Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vein pyhäinpäivä kynttilää tuli mieleen että oletteko todistaneet outoa/sopimatonta käytöstä hautausmaalla?

Vierailija
06.11.2022 |

Itse vain sen kun jonkun koira väänsi kakat..

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin pari vuotta sitten, että onpas melkoinen sattuma, että kaksi lintua on kuollut jonkun haudalle. Ne olivat siivet levällään ja mahallaan maassa, täysin liikkumattomina. Tarpeeksi kauan kun seurasin, niin linnut eivät olleetkaan kuolleita vaan ne jotenkin ilmeisesti ottivat lämpöä itseensä haudan päällä olevasta hiekasta? Elettiin siis kesää ja sää oli lämmin. Välillä olivat normaalisti, kunnes taas levittivät siivet ja jäivät liikkumattomina hiekkaan makaamaan. En ole aiemmin nähnyt pikkulintujen tekevän noin ja ne tosiaan näyttivät ihan kuolleilta aluksi😅

Ottivat hiekkakylpyjä, linnut kylpee hiekassa ja vedessä.

Vierailija
62/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instatyrkky ottamassa töröhuulipyllyselfieitään omaisen haudalla.

Oli minusta todella mautonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainoa sopimattomuus, jonka olen hautausmaalla nähnyt, oli se että Oscar Wilden hautakivessä Pariisissa oli kaikensävyisiä huulipunan jälkiä. Vieressä oli kyltti, jossa pyydettiin olemaan töhrimättä muistomerkkiä.

Vierailija
64/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole itse nähnyt mutta orimattilassa jossain haudalla oli aina ihmisen kakkaa ja hautakivi töhritty. Keski-ikäinen nainen sai tuomion vihamiehensä haudan töhrimisestä. Joskus kai ulostanut itse ja sitten tuonut mukanaan myös.

Eikö se ollut niin, että se nainen ei vihannut vainajaa, vaan tämän omaista, jota halusi töhrimisellä loukata.

Vierailija
65/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli kuollut vuotta aiemmin ja vein kynttilän pyhäinpäivänä asuinpaikkani hautausmaalle sinne, jossa voi muistaa muualle haudattuja vainajia. Itkin vuolaasti sytyttäessäni kynttilää ja joku lapsi toljotti minua suu auki täysin häpeämättä ja nyki ilmeisesti äitiään hihasta minua osoittaen. Tuli vielä ikävämpi olo tuosta. Saa kai hautausmaalla surra tai jopa itkeä?

N 36

Vierailija
66/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä halloweenasut tyyliin piru tai kuolema ei oikein sovi hautausmaalle, osasta kynttiläntuojia tuollaiset on suorastaan hauskoja. Huomautin läheiselle haudalle kynttilän tuoneelle luurankopukuiselle naiselle, että tuonne sinäkin jonain päivänä päädyt, osaksi multaa ja likaa . Naisen mielestä olin ilkeä.

Sellaista se on silloin, kun luulee olevansa kuolematon, että ei käsitä päätyvänsä maan poveen joko kokonaisena tai tuhkana.

Miksi halloween-asuun pukeutuminen tarkoittaisi ettei ymmärtäisi kuolevansa?

Vierailija
67/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli kuollut vuotta aiemmin ja vein kynttilän pyhäinpäivänä asuinpaikkani hautausmaalle sinne, jossa voi muistaa muualle haudattuja vainajia. Itkin vuolaasti sytyttäessäni kynttilää ja joku lapsi toljotti minua suu auki täysin häpeämättä ja nyki ilmeisesti äitiään hihasta minua osoittaen. Tuli vielä ikävämpi olo tuosta. Saa kai hautausmaalla surra tai jopa itkeä?

N 36

Lapsi ei välttämättä koskaan ollut nähnyt itkevää aikuista ja siksi hämmästeli. Miksi pitää ottaa itseensä jonkun lapsen katseesta, lapset nyt ihmettelee kaikkea kun eivät vielä ymmärrä ja tiedä asioita. Eri asia jos aikuinen toljottaisi, se olisi epäkohteliasta.

Vierailija
68/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmailla käy paljon vanhoja ihmisiä ja monelle on liikuntarajoitteita.

Vierailija
69/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykysukupolven ongelmana on se, että mikään ei saa tuntua miltään ja kaiken tulee herättää valtavasti tunteita. Siksi hautausmaasta tehdään leikkikenttä, jossa telmimistä pidetään ihmisoikeutena. Onneksi omat omaiset on haudattu yksityiselle hautausmaalle, ei tarvitse sietää halloweenhyppelijöitä ja huumeidenkäyttöä vainajien leposijoilla.

Semmoinen täysin historiaton näkemys siinä.

Monella vanhemmalla sukuhaudalla on penkit sitä varten että perhe pääsisi viettämään aikaa omiensa kanssa mukavasti istuen.

Nykymeno jossa ihmiset ovat muuttaneet sukuhautojen ääreltä pois, ja yksi sukupolvi on isketty bulkkina sankarihautoihin on katkaissut perinteen jossa oli hyvin tavallista oleilla edesmenneiden seurassa.

En ole koskaan käynyt ns. tavishautausmaalla, jossa sukuhaudalla olisi penkit. Ja olen kiertänyt hautausmaita enemmän kuin tavalliset suomalaiset. Edesmenneiden seurassa oleilu on ihan muuta kuin järjestää siellä elävien kuolleiden bileet.

Heti tulee mieleen Ylöjärven hautausmaa.

Vierailija
70/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, tupakointia.

Ilman noloa röökiä pärjää takuuvarmasti vähintään vartin.

Vierailija
71/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ihan sama kusisiko joku piruuttaan haudalleni, jos kukaan ei vain ole näkemässä. Enemmän minua harmittaisi niitten puolesta jotka ovat todistamassa typerää käytöstä, Minun maalliset jäännökseni nousevat viimeisenä päivänä, Kristuksen kutsun kuullessa ylös. Ei kiinnosta enää silloin mitä täällä multien päällä touhutaan.

Vierailija
72/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mutta mä haluaisin harrastaa kumppanini kanssa seksiä hautausmaalla. En ole uskaltanut ehdottaa.

Kesäisin tuo oli ainakin joskus ongelmiakin Hietaniemen hautausmaalla, kun viereisen hiekkarannan käyttäjät etsivät paikkaa lemmenleikkeihin. Aamuisin hautausmaan työntekijät saivat kerätä kortsut kiviltä ennen surijoiden saapumista.

Vierailija
73/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevariporukka joi olutta ja poltti tupakkaa yhdellä haudalla, yksi heistä katsoi minua ja sanoi" Mun paras kaveri olisi tänään 30vuotias". Nyökkäsin vain. Aika erikoista käytöstä mutta kai ne kolmekymppiset voi pitää haudallakin.

Ei voi. Ihminen ei enää vanhene kuolinhetken jälkeen.

Vierailija
74/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivohulluja oravia jotka hyökkäävät kaikkien kimppuun koska joku ääliö ruokkii niitä.

Ei Tampereella 80-luvulla oravat hyökänneet kenenkään kimppuun, vaikka ihmiset ruokkivat.

Käy Helsingin Hietaniemessä.

Ei kyllä sielläkään oo oravat kimppuun käyneet. Ei hietsussa tai muuallakaan.

Vierailija
75/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi varoittamatta nostaa jalkaa tai vääntää tortut jonkun haudalle.

Ei ole kivaa.

Siksi ei koiria hautausmaalle.

Vierailija
76/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 36

Lapsi ei välttämättä koskaan ollut nähnyt itkevää aikuista ja siksi hämmästeli. Miksi pitää ottaa itseensä jonkun lapsen katseesta, lapset nyt ihmettelee kaikkea kun eivät vielä ymmärrä ja tiedä asioita. Eri asia jos aikuinen toljottaisi, se olisi epäkohteliasta.

Lapsellekin tulee opettaa ettei toljoteta ja tuijoteta. Ne toljottavat aikuiset kaiketi ovat olleet niitä opettamattomia lapsia.

Vierailija
77/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevariporukka joi olutta ja poltti tupakkaa yhdellä haudalla, yksi heistä katsoi minua ja sanoi" Mun paras kaveri olisi tänään 30vuotias". Nyökkäsin vain. Aika erikoista käytöstä mutta kai ne kolmekymppiset voi pitää haudallakin.

Ei voi. Ihminen ei enää vanhene kuolinhetken jälkeen.

Hänen syntymästään on 30 vuotta. Eiköhän se riitä syyksi 30-vuotisjuhliin.

Vierailija
78/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kesän lopulla joku kesätyömies leikki lehtipuhaltimella ja puhalteli ensin muina miehinä maasta lehtiä ja hetken päästä puussa olevia lehtiä. Ensin aattelin että joku kesken kasvunen apina keksi itselleen viihdykettä ja et lopettas . Mut sitten aattelin et hän ei todellakaan tienny et mä näin kaiken.. Ja siis ihan vaan halus varmasti testata et saako puhallettua lehtiä alas, luultavasti moni sen ikäinen nuorukainen kokeilis samaa

Vierailija
79/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivi joulutonttuja yhden hautakiven päällä,pienimmästä suurimpaan.

Oli jouluaatto.

Toivon,ettei kukaan ulkopuolinen ottanut tonttuja mukaansa kun varkaita on nii paljon:(

Vierailija
80/83 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmailla liikkuu joka syksy omituisia uskontoryhmiä. jotka haravoivat haudoilta isoja lehtikasoja keskelle kapeita kulkuväyliä, Huonojalkaiset ja rollaattorilla liikkuvat joutuvat kiertämään ne nurmikkojen kautta, jolloin onnettomuusriski kasvaa. Näkörajoitteiset voivat myös kompastua näihin läjiin. Pitäisi vähän ajatella muitakin ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi