaikkiaan tajua näiden huijaisten psykologiaa. Minulta nousee niskakarvat inhosta pystyy siitä ajatuksesta, että mies pyytäisi ja tarvitsisi minulta ihan konkreettista apua. Vaikea kuvitella mitään pahempaa turn offia kuin aikuinen mies, jolla ei ole elämä hanskassa. Ja toisiin tämä sitten vetoaa? Miten se on mahdollista, millainen nainen tahtoisi miehen joka on pelkkä riippa (jos siis olisi olemassa)?

Joo, tismalleen samoin ajattelen. En voisi sietää jos mies pyytäisi rahaa tai olisi kusessa, eikä muka itse selviä siitä. Siihen loppuisi kaikenlainen viestittely.

Ehkä nuo huijauksiin haksahtavat naiset ovat sellaisia nitistettyjä joiden elämän tarkoitus on ollut huolehtia toisen tarpeista. Sitten kun se hoidettava kuolee ja nainen jää leskeksi niin hänellä on yllinkyllin ylimääräistä hoivaustarvetta ja tarvitsee jonkun vahvan, mutta kuitenkin ressukan, joka antaisi sen tunteen, että vihdoinkin joku palkitsee kaiken sen huolenpidon minkä hän on toisiin kantanut. Mutta ei, vaan köpelösti käy.

Ei kuitenkaan niin nitistettyjä että samanikäinen ja vaatimattomamman statuksen omaava mies herättäisi niiden kiinnostuksen vaikka lähestyisi niitä samalla lailla. Eli ovat loppujen lopuksi kyllä "järjissään" mutta yksinkertaisesti vaan pelkkiä typeryksiä. Tuo ylimielisyys ja maahan laskeutuminen ei luonnistu edes iköneidoilta. Vaan pitää olla priimaa.

Niin, no ei tietenkään enää samanlainen tavis kelpaa, kun siitä hoivasta ei ole koskaan mitään kruunua saanut. Varmaan miesvainaa ei koskaan kiitostakaan sanonut tai kukkia ostanut. Nyt kun olisi tarjolla laadukas mies, jota samalla saa hoivata niin sehän olisi piste koko elämän mittaiselle uurastukselle. Vihdoin oma arvo tulisi näkyville. Se arvo jonka ihan itsekin voisi nostaa korkeuksiin ja ostaa itselle kukkia ja helliä viimeisinä vuosinaan. Mutta nämä naiset elää vain toisia varten.

Suksi h u o r a v i t t u u n. Et ole paskaankaan arvoinen. Aina samoja viestejä.

Ja taas ihana peruspertti lauleskelee soidinlaulujaan. Voi, mitä sinulla olisikaan tarjota naisille, kun pelkkä ilmaisnäyte on tätä tasoa.

Vierailija
404/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden kotkotuksia! Ei köyhällä ole varaa antaa tuntemattomalle ulkomaalaiselle 130 000 euroa. Jos minulla olisi tuollainen raha, laittaisin sen asumiseen.

Menee sitä rikaskin vipuun eli ansaan.

Vierailija
405/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä ihan tavallinen ihminen laittamassa omalle tilillesi 100e niin jopa pitää antaa meriselitys poikineen, että mistäs tuo raha on peräisin ja kun kysyy miksi tämmöistä kysellään niin vastaus on ettei vaan harrasta rahan pesua.. Sitten vanha ihminen laittelee tonneja rahaa ulkomaisille tilille eikä pankit kysele mitään! Ihan saat rauhassa jakaa rahasi ulkomaan sheikeille ja eläkkeellä oleville kenraalille. Ihme hommaa, sais jo pankitkin vastuuttaa tämmöisestä "rahan pesusta" ja huijauksesta.

Vierailija
406/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni aina ihmetyttää miten ihmiset saavat jopa pankeista lainaa kymppitonneja näihin? Itse en saa tavallisena työläisenä edes luottokorttia pankistani vaikka ei ole ikinä ollut mitään rahaan liittyviä ongelmia.

Eläkeläiset saavat lainaa ja korttia koska ovat ns varmoja asiakkaita koska rahaa tulee eikä ole pelkoa potkuista.

Vierailija
407/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy, kun naiset saavat tehdä rahansiirtoja ilman miespuolisen holhoojan hyväksyntää.

Vierailija
408/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on rikas maa

Ei, vaan on paljon rakkautta kaipaavia ihmisiä.  

Vierailija
409/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Minua suojelee huijauksilta se että olen niin helev.. pihi:D Ei kyllä tipu rahaa, vaikka kuinka olisin rakkauden janossa. Miksi ei perusteta laillista maksullisen seuralaispalvelun haaraa, josta vanhemmat ihmiset voisivat tilata itselleen turvallisen seuralaisen "mies/naiskaveriksi"? Ai niin.. Onhan niitä ollut ammoisista ajoista, maksullisia naisia ja miehiä, mutta olisi näille rakkaushuijauksille altiille vanhemmille ihmisille suunnattu joku oma erityispalvelu. Maksut, alvit ja kikyt maksaisi käyttäjä itse, mutta taksa ei olisi suinkaan 130,000 e..

Vierailija
410/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy, kun naiset saavat tehdä rahansiirtoja ilman miespuolisen holhoojan hyväksyntää.

Vaikuttaa siltä että moni mieskin tarvitsee holhoojan:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009186631.html

Poliisi epäilee noin 30-vuotiaan oululaisnaisen tehtailleen rakkauspetoksia Pohjois-Pohjanmaalla.

Nainen etsi useiden seuranhaku­palvelujen kautta vanhempia miehiä, joilta hän pyrki saamaan rahaa erinäisillä keksityillä syillä. Huijatuksi tuli ainakin 11 miestä. He olivat eläkkeellä tai sairaseläkkeellä olleita, iäkkäämpiä yksinäisiä miehiä, kertoo rikosylikonstaapeli Tero Väyrynen Oulun poliisilaitokselta.

”Asianomistajat ovat ajatelleet, että rakkautta on ollut syntymässä. He ovat etsineet rakkautta, seuraa tai jopa parisuhdetta”, Väyrynen kertoo.

Nainen esiintyi palveluissa sekä väärällä nimellä. Osan miehistä hän myös tapasi.

”Nainen on pyytänyt miehiltä rahaa eri verukkeilla. Hän on pyytänyt rahaa tililleen esimerkiksi juna- tai bussilippuun ja sanonut tulevansa käymään. Joskus hänen autonsa on ollut rikki ja hän on pyytänyt rahaa sen korjaamiseen, jotta pääsee tapaamaan miestä.”

Osa miehistä on siirtänyt rahaa muun muassa yhteistä mökkireissua varten.

”Joskus nainen on tavatessaan pyytänyt mieheltä puhelinta vertaillakseen sitä omaansa. Todellisuudessa hän on siirtänyt puhelimella rahaa itselleen.”

Osan hän on saanut lähettämään kuvan verkkopankkitunnuksistaan. Näissä tapauksissa nainen on kertonut pelkäävänsä, ettei mies ole kuka väittää olevansa – ja verkkopankkitunnukset on ollut tapa todentaa henkilöllisyys.

Osalle miehistä nainen on tarinoinut olevansa talousvaikeuksissa ja miehet ovat luulleensa auttavansa häntä.

Vierailija
411/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kyllä nän käy miehillekin.

Toisaalta, so what, jos homma oli sen arvoinen.  Aikoinaan työkaveri kertoi radio-ohjelmasta, jossa oli haastateltu uhreja. Yksi naisista totesi, että se romanssi oli jokaikisen pennin arvoinen. Ei katunut, vaikka ikää jo oli ja kaikki säästöt meni.

Vierailija
412/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi epäilee, että osassa rikoksista naista avusti toinen oululaisnainen. Hän on alle 30-vuotias. Yhdessä he saivat petoksillaan miehiltä noin 86000 euroa. Summa ei jakaudu tasaisesti asianomistajien kesken. Esimerkiksi yksi miehistä menetti noin 50000 euroa.

Vierailija
413/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolet toisinpäin tuoreessa lehtijutussa.

Vierailija
414/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on joskus nigerialaishuijari kirjoitellut. Oli olevinaan kanadalainen upseeri joka on komennuksella Irakissa. Haistoin palaneen käryä jo siinä vaiheessa kun tyyppi ei noteerannut mitenkään kysymystäni eräästä minulle rakkaasta kanadalaisesta elokuvasta. Miten olisi voinutkaan, kun ei siellä nigerialaisten kusettajien toimistossa varmaankaan edes tiedetä yhtäkään kanadalaista elokuvaa nimeltä. Onneksi pankki torppasi rahansiirron ja kertoi että kyseessä on mitä todennäköisimmin huijari. Siitä lähtien Western Union on merkinnyt minulle samaa kuin BIG RED FLAG! Eli huijareiden tyypillisesti käyttämä rahansiirtopuulaaki.

Vierailija
415/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolet toisinpäin tuoreessa lehtijutussa.

Onkohan tässä nyt kummankin osapuolen sosioekonominen yhteiskuntaluokka selvitetty?

Vierailija
416/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta toiseen sama juttu, sitten ollaan lehdessä nyyhkyttämässä. Mikä siinä on kun ei opita? 

Mutta ei tämä ole kuin rikkaiden ongelmia, eihän köyhällä ole omaisuutta mitä myydä pois että saa rahaa tunkettua jollekkin huijarille. Osa oikein käyttäytyy kuin pieni lapsi, joka salaa kaataa äidin hajuvettä viemäriin, ihan vaan kiusallaan kun menty tollain sanomaan että tää on huijaus. Ei uskota sitten millään.

Voi köyhälläkin olla omaisuutta. Jos esim. omistaa asunnon, mutta on työtön eikä ole säästöjä.

Vierailija
417/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ajassa kun itket täällä statuksettomuuttasi olisit jo hankkinut sen ammatin. Ja ei, joku kouluttamaton elämäntapatörppö ei kelpaa, edes vanhana.

En niin törppö niin kuin sinä luuseri, että menisin lankaan. Kumma jos on ollut kunnon ammatti niin menee kuitenkin lankaan. Eli koulutus ja äly ei ole osunut yhtään. Kuka voi olla niin v itun tyhmä, että menee lankaan. Varmaan sinä h u o r a

Tässäkin ketjussa on varmaan kymmenissä viesteissä ihmetelty miksei tavallinen suomalainen peruspertti kelpaa. Tässä on nyt ihan juhlaesimerkki: jos pertille esitetään pienintäkään kritiikkiä, alkaa haukkuminen ja h uorittelu. Etelän samettisilmä voi olla huijari mutta häneltä ei tällaista kielenkäyttöä tarvitse sietää.

Ehkäpä sen takia että kaltaisesi väheksyjät ja nämä yläpeukuttajat jotka siinä samalla tulee kuvioihin mukaan ärsyttää niin paljon että hermo palaa lopulta. Tavallaan ymmärrän. Se että sanoo vain yksinäinen poloinen vanhus joka kaipaa vaan ystävää, mutta se peruspertti ei kelpaa kun ei ole tarpeeksi hyvä mukamas täällä täydellisyydelle. Samalla myös niputetaan tavallinen Suomimies tyhmäksi imbesilliksi jota tämä nainen on muka passanut koko elämänsä saamatta itse mitään. Mistä olet keksinyt tuon yleistyksen? Ainakin tämän yhden kirjoittajan yleistyksen ja miesvihan selvästi täällä tunnistaa.

Vierailija
418/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saavat lainaa ja korttia koska ovat ns varmoja asiakkaita koska rahaa tulee eikä ole pelkoa potkuista.

Heillä on usein myös omaisuutta, asunto, mökki jne. Kyllä tulee lainaa.

Vierailija
419/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sen takia että kaltaisesi väheksyjät ja nämä yläpeukuttajat jotka siinä samalla tulee kuvioihin mukaan ärsyttää niin paljon että hermo palaa lopulta. Tavallaan ymmärrän. Se että sanoo vain yksinäinen poloinen vanhus joka kaipaa vaan ystävää, mutta se peruspertti ei kelpaa kun ei ole tarpeeksi hyvä mukamas täällä täydellisyydelle. Samalla myös niputetaan tavallinen Suomimies tyhmäksi imbesilliksi jota tämä nainen on muka passanut koko elämänsä saamatta itse mitään. Mistä olet keksinyt tuon yleistyksen? Ainakin tämän yhden kirjoittajan yleistyksen ja miesvihan selvästi täällä tunnistaa.

Sinut täällä tunnistaa, säälin vanhaa äitiparkaasi joka pesee paskaiset kalsarisi  ja maksaa asumisesti kun sinä asut täällä haukkumassa naisia, joista sinulla on pyöreä NOLLA kokemusta.

Jos sinä tarkoitat peruspertillä itsesi kaltaista h uorittelijaa, niin minäkin ymmärrän hyvin miksi naiset valitsevat jonkun muun, vaikka sitten pohjimmiltaan tietäisivät että onko tämä tottakaan. Kun vaihtoehto olet sinä.

Vierailija
420/499 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no ei tietenkään enää samanlainen tavis kelpaa, kun siitä hoivasta ei ole koskaan mitään kruunua saanut. Varmaan miesvainaa ei koskaan kiitostakaan sanonut tai kukkia ostanut. Nyt kun olisi tarjolla laadukas mies, jota samalla saa hoivata niin sehän olisi piste koko elämän mittaiselle uurastukselle. Vihdoin oma arvo tulisi näkyville. Se arvo jonka ihan itsekin voisi nostaa korkeuksiin ja ostaa itselle kukkia ja helliä viimeisinä vuosinaan. Mutta nämä naiset elää vain toisia varten.

Hirveitä yleistyksiä miehistä ja kaikki naiset ovat pyyteettömiä uhreja ja auttajia vai? Se jos sinä tai äitisi on ollut tuollainen ei tarkoita että kaikki sitä ovat. Mieti vähän mitä puppua kirjoitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän