70-vuotias nainen lähetti huijarille rahaa 130 000 euroa - nyt on tilit nollilla ja poika maksaa elämisen
"Suomalaiset ovat menettäneet rakkaushuijareille tämän vuoden tammi-kesäkuun välisenä aikana pankkien tietojen mukaan jo 3,8 miljoonaa.
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Facebookissa erityisesti vaihdevuosi-iän ylittäneiden naisten kommenttien alle ilmestyy näitä "vanhempia herrasmiehiä" kehumaan naisen kauneutta ja nokkeluutta copy-paste viestein? Huijarit osaavat kyllä valita kohteensa. Tietävät, ketkä ovat persoja kehuille (koska kukaan ei ole ehkä vuosiin kehunut) ja ketkä voisivat olla riittävän pihalla huijausilmiöstä lähteäkseen siihen itse mukaan.
Facebookissa ei kukaan tiedä ikää ja kuvakin voi olla mikä tahansa, kun panee asetukset sellaisiksi. Minulla on vain sukulaisia ja ystäviä kavereina, eikä mitkään ulkopuoliset lähettele ystäväpyyntöjä tms.
Mulla ei ole facessa kuvaa ja tulee "olet niin kaunis" viestejä : D Joo , aihe on vakava mutta kyllä tässä uhrillakin on asiaan osuuutta. Ei tämä maailma niin mene ettei ihmisellä ole vastuuta itsestään. Mielestäni pojan olisi pitänyt puuttua asiaan kerran epäilys oli herännyt. Itse olisin puuttunut. Selvittänyt mikä elämäntilanne on edessä kun rahat on menneet.
Sina ola kunis nainen Maire tulla minu vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo huijarit on aina mukamas armeijan leivissä? Niin kulunut läppä jo.
Eikö olisi uskottavampaa olla opettaja, insinööri tai kuka muu tahansa?
Ei aina. Nää nyt on niitä mitä tuodaan julkisuuteen. Ja varmasti juuri tuohon sodan jälkeiseen ikäpolveen vetoaa juuri armeijan tyypit. Heidät koetaan luotettaviksi henkilöiksi. Aika paljon rakkaudessa kusetetaan ihan tavallisissa parisuhteissa ja varsinkin avioeroissa. Näistä vaan ei huudella julkisuuteen eikä kannatakaan. Koska sieltä tulee sitten seuraava kusettaja yrittämään päästä apajille, jos jotain nyhdettävää on vielä jäljellä. Ei omia heikkouksiaan kannata kaikelle kansalle paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Facebookissa erityisesti vaihdevuosi-iän ylittäneiden naisten kommenttien alle ilmestyy näitä "vanhempia herrasmiehiä" kehumaan naisen kauneutta ja nokkeluutta copy-paste viestein? Huijarit osaavat kyllä valita kohteensa. Tietävät, ketkä ovat persoja kehuille (koska kukaan ei ole ehkä vuosiin kehunut) ja ketkä voisivat olla riittävän pihalla huijausilmiöstä lähteäkseen siihen itse mukaan.
Facebookissa ei kukaan tiedä ikää ja kuvakin voi olla mikä tahansa, kun panee asetukset sellaisiksi. Minulla on vain sukulaisia ja ystäviä kavereina, eikä mitkään ulkopuoliset lähettele ystäväpyyntöjä tms.
Mulla ei ole facessa kuvaa ja tulee "olet niin kaunis" viestejä : D Joo , aihe on vakava mutta kyllä tässä uhrillakin on asiaan osuuutta. Ei tämä maailma niin mene ettei ihmisellä ole vastuuta itsestään. Mielestäni pojan olisi pitänyt puuttua asiaan kerran epäilys oli herännyt. Itse olisin puuttunut. Selvittänyt mikä elämäntilanne on edessä kun rahat on menneet.
No kyllä hän yrittikin puuttua. Mutta kävi samoin kuin mun äidin kanssa, että ei me lapset tiedetty ihan kaikkea. Hän valehteli meille. Lupasi mulle ettei ota enää lisää pikavippejä, mutta otti kuitenkin. Hänellä oli monesta eri pikavippi firmasta lainoja. Ja koska hän oli aina ennen kaikki laskunsa maksanut säntillisesti, oli hänen luottotiedot kunnossa. Joten hän sai niitä lainoja ihan hulppeasti.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on rikas maa
Rikas maa täynnä yksinäisiä ihmisiä. Ollaan ihan unelmakohde rakkaushuijareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tästä ilmiöstä, eli siis rakkaushuijauksista on puhuttu ja varoitettu jo kauan, niin viranomais, kuin mediatasolla, niin silti jostakin syystä uhreja tulee edelleen. Tämä on erittäin surullista. Ihmisten kaipausta löytää elämänkumppani ja rakkautta elämään jotkut rikollisjärjestöt, tai tahot käyttävät sumeilematta hyväkseen. Suurin osa uhreista on aina naisia ja iäkkäämpiä. Moni on elämänsä aikana oppinut luottamaan sokeasti toisiin ihmisiin. Toivottavasti näiden julkisuuteen tulevien kokemusten kautta ihmiset ovat varovaisempia, eivätkä enää luota esim. netissä heitä lähestyviin "casanoviin", valeprofiileillä uhreja saaalistaviin huijareihin. Rahaa ei koskaan kannata lähettää kenellekään, ei edes niille kaikenlaisia rakkaudentunnustuksia, runoja, ja lurituksia saneleville, itselle tuntemattomille ja vieraille tyypeille. Joiden takana ei ole oikeita ihmisiä, vaan rikollisorganisaatio.
Kyllä miehetkin näihin menee, ei ole pelkästään naisiin kohdistuvia nämä huijaukset. Ehkä tämä naisten huijaaminen on vaan uudempi ilmiö kuin miesten?
Suurimmaksi osaksihan nämä koskee miehiä. Tuolla aiemmin joku sanoi, että näihin haksahtaa ne joilla on epärealistisen suuret luulot itsestään. Se oli hyvin sanottu. Monella miehellä on tuo ongelma. Etenkin vanhemmat miehet ovat kasvaneet sellaisessa yhteiskunnassa, jossa mies on subjekti ja nainen objekti. Noille miehille on mahdotonta arvioida itseään ulkonäöllisesti ja muutenkaan. He eivät vain ymmärrä sitä että heilläkin on esim. ulkonäkö, ei vain naisilla. Sitten kun 20-v povipommi ottaa yhteyttä netitse, tällainen mies uskoo ihan silmää räpäyttämättä että hän, ikääntynyt ja rypistynyt papparainen on tuollaisen naisen elämän mies.
Papoilla on myös tietty käsitys siitä, mikä naisiin vetoaa. Olin muutama vuosi sitten 48-vuotiaana deittipalstalla. Seitsemänkymppiset ukot laittoivat viestiä ja kehuivat kovasti, että heillä on auto ja mökki ja sitten jo kutsuttiin mökille saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Millainen vajaakki hassaa 130 000 euroa taivaan tuuliin? Ja tekee vielä velkaa?
No saahan siinä todella naiivi olla. Mutta tiedän erään huijarin joka lainasi rahaa eikä maksanut takaisin. Ei ole onneksi noin suuria summia keltään lainannut mutta pienistä puroista... On todella taitava suustaan, osaa tarvittaessa esiintyä sellaisena lupsakkana ja mukavana, mutta maailman murjomana uhrina. Selityksiä löytyy joka tilaisuuteen. Nyt on jo rapistunut alkkis, eikä enää huijaa, mutta nuorempana oli sellainen joidenkin naisten hoivaviettiin vetoava renttu. Taitava manipuloija saattaa saada nyhdettyä isojakin summia. Eihän se juttu niin mene että heti pyydetään suuria summia vaan se alkaa pienestä ja sitten luisuu tuohon että loppulasku onkin sitten iso. Naiivi roikkuu kuvioissa mukana ja hälytyskellot alkavat soida liian myöhään jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä huijarit oikein ihmisiä lähestyy? Minulle ei ole koskaan tullut mitään viestejä tai lähestymisyrityksiä missään; ei Facebookissa, ei Instagramissa, ei sähköpostissa, ei tekstiviestillä.
Samaa mietin. Olen jopa toivonut, että saisin jonkun naurettavan yhteydenoton joltain pöljältä. Voisin huvikseni alkaa vedättämään. Auttaisiko jos tekisin kaikille avoimen faceprofiilin, johon laitan jonkun mummelin kuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijausjutut ovat käsittämättömän surullisia.
Lähes kaikki ihmiset kaipaavat rakkautta ja läheisyyttä myös vanhemmiten, joten paatuneet rikolliset ovat löytäneet teoilleen sopivan kohteen.
Naisparka.
Ihan turhaa jeesustelua. "Naispararalle" takuulla riittäisi seuraa jos tavallinen kuolevavainen vaan kiinnostaisi ja riittäisi, mutta kun pitää olla just näitä elämää suurempia yli ihmisiä sun muita fantasishahmoja, että se kiinnostus herää.
Sinä et ainakaan herätä kiinnostusta, mesot jonkun toisen rahojen tähden, ihan kun ne olisi sinulta pois.
Se oman ikäluokan Pena voi kyllä olla kiinnostunut jos haluaa ilmaisen kodinhoitajan/omaishoitajan, mutta muuta iloa noin vanhasta papasta harvoin onkaan. Ei ihme että jo vähän muistisairas/mt-ongelmainen on halunnut hetken nauttia romanssista. Omatpa oli rahansa, sai edes hetken huvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tästä ilmiöstä, eli siis rakkaushuijauksista on puhuttu ja varoitettu jo kauan, niin viranomais, kuin mediatasolla, niin silti jostakin syystä uhreja tulee edelleen. Tämä on erittäin surullista. Ihmisten kaipausta löytää elämänkumppani ja rakkautta elämään jotkut rikollisjärjestöt, tai tahot käyttävät sumeilematta hyväkseen. Suurin osa uhreista on aina naisia ja iäkkäämpiä. Moni on elämänsä aikana oppinut luottamaan sokeasti toisiin ihmisiin. Toivottavasti näiden julkisuuteen tulevien kokemusten kautta ihmiset ovat varovaisempia, eivätkä enää luota esim. netissä heitä lähestyviin "casanoviin", valeprofiileillä uhreja saaalistaviin huijareihin. Rahaa ei koskaan kannata lähettää kenellekään, ei edes niille kaikenlaisia rakkaudentunnustuksia, runoja, ja lurituksia saneleville, itselle tuntemattomille ja vieraille tyypeille. Joiden takana ei ole oikeita ihmisiä, vaan rikollisorganisaatio.
Kyllä miehetkin näihin menee, ei ole pelkästään naisiin kohdistuvia nämä huijaukset. Ehkä tämä naisten huijaaminen on vaan uudempi ilmiö kuin miesten?
Suurimmaksi osaksihan nämä koskee miehiä. Tuolla aiemmin joku sanoi, että näihin haksahtaa ne joilla on epärealistisen suuret luulot itsestään. Se oli hyvin sanottu. Monella miehellä on tuo ongelma. Etenkin vanhemmat miehet ovat kasvaneet sellaisessa yhteiskunnassa, jossa mies on subjekti ja nainen objekti. Noille miehille on mahdotonta arvioida itseään ulkonäöllisesti ja muutenkaan. He eivät vain ymmärrä sitä että heilläkin on esim. ulkonäkö, ei vain naisilla. Sitten kun 20-v povipommi ottaa yhteyttä netitse, tällainen mies uskoo ihan silmää räpäyttämättä että hän, ikääntynyt ja rypistynyt papparainen on tuollaisen naisen elämän mies.
Papoilla on myös tietty käsitys siitä, mikä naisiin vetoaa. Olin muutama vuosi sitten 48-vuotiaana deittipalstalla. Seitsemänkymppiset ukot laittoivat viestiä ja kehuivat kovasti, että heillä on auto ja mökki ja sitten jo kutsuttiin mökille saunaan.
Ja kaikki omaisuus ja papan tekemiset tiukasti aikuisten lasten valvonnassa ja tarkkailussa ;D Viisikymppisen ja töissä käyvän naisen ei ole vaikeaa vaikka vuokrata mökki ja ostaa auto. Voi voi kuinka nuo ukkoraasut luulevat itsestään ja (50-luvulle jääneestä viehätysvoimastaan) ihan uskomattomia.
Mun yksi entinen naapurin rouva (alle 50v), hieman yksinkertainen ja kertoi kaikki asiansa, meni jonnekin deittisivustolle ja kehui löytäneensä varakkaan iäkkäämmän herrasmiehen, isot talot ja tilukset, kallis autokin. Kertoi myös kuinka laittaa kesällä peruna- ja kukkapenkit miehen tilalle.
Jopa tuli rouva kuitenkin äkäisesti viikonlopun vietosta kotiin, kun olivat lapset ajaneet sen isänsä tilalta lipettiin. Poistivat ukon Tinderistä saman tein.
https://i.pinimg.com/originals/2a/b1/47/2ab147f74049414465d49b360c61195…
Siellä ne nigerialaiset rakkaushuijarit istuu toimistossa töissä, lypsämässä rahaa!
Lähettäkää vaan lisää rahaa noille. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää. Näistäkin koko ajan puhutaan niin miten jotkut lankeaa näihin aina vaan?
Mullekin on instan kautta koittanut laittaa viestiä ihan selvä huijari. Oli kans joku kenraali ulkomailta. Ihan komea vanhempi herrasmies. Teki mieli alkaa kirjoitella ja odottaa koska tulee eka rahapyyntö ja vähän huijata takaisin mutta mies sanoi että anna olla 😅
Jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se on liian hyvää ollakseen totta 😬Ja kuvatkin toki feikkejä, vanhempi herrasmies on todennäköisesti nuorempi herra, joka tehtailee viestejään jostain Afrikan mantereen getosta.
Tuskin enää ghetossa tarvitsee asua. Nämähän on sankareita siellä ja lisää huijareita tulee sen takia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä huijarit oikein ihmisiä lähestyy? Minulle ei ole koskaan tullut mitään viestejä tai lähestymisyrityksiä missään; ei Facebookissa, ei Instagramissa, ei sähköpostissa, ei tekstiviestillä.
Samaa mietin. Olen jopa toivonut, että saisin jonkun naurettavan yhteydenoton joltain pöljältä. Voisin huvikseni alkaa vedättämään. Auttaisiko jos tekisin kaikille avoimen faceprofiilin, johon laitan jonkun mummelin kuvan?
"Jonkun mummelin kuvan"? Kenen kuvan ajattelit laittaa? Kysytkö luvan?
Moni naureskelee näille mutta yksinäisyys on niin raastava tunne, että ihminen alkaa joskus hulluihinkin asioihin siitä päästääkseen. Ihmiselle on niin tärkeää tuntea että joku rakastaa. Itse ymmärrän täysin miksi noin voi käydä. Ratkaisuna tähän on, että tunteet hyväksyttäisiin yhteiskunnassa laajemmin ja niistä puhuttaisiin. Kannustettaisiin ottamaan yhteyttä jos on paha olla.
Itsellä raastava eron aiheuttama tunne on johtanut tilanteeseen jossa yritin saada yksinäisyyden oloa pois jonka vuoksi jouduin seksuaalirikoksen uhriksi, vain koska halusin olla jonkun kans koska siihen oli tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että menettää rahat kun vanhoillekin eukoille vaan se status merkkaa kaikki kaikessa. Jos niitä lähestyisi joku tavallinen varastomies joka etsisi oikeasti kumppania niin ei voisi vähempää niitä kiinnostaa ja eivät menisi ansaan, mutta kun joku eversti tai lentokapteeni niin johan uppoaa.
Ei sillä ole väliä mikä on, vaan sillä psykologialla. Huijarit on koulutettu etenemään tietyllä tavalla, ei everstikään kävisi kaupaksi jos se ei osais lirkutella oikeilla sanoilla.
Kyllä varastomieskin osaa lirkutella ja lausua runoja, mutta status puuttuu niin ei kiinnosta edes ikäneitoja. Minusta hienoa että ne menettää talonsa ja rahat kun pelkkä status on niille kaikki kaikessa. Typeryksiä ja pinnallisia.
Onhan se kamalaa, että ihmisiä huijataan, mutta pakko olla samaa mieltä siitä, että ovat kyllä aika tyhmiä. Miten joku oikeasti voi noihin langeta? Itekin olen +60 ihminen, mutta ei tulisi mieleenkään langeta kenenkään huijari "evestiluutnantin/merikapteenin" pauloihin.
Näkeehän sen jo sokea Reetakin, että ovat huijareita.
Ymmärrätkö, mitä on olla yksinäinen, rakkaudeton ihminen koko elämänsä ajan?
Jos et, yritä edes ymmärtää ennen kuin lauot noin ylimielisiä kommentteja. totta kai meitä on moneen junaan, ei kaikki saa hyviä kortteja elämään, jotkut nyt vain lankeavat näihin.
Kertoo kyllä paljon teistäkin, kun ei empatiaa riitä kovan kohtalon kokeneille vaan täällä vain naureskellaan naiiveille ihmisille.
Ikävää jos mielesi pahoitit. Mutta ylempänä kritisoitiin minusta enemmänkin sitä, että ollaan yksin (eikä kukaan tavallinen kelpaa) kunnes tulee joku komea, joka on liian hyvä ollakseen totta. Tässä on joku puutos itsetunnossa ja siihen koloon uppoaa hyvin huijarit. Yksin voi olla vaikka mahtavan hyvän itsetunnon kanssa, niin ei huijarit pääse käsiksi.
Mutta onpa niitä muitakin koloja ja puutteita ihmisessä. Meitä huijataan joka päivä jollain. Yleensä ne on joitakin paljon vähemmän rahallista harmia tuottavia kuten osta tästä lifetimetreeniuusielämäntapa.
Seuraan mielenkiinnolla, kun eräs katkokävelevä rapajuoppo "varatuomari" hurmaa mummuja eräällä pikkukaupungin muistelusivulla. Kyllä supliikissa löytyy tähtitarhaa, söpöstelyä eläintenpennuista, jäyhää miehekkyyttä, uskonnollisuutta, isänmaallisuutta jne, ym.
Kutsuu ihailijattariaan "Tule kanssani muistojen sillalle" 🥰
Niin imelää ja läpinäkyvää, mutta uppoaa puutteessa oleviin munahaukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
:D ;) Anteeksi koko srk:lta tähän palstaan kirjoittaneilta kommentaattoreilta, mut tää on kaikkien aikojen parhaimpia ketjuja aiheeltaan. Olen nauranut joittenkin kommentteja vedet vuotaen silmistäni.
Aloituksen aihehan on tietenkin vakava sinänsä, koska kyseessä on erittäin vakava huijaus, jossa ihmistä on vedätetty ns. rakastumisen tunteen alaisuudessa.
Sen verran vaan sanon, että huijauksen kohdetta ei tarvitse näissä anteliaasti rahaa jakavien naisten kohdalla olla mikään ulkomaalainen rahastusauervaara rakkauden nimissä vaan ihan kotitekoinen, rehti ja reipas oman alansa osaaja, joka osaa vedättää ihmisen auvoisaan anteliaisuuteen ja auttamisen tahtoon.
Joo kyllä nuo suomalaisetkin osaa. Ex-vaimolle tuli joku ikäkriisi. Retkahti harrastuspiirissään melkein isänsä ikäiseen papparaiseen, joka oli leperrellyt ummet ja lammet, kulkenut perässä kuin koiranpentu.
Oli ollut niin kovasti eläkkeellä olevaa yritysjohtajaa, komeeta kesämökkiä ja autoa.
Eläkeellä kylläkin, sillä minkä Kelalta minimissään saa. Yrityskin oli; toiminta vain oli jo loppunut vuosia sitten kannattamattomana. Mökki oli todellisuudessa ilman vaaleanpunaisia silmälaseja muutaman kymppitonnin tönö lammen rannalla ja auto rahoitusyhtiön.
Huomasin vaimon muuttuneen käytöksen ja lopulta sain puristettua totuuden irti. Siinä vaiheessa ei ollut onneksi ehtinyt hassata kuin osan omista rahoistaa. Vihelsin pelin poikki ja kiitin luojaa, että aikanaan oli tullut tehtyä avioehto, niin en joutunut antamaan omistani vaimon harrastuksen rahoittamiseen.
Nykyään rakkaus on kuulemma jo laimentunut pankkitilin hupenemisen myötä. Siinäpähän koittaa pärjäillä, ei hetkauta enää minua. Heti tapahtuman tultua ilmi koitin vielä jonkin aikaa puhua järkeä ja saada ihimisen ymmärtämään edes omaa toimeentuloaan ja parastaan, mutta ilman minkäänlaista vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jonkun mummelin kuvan"? Kenen kuvan ajattelit laittaa? Kysytkö luvan?
Hei haloo, oman kuvan voi tuunata TIMEMACHINELLA ja FACE APPilla vanhan näköiseksi.
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/kim-kardas…
Tossa esimerkkinä Kim Kyrdashiaani.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut jopa instagramiin, vaikkei missään näy mun ikää tai valokuvaa. Eli ei ne mitään valkkaa, yrittää vaan kaikkia, minkä kerkiää, mutta kysyvät sitten aika nopeasti sukupuolta ja ikää.
Rakkaus tyhmentää. Ja nimenomaan PITÄISI olla omaisille mahdollista laittaa tällainen henkilö edunvalvontaan, mutta sekin on niin hankalaa. Esimerkiksi omalla äidilläni ei ollut sellaista sairautta etteikö hän olisi pärjännyt itsenäisesti. Hänellä oli ainoastaan pikkasen skarppius heikentynyt infarktien takia. Mutta kyllä hän omat laskunsa aina maksoi. Sitten vaan siihen hänen kylkeensä lyöttäytyi mies joka maksatti omiakin törttöilyjänsä äidilläni. Vaikeaa tuollaiseen on puuttua ja varsinkin kun ei me tiedetty ihan kaikkea. Tiedettiin että hän oli pari pikavippiä ottanut sille miehelle, mutta ei sitä että hän edelleen jatkoi niiden ottamista. Lupasi meille ettei enää ota niitä lisää. Olen siis se jonka äiti joutui ihan suomalaisen miehen huijaamaksi. Eikä se ollut mikään "merikapteeni" tai vastaava vaan ihan tavallinen eläkkeellä oleva mies itsekin, äidin nuoruuden ihastus. Joka oli sotkenut omat raha-asiansa ja veti sitten äitini samaan suohon mukaansa kun äitini yritti häntä auttaa. Hänellä kun ei ollut luottotietojakaan enää niin ei saanut asuntoakaan vuokrattua.
Ei nämä kaikki ole noin ilmiselviä tapauksia mitä nämä julkisuuteen nostetut jutut. Jos kyseessä on tällainen tapaus kuin äidilläni niin se nostaa kynnystä tuoda asia julkisuuteen, kyllähän nämä hävettää uhreja. Tuossakin tapauksessa vain poika kehtasi näyttää naamansa.