70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen
"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.
Kommentit (499)
Olipa surullinen tarina :(
Jäin miettimään, kun hän sanoi jakavansa tarinan siksi, että joku muu ei tulisi huijatuksi. Niin... Olisiko hän itse uskonut lukiessaan muiden tarinaa, että nyt minulla on sama tilanne käsissä?
Artikkelissahan sanottiin, että hänen poikansa lähetti hänelle linkkejä rakkaushuijauksista, monta kertaa.. Jostain syystä tuntuu, että ei olisi uksonut. Että sitä ei suostuta uskomaan, kun on menty jo liian pitkälle, niin mieli "suojelee" itseään uskottelemalla, että tämä ei tapahdu...
Toki hyvä silti, että jakoi tarinansa, ehkä se tosiaan saattaa auttaa edes yhtä <3
Huvittavinta on, että koulutetut ihmiset menee myös näiden huijareiden lankaan. Kuka ministeri se olikaan, joka lankesi johonkin afrikkalaishuijaukseen tässä taannoin?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on, että koulutetut ihmiset menee myös näiden huijareiden lankaan. Kuka ministeri se olikaan, joka lankesi johonkin afrikkalaishuijaukseen tässä taannoin?
Ei sillä koulutuksella ole mitään väliä, kun aletaan vedota tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olavi J. Mattila
Yksinäisyys on sana, joka aiheuttaa näitä huijauksiin lankeamisia.
Käsi sydämellä - paljonko pidätte yhteyttä vanhoihin tai nuorempiinkaan sukulaisiin? Mummoihin, vaareihin, täteihin, setiin, äitiin, isään?
Ehkäpä tuo usko huijaustyyppeihin vähenisi, jos ihminen saisi tuntea itsensä tarpeelliseksi ja rakastetuksi - että joku välittää ja pitää säännöllisesti yhteyttä.
Jo puhelinsoitto ja aito kysymys ja kuuntelu mitä toiselle kuuluu helpottaisi.
Jos ei ole kerrottavaa, niin voihan itse esim. ikääntyneemmälle kertoa iloisia tai hassuja sattumuksia lapsistaan, lemmikeistään tmv.
Mutta - onko liian kiire?
Ota yhteyttä läheisiin kirjoitti:
Käsi sydämellä - paljonko pidätte yhteyttä vanhoihin tai nuorempiinkaan sukulaisiin? Mummoihin, vaareihin, täteihin, setiin, äitiin, isään?
Ehkäpä tuo usko huijaustyyppeihin vähenisi, jos ihminen saisi tuntea itsensä tarpeelliseksi ja rakastetuksi - että joku välittää ja pitää säännöllisesti yhteyttä.
Jos ei ole kerrottavaa, niin voihan itse esim. ikääntyneemmälle kertoa iloisia tai hassuja sattumuksia lapsistaan, lemmikeistään tmv.
HYVÄ kommentti. Nykyisin katkotaan ihmissuhteita liian pienistä syistä. Mummo vähän neuvoo tai tarjoilee liian köyhää vierasruokaa, niin päätetään, ettei mennä enää kylään. Sairas on maailma.
Facebookista ja Youtubesta tulee katsottua kuulumiset. Meidän suvun vanhukset ovat innostuneet sosiaalisesta mediasta. Youtube-videota tulee kerran viikossa. Toki kyllä myös viestittelen ja toisinaan soitan, mutta tuntuvat olevan kiireisempiä kuin minä vaikka ovat jo eläkkeellä.
Olen paljon yksinäisempi kuin eläkejutuissa käyvät sukulaiseni. Vanhempani ovat jo kuolleet eikä ole sisaruksia.
En menisi syyllistämään ketään, yhteyden pidon puutteesta. Ihminen kaipaa sitä omaa sydänystävää, ei siinä paljoa auta kuinka hyvät välit olisi sukulaisiin, ihan eri asioista tässä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Rikas nainen, mutten silti anna penniäkään! kirjoitti:
Ilmiannoin Facebookille yhden selkeästi huijauksenoloisen tyypin. Ei mennyt kuin tunti ja Fb ilmoitti, ettei ole syytä epäillä huijausta.
Helkkari!!! Oli kyllä niin tehty sinkkueverstin profiili koiranpentuineen, että yäk!
Eli ei niitä pois saa.No on siellä paljon niitä oikeitakin amerikkalaisia sotilaita. Minä olen tutustunut muutamaan sattuneesta syystä ja heillä on virkapuvut päällä facebookissa vaikka osa on jo jäänyt eläkkeelle alle 50-vuotiaana.
Hahhaahhaa. Oletko jo laittanut rahaa menemään?
Jännitys taitaa kiehtoa noissa ulkomaisissa donjuaneissa. Eräs samanikäinen nainen oli laittanut ilmoituksen eräälle seuranhakupalstalle ja vastauksia oli tullut aivan ryöppynä. Osa tosin asiattomia ja kuvilla varustettuja, mutta kyllä sinne jokunen hyväkin vastaaja luulisi eksyvän.
Antoi asian oman kertomuksensa mukaan olla kun ei alkanut enempiä niitä selvimään koska niitä vastauksia oli niin paljon.
Eli kyllä suomessa tavismiehiä riittää, mutta mikäli se olemassa olematon ulkomaaneläjä on jännenpi niin ei voi kuin onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi epäilee, että osassa rikoksista naista avusti toinen oululaisnainen. Hän on alle 30-vuotias. Yhdessä he saivat petoksillaan miehiltä noin 86000 euroa. Summa ei jakaudu tasaisesti asianomistajien kesken. Esimerkiksi yksi miehistä menetti noin 50000 euroa.
Sugardadd yt luulee että saavat nuorta p imps looraa. Jos Kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta niin ei ole totta.
Ei kukaan alle 30 v nainen ota tavallista 50 v miestä ilman että mies jotenkin laittaa vähät rahansa peliin. Jos nuorta pitää saada niin matkustakaa, mutta älkää rakastuko.
Tuon naisen poikana olisin antanut äidin pärjäillä yksin. Varoitettu oli.
Minulle joku jenkkilääkäri alkoi juttelemaan Facebookissa. Haaskaan hänen aikaansa juttelemalla. Odotan jo rahan pyytämistä. Näitä huijareita olisi ihana käräyttää, jotta joutuisivat vastuuseen.
Yksinäisiä vanhuksia voi olla monesta syystä. Olisiko kannattanut kohdella niitä omia lapsia paremmin? Se voi olla että se 'ihana' vanhus on aikoinaan valinnut esim. viinanjuonnin lastensa edelle. Sitä saa mitä tilaa.
Tirsk, hih kirjoitti:
Tuon naisen poikana olisin antanut äidin pärjäillä yksin. Varoitettu oli.
No en minä ainakaan iskisi vielä puukkoa selkään, kun toinen on jo joutunut huijarin uhriksi hyvää hyvyttään.
Eikö lahjaveroa tarvitse maksaa? Ihme ettei verottajaakaan kiinnosta. Raha vain vaihtaa omistajaa ja kaikki levittelee vain käsiään. Luulisi että tuollainen summa ei siirtyisi mihinkään ainakaan viikkoon ennen selvittelyä.
Tuntuu olevan sukuvika tässä ko tapauksessa, poika vielä lainannut rahaa minkä muori lähettänyt taas huijarille. Minun äiti jos olisi nuin tyhmä niin ottaisin puhelimen ja kortit haltuun ja ilmoittaisin huijauksesta poliisille jne.
Vierailija kirjoitti:
Luuuserit hassaa rahansa huijauksiin.
Itse huijauksen uhriksi joutunut ahne ja persaukinen gold digger luuseriko siellä märisee?
kulmahousujen rouvat asialla. hehän ovat myös nykyään poliiseja. valepoliiseja tosin.