Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella sokean kanssa?

Vierailija
06.11.2022 |

Katson täällä Rakkautta yli rajojen Tanskassa -sarjaa ja siinä on yksi sokea Tanskalainen mies. Olen myös seurannut aika läheltä mahdollisen tulevan opaskoirapennun elämää ja vaikka opaskoira antaakin sokealle todella hyvän avun arkeen, niin riittäisikö se?

Mietin siis, että onnistuisiko minulta seurustelu tai jopa eläminen sokean kanssa ja aika nopeasti huomasin, että ei onnistuisi.

Tykkään liikkua luonnossa ja juosta koirani kanssa pitkin poikin metsissä, tykkään valokuvata luonnon isoja ja pieniä asioita ja muutenkin elämäni on näkemisen varassa lähes joka asiassa. Tykkään ajella autolla, veneillä, käydä uusissa paikoissa, tehdä ruokaa ja kaikkea muitakin asioita, joita ei voisi sokean kanssa jakaa. En siis haluaisi elämäni muuttuvan kapeaksi sen takia, että toinen ei voi osallistua siihen niin kuin näkevät. En halua myöskään koko aikaa passata toista, olla se tekijä ja järjestäjä.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asuu naapurissa pienessä omakotitalossa sokea nainen, hän on aivan helvatun hauska tyyppi! Välillä kokkailemme toisillemme ja saatamme ottaa lasin viiniä seuraksi. Hyvin sivistynyt, fiksu ihminen ja pärjää itsekseen aivan hyvin. Hyvä ystävä minulle.

En silti rakkaussuhteeseen sokean kanssa alkaisi, kyllä se rajoittaa monia asioita urheilulliselle ja aktiiviselle ihmiselle. 

Vierailija
82/87 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku sokea tai sokean äiti palstalla viestittelemässä. Valitettavasti se vain on niin että suurimmalle osalle näkevistä se näkökyky on tärkeää. Tsemppiä teidän perheelle, toivon teille kaikkea hyvää, ja eiköhän se kumppanikin kuitenkin löydy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä silmävamma tuolla Robinilla on? Ja onko hän myös kehva? Vai kuulostaako vain siltä tanskan puhumisen vuoksi?

Vierailija
84/87 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin sokean kanssa, koska on kokemusta, mutta en haluaisi kumppaniksi. Haluaisin jakaa kaiken kauniin ainakin alkuun, suhteen alussa. Myöhempi vanhuuden sokeutuminen tuskin haittaisi mitään.

Vierailija
85/87 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan ryhtyisi seurustelemaan valmiiksi sokean kanssa, mutta jos kumppani sokeutuisi, niin luulisin, että kiintymys/rakkaus saisi mut sitten hyväksymään käytännössä omaishoitajan roolin loppuelämäksi.

Lopulta monia parisuhdearjen juttuja voisi varmaan tehdä ongelmitta, vaikka toinen olisi sokea.

Vierailija
86/87 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan harrasta mieheni kanssa kuin musiikkia yhdessä joten miksipä ei. Tietysti riippuu monesta muusta asiasta. Pitäisi olla opiskellut, suht hyvissä töissä, taloudellinen tilanne turvattu muulla kuin pienimmällä eläkkeellä, näyttää hyvältä ja harrastaa jotain ruumiillista harrastusta. Jos kaikki muu on kunnossa niin ei mua sokeus haittaa.

Vierailija
87/87 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asuu naapurissa pienessä omakotitalossa sokea nainen, hän on aivan helvatun hauska tyyppi! Välillä kokkailemme toisillemme ja saatamme ottaa lasin viiniä seuraksi. Hyvin sivistynyt, fiksu ihminen ja pärjää itsekseen aivan hyvin. Hyvä ystävä minulle.

En silti rakkaussuhteeseen sokean kanssa alkaisi, kyllä se rajoittaa monia asioita urheilulliselle ja aktiiviselle ihmiselle. 

Punainen lohikäärme, oletko se sinä?